Vegatopia Forum

Eten voor € 5 per dag

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #40 Gepost op: 19 september 2006, 15:59:32 »
Bedoel je of het beestje ook een lekker bekje heeft?

Dee

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #41 Gepost op: 19 september 2006, 16:17:39 »
 :heehee:

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #42 Gepost op: 19 september 2006, 19:06:19 »
Het is een Mopshond. Hij eet als droogvoer ook Royal Canin, wat op een eurootje per dag uitkomt. Dan nog een koek per dag (soms 2) van een euro. Hondenchocolaatjes, en nog andere koekjes af en toe. DE grote kost voor hem is wel zijn verse vis. Een stuk verse tonijnfilet of een stuk struisvogelfilet kost toch al gauw een dikke 3 euro.
Eet hij niet een beetje veel?

Onze Leila krijgt 70 gram brokjes, maar als ze een Energique-blokje krijgt, krijgt ze wat minder. Soms een stukje pensstaaf, en kleine stukjes pens als beloning (maar die zijn echt mini, anders is ze de hele training aan het kauwen).

Verder eet ze natuurlijk wel veel stokken, stofjes, steentjes, gras en al het andere wat ze op de grond vind.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Dee

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #43 Gepost op: 19 september 2006, 19:14:48 »
Eet hij niet een beetje veel?

Onze Leila krijgt 70 gram brokjes, maar als ze een Energique-blokje krijgt, krijgt ze wat minder. Soms een stukje pensstaaf, en kleine stukjes pens als beloning (maar die zijn echt mini, anders is ze de hele training aan het kauwen).
Nee, hij eet niet teveel. Alles wordt afgewogen. Daarbij komt nog dat hij heel erg veel beweegt en dus meer mag eten dan de gemiddelde Mopshond, zeg maar.
Hij is perfect op gewicht, een ware rariteit voor dat ras  ;D

Verder eet ze natuurlijk wel veel stokken, stofjes, steentjes, gras en al het andere wat ze op de grond vind.
Dat zou ik maar asap gaan afleren, anders blijft ze het voor de rest van haar leventje doen, en das toch niet gezond/proper.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #44 Gepost op: 19 september 2006, 19:26:23 »
Hoe? Het is hopeloos.

Gisteren en vandaag was ze dus ziek, waarschijnlijk omdat ze toch iets gegeten heeft wat niet goed viel, maar we zijn de hele dag bezig om te voorkomen dat ze dingen eet, en de dingen die ze heeft gevonden uit dat bekje plukken (ondertussen kan ik ook in ιιn beweging de wangzakken en de ruimte onder de tond onderzoeken zodat ze het niet stiekem kan verstoppen). Maar we kunnen niet de hele dag geconcentreerd in dat bekje kijken.
Nouja, het zal op puppycursus wel aan bod komen, net als die knuffeldrang van haar.

Maar wij wegen ook alles af, en ze is goed op gewicht (terwijl haar moeder heel slecht eet en daardoor wat te mager is).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Dee

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #45 Gepost op: 19 september 2006, 19:29:36 »
Mops deed dat als pupje ook een even, ik denk dat dat een natuurlijke puppy-reactie is: ik zie iets en dus prop ik het maar in mijn mond. En mops heeft wel erg veel lip en wangzak, dus dat was altijd even peuteren  ;D. Gewoon aanhoudend afkeuren. De aanhouder wint, zeker bij pupjes. Maar toen Mops een pupje was was er wel altijd iemand bij hem om hem in't oog te houden, dus dat werkte wel makkelijker.

Veppie

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #46 Gepost op: 19 september 2006, 20:39:37 »
Vorig jaar (lees voor de zomervakantie) totaal geen moeite om rond te komen van 30 euro per week...maar de laatste paar weken. Komt vooral omdat ik te lui ben op de prijzen te letten (of is de boel stiekem toch weer duurder geworden?). Moet ik snel maar weer eens doen want de rekening krimpt ernstig... iig niet pinnen bij de kassa, dan verlies je het overzicht op wat je uitgeeft! (ik althans)

smikkeltje

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #47 Gepost op: 20 september 2006, 17:16:04 »
ik pin altijd boodschappengeld voor de hele week, zo hou ik nog een beetje overzicht... ooit word ik nog wel ee goede huisvrouw ;)

Pebbles

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #48 Gepost op: 24 september 2006, 14:21:12 »
ik kom perfect toe met 5 euro per dag, wij komen met twee mensen toe met ongeveer 120 euro per maand. En dan is er eten bij voor ιιn vleeseter. Vlees is heel duur. Voor mij mag het nog duurder zijn, misschien dat mensen dan minder vlees zullen eten. ;D

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #49 Gepost op: 24 september 2006, 18:58:03 »
Vlees is helemaal niet duur. Vlees is megagoedkoop. Vergelijk de prijs van een pakje vegameuk eens met een bak kipfilet.
This is between me and the vegetable!

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #50 Gepost op: 24 september 2006, 18:59:25 »
Kaasch is ook wel duur vind ik.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #51 Gepost op: 24 september 2006, 20:00:13 »
Vlees is helemaal niet duur. Vlees is megagoedkoop. Vergelijk de prijs van een pakje vegameuk eens met een bak kipfilet.

Het hangt er van af wat je met elkaar vergelijkt.  Vergelijk je goedkoop vleesgehakt met een pakje vegetarisch gehakt, dan is vlees helemaal niet duur.  'Kwaliteitsvlees'  (ai, op dat woord ga ik waarschijnlijk commentaar krijgen  ;) ) dan is vlees wel behoorlijk duur.

In ieder geval is voedsel in het algemeen, maar zeker vlees, extreem goedkoop in vergelijking met enkele decennia geleden en zou het goed zijn als de subsidies voor milieuvervuilende luxeproducten als vlees op zijn minst afgeschaft moeten worden.  Als daarnaast de vleesproducenten gedwongen worden het kweken van dieren op een milieu- en diervriendelijke manier dan zou de vleesprijs heel erg stijgen.

Op zich gaat dat trouwens ook voor veel andere producten op.  Dat er mensen nu rond weten te komen voor € 5 per dag is natuurlijk erg leuk voor hen.  Maar spijtig genoeg is dat niet mogelijk als men enkel eerlijke (mensvriendelijke ) en milieuvriendelijke artikelen zou kopen.

'k Vind het in ieder geval heel erg zonde dat er mensen zijn die enkel kunnen rondkomen door het kopen van milieuonvriendelijke en mens-onvriendelijke spullen.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #52 Gepost op: 25 september 2006, 10:24:53 »
Ik heb voor een lezing eens uitgezocht wat de prijsontwikkeling van vlees is geweest in de laatste 40 (!) jaar. In 1966 kon je vlees voor precies dezelfde prijs kopen als waar je het nu voor koopt. Zelfs is het nu in een extreme aanbieding soms goedkoper dan toen. Als je dat gegeven op auto's loslaat dan zou een Volkswagen Golf  te koop zijn voor ongeveer 4000 euro. Schandalig vind ik dat. Het zegt namelijk iets over de inrichting van de bioindustrie: efficiλnt en kostenbesparend. Dit is allemaal ten koste gegaan van de leefomstandigheden bij de dieren.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #53 Gepost op: 25 september 2006, 14:22:07 »
Vlees is helemaal niet duur. Vlees is megagoedkoop. Vergelijk de prijs van een pakje vegameuk eens met een bak kipfilet.
Het hangt er van af wat je met elkaar vergelijkt.  Vergelijk je goedkoop vleesgehakt met een pakje vegetarisch gehakt, dan is vlees helemaal niet duur.  'Kwaliteitsvlees'  (ai, op dat woord ga ik waarschijnlijk commentaar krijgen  ;) ) dan is vlees wel behoorlijk duur.

Alsof mensen geven om de kwaliteit van welk eten dan ook...
(Ik heb goede hoop voor Belgen, maar het gros der Nederlanders wil alleen maar vet/veel/goedkoop...)
This is between me and the vegetable!

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #54 Gepost op: 07 oktober 2006, 07:22:51 »
ik denk dat het wat pessimistisch is om ervan uit te gaan dat nederlanders alleen veel, vet en goedkoop willen. het is meer onwetendheid lijkt me. Er wordt nergens goede voorlichting over voeding gegeven. Als tegenhanger voor het bovenstaande gaat men lightproducten kopen. De fabriekanten vertellen er niet bij dat ze (soms goede) vetten vervangen door suiker. De hoeveelheden plantaardige producten nodig om vlees te produceren komen in het onderwijs bij v.b. het vak verzorging of koken nauwelijks aan de orde. Het succes van Sonja Bakker zit er volgens mij in dat mensen zelf niet na hoeven denken over wat ze eten, ze weten niet wat goed is voor ze.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #55 Gepost op: 07 oktober 2006, 07:24:20 »
sorry, reactie was wel wat buiten het topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #56 Gepost op: 07 oktober 2006, 14:02:36 »
Ik denk dat er genoeg informatie te vinden is over gezonde voeding, maar je moet natuurlijk er wel de interesse voor hebben om dat even te googlen.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #57 Gepost op: 07 oktober 2006, 15:18:25 »
heb je natuurlijk gelijk in. de interesse wordt alleen niet gewekt. Gezonde voeding gaat altijd gepaard met minder vet, minder suiker enz. er wordt zelden vanuit een positieve invalshoek voorgelicht, v.b. dat goede voeding heel lekker kan zijn.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #58 Gepost op: 07 oktober 2006, 15:21:59 »
Om bij het topic te blijven: wij zijn met 6 mensen thuis waarvan 2 vegetarisch, lukt heel goed om voor 5 euro p. dag te eten en te drinken. Goede klant van aldi, lidl en de natuurvoedingswinkel en het grote voordeel van lidmaatschap van een grote collectieve groententuin.

goiia

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #59 Gepost op: 09 oktober 2006, 17:38:55 »
met hoe meer mensen je samen woont, hoe goedkoper het eten per persoon wordt.
En je hoeft dan ook niet zoveel weg te gooien...