Maart 12, 2010, 23:29:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 368 369 370 [371] 372 373 374 ... 387   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat eten we vandaag?  (gelezen 356587 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Eelco
Administrator
Mega-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #7400 Gepost op: Februari 07, 2010, 21:32:36 »

Zo, er wordt dit weekend lekker maar vooral ook gezellig gegeten, blijkbaar. Ik zit dus in Innsbruck, waar ik noodgedwongen met collega's eet. Niet ongezellig, maar het blijft toch werken (en ja, dit 'verloren' weekend hard werken ga ik zeker compenseren!).

Vanmiddag lunch: vooraf groentebouillon met knödel van kaas en brood (leek verdacht veel op Joyces kaasgehakt, maar dan niet gebraden), gevolgd door een soort Oostenrijkse pakoras (lees: zwaar gepaneerde, gebraden groente, raad eens wat de rest had) met gekookte aardappelen; erbij zelfbedieningssalade; toe vanilleijs met frambozen. Zeer goed te genieten.

Vanavond een koud buffet. Verschillende soorten brood, eiersalade, schijfjes tomaat en komkommer, kaasjes en vier salades mèt, die ik dus links heb laten liggen. Ach, na de heftige lunch was een wat lichter diner misschien ook wel zo verstandig.

Het geheel werd door een collega treffend gekarakteriseerd: "Ha, dat was vroeger mijn favoriete maaltijd: restjes!"

Never trust anyone who doesn't have embarrassing stuff online.
Roos
Bekende op het forum
**

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #7401 Gepost op: Februari 07, 2010, 21:35:53 »

Wij hebben heerlijk bij de Plak in Nijmegen gegeten. Kaasgehakt natuurlijk, met bloemkool met kaassausje, ijsbersla met lekkere dressing, en een rauwkost iets met sesamzaadjes. Prima!

Kitchen aromas aren't very homely
It's not comforting, cheery or kind
It's sizzling blood and the unholy stench of murder
-the Smit
bambi
Mega-forummer

« Antwoord #7402 Gepost op: Februari 07, 2010, 21:46:12 »

Gister high tea bij DenK en thuis wat pasta oglio et knoflook, nu een wokje van kool tofu en erbij wilde rijst. Er wordt dus zeker lekker en gezellig gegeten.

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
koekje
Super-forummer

« Antwoord #7403 Gepost op: Februari 08, 2010, 09:44:46 »

Ik begin vandaag met luie-champignonsoep (half bakje kastanjechamps hakken, litertje water aan de kook, 2 paddestoelenbouillonblokjes er in, dan de gehakte champs, nestje vermicelli, 2 handjes gehakte peterselie en een gehakte dikke lente-ui). Dan komen er vast broodjes en rauwkost, of tosti's en rauwkost en mss nog meer soep. En dan ga ik voor slierterige pasta met dikke roomsaus met kruiden en knoflook en wat groente er in (ik denk iig paprika en courgette), ws met gemengde sla. En dan ook nog mss quinoa- of couscoussalade. Tussendoor fruitsalade of zelfgeblenderd sap van verschillend fruit.
Ik weet nog niet wat ik vanavond zal eten, mss iets met tofu, want er ligt nog een pak in de koelkast.

En ik heb eigenlijk ook wel zin in een citroen-cheesecake.
Maartje!
Dol op lieverkoekjes
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #7404 Gepost op: Februari 08, 2010, 10:45:38 »

Ik heb voor vanavond bietensoep en geitenkaaswenteltosti's bedacht.
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #7405 Gepost op: Februari 08, 2010, 11:47:37 »

Rond etenstijd wat nootjes. Rond een uur of 11 een broodje met geitenkaas. Daarna nog wat pasta met salade en groenten en een goede saus. Heerlijke zondag, wel wat lastig als je nog op tijd naar bed wilt.
Eline
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #7406 Gepost op: Februari 08, 2010, 12:55:29 »

geroosterde pompoenravioli
Recept?

Wortel-tijmrisotto hier.

hoi hoi,

het recept heb ik van bbc food:

450g/1lb piece of pumpkin
1 tbsp olive oil
large pinch of fennel seeds, lightly crushed
1 medium egg, yolk only
25g/1oz parmesan cheese, grated, plus extra to serve
pinch of freshly grated nutmeg
2 amaretti biscuits, crushed
15g/1oz fresh white breadcrumbs
salt
freshly ground black pepper
For the fresh egg pasta
225g/8oz plain flour
¼ tsp salt
½ tsp olive oil
2 medium eggs
4 medium eggs, yolks only
For the sage butter
75g/3oz unsalted butter
20 small sage leaves
1 tbsp lemon juice

Method
1. Preheat the oven to 200C/400F/Gas 6.
2. Cut the piece of pumpkin into wedges and scoop out the seeds. Put into a roasting tin, sprinkle over the oil, fennel seeds and some seasoning and turn over once or twice.
3. Roast for 30 minutes until tender. Leave until cool enough to handle and then scoop the flesh away from the skin.
4. Put the flesh in a bowl and mash to a smooth purée with a fork. Stir in the egg yolk, parmesan, nutmeg, amaretti biscuits, breadcrumbs and seasoning to taste.
5. For the pasta dough, put all the pasta ingredients into a food processor and blend until they come together into a ball.
6. Tip the dough on to a work surface and knead for 10 minutes, until smooth and elastic. Wrap in cling film and leave to rest for 10 - 15 minutes.
7. Bring a large pan of well-salted water (one teaspoon salt per 600ml/1 pint water) to the boil.
8. To make the ravioli, cut the pasta dough into quarters and, working with one piece at a time, roll out using a pasta machine, lightly dusting the dough with flour between rolls and finishing on setting number five.
9. Place the piece of dough on a floured surface and make small indentations over the bottom half of it at 6cm/2½in intervals, 2½cm/1in from the edges.
10. Place a teaspoon of the pumpkin filling on each mark and then brush lines of water between them.
11. Fold over the top half of the dough and, working from the centre of the line outwards, press firmly around each pile of filling with your fingers to push out any trapped air and seal in the filling.
12. Trim off the edges and then cut between the rows with a sharp knife or a fluted pasta wheel. You should make about eight or ten ravioli (5 x 5cm/2 x 2in each). Repeat with the remaining three pieces of dough.
13. If you are not going to eat the ravioli immediately, drop them into the boiling water as you make each batch and cook for just one minute, then lift out with a slotted spoon and drop into a bowl of cold water.
14. Drain and lay out on lightly oiled trays, cover with cling film and chill until needed. Then drop back into boiling salted water just before serving and cook for three minutes.
15. Alternatively cook them all at once for a total of four minutes. Drain well and tip into a large, warmed serving bowl.
16. For the sage butter, melt the butter in a large frying pan until foaming, throw in the sage and fry for a few seconds. Remove the pan from the heat and add the lemon juice and some slat and pepper to taste.
17. Pour the sage butter over the ravioli, with some grated parmesan cheese if liked.
18. Serve immediately.

Is best goed gelukt! Vond het alleen vrij bewerkelijk, maar das niet zo erg op zondag  Grin
Eline
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #7407 Gepost op: Februari 08, 2010, 12:57:16 »

mag ik het receptje van jouw tortilla? of heb je die ergens gekocht? de mijne lukt altijd maar is nooit zo goed als die in spaanse restaurants Huh?

Okee, ik ben Joyce niet, maar volgens mij weet ik het geheim: snijd aardappels in blokjes en ui in slierten. Doe ze in een pan, met zoveel olijfolie dat het onder staat. Ja, dat is veel. Dan verhit je het geheel, zodat er af en toe een bubbel omhoog komt. Niet te heet dus, je bent de boel niet aan het frituren, maar aan het gaarkoken in olie. Ze kleuren dus ook niet en krijgen ook geen korstje.
Dat duurt even, prik af en toe, een minuut of twintig ofzo.
Als de aardappels gaar zijn, giet je ze af in een zeef (boven een kom, vang de olie op, die is prima nog een keer te gebruiken). Veeg je koekenpan schoon, verhit een paar lepels olie (nu wel heet), kluts eieren en meng de aardappels-en-uien erdoor, met flink wat zout en peper. En dan bak je hem gaar.

Probeer eens, echt, het koken in olie is de truc!

klinkt goed maartje,
ga meteen proberen deze week!
zal je laten weten of het gelukt is!
Eline
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #7408 Gepost op: Februari 08, 2010, 13:01:06 »

Gisteren voor de (voorlopig) laatste keer uit eten geweest. Het werd Plein 34 in Zwolle. We waren hier nog niet eerder geweest, maar hey: eens moet de eerste keer zijn. Hmmm, helaas viel het tegen.
De vega-proeverij van de voorgerechten was "op".
Ik had o.a een gevulde paprika met geitenkaas, honing en amandelen. Maar dit bleek ook niet meer te zijn dan een ordinaire halve, Hollandse paprika, met Apetina feta gevuld, een scheutje honing erover en 3 amandelen.
Ik had gehoopt op een echte geroosterde puntpaprika, echte, zachte geitenkaas en wellicht gerookte amandelen.....Het was nog te duur ook: 7 euro!

Vandaag eten we dus weer gewoon, lekker thuis!
Pasta met verse bladspinazie, knoflook-roomsaus. Stukje versgebakken brood met echte boter erbij Cheesy

ik zocht net op je naam of je al bevallen was...  Grin

nog even niet dus  Wink

Nee, helaas....Ik zit er wel ernstig op te wachten Roll Eyes Maar onze baby zit blijkbaar heerlijk! Af en toe wordt er wat geschuifeld, uitgerekt, afgezet. En dan slaapt het gewoon weer lekker verder Engel

kindje zal er heel graag zitten hihi
wel erg spannend, dat hij of zij er elke dag kan aankomen!
Dot
Super-forummer

« Antwoord #7409 Gepost op: Februari 08, 2010, 15:12:57 »

Erwtensoep.

Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #7410 Gepost op: Februari 08, 2010, 15:49:01 »

mag ik het receptje van jouw tortilla? of heb je die ergens gekocht? de mijne lukt altijd maar is nooit zo goed als die in spaanse restaurants Huh?

Okee, ik ben Joyce niet, maar volgens mij weet ik het geheim: sianijd aardappels in blokjes en ui in slierten. Doe ze in een pan, met zoveel olijfolie dat het onder staat. Ja, dat is veel. Dan verhit je het geheel, zodat er af en toe een bubbel omhoog komt. Niet te heet dus, je bent de boel niet aan het frituren, maar aan het gaarkoken in olie. Ze kleuren dus ook niet en krijgen ook geen korstje.
Dat duurt even, prik af en toe, een minuut of twintig ofzo.
Als de aardappels gaar zijn, giet je ze af in een zeef (boven een kom, vang de olie op, die is prima nog een keer te gebruiken). Veeg je koekenpan schoon, verhit een paar lepels olie (nu wel heet), kluts eieren en meng de aardappels-en-uien erdoor, met flink wat zout en peper. En dan bak je hem gaar.

Probeer eens, echt, het koken in olie is de truc!

En een dag bewaren en dan pas eten, dat helpt ook. Er zijn trouwens 2 manieren in Spanje: met helemaal gestold ei of met nog lopend ei. Ik ben van die 1e manier, de 2e manier werkt uiteraard niet met een dag bewaren.

,,,,فلافل
haan-ik-heb-je
Bekende op het forum
**

« Antwoord #7411 Gepost op: Februari 08, 2010, 17:48:45 »

Gebakken aardappels, restje sperziebonen & restje sla, gekookt ei. Dit in combinatie met een flinke klodder mayo.
Toe stevige zelfgemaakte pudding  Cheesy

@ Eline: wat "mislukt" er aan jouw Spaanse tortilla? Ik maak de mijne meestal met een restje gekookte aardappelen en dat gaat altijd wel prima eigenlijk...
Gimmick!
Bekende op het forum
**

« Antwoord #7412 Gepost op: Februari 08, 2010, 18:16:19 »

Pompoenrisotto, nog wel op basis van een kippenbouillonblokje... (moet toch op...)
yvonne
Bekende op het forum
**

« Antwoord #7413 Gepost op: Februari 08, 2010, 18:44:38 »

"stro en hooi": verse tagliatelle met tuinerwten, room, pecorino en nootmuskaat, simpel en heel lekker.
Eline
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #7414 Gepost op: Februari 08, 2010, 18:58:20 »

Gebakken aardappels, restje sperziebonen & restje sla, gekookt ei. Dit in combinatie met een flinke klodder mayo.
Toe stevige zelfgemaakte pudding  Cheesy

@ Eline: wat "mislukt" er aan jouw Spaanse tortilla? Ik maak de mijne meestal met een restje gekookte aardappelen en dat gaat altijd wel prima eigenlijk...

nou het mislukt niet echt maar ik vind hem altijd te droog
in spanje is hij lekker vettig, daarom lijkt de tip die ik gekregen heb wel goed, alleen is het vreemd want ik heb het recept van een spaanse dame en als zij de tortilla maakt is ie super!
IneN
Super-forummer

« Antwoord #7415 Gepost op: Februari 08, 2010, 21:12:30 »

Vanmiddag op stage: bloemkoolsoep, bordje koud buffet (olijfjes, courgettes, champi's) en van die pakketjes met ricotta-spinazie en tomatensaus.
Nu een improvisatie, want eigenlijk niets in huis. Pakje rijst, restje quorn stukjes, appelmoes en beetje hong kong-saus. Best lekker.
Maartje!
Dol op lieverkoekjes
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #7416 Gepost op: Februari 08, 2010, 21:36:49 »

Ik heb voor vanavond bietensoep en geitenkaaswenteltosti's bedacht.

Ja, dat had ik bedacht. Maar toen ging ik later dan gepland naar huis en was dus de natuurwinkel (=bietensupplier) dicht, dus dat plan ging niet door.
En toen aten we curry, met kleine aardappeltjes, bloemkool, paprika, champignons en doperwtjes. Met cashewnoten eroverheen.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #7417 Gepost op: Februari 08, 2010, 21:47:27 »

Quorn met Pataks Tikka Massala curry en een salade.
Laurita_27
Super-forummer

« Antwoord #7418 Gepost op: Februari 08, 2010, 21:57:16 »

Gisteren voor de (voorlopig) laatste keer uit eten geweest. Het werd Plein 34 in Zwolle. We waren hier nog niet eerder geweest, maar hey: eens moet de eerste keer zijn. Hmmm, helaas viel het tegen.
De vega-proeverij van de voorgerechten was "op".
Ik had o.a een gevulde paprika met geitenkaas, honing en amandelen. Maar dit bleek ook niet meer te zijn dan een ordinaire halve, Hollandse paprika, met Apetina feta gevuld, een scheutje honing erover en 3 amandelen.
Ik had gehoopt op een echte geroosterde puntpaprika, echte, zachte geitenkaas en wellicht gerookte amandelen.....Het was nog te duur ook: 7 euro!

Vandaag eten we dus weer gewoon, lekker thuis!
Pasta met verse bladspinazie, knoflook-roomsaus. Stukje versgebakken brood met echte boter erbij Cheesy

ik zocht net op je naam of je al bevallen was...  Grin

nog even niet dus  Wink

Nee, helaas....Ik zit er wel ernstig op te wachten Roll Eyes Maar onze baby zit blijkbaar heerlijk! Af en toe wordt er wat geschuifeld, uitgerekt, afgezet. En dan slaapt het gewoon weer lekker verder Engel

kindje zal er heel graag zitten hihi
wel erg spannend, dat hij of zij er elke dag kan aankomen!

Helaas moest ik vandaag naar het ziekenhuis omdat ik een milde vorm van zwangerschapsvergiftiging heb Sad
Eiwit in de urine is hier een teken van. Morgen moet ik meer urine opsparen en dan krijg ik woensdag de uitslag. Zit ik boven de grens, dan zal ik ingeleid gaan worden.
Ik hoop dat ik onder de grens zit, ik wil zo graag thuis kunnen bevallen Cry
Met de baby gaat alles gelukkig heel goed, dat is wel weer extra gecontroleerd Smiley

Wij aten oesterzwammen met roerei en zelfgebakken brood. Simpel en snel Grin

"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)
Sven
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Man

« Antwoord #7419 Gepost op: Februari 09, 2010, 10:40:02 »

Gisteren:
Rauwkostsalade met olijven
Tomatensoep
Eierpasta met judasoren (paddestoel) en roomsaus

Vandaag:
Wellicht gevulde pannenkoekjes. Hangt af van het feit of ik al dan niet 2 Brazilianen op bezoek krijg.

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.
Pagina's: 1 ... 368 369 370 [371] 372 373 374 ... 387   Omhoog
  Print  

Ga naar: