|
Eelco
|
 |
« Antwoord #620 Gepost op: December 03, 2011, 14:51:30 » |
|
Stoer beessie, die Eyck! 
|
|
|
|
|
|
This is between me and the vegetable.
|
|
|
|
Edda
|
 |
« Antwoord #621 Gepost op: December 03, 2011, 16:56:36 » |
|
@Aiko : dat is me ook een schatje zeg  Eelco, kwa uiterlijk wel...maar als je hem mee naar buiten neemt in de regen gaat ie piepen vootlopig is het een stoer watje  ik ga hem jullie complimenten trouwens maar niet doorgeven...hij vind zichelf al leuk genoeg 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #622 Gepost op: December 04, 2011, 21:43:31 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dot
|
 |
« Antwoord #623 Gepost op: December 04, 2011, 22:26:15 » |
|
|
|
|
|
|
|
Ze had een jurk met bloemknoppen aan en toen ze in de zon ging staan zijn al die knopjes één voor één open gegaan
|
|
|
|
haantje
|
 |
« Antwoord #624 Gepost op: December 04, 2011, 23:22:53 » |
|
Vlug, bel 1-4-4, red een dier eh piet eh eh....
|
|
|
|
|
|
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #625 Gepost op: December 04, 2011, 23:52:56 » |
|
Whahaha
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nevyn
|
 |
« Antwoord #626 Gepost op: December 10, 2011, 14:15:31 » |
|
Net een hele voorstelling achter de rug. De hond van de buren, van nu ongeveer een jaar, was er vandoor en wilde niet terugkomen en/of luisteren. Spelen wilde ze wel. Wij hebben vanachter het raam alles gevolgd en de buren bemoedigend uittoe gelachen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #627 Gepost op: Januari 16, 2012, 02:04:18 » |
|
Lytse groeit ondertussen als kool - misschien ook omdat zijn favoriete ligplek op de begane grond nog steeds het groenterek is  . Inmiddels weegt hij 6.2 kilo en is nog steeds zo lief als toen we hem kregen. Voor wie foto's wil zien: http://jankristofschliep.blogspot.com/ (Lytse ontmoet zijn vader, en ze spelen uren lang). Vandaag was Lytse wat ziekjes. Kopietje uit het kooikerforum: Wij hadden vandaag een wat ander uitje, en een duur uitje ook. Lytse was vanacht al onrustig en heeft daarna wat speeksel overgegeven - en begin van de ochtend nog een keer. Toen hij om half twee nog steeds onrustig was, trilde en zich het liefst terugtrok, ben ik met hem naar de nooddienst van de dierenkliniek gegaan (eerst even gebeld: ja, toch verstandig even langs te komen). Geen koorts, verder ook niets te merken, behalve een wat pijnlijke buik. Om het onzekere te nemen, hebben we de bloedwaarden laten testen. Bleek: toch een ontsteking in het maag-darmstelsel - en mede daardoor te weinig vocht. Omdat het buisje toch nog in Lytses poot stak, heeft hij 'gratis' wat vocht toegediend gekregen. Verder nog een spuitje met spul om de maag wat te kalmeren en een eerste portie antibiotica ('normaal ben ik daar terughoudend mee, maar in dit geval wel verstandig'). En een portie contrastvloeistof, voor het geval dat. Rekening: 147 euro (tja, bloedanalyse op zondag en zo...) Terwijl Lytse zijn vocht kreeg, kon ik het consult naast mij volgen. Een vrouw met een spaniel, die ook had overgegeven. 'Vast gif, geeft u hem tegengif.' De arts had er een harde dobber aan de vrouw ervan te overtuigen dat zoiets niet mogelijk is, dat nu eerst symptomen (uitdroging, conditie) moeten worden bestreden en dat ze de komende uren, dagen goed op het dier moest letten. Een bloedanalyse wilde ze echter niet, 'dat doet mijn hond pijn'. Dan houdt het verhaal ook op. Half mopperend vertrok ze met haar hond, 'aan zulke dierenartsen heb ik ook niets'. Detail: het arme beest leeft op een dieet van Caesar en stukjes leverworst, en heeft meer steen dan tand in de mond. En toen weer terug. Overigens was het Lytses eerste treinrit (van Hildesheim naar Sarstedt, zo'n 13 minuten, en weer terug). Daar heeft hij niet zoveel van meegekregen, hij vond het allemaal wel best. Ik echter moet weer even wennen aan het vrijwel onophoudelijke commentaar 'ach, wat lief'. Nu ligt meneer in zijn groenterek en slaapt heel erg diep. Aanvulling: ondertussen is hij - na een maaltje van rijst en gekookte kip (je hebt wat over voor je hond) - via de huiskamer, waar hij ook diep heeft geslapen, nu in de slaapkamer aanbeland, waar hij hopelijk tot morgenochtend zonder braken en andere ongein blijft slapen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fem fatale
|
 |
« Antwoord #628 Gepost op: Januari 16, 2012, 02:30:03 » |
|
ach duitse prijzen.
Plien had te hard geschrokt, dat kwam er weer in 1 stuk uit en ze bleef nog twee dagen braken. wij op een doordeweekse dag naar de dierenarts, die verklaarde nog nooit zo'n gezonde kat gezien te hebben, en ze was ook zo leuk, gaf een prikje tegen het braken en ik mocht 110 euro afrekenen.
zondag, bloedanalyse etc, dat zou hier geen 147 euro kosten.
Sterkte voor Lytse.
|
|
|
|
|
|
Supercalifragilisticexpialidocious!
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #629 Gepost op: Januari 16, 2012, 11:17:09 » |
|
Ja, voor dat alles is 147 euro toch niet zo veel? Maar wel hopen dat alles snel normaal wordt, natuurlijk...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #630 Gepost op: Januari 16, 2012, 15:39:56 » |
|
Hopelijk knapt kleine Lytse weer snel op!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #631 Gepost op: Januari 16, 2012, 21:24:40 » |
|
Ja, voor dat alles is 147 euro toch niet zo veel?
De tekst had ik uit een kooikerforum gekopieerd, waar over leuke (gratis en goedkope) zondagse uitjes en wandelingen werd gesproken. Nee, 147 euro valt best mee, hoor  . Lytse was vanochtend weer helemaal bij de pinken. Gegeten als een slootgraver, speels, actief. Als het aan hem had gelegen, waren we vandaag weer flink op sjouw gegaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #632 Gepost op: Januari 17, 2012, 18:14:03 » |
|
Fijn!
Sloeg de schrik je niet even om het hart, met de gebeurtenissen van vorig jaar in het achterhoofd?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #633 Gepost op: Januari 17, 2012, 19:51:23 » |
|
 Goed zo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #634 Gepost op: Januari 17, 2012, 20:03:12 » |
|
Sloeg de schrik je niet even om het hart, met de gebeurtenissen van vorig jaar in het achterhoofd?
Natuurlijk! Anders hadden we het misschien nog een dagje aangekeken - en misschien ook de bloedwaarden niet laten testen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Temari
|
 |
« Antwoord #635 Gepost op: Februari 01, 2012, 23:31:32 » |
|
Liedje voor de honden liefhebbers  . In een andere versie zegt-ie er nog bij: "It's a dog liberation song!"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fem fatale
|
 |
« Antwoord #636 Gepost op: Februari 03, 2012, 16:01:42 » |
|
Ik pas vandaag op de hondjes van mijn ouders, en dat ziet er zo uit: http://lockerz.com/s/180252893Volgens mij vader heeft Leila, de wollige witte, een kleine blessure aan haar achterhand, waardoor ze niet kan springen. Nu houdt Leila sowieso niet zo van springen, ze wordt liever opgetild, en ik zie haar best in staat om een raar pasje te maken voor mijn vader zodat hij haar optilt. Ik kan natuurlijk geen hondjes op de bank tillen, dus heb ik een opstapje gemaakt met een kartonnen doos. Gaat prima. De eerste keer dat ze zo op de bank was gestapt besloot ze alleen dat ze het niet leuk vind en sprong er weer af en ging naast me zitten en keek me aan met haar "optillen"-blik 
|
|
|
|
|
|
Supercalifragilisticexpialidocious!
|
|
|
|
haantje
|
 |
« Antwoord #637 Gepost op: Februari 03, 2012, 16:25:48 » |
|
|
|
|
|
|
|
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #638 Gepost op: Februari 12, 2012, 23:36:57 » |
|
Niet alle honden zijn leuk. Lytse is vandaag door een husky in de nek gebeten!
Het was mooi winterweer, dus wij zijn er op uitgetrokken, naar het 'Hundewald', een losloopgebied in de buurt van Wildemann in de Harz.
Aldaar aangekomen was er een groep van ca. tien mensen met nog een paar meer huskies. De mensen begroetten ons en gaven meteen wat 'nuttige tips'.
De huskies kwamen natuurlijk meteen op hem af, maar na een paar minuten was de groep ook weer tot rust gekomen. Tot ineens een van de honden in een flits Lytse in de nek pakte en wegdroeg. Dat was overduidelijk geen spel meer. Bliksemsnel ingegrepen, puur op intuitie.
We hebben snel het terrein verlaten en toen pas gemerkt dat Lytse een aardige vleeswond had. Dus terug om adresgegevens te vragen van de eigenaar van de husky - sind een poosje is een WA-verzekering voor de hond verplicht in Nedersaksen. De groep toonde echter geen begrip: zo erg is het toch niet, in een losloopgebied kan zoiets nu eenmaal gebeuren, ONZE verzekering zou dit moeten dekken en meer van dat soort onzin. Dus zijn we zonder naam of adres van de eigenaar vertrokken.
Met wat moeite hebben we een dierenziekenhuis in de buurt gevonden, in Osterode. Pas toen, ook door de uitleg van de dierenarts, beseften we ten volle dat het ook heel anders had kunnen aflopen. Het nekvel was losgerukt van de spieren. Toen de arts wilde controleren of de zenuwen naar de ogen niet waren beschadigd, werd het Kristof even zwart voor de ogen.
Om een lang verhaal niet al te lang te maken: Lytses nek en hals zijn kaalgeschoren en hij is geopereerd. Nu ligt hij, groggy van de narkose en duidelijk zwaar onder de indruk, met een verband om zijn nek, afwisselend bij mij en bij Kristof op de schoot of buik, of tussen de armen. Dinsdag gaan we naar onze eigen dierenarts om het verband om te wisselen en alles na te kijken. Na een dag of tien moet hij dan weer de oude zijn - dat wil zeggen, lichamelijk. Psychologisch heeft hij vast ook een klap opgelopen, dus wij gaan zo snel mogelijk weer honden (eerst honden die wij kennen en die hij kent) opzoeken. Desnoods met onze hondentrainster.
Ondertussen heeft de dierenarts ons in contact gebracht met een huskyfokster in Wildemann, die heeft beloofd rond te vragen (ze heeft al een mogelijke verdachte op het oog). Allereerst zou het goed zijn als die &@#$@-mensen eens flink de waarheid te horen krijgen. Ach, en de kosten (182 euro tot dusver) zouden wij eigenlijk ook wel graag vergoed willen zien.
Maar nu moeten we ons eerst maar proberen te ontspannen. Morgen zien we wel verder.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
haantje
|
 |
« Antwoord #639 Gepost op: Februari 12, 2012, 23:53:06 » |
|
 Arme Lytse....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|