Vegatopia Forum

Zelf burgers, worstjes, balletjes, schnitzels of pulled jackfruit maken.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vegatopia

[Koken] Broodje pulled jackfruit met coleslaw
« Reactie #60 Gepost op: 23 juni 2017, 13:00:45 »
Broodje pulled jackfruit met coleslaw

Soms heb je het gevoel dat je een enorme ontdekking hebt gedaan! Om het vervolgens ineens overal tegen te komen. Dit overkwam me laatst, toen ik voor het eerst pulled jackfruit proefde: een ervaring die ik meteen wil delen. Sinds een aantal jaren is Pulled pork is niet meer te vermijden op festivals. Maar van jackfruit, een gigantische vrucht uit Zuid-Oost Azië, blijk je heel eenvoudig een vegetarische versie te kunnen maken. Voedingstechnisch is jackfruit niet helemaal een alternatief, want de vrucht levert nauwelijks eiwit. Maar gecombineerd met wat peulvruchten of noten creëer je makkelijk een eiwitrijk gerecht vol voedingsvezels, kalium, B-vitamines en vitamine C. Dat laatste helpt het ijzer uit de peulvruchten en noten weer handig opnemen. Smaaktechnisch snap je ineens waar de term vruchtvlees vandaan komt: de vezelige structuur doet sterk aan draadjesvlees denken. Pulled jackfruit is vruchtvlees to the max!

Source: Broodje pulled jackfruit met coleslaw

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: [Koken] Broodje pulled jackfruit met coleslaw
« Reactie #61 Gepost op: 23 juni 2017, 17:41:34 »
Oh leuk dit recept! Ik wil dit al een hele tijd maken maar het komt er steeds niet van. Hopelijk gauw eens dit recept proberen.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.336
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Zelf burgers, worstjes, balletjes, schnitzels of pulled jackfruit maken.
« Reactie #62 Gepost op: 12 december 2017, 14:30:43 »
Ik heb niets tegen 'vleesvervangers', zeker niet als ze zelfgemaakt zijn. Maar dit 'recept' voor vegan cordon bleu (van http://veann.com/vegan-cordon-bleu/), in feite het op elkaar stapelen van kant-en-klare vervangers, vind ik toch wel erg 'over the top'.
Citaat
Ingredients:
1 pack of Gardein Crsipy Chick’n Patties
Vegan Cheese
Vegan ham
Olive oil
Gemüse ist mein Fleisch