Mei 22, 2012, 22:46:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 11   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Snoep of zoetigheid zonder gelatine  (gelezen 57244 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Draek
Mega-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #20 Gepost op: Februari 23, 2003, 13:24:19 »

Ik eet verder gewoon geen snoep meer. Hoogstens een stukje chocola, maar dat eet ik ook vrij weinig.

Stem op de Partij voor de Dieren
Tijmetje
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Maart 13, 2003, 17:16:16 »

Helva is tof spul, lekker op een volkoren boterham.

Citaat
In Amerika zijn toch ook veganischtische Mars-bars?
Niet gezien, maar ook niet op gelet. Ging er vanuit dat ze niet vegan waren. Wel een soort Snickers gezien, pure chocolade, pindas, en iets caramelachtigs. Goldbergs Peanut Chews heten ze.
Christiaan
Mega-forummer

« Antwoord #22 Gepost op: Maart 16, 2003, 20:17:40 »

Helva is tof spul, lekker op een volkoren boterham.
ik heb een bakje helva met cacao gehaald... zaaaluuug...

je kan ook heel goed voor snoepwaren terecht in toko's. je moet nog steeds wel op ingredientenlijsten letten maar er is genoeg lekkers dat geen dierlijke producten bevat. het is soms wel exotisch maar dat vind ik alleen maar een pluspunt.

"Never lift more than you can eat."
Piek
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #23 Gepost op: Maart 16, 2003, 22:07:18 »

Gaat het om echte 'vreetbuien' of om gewoon lekkere trek piek?

Tsja.. een late reactie, maar ik ben weer helemaal terug!!
Het gaat mij om gewoon een beetje snoepen. Ik heb nooit echte enorme vreetbuien, maar meer opeeeeens zin in snoep, terwijl ik daar normaal niet zoveel behoefte aan heb.

Ik probeer nu al een tijdje steeds fruit bij me te hebben, zodat ik daar aan kan gaan knagen!

Nu ook: pelpinda's ook wel, apenootjes genoemd! Kost meer moeite om te openen dan eten, dus na een paar nootjes is de honger er ook wel weer af hahahah
Goed, maar in eerste instantie ging het om zoetigheden, voor af en toe, 'de lekkere trek '  Wink
« Laatste verandering: Maart 16, 2003, 23:18:14 door Christiaan » Gelogd

Eet gezond & eet taartjes
wendy25
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 04, 2003, 17:19:15 »

Eet je wel eens zonnebloempitten?
Elsbeth
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Mei 23, 2003, 20:03:59 »

what the f*ck, ik wist helemaal niet wat weipoeder was maar ging er vanuit dat het van zuivel was (vond het wel in het rijtje 'karnemelk' passen ofzo?) en nu lees ik dus dat het niet veggie is GVD oke, op letten dus!
Zoals al in een ander topic gezegd zijn sommige varianten van Robs Drop (ah) ook veggie (lekker salmiak dingetjes bijv Kwijl).
linz
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: December 09, 2003, 00:03:55 »

Bij Jamin staat tegenwoordig bij het schepsnoep ook vermeld als het gelatinevrij is.
Joepie! Dacht ik... Maar ik blijf nu eenmaal een achterdochtige ***!
Eenmaal aan het scheppen vertrouwde ik het niet. Ik ben een fanatieke etikettenlezer en heel veel dropjes die ik in de supermarkt links laat liggen ivm gemalen botjes lagen bij Jamin als gelatinevrij Huh?. Kokindjes bv. van Katja zijn met gelatine. Bij Jamin zeggen ze dat de kokindjes zonder gelatine zijn. Maken meerdere fabrikanten dan een vorm snoepje met verschillende ingrediënten?
Op de site van de vegetariersbond staat een lijst gelatinevrij snoep. Op de site van Jamin ook, maar die 2 komen niet overeen.
Ik heb de vegetariërsbond erover gemaild en die hebben beloofd het uit te gaan zoeken. Ik hou jullie op de hoogte...

Die lollies zijn inderdaad  Jummie!, ze bestaan vooral uit maisstroop.
Vooral de framboossmaak en de appelkaneelsmaak zijn hier favoriet!

Stiekem toch een banaan!
femke
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: December 10, 2003, 01:11:57 »

De Salmiakknotsen van Look-o-Look zijn ook erg lekker, en bevatten geen gelatine.

Volgens hun website zijn de volgende produkten geschikt voor vegetariers:

Cups:
Frisbees, Tum Tum

Hangzakjes:
Fluiten, Zure matten aardbei, Mini lollies fruit, Funny chewies, Salmiakknotsen, Dropveters, Aardbeiveters, Dropkabels, IJsco's, Fopspeentjes, Chupa Chups Original Mix, Character kauwgom, Cream'pop strawberry, Cream'pop caramel, Fun lollies, Trendy Candy.

Maar idd nog maar even nakijken voor de zekerheid.

« Laatste verandering: December 10, 2003, 01:12:50 door femke » Gelogd
linz
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #28 Gepost op: December 11, 2003, 12:06:31 »

Vandaag antwoord van de vegetariersbond gekregen:
-----------------------------
We kregen vandaag uitsluitsel van Jamin. Bij de kokindjes in inderdaad een fout gemaakt; ook de variant van Jamin bevat gelatine.
Een paar andere dingen die ons opvielen (verschillen tussen soorten colaflesjes en winegums) bleken wel te kloppen.
Bedankt voor de tip!
Met vriendelijke groet,
Hans Bosch
Nederlandse Vegetariërsbond
-----------------------------

Oppassen dus met dat schepsnoep, want volgens mij zijn er nog meer dropsoorten die ten onrechte als gelatinevrij vermeld worden.
Die kokindjes had ik als voorbeeld genoemd.
Ik hoop dat Jamin zijn lijst nog eens zal herzien... Sad

Stiekem toch een banaan!
bloempjuh
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #29 Gepost op: Januari 02, 2004, 01:28:09 »

Ik heb op mijn werk een heleboel (lees: een stuk of veertig) bakken met schepsnoep staan, allemaal met ingrediëntenlijstje voorop. Dropsprotten, dropveters, zure slierten, toffees.. allemaal zonder gemalen bot-zooi!
Alleen niets vege-veilig pepermuntigs.. Dus moet een beetje oppassen met bieslook op brood enzo Wink

Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log
Elsbeth
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: Januari 18, 2004, 20:39:08 »

Geloof me: die freaks hier letten op álles :-)
Annemieke
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

RozeMarijn_eet
« Antwoord #31 Gepost op: Januari 18, 2004, 20:58:40 »

Tongue

marieke
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #32 Gepost op: Januari 18, 2004, 23:15:11 »

volgens mij zijn de dropjes van nubilotte ook vegan, verkopen ze bij kruidvat en etos enzo wel...
(wel checken, want weet het niet 100% zeker)
zit alleen wel aspartaam in en dat spul vertrouw ik niet zo.

edit: en dat van die aspartaam maakt ze vermoedelijk ook minder geschikt voor vreetbuien - tenzij je van nature geconstipeerd bent, dat is Wink
« Laatste verandering: Januari 18, 2004, 23:17:04 door marieke » Gelogd
Slog@ñ
Mega-forummer

« Antwoord #33 Gepost op: Januari 19, 2004, 00:39:04 »

en dat van die aspartaam maakt ze vermoedelijk ook minder geschikt voor vreetbuien - tenzij je van nature geconstipeerd bent, dat is Wink

Ben je niet in de war met Sorbitol?

Satan called.
He wants his weather back.
Anand
Ervaren forumgebruiker

Geslacht: Man

« Antwoord #34 Gepost op: Januari 19, 2004, 00:59:44 »

eet die dropjes van Robs al een tijdje en bevallen goed maar die Salmiak dingen van hun zijn niet vega dacht

drop zonder Gelatine is of keihard of erg zacht (zoals die zonnatura fruitgums)
Fabian
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: Mei 03, 2004, 13:36:12 »

Geen snoep maar wel een lekker en zoet (en zelfs aardig gezond) tussendoortje is liga fruitkick. Ook geschikt voor vegans, behalve de honing-noten versie.
Carla
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #36 Gepost op: Mei 03, 2004, 14:47:16 »

Geen idee of het al gepost is, maar ik heb geen tijd om de hele draad door te lezen:
Zelf caramelbrokken maken:
Beetje boter of margarine in een koekenpan, suiker erbij  (hoeveel hangt af van hoe misselijk je wilt worden) en dat op een laag vuurtje, al roerende langzaam laten smelten tot het goudbruin van kleur is. Niet bruin laten worden want anders wordt het bitter.
Op bakpapier of je aanrecht (ingevet) laten lopen en wachten tot het hard is geworden.
In stukken breken en dan maar snoepen tot je geen pap meer kunt zeggen.
Liefhebbers kunnen er nog pindas of andere noten of sesamzaadjes etc opdoen.
Kiwi
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: Mei 03, 2004, 15:01:53 »

En als je de boter vervangt door slagroom kun je zo borstplaat maken.
femke
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: Mei 03, 2004, 15:14:45 »

eet die dropjes van Robs al een tijdje en bevallen goed maar die Salmiak dingen van hun zijn niet vega dacht

Van hun site:

Ingrediënten Salmiak gevulde drop:
suiker, glucosestroop, salmiak, zoethoutwortelextract, zout aroma, kleurstof: carbo medicinalis vegetabilis

Ingrediënten Salmiak ore:
suiker, glucosestroop, water, gelatine, stabilisator: sorbitol, zoethoutwortelextract, salmiak, kleurstof: carbo medicinalis vegetabilis, aroma

De salmiak gevulde drop is dus vega(n) (en erg lekker  Smiley ), de salmiak ore niet.

Annemieke
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

RozeMarijn_eet
« Antwoord #39 Gepost op: Mei 03, 2004, 16:13:19 »

Beetje boter of margarine in een koekenpan, suiker erbij  (hoeveel hangt af van hoe misselijk je wilt worden) en dat op een laag vuurtje, al roerende langzaam laten smelten tot het goudbruin van kleur is.

En dus tussendoor NIET proeven uit de pan!

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 11   Omhoog
  Print  

Ga naar: