Mei 22, 2012, 23:07:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 34   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De hondjes zijn leuk-draad  (gelezen 41868 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
lieve lijn
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

lieflijntje
« Antwoord #20 Gepost op: Maart 09, 2009, 12:08:50 »

dat kom vast allemaal goed!!

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
Schanulleke
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Maart 09, 2009, 23:03:08 »

Ik ga op tweede paasdag naar de hondenshow in het FEC in Leeuwarden. Een buurvrouw van me showt haar hond (kaninchen teckel), dus dat wil ik niet missen!
Xiara
Super-forummer

« Antwoord #22 Gepost op: Maart 10, 2009, 09:38:01 »

Schanulleke, wat leuk! Ik ga ook even kijken.
Zin om dan een kop thee/koffie daar even te doen?

Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel
Schanulleke
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Maart 10, 2009, 20:15:28 »

Schanulleke, wat leuk! Ik ga ook even kijken.
Zin om dan een kop thee/koffie daar even te doen?

Ja leuk!
fem fatale
Forumkenner 2010
Mega-forummer

« Antwoord #24 Gepost op: Maart 11, 2009, 12:41:11 »

Wij kwamen gisteren een andere sheltie-maltezer combi tegen, dat was wel grappig. Al waren onze hondjes natuurlijk veeeeeeeeel mooier dan die andere twee.

De andere maltezer probeerde bij mij op schoot te klimmen, wat ik grappig vond, want Leila doet dat ook bij iedere rolstoel die ze ziet. Wij dachten altijd dat ze deed omdat ze dat heeft aangeleerd (het steekt makkelijker over met één hond op schoot en één aan de lijn, dan met twee aan de lijn), maar blijkbaar denken maltezers gewoon "ik zie een schoot, ik ga eens proberen of ik erop mag".
(Ik denk niet dat ze echt aan rolstoelen gewend waren, want hun baas vroeg of het niet te koud voor mij was, zo'n rolstoel  Huh?)

Supercalifragilisticexpialidocious!
Xiara
Super-forummer

« Antwoord #25 Gepost op: Maart 11, 2009, 13:04:23 »

Grappig! Maltezers zijn wel handige hondjes wat dat betreft dan Wink

Bij borders zie je ook regelmatig dat er hondjes zijn die zich graag laten tillen, want dat knuffeld zo lekker (denk dat dat de redenatie is tenminste)

fem fatale
Forumkenner 2010
Mega-forummer

« Antwoord #26 Gepost op: Maart 11, 2009, 13:22:03 »

Groot gelijk dat jullie met haar de puppycursus gedaan hebben.
Zeker wanneer je hem niet al tich keer gedaan hebt (kijk als je ieder jaar een jonge hond hebt, snap ik dat je het na een aantal keer ook zelf wel kunt) vind ik dat het eigenlijk verplicht zou moeten zijn. Er lopen zo onwijs veel onopgevoede honden rond dat het soms best gevaarlijk kan zijn.

Ik vind het opvoeden niet eens het grote voordeel van een puppycursus, niet voor maltezers en shelties iig, want die luisteren toch wel. Maar het is wel een goede manier om een band te krijgen met je hond, en om ze te leren op nieuwe situaties en nieuwe honden te reageren.

Borders optillen lijkt me niet zo fijn eigenlijk. Sandy houdt niet van opgetild worden, wél van knuffelen, maar zij knuffelt het liefst met haar neus in onze ogen, en als wij haar optillen kijken we natuurlijk wel uit dat we haar neus niet in onze ogen steken.
Sandy lost dat op door gewoon bovenop je te springen als je niet oplet.
Maar gisteren was ze op schoot in slaap gevallen (ze was vorige maand voor de tweede keer loops, en sindsdien kan ze op schoot zitten, en overdag slapen, en stuitert ze af en toe niet, het is heel raar) en dan kan ik meteen niets meer, want het is best zwaar, zo'n slapende hond. Borders zijn veel groter, dus dat lijkt me helemaal lastig.

Xiara
Super-forummer

« Antwoord #27 Gepost op: Maart 11, 2009, 13:41:17 »

Ow hemel, als je zo door gaat zou ik shelties nog wel eens kunnen gaan waarderen Wink
Sandy wordt volwassen als ik het zo lees. Heb bij "onze" (lees mijn broertje en moeders honden) wel gezien dat veel na loopsheid wel wat veranderen. Na een nestje nog veel meer. Dan is al het jonge honden gedrag in een keer over.

Border zijn niet zo zwaar hoor, valt reuze mee (aangezien ik Bodil de bouvier ook wel eens in mijn armen en op schoot heb met haar 30 kg). De zwaartste bij broertje weegt nu 19 kg dacht ik, de andere 15 en 16 kg dacht ik. De pup van een jaar zal wel richting de 20 gaan.
Met optillen willen ze, vooral Nora, graag met de achterpootjes op je heupen zitten, voorpootjes over je schouders en dan flink in je gezicht lebberen. Maar aangezien ik dat toch niet zo heel lekker vind (om heel veel redenen) til ik haar niet zo vaak op Wink

Klopt maltezers en shelties willen nog wel aardig luisteren, zeker als je als baas weet waar je mee bezig bent.
Maar geloof dat dat gelijk het probleem is, veel baasjes weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn. en veel baasjes kennen volgens mij de oorsprong van hun hond niet, waardoor ze allerlei natuurlijk gedrag (wat er jaren lang ingefokt is) niet her en erkennen. Dat is volgens mij vragen om problemen.

Maar goed, ik kan mooi kletsen natuurlijk, moet het straks allemaal zelf nog waar maken he met mijn eigen pup Wink

fem fatale
Forumkenner 2010
Mega-forummer

« Antwoord #28 Gepost op: Maart 11, 2009, 14:13:33 »

Border zijn niet zo zwaar hoor, valt reuze mee (aangezien ik Bodil de bouvier ook wel eens in mijn armen en op schoot heb met haar 30 kg). De zwaartste bij broertje weegt nu 19 kg dacht ik, de andere 15 en 16 kg dacht ik. De pup van een jaar zal wel richting de 20 gaan.
Met optillen willen ze, vooral Nora, graag met de achterpootjes op je heupen zitten, voorpootjes over je schouders en dan flink in je gezicht lebberen. Maar aangezien ik dat toch niet zo heel lekker vind (om heel veel redenen) til ik haar niet zo vaak op Wink

Ja, dat lebberen. Het is heel lief bedoeld, dat weet ik zeker, maar als het aan onze honden ligt, dan doen ze dat een keer of 20 per dag. Soms zelfs bij vreemden, dat is helemaal erg. Het gebeurt wel eens dat iemand in het park zijn veters gaat strikken, en dat ik dan maar net op tijd mijn honden kan terugroepen (ze lopen meestal los, en ze zijn snel, maar ze hebben zo'n typische "kusjesblik" dus als ik die zie, weet ik wat ze van plan zijn).

Maar 15 kilo vind ik zwaar hoor. Sandy is er maar 7. En we zijn inderdaad bang dat ze volwassen aan het worden is. Jammer, haar moeder bleef pupperig tot ze een jaar of drie was, en Sandy moet nog twee worden. Gelukkig stuitert ze buiten nog wel.

Hoezo waardeer jij shelties niet trouwens? Ik geef toe dat border-lijven er veel minder vreemd uitzien, maar qua karakter zullen ze wel een hoop overeenkomsten hebben toch?

Xiara
Super-forummer

« Antwoord #29 Gepost op: Maart 11, 2009, 14:37:31 »

De buurvrouw van onze grootouders had 2 shelties, 2 ontzettende keffers (en ik hou dus niet van keffers) vandaar dat ik er nooit echt gecharmeerd door ben.
Verder vind ik het gewoon heel erg jammer dat er niet echt meer een werklijn is bij het ras (net als bij heel veel andere rassen). Ik vind het zonde als er in rasstanaarden pagina's gevuld worden met verhalen hoe ze er uit moeten zien, maar het karakter slechts een kleine alinea is. Ik (maar dat is echt heel persoonlijk) denk dat je heel veel rassen zo te kort doet daarmee. Op die manier wordt er veel met de "mooie" hondjes gefokt, maar minder met de "goede/leuke" honden. Wat ze dan 20 jaar doen, om er vervolgens achter te komen dat de hondjes niet meer op de oorspronkelijke hond lijken en dat het schoonheidsideaal voor gezondheidsproblemen zorgt. Maar dat is dus niet alleen sheltie, dat zijn bijna alle rassen inmiddels.
En (jeetje, wat kan ik zeuren), ik kom meer uit de grote honden hoek. We hadden vroeger Berner Senners (als iets naar de klote is gefokt is het dat ras wel, zo dood en dood zonde!) ik ben dol op de Bouvier van mijn moeder en vroeger al op die van mijn grootmoeder. Borders zijn voor mij al "klein"

Maar goed, ik vind heel veel rassen niet leuk, behalve de hondjes die ik er van ken Wink

Dat lebberen, mijn broertje legde mij van de week net uit waarom ze dat doen (hij is veel verder al in gedragsleer van honden, hij leest er ontzettend veel over). Het heeft alles met de roedelverhoudingen te maken (zo als bijna al het gedrag), hiermee geven ze aan dat ze jou zien als roedelleider en willen ze heel graag je goedkeuring uitlokken.
Mel, de nog net pup van een jaar, doet het ook ontzettend momenteel. Ze zet de hele roedel op stelten, loopt overal te klooien en te klieren, maar gaat dan mijn broertje lebberen onder het mom "maar jou vind ik echt onwijs lief hoor".

Lekker idd als je je veters staat te schrikken en je krijgt in eens een hondenkop in je gezicht Cheesy

Xiara
Super-forummer

« Antwoord #30 Gepost op: Maart 11, 2009, 14:55:28 »

http://www.conquestbordercollies.nl/ned/katePups_week2.php
kijk nou, nu ben ik toch definitief gevallen hoor *zucht*
Teef 2 of teef 3 wordt van ons *verliefd*

fem fatale
Forumkenner 2010
Mega-forummer

« Antwoord #31 Gepost op: Maart 11, 2009, 17:14:15 »

De buurvrouw van onze grootouders had 2 shelties, 2 ontzettende keffers (en ik hou dus niet van keffers) vandaar dat ik er nooit echt gecharmeerd door ben.
Verder vind ik het gewoon heel erg jammer dat er niet echt meer een werklijn is bij het ras (net als bij heel veel andere rassen). Ik vind het zonde als er in rasstanaarden pagina's gevuld worden met verhalen hoe ze er uit moeten zien, maar het karakter slechts een kleine alinea is. Ik (maar dat is echt heel persoonlijk) denk dat je heel veel rassen zo te kort doet daarmee. Op die manier wordt er veel met de "mooie" hondjes gefokt, maar minder met de "goede/leuke" honden. Wat ze dan 20 jaar doen, om er vervolgens achter te komen dat de hondjes niet meer op de oorspronkelijke hond lijken en dat het schoonheidsideaal voor gezondheidsproblemen zorgt. Maar dat is dus niet alleen sheltie, dat zijn bijna alle rassen inmiddels.

De sheltievereniging deelt medailles uit als shelties een prijs winnen in behendigheid of een andere sport en schrijft stukjes dat ze heel graag willen dat er ook gefokt wordt met hondjes die geen u-tjes halen, maar wel medailles. De fokster van Sandy liet ook iedereen beloven dat ze met hun hondje gingen trainen, dus ze zijn er wel mee bezig bij de shelties.
Shelties zijn absoluut praters, als Sandy wakker is maakt ze geluid. Maar omdat Sandy uit een redelijk stil nest komt én omdat Leila een hekel heeft aan blaffen, blaft ze niet heel veel, in plaats daarvan knort ze de hele dag.

Maltezers zijn natuurlijk sowieso rare honden. Omdat Leila geen stamboom heeft, zijn wij geen lid van een rasvereniging, en omdat wij spelen met Leila kunnen we er ook niet mee showen al zouden we willen. Maar wat ik lees op de pagina van de maltezervereniging is toch dat ze zo'n ontzettend leuk karakter hebben, en dat als je er niet mee showt, je ze lekker kort moet laten knippen.
(Maar als maltezers niet van die blije, speelse, eigenwijze, slimme en lieve hondjes waren, wilde niemand ze hebben, want zelfs met korte haren moet je echt iedere dag flink kammen, de ogen schoonmaken en regelmatig de oren plukken en schoonmaken. Daar moet wel iets tegenover staan natuurlijk. Het schijnt wel een oud ras te zijn, dus niet iets wat de laatste jaren compleet doorgefokt is. Het zijn gewoon hondjes in een onhandige verpakking.)

Schanulleke
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: Maart 12, 2009, 15:56:01 »

http://www.conquestbordercollies.nl/ned/katePups_week2.php
kijk nou, nu ben ik toch definitief gevallen hoor *zucht*
Teef 2 of teef 3 wordt van ons *verliefd*

Tortelduifjes Zucht, zo ontzettend schattig...
Schanulleke
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Maart 18, 2009, 15:39:15 »

Weet je al welk teefje het gaat worden, Xiara?
Xiara
Super-forummer

« Antwoord #34 Gepost op: Maart 18, 2009, 16:17:42 »

nope.
Wij hebben de 4e keuze van de 5
De fokkers houden zelf 1 teefje, zij hebben uiteraard de eerste keuze. Ze zijn er nog niet uit welke ze willen houden geloof ik.
2 van de teefjes gaan naar het buitenland (Zwitserland en Oostenrijk) net als de reu (Hongarije). Deze mensen hebben veel eerder gezegt dat ze een pup wilden, dus die hebben 2e en 3e keuze. Deze mensen kiezen heel waarschijnlijk pas als ze de pup ophalen. Maar allebij hadden ze aangegeven dat ze een zo zwart mogelijke willen. Dus waarschijnlijk gaat dat tussen teef 3, 4 en 5.

Wij hebben alleen geen voorkeur voor teef 1 (bliksemschicht), omdat je met haar toch een (kleine) kans loopt dat je niet mag fokken omdat wit niet mag overheersen. Ik weet nog niet óf we willen fokken tzt, dat hangt van zo veel dingen af, maar bij voorbaat al uitgesloten worden voor de fok willen we niet.

We krijgen dus waarschijnlijk teef 2, tenzij de fokker die zelf kiest. In dat geval krijgen we teef 3, 4 of 5 die overblijft na de buitenlandse keuzes

(wazig verhaal zeker?)
We gaan de 29e weer kijken, eigenlijk hoop ik het dan wel zo'n beetje te weten. Anders weten we het pas bij het ophalen.

Schanulleke
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: Maart 19, 2009, 18:45:22 »

(wazig verhaal zeker?)

Idd ja  Wink maar ik volg het nog wel.
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #36 Gepost op: Maart 19, 2009, 23:09:44 »

Ik vind poedels leuk.
Ze zijn heel intelligent voor honden en heel aardig en eigengereid en voelen aan als schaapjes Liefde

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
greet
Super-forummer

« Antwoord #37 Gepost op: Maart 20, 2009, 00:08:44 »

Nog iemand die poedels leuk vind! Smiley
Als ik dat verkondig lachen mensen mij uit... Volgens mij hebben die allemaal nog nooit van dichtbij kennis gemaakt met een poedel. Of 'alleen op de wereld' gelezen.
Xiara
Super-forummer

« Antwoord #38 Gepost op: Maart 20, 2009, 10:14:23 »

Of 'alleen op de wereld' gelezen.

Daarna wilde ik ook een poedel Cheesy
Ik vind ze ook wel wat hebben (mits gewoon glad geschoren, ik kan niet zo veel met dat gefrutsel)
Wel pittige karakters, leuke uitdagingen Wink

greet
Super-forummer

« Antwoord #39 Gepost op: Maart 20, 2009, 11:50:23 »

jah, er mogen natuurlijk geen toeters en bellen aanhangen. Het is een hond, geen accesoire. Zelfs de kleintjes niet (al vind ik de grote uber-leuk)
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 34   Omhoog
  Print  

Ga naar: