Juli 30, 2010, 07:27:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 367 368 369 [370] 371 372 373 ... 463   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat eten we vandaag?  (gelezen 467275 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Eelco
Administrator
Mega-forummer

Geslacht: Man

eelcoherder
« Antwoord #7380 Gepost op: Februari 06, 2010, 19:52:03 »

Vanmiddag een simpele salade (sla, wortel, kool), iets te zoute pompoensoep (maar dat hoort zo, blijkbaar), groentespies met mozarella op aardappel-erwtenpuree.

Vanavond rijst, waanzinnig lekkere schijven polenta met spinazie; koude bloemkool, sperziebonen en kool, lekker met een knoflooksaus; het brood en de kaasjes heb ik maar gelaten voor wat ze waren, ander ben ik over een paar dagen tonnetje-rond.

I believe we can build a better world! Of course, it'll take a whole lot of rock, water & dirt. Also, not sure where to put it.
haantje
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #7381 Gepost op: Februari 06, 2010, 20:59:39 »

Spitskool, aardappels, vega-schnitzel van de Aldi en zelfgemaakte champignonsaus.
Was een beetje vreemde combi met de spitskool, maar de saus an sich was wèl goed geslaagd (al zeg ik 't zelf Wink)

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Maartje!
Dol op lieverkoekjes
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #7382 Gepost op: Februari 06, 2010, 22:21:02 »

Kaasfondue à la L en Eelco: met bier en mosterd.
Met aardappeltjes, spruitjes, champignons met knoflook, lekker brood en paprikastukjes Jummie!
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #7383 Gepost op: Februari 07, 2010, 10:09:57 »

Gisteren met vriendinnen: pannenkoeken en wafels. Erg gezellig.
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #7384 Gepost op: Februari 07, 2010, 15:38:07 »

Wij waren op excursie geweest naar de Koreaanse winkel op het Gelderlandplein
En toen kwam je niet eens gedag zeggen?

Ik heb uitgebreid de Appie in staan gluren, op zoek naar jou!

He je had er in moeten gaan, ze hebben een uitgebreid Joods koelschap met lekkere dips.

,,,,فلافل
fem fatale
De Echte
Mega-forummer

« Antwoord #7385 Gepost op: Februari 07, 2010, 17:38:33 »

Je kan me ook niet zien van de buitenkant hè? Ik kom in mijn rolstoel niet boven de kassa's uit. Volgende keer gewoon binnenkomen.

Supercalifragilisticexpialidocious!
Maartje!
Dol op lieverkoekjes
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #7386 Gepost op: Februari 07, 2010, 18:03:10 »

Doe ik volgende keer, maar nu had ik geen boodschappen nodig en wel allemaal, nogal stevig ruikende kimchi in de tas...
Eline
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #7387 Gepost op: Februari 07, 2010, 18:09:55 »

geroosterde pompoenravioli met salibotersaus
Djooiss
Super-forummer

« Antwoord #7388 Gepost op: Februari 07, 2010, 18:25:07 »

Vrijdag een spaanse tortilla met salade
Gisteren een zeer goed geslaagde seitanstroganoff met pasta voor de exprinsen van Foekswild met een overheerlijke tiramisu toe.
Momenteel kan ik er maar niet in slagen te kiezen wat ik ga eten, dus voorlopig nog maar niks..

Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain
Eline
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #7389 Gepost op: Februari 07, 2010, 18:30:15 »

Vrijdag een spaanse tortilla met salade
Gisteren een zeer goed geslaagde seitanstroganoff met pasta voor de exprinsen van Foekswild met een overheerlijke tiramisu toe.
Momenteel kan ik er maar niet in slagen te kiezen wat ik ga eten, dus voorlopig nog maar niks..

als ik niet kan kiezen eet ik alles Grin
mag ik het receptje van jouw tortilla? of heb je die ergens gekocht? de mijne lukt altijd maar is nooit zo goed als die in spaanse restaurants Huh?
Bast
Super-forummer

« Antwoord #7390 Gepost op: Februari 07, 2010, 18:32:56 »

Weer avocadosalade met Indiase yoghurtdressing, groene pepers, koriander en cashewnoten en een omelet op grof volkorenbrood met groene pepers en tomaat.

Geen betere buur dan moeder natuur
Laurita_27
Super-forummer

« Antwoord #7391 Gepost op: Februari 07, 2010, 19:16:58 »

Gisteren voor de (voorlopig) laatste keer uit eten geweest. Het werd Plein 34 in Zwolle. We waren hier nog niet eerder geweest, maar hey: eens moet de eerste keer zijn. Hmmm, helaas viel het tegen.
De vega-proeverij van de voorgerechten was "op".
Ik had o.a een gevulde paprika met geitenkaas, honing en amandelen. Maar dit bleek ook niet meer te zijn dan een ordinaire halve, Hollandse paprika, met Apetina feta gevuld, een scheutje honing erover en 3 amandelen.
Ik had gehoopt op een echte geroosterde puntpaprika, echte, zachte geitenkaas en wellicht gerookte amandelen.....Het was nog te duur ook: 7 euro!

Vandaag eten we dus weer gewoon, lekker thuis!
Pasta met verse bladspinazie, knoflook-roomsaus. Stukje versgebakken brood met echte boter erbij Cheesy

"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)
Eline
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #7392 Gepost op: Februari 07, 2010, 19:34:52 »

Gisteren voor de (voorlopig) laatste keer uit eten geweest. Het werd Plein 34 in Zwolle. We waren hier nog niet eerder geweest, maar hey: eens moet de eerste keer zijn. Hmmm, helaas viel het tegen.
Ik had o.a een gevulde paprika met geitenkaas, honing en amandelen. Maar dit bleek ook niet meer te zijn dan een ordinaire halve, Hollandse paprika, met Apetina feta gevuld, een scheutje honing erover en 3 amandelen.
Ik had gehoopt op een echte geroosterde puntpaprika, echte, zachte geitenkaas en wellicht gerookte amandelen.....Het was nog te duur ook: 7 euro!

Pasta met verse bladspinazie, knoflook-roomsaus. Stukje versgebakken brood met echte boter erbij Cheesy

ik zocht net op je naam of je al bevallen was...  Grin

nog even niet dus  Wink
Lellebelle
Mega-forummer

« Antwoord #7393 Gepost op: Februari 07, 2010, 19:38:06 »

Weer avocadosalade met Indiase yoghurtdressing, groene pepers, koriander en cashewnoten en een omelet op grof volkorenbrood met groene pepers en tomaat.
Kwijl Mocht je nog over hebben....
 Grin

Unwritten rule of the day: don't make eye contact while eating a banana.
Maartje!
Dol op lieverkoekjes
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #7394 Gepost op: Februari 07, 2010, 19:47:47 »

mag ik het receptje van jouw tortilla? of heb je die ergens gekocht? de mijne lukt altijd maar is nooit zo goed als die in spaanse restaurants Huh?

Okee, ik ben Joyce niet, maar volgens mij weet ik het geheim: snijd aardappels in blokjes en ui in slierten. Doe ze in een pan, met zoveel olijfolie dat het onder staat. Ja, dat is veel. Dan verhit je het geheel, zodat er af en toe een bubbel omhoog komt. Niet te heet dus, je bent de boel niet aan het frituren, maar aan het gaarkoken in olie. Ze kleuren dus ook niet en krijgen ook geen korstje.
Dat duurt even, prik af en toe, een minuut of twintig ofzo.
Als de aardappels gaar zijn, giet je ze af in een zeef (boven een kom, vang de olie op, die is prima nog een keer te gebruiken). Veeg je koekenpan schoon, verhit een paar lepels olie (nu wel heet), kluts eieren en meng de aardappels-en-uien erdoor, met flink wat zout en peper. En dan bak je hem gaar.

Probeer eens, echt, het koken in olie is de truc!
Maartje!
Dol op lieverkoekjes
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #7395 Gepost op: Februari 07, 2010, 19:48:38 »

En L maakte vanavond nasi met bloemkool en pompoenstukjes, met erbij een omelet en spinazie met tamarinde en sambal tomaat. Met restjes kimchi erbij.
Laurita_27
Super-forummer

« Antwoord #7396 Gepost op: Februari 07, 2010, 19:54:46 »

ik zocht net op je naam of je al bevallen was...  Grin

nog even niet dus  Wink

Nee, helaas....Ik zit er wel ernstig op te wachten Roll Eyes Maar onze baby zit blijkbaar heerlijk! Af en toe wordt er wat geschuifeld, uitgerekt, afgezet. En dan slaapt het gewoon weer lekker verder Engel

"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)
fem fatale
De Echte
Mega-forummer

« Antwoord #7397 Gepost op: Februari 07, 2010, 20:03:44 »

geroosterde pompoenravioli
Recept?

Wortel-tijmrisotto hier.

Supercalifragilisticexpialidocious!
Sven
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Man

« Antwoord #7398 Gepost op: Februari 07, 2010, 20:18:35 »

Gisteren uitgenodigd bij vrienden:
Tomaat-mozzarella
Wok met tofublokjes
merenguetaart met frambozen

Vandaag:
Mulukhiyah in gedroogde versie uit een Arabische buurtsuper. Met rijst en rauwkost. Ik heb het klaargemaakt volgens de instructies op de verpakking, maar ik kreeg het écht niet binnen. Daarom heb ik het maar weggekieperd en extra veel rijst gegeten.

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.
Bast
Super-forummer

« Antwoord #7399 Gepost op: Februari 07, 2010, 20:32:03 »

Kwijl Mocht je nog over hebben....
 Grin

Sorry, heb net hongerige collega bijgevoerd en er Smurfen witte knetterchocolade voor terug gekregen... Maar deze combi werkt dusdanig verslavend dat er nog meer van gemaakt gaat worden, dan waarschuw ik wel Wink

Geen betere buur dan moeder natuur
Pagina's: 1 ... 367 368 369 [370] 371 372 373 ... 463   Omhoog
  Print  

Ga naar: