Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #740 Gepost op: 21 oktober 2016, 05:30:44 »


Ondertussen de boomstammetjes geprobeerd, ik vond ze lekker maar wat zout, de man vond ze gewoon lekker.

Ik moet ze nog steeds proberen. Wat is het nou precies? Een soort knapperig dingetje met een ''gehackt'' vulling?
Nothing tastes like compassion feels

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #741 Gepost op: 27 oktober 2016, 11:37:37 »


Ondertussen de boomstammetjes geprobeerd, ik vond ze lekker maar wat zout, de man vond ze gewoon lekker.

Ik moet ze nog steeds proberen. Wat is het nou precies? Een soort knapperig dingetje met een ''gehackt'' vulling?

Volgens internet zijn het 'normaal gesproken' gehaktrolletjes waar stukjes kaas en ham in zitten, met wat paneermeel en droge peterselie aan de buitenkant. De vegaversie is gehackt met stukjes kaas er door, iets dat voor ham zou moeten doorgaan heb ik niet ontdekt er in.
Knapperig waren ze niet.

brenda_lelie

Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #742 Gepost op: 27 oktober 2016, 12:05:12 »
Ik vond ze erg lekker! Vond vroeger de echte ook heel lekker en daar leken ze wel op. Ik kan me van de echte trouwens niet herinneren dat daar ham in zat, wel kaas, en dat was bij deze vega's ook zo.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #743 Gepost op: 27 oktober 2016, 21:07:20 »
Het kneedgehakt bakt onplezierig en is nogal smakeloos, niet helemaal wat er vroeger was en zeker niet wat DVS maakt. Maar ik ga het ook nog een keer in saucijzenbroodjes proberen, die kruid ik toch altijd flink en er is geen kans op aanbakken.

Benieuwd wat je bevindingen daarvan gaan zijn. Het vegasaucijzenbroodje van DVS beviel best aardig en ook leuk dat je die nog eens onderweg kan scoren bij de AH To Go.

Maar voor kneedgehackt beter DVS gebruiken begrijp ik? Kun je daar een leuke gehacktbal van maken of iets in die richting?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #744 Gepost op: 28 oktober 2016, 12:30:41 »
Het kneedgehakt bakt onplezierig en is nogal smakeloos, niet helemaal wat er vroeger was en zeker niet wat DVS maakt. Maar ik ga het ook nog een keer in saucijzenbroodjes proberen, die kruid ik toch altijd flink en er is geen kans op aanbakken.

Benieuwd wat je bevindingen daarvan gaan zijn. Het vegasaucijzenbroodje van DVS beviel best aardig en ook leuk dat je die nog eens onderweg kan scoren bij de AH To Go.

Maar voor kneedgehackt beter DVS gebruiken begrijp ik? Kun je daar een leuke gehacktbal van maken of iets in die richting?

Als ik ballen wil eten koop ik ze k&k van DVS, heb Goodbite ook geprobeerd maar die kunnen er wat mij betreft aan niet tippe. Die van DVS zijn heel makkelijk, lekker en voor mij goed verkrijgbaar.
K&k saucijzenbroodjes vind ik tot nu toe allemaal weinig smaak hebben. De seitanbroodjes die bij de Gimsel en Ekoplaza verkocht worden bevallen me beter, ook beter dan de saucijzenbroodjes die ze daar verkopen. Maar als de ingrediënten een beetje makkelijk verkrijgbaar zijn dan is zelfmaak makkelijk en zo veel lekkerder dat ik geen k&k meer koop.

Het kneedgehakt van Goodbite bevalt wel goed in alle verwerkingen en is vaker voorradig dan het kneedgehakt van DVS.
Als dat van ah geschikt blijkt voor saucijzenbroodjes laat ik dat hier nog wel weten. Zou me blij maken want ik ben een liefhebber van saucijzenbroodjes en dan zijn alle ingrediënten om de hoek te koop   :D

Haha, dit houdt me al zo lang bezig dat het een obsessie lijkt.

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #745 Gepost op: 03 mei 2017, 23:39:17 »
En er liggen weer nieuwe vegetarische producten in het schap bij AH. O.a. een granola geitenkaas/vijgen schnitzel. Wel leuk om eens te eten, maar ik ren hiervoor niet meteen weer naar de winkel. Ook een granola notenburger en tempeh met marinade gezien. Van &samhoud ook wat nieuws: groentefrikandelletjes. Die ga ik denk ik morgen uitproberen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #746 Gepost op: 04 mei 2017, 08:18:10 »
Tivall wordt veranderd in Gourmet huppeldepup en daarmee blijkt een aantal veganistische vleesvervangers ineens niet meer veganistisch, want ze stoppen er nu ei in. Echt heel stom.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe producten, oa die tempeh. Eens even kijken of dit kan tippen aan de tempeh met de marinade van Eelco!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.336
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #747 Gepost op: 06 mei 2017, 17:07:53 »
Tivall wordt veranderd in Gourmet huppeldepup en daarmee blijkt een aantal veganistische vleesvervangers ineens niet meer veganistisch, want ze stoppen er nu ei in. Echt heel stom.
Garden Gourmet, bedoel je. Ja, onder die naam zag ik ze onlangs bij de Duitse REWE en vond het al verdacht op Tivall lijken. Om eerlijk te zijn vond ik Tivall ook niet echt een smakelijke merknaam  ;D

Hmm, lijkt er inderdaad op dat er nu ei in de meeste producten gaat. Aan de andere kant vond ik de Tivallproducten altijd al wat droog en dat probleem hebben ze daarmee wellicht opgelost. En om eerlijk te zijn eet ik maar een paar keer per jaar Tivallspul - tijdens het barbecuen bij mijn ouders en gekocht door mijn ouders  ;).
Citaat
Ben wel benieuwd naar de nieuwe producten, oa die tempeh. Eens even kijken of dit kan tippen aan de tempeh met de marinade van Eelco!
Vast niet! Bovendien heb je 'mijn' marinade in een vloek en een zucht in elkaar gedraaid  :D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #748 Gepost op: 06 mei 2017, 23:09:35 »
Ik realiseer mij nu dat we vrijwel nooit meer Tivall spul eten. Redelijk duur, komt helemaal uit Israël en vaak niet zo bijzonder lekker. Wij eten wel vaak Vivera, komt uit Twente, die lupine dingen worden zelfs in de buurt daar verbouwd. Meer waar voor je geld, vind ik.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #749 Gepost op: 10 mei 2017, 18:08:48 »
Ik koop ook niet meer vaak Tivall. Ik vind hun rookworst wel erg lekker, maar omdat die vrij vet is koop ik die maar af en toe.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #750 Gepost op: 16 mei 2017, 13:55:00 »
En er liggen weer nieuwe vegetarische producten in het schap bij AH. O.a. een granola geitenkaas/vijgen schnitzel. Wel leuk om eens te eten, maar ik ren hiervoor niet meteen weer naar de winkel. Ook een granola notenburger en tempeh met marinade gezien. Van &samhoud ook wat nieuws: groentefrikandelletjes. Die ga ik denk ik morgen uitproberen.

Ik baal want de mais- en bietenburger vond ik lekker en dacht juist voor de aankomende zomer erg fijn en lekker. Maar helaas. De nieuwe dingen zijn natuurlijk ook weer duurder.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #751 Gepost op: 17 mei 2017, 12:37:47 »
Tivall wordt veranderd in Gourmet huppeldepup en daarmee blijkt een aantal veganistische vleesvervangers ineens niet meer veganistisch, want ze stoppen er nu ei in. Echt heel stom.
Garden Gourmet, bedoel je. Ja, onder die naam zag ik ze onlangs bij de Duitse REWE en vond het al verdacht op Tivall lijken. Om eerlijk te zijn vond ik Tivall ook niet echt een smakelijke merknaam  ;D

Hmm, lijkt er inderdaad op dat er nu ei in de meeste producten gaat. Aan de andere kant vond ik de Tivallproducten altijd al wat droog en dat probleem hebben ze daarmee wellicht opgelost. En om eerlijk te zijn eet ik maar een paar keer per jaar Tivallspul - tijdens het barbecuen bij mijn ouders en gekocht door mijn ouders  ;).
Citaat
Ben wel benieuwd naar de nieuwe producten, oa die tempeh. Eens even kijken of dit kan tippen aan de tempeh met de marinade van Eelco!
Vast niet! Bovendien heb je 'mijn' marinade in een vloek en een zucht in elkaar gedraaid  :D.

Inderdaad. Het is maar een klein bakje met een matige marinade.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #752 Gepost op: 23 mei 2017, 21:13:22 »
Ik baal want de mais- en bietenburger vond ik lekker en dacht juist voor de aankomende zomer erg fijn en lekker.

Bij ons liggen die nog gewoon in de winkel?
,,,,فلافل

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #753 Gepost op: 23 mei 2017, 23:48:36 »
Ik baal want de mais- en bietenburger vond ik lekker en dacht juist voor de aankomende zomer erg fijn en lekker.

Bij ons liggen die nog gewoon in de winkel?

Ik zie ze ook nog liggen bij diverse AH's.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #754 Gepost op: 06 juli 2017, 17:06:12 »
De nieuwe petit pate's van de Vegetarische Slager vind ik echt top.  ;D
Nothing tastes like compassion feels

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #755 Gepost op: 07 juli 2017, 22:30:13 »
De nieuwe petit pate's van de Vegetarische Slager vind ik echt top.  ;D

Hé je bent er weer  :)
,,,,فلافل

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #756 Gepost op: 11 juli 2017, 07:40:52 »
De nieuwe petit pate's van de Vegetarische Slager vind ik echt top.  ;D

Hé je bent er weer  :)

Ja ik ben zo druk geweest met mijn nieuwe baan dat ik gewoon vergeten ben te posten :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #757 Gepost op: 12 juli 2017, 20:44:58 »
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Weer on topic: ik zag bij AH een voor mij nieuwe granolageitenkaasburger liggen. Meegenomen maar nog niet gegeten.
,,,,فلافل

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #758 Gepost op: 13 juli 2017, 08:34:54 »
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Weer on topic: ik zag bij AH een voor mij nieuwe granolageitenkaasburger liggen. Meegenomen maar nog niet gegeten.

Ik vraag me af hoe ik dat moet bereiden zonder de granola te verbranden..
Nothing tastes like compassion feels

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #759 Gepost op: 18 december 2017, 15:10:46 »
De Albert Heijn verkoopt (sinds kort zover ik weet) eigen merk soja-, amandel- en rijstmelk. Deze week in de aanbieding voor 1 euro per stuk.