|
Xiara
|
 |
« Gepost op: Februari 26, 2009, 10:08:16 » |
|
Ik zag dat er nog geen honden draad was, dus bij deze.  Ik ga zaterdag namelijk voor mijn Border Collie pupje kijken. Heel lang verhaal hoe ik nu bij dit nest ben gekomen, maar blij ben ik iig Er is nog 1 teefje beschikbaar (ze zijn afgelopen zondag geboren, de meeste waren voor de geboorte al besproken). Als we zaterdag een goed gevoel hebben bij dit nest, is ze voor mij (nou ja ons he) 
|
|
|
|
|
|
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel
|
|
|
|
bambi
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 26, 2009, 10:43:18 » |
|
Vroeger hield ik best van honden, maar hoe vaker er poep rond ons huis ligt, hoe minder het wordt. Dat ligt natuurlijk aan de eigenaren, maar ik blijf toch honden nu een beetje vies vinden. 
|
|
|
|
|
|
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
|
|
|
|
lieve lijn
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 26, 2009, 10:45:54 » |
|
|
|
|
|
|
|
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
|
|
|
|
Schanulleke
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 26, 2009, 10:49:12 » |
|
Gefeli Xiara! Denk je dat het gaat lukken met Sarah en Aelyn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xiara
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 26, 2009, 11:40:32 » |
|
Thanx  Nou, met Saar en Aelyn vind ik dus best eng. We zullen de introductie heel goed moeten aan pakken (voor beide kanten, want Sarah valt honden aan) en pupje moet meteen leren dat achter de katten aan zitten nooit mag (maar daar helpt Saar dus wel weer mee) Saar en Aelyn mogen wel boven komen in alle kamers, doen ze ook veel. Pupje mag dat straks niet, sowieso voor haar heupen is het erg slecht om trap te lopen (dat herinnerd me, traphekje aanschaffen) Bambi, heb je helemaal gelijk in hoor. Ik word ook echt naar als iemand zijn hond in onze voortuin laat poepen. Dus dat wordt gewoon heel consequent alles opruimen. Maar dat vind ik er ook bij horen met honden, zeker in stedelijk gebied.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fem fatale
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 26, 2009, 14:32:18 » |
|
Hondjes zijn leuk!
Wij hebben een maltezertje (nouja, maltezer, ze is 4.7 kilo en heeft een schofthoogte van 26,5 cm, dat is echt enorm voor een maltezer) van bijna 3. Leila is uit een nestje van mijn tante, en wij kennen haar dus ook al echt haar hele leven. Wat heel grappig is, want wij hebben bijvoorbeeld een filmpje waarop ze vier weken is, en haar eerste stapjes zet, dan opeens een hand op de grond ziet liggen, haar broertje en zusje met haar kont opzij duwt en zo hard mogelijk op die hand afkruipt om er vol bovenop te gaan liggen zodat ze lekker geaaid kan worden. Die kont-beweging om iedereen aan de kant te duwen als er een aaimogelijkheid is, die doet ze nog steeds en het is leuk om te zien dat die sletterigheid van haar een aangeboren karaktertrek is.
Sandy is een sheltie, van bijna twee. We wilden een tweede hondje, omdat Leila duidelijk een speelmaatje wilde hebben. Maar omdat wij in een flat wonen zijn niet alle hondenrassen geschikt, en omdat Leila heel speels is, kon het ook niet een heel bedeesd rustig hondje zijn. Bovendien was mijn vader hevig teleurgesteld omdat hij na een halfjaar onafgebroken trainen met Leila moest stoppen, omdat zij geen ondervacht heeft, en in de winter gewoon niet buiten kan trainen, dus wilde hij een hondje wat dat wel kon. Shelties waren eigenlijk de enige honden die helemaal pasten bij onze situatie, dus dat moest het worden. En dan het liefst een blue merle, omdat dat gewoon mooi is. In Diemen kreeg toen iemand een nestje, maar de teefjes waren al vergeven. De fokster probeerde nog om ons dan een reutje te verkopen, maar volgens mijn ouders was dat veels te onhandig, dus dat ging niet door. Wel contact gehouden, en mijn ouders zijn zelfs een paar keer op bezoek geweest, om te zien hoe zo'n sheltiepup er nou eigenlijk uitziet (als je een maltezer hebt gehad, valt een sheltie tegen, dat zijn echt hele lelijke puppies). Toen Sandy 7 weken was, kreeg er nog iemand een nestje, met daarin een teefje wat niemand wilde, omdat ze een bontje was (dat is een sheltie met teveel wit in de tekening), wat dan voor ons zou worden. Jammer alleen dat ze pas ná de zomervakantie oud genoeg zou zijn. Maar Sandy was met 7 weken nog steeds te klein, dus de mensen die haar eerst zouden krijgen, wilden haar niet meer, omdat je met een heel klein teefje niet kunt fokken. Toen kreeg ze opeens zo'n groeispurt, dat ze te groot leek te worden, en mochten wij haar hebben. Sandy is een blue merle, met een hele mooie blauwe kleur, naar het schijnt (ik vind haar tamelijk grijs, maargoed) en ze zit precies aan de bovenkant van de toegestane grootte. Gewoon een hele mooie sheltie dus. En heel lief, en heel speels, en goed in behendigheid.
En hoewel ze toch echt groter is dan Leila, is Leila nog steeds de baas. Waar je meestal niets van merkt, want als Leila niet aan het spelen is, dan ligt ze gewoon bij iemand op schoot, maar Leila bepaalt of Sandy ook op schoot mag en bij wie en Leila bepaalt ook wanneer er gespeeld wordt en waarmee.
|
|
|
|
|
|
Supercalifragilisticexpialidocious!
|
|
|
|
Schanulleke
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 26, 2009, 15:52:41 » |
|
Wow, Fem Fatale! Die blue merle Shelties zijn zo mooi! (Shelties in het algemeen zijn gewoon mooi, trouwens.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fem fatale
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 26, 2009, 16:13:53 » |
|
Ik vind shelties in het algmeen er een beetje komisch uit zien, je verwacht immers een echte schotse collie, als je het hoofdje ziet, en dan gaan ze staan en dan mist de helft. Shelties in beweging zijn wel echt geweldig om te zien.
Sandy is ook echt mooi, vinden niet alleen wij. Als wij ergens met haar zijn, dan worden we om de vijf meter staande gehouden omdat iemand wil vertellen dat ze zo mooi is. Sandy begrijpt dat natuurlijk, dus die laat dan haar kont zakken, begint druk te kwispelen (ze kwispelt nog steeds als een puppy, dus met haar hele lijf) en gaat lief naar die mensen knorren. (Leila wordt dan natuurlijk jaloers, dus gaat tussen de mensen en Sandy staan en springt dan bij die mensen in de armen). Alleen krijgt ze steeds op de jaarlijkse clubmeeting maar een zeer goed ipv een uitmuntend, omdat ze het leuk vind en dus door de ring stuitert, waardoor de keurmeesters haar gang niet kunnen beoordelen. Nu stuitert Sandy altijd als ze iets leuk vind, en ze vind nogal veel leuk, dus wij weten ook niet zeker of ze wel goed loopt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ligfietsertje
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 26, 2009, 20:46:17 » |
|
Ik kan zowel katten als honden erg leuk vinden (al heb ik geen van beiden in huis), maar ik betreur het wel dat de meeste rashonden 'misvormde' beesten zijn met allerlei aangeboren aandoeningen of op zijn minst een grote kans op zulke aandoeningen. (Al besef ik wel dat het ene hondenras daar veel minder last van heeft dan het andere.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monique
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 26, 2009, 21:12:51 » |
|
Ik had een tijdje bedacht dat ik ook een hond wilde, maar ben nu toch wel tot inzicht gekomen dat het totaal onpraktisch is voor de manier waarop ik leef. Ik heb het geloof ik al elders gepost, maar ik heb besloten een pup van de KNFG te adopteren (virtueel dan, ik help financieel een beetje aan de opleiding). Ik moet het alleen wel nog even regelen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xiara
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 27, 2009, 12:18:52 » |
|
Ik kan zowel katten als honden erg leuk vinden (al heb ik geen van beiden in huis), maar ik betreur het wel dat de meeste rashonden 'misvormde' beesten zijn met allerlei aangeboren aandoeningen of op zijn minst een grote kans op zulke aandoeningen. (Al besef ik wel dat het ene hondenras daar veel minder last van heeft dan het andere.)
Dat ben ik helemaal met je eens hoor!! Er wordt zo ontzettend veel gefokt op punten die uiteindelijk voor het ras vaak helemaal niet goed zijn. King Charles Spaniëls bijvoorbeeld zijn nu zo misvormd dat er te weinig ruimte voor de hersenen is in de schedel. Hierdoor krijgen ze allerlei problemen  Is voor zowel mijn broertje als mij een reden om voor de Border te kiezen. Daar is vrij weinig aan gekunsteld, zeker binnen de werklijn (showlijn zijn wij dus niet van he). Daarbij vinden wij ook beide heel duidelijk dat je de oorsprong van een hond niet moet vergeten. Een border is een werker en heeft dus activiteit nodig. Mensen vergeten dat nog wel eens en willen dan van jachtrassen een huishondje maken. Dat werkt dus uiteraard niet. (Jack Russel is een solitaire zelfstandige ondergrondse jager, waarbij hij geen aanwijzingen van de baas krijgt en terug komt als hij het konijn gevangen heeft. Hoe mensen denken dat dat een leuk gezellig huishondje is wat goed wil luisteren snap ik echt niet!) Monique, ik vind je adoptie echt een super methode hoor!! Fem, leuk dat Sandy overal zo'n lol in heeft!! Wel jammer van de keuring dan. Hebben jullie fokplannen met een van beide of helemaal niet? (dan is de keuring ook gelijk minder belangrijk als je niet wilt fokken) Leila klinkt als een heel pittig hondje  Ow, ik ga morgen kijken!! (niet dat ze mooi om te zien zijn met 1 week hoor, het zijn net blinde cavia's)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fem fatale
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 28, 2009, 02:03:30 » |
|
Met Leila gaan we zeker niet fokken, die had zo'n heftige PMS dat we haar hebben laten steriliseren. Op de een of andere manier werd ze zes weken voordat ze loops werd al depressief, was dan 4 weken loops en dan weer zes weken depressief, terwijl ze buiten die periode om een ontzettend vrolijk hondje was. Nu is ze gewoon altijd vrolijk en speels.
Bij Sandy zijn we er nog niet uit. Sandy is een werkhondje, voor ons iig, en voor de fokster ook. Maar aan de andere kant heeft ze wel erg mooie ouders, dus ze zou ook een leuk showhondje kunnen worden, over een paar jaar als ze wat rustiger is. En het duurt ook nog zeker een paar jaar voordat zij aan een nestje toe is, hoe lief en zorgzaam ze nu al is, ze is nog teveel pup om echt te kunnen moederen. Sandy hoeft maar één keer jaar naar een show voorlopig, mijn ouders vinden er niet zoveel aan, maar omdat Sandy uit het eerste nestje van de fokster komt, en de enige is die in de buurt is gaan wonen, vind de fokster het heeeeeeeeeeel erg leuk als Sandy wel naar de clubdag komt en daar beoordeeld wordt. Zij maakt Sandy dan ook showklaar. Wij kunnen dat niet, en zijn daarna een week bezig om Sandy weer in haar oorspronkelijke waterdichte model te krijgen (waarom die hondjes toch opgefluft moeten worden voor een show snap ik echt niet, het ziet er dom uit, én ze zijn niet meer waterdicht).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xiara
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 01, 2009, 12:38:56 » |
|
Ik zal heel eerlijk zijn, ik hou niet van werkrassen waar showrassen van gemaakt worden  Je haalt zo helemaal de oorsprong weg van het ras en dat vind ik persoonlijk echt onzinnig. Vraag mij daarom niet waarom ze op die manier showen en keuren, want uiterlijk is echt secundair bij werkrassen (althans, de dingen die het werken niet beïnvloeden). Voor wie puppy foto's wil zien: http://picasaweb.google.nl/elizepoelenije/PupsKateEnMitchRonEnDorine02?feat=directlinkDe erg witte met de bliksem op d'r billen, of de behoorlijk witte met het zwarte stipje in de nek wordt van ons. De rest gaat allemaal werken in het buitenland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 02, 2009, 00:27:17 » |
|
Wat zijn ze toch heeeerlijk lelijk nog  -smeltwegsmiley-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xiara
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 02, 2009, 09:47:28 » |
|
Wat zijn ze toch heeeerlijk lelijk nog  -smeltwegsmiley- ja erg he, ik noem ze al standaard blinde cavia's (en ik hou dus niet zo van cavia's) Als we weer gaan zijn ze 4 of 5 weken, dan worden het al echte hondjes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jol
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Maart 02, 2009, 13:47:39 » |
|
Ik vind ze juist prachtig zo,  en ook in de stadia die hierna komen!  Terwijl ik mensenbaby's de eerste maanden juist niet mooi of schattig vind, eerder een beetje eng... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 02, 2009, 15:43:22 » |
|
Ze zijn prachtig maar zekers ook heel erg lelijk tegelijk. Dat is gewoon een zalige combinatie 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Flapke
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: Maart 02, 2009, 17:35:40 » |
|
Zaterdag hadden wij weer eens visite van een hondje, er lopen heel veel hondjes los bij ons in de buurt. Het was een klein hondje met opgefrommelde neus en rimpels voorbij in zijn uppie, ik deed het raam open en ze kwam heel vrolijk aangerend en liet zich aaien. Toen zijn mijn vriend en ik naar buiten gegaan om met het hondje te spelen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lieve lijn
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 09, 2009, 11:16:36 » |
|
Wat zijn ze toch heeeerlijk lelijk nog  -smeltwegsmiley- ja erg he, ik noem ze al standaard blinde cavia's (en ik hou dus niet zo van cavia's) Als we weer gaan zijn ze 4 of 5 weken, dan worden het al echte hondjes oeeeeehhhh wat een lekkertjes  het duimen heeft dus geholpen 
|
|
|
|
|
|
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
|
|
|
|
Xiara
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 09, 2009, 11:41:44 » |
|
owja, het heeft absoluut geholpen  We zijn zelfs van de 5e naar de 4e keuze gegaan. Iemand anders wil graag die erg witte, vind ik helemaal niet erg. Wij kunnen dus straks kiezen uit die met de zwarte stip in haar nek en een zwartere  Komt allemaal goed dus (nu moeten de katten dat ook nog gaan vinden, maar goed)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|