Vegatopia Forum

Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aiko

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #60 Gepost op: 25 juli 2009, 19:52:39 »
Lang leve de pijnstillers zullen we maar zeggen. Zonder ibuprofen had ik het niet gered.

Oh, doping...! Foei.

(Desalniettemin goed gedaan)

Kiwi

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #61 Gepost op: 25 juli 2009, 22:41:05 »
Hee, goed gedaan meiden, gefeliciteerd! :D

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #62 Gepost op: 26 juli 2009, 00:41:21 »
Fantastische prestatie!
Vind het heel knap.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #63 Gepost op: 26 juli 2009, 09:27:29 »
Gefeliciteerd Rosanne en Schanulleke!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #64 Gepost op: 26 juli 2009, 11:01:06 »
super gedaan meiden!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #65 Gepost op: 26 juli 2009, 11:08:04 »
En de ontmoeting met LL is in het water gevallen door de regen, het onweer en de drukte. We konden mekaar niet vinden. En ze was nog wel zo lief geweest om een kadootje voor me te kopen. Heel jammer, ik zag er erg naar uit.

Volgend jaar weer?

Wie weet... Ik kan moeilijk vrij krijgen in de bouwvak, maar als het me gegund is dan wil ik wel weer. Dan kunnen we wel weer een ontmoet-poging doen, LL! ;) En Rosanne wil dan misschien ook wel. :D

Ja, erg jammer dat we elkaar niet zagen! Maar ik heb een leuke middag gehad op de tribune. Erg leuk om het zo eens van die kant mee te maken :)

En gefeliciteerd meiden, hartstikke goed!

Vriendin die mee was, krijgt een rolstoel en zit te denken om ook maar eens mee te doen. Zeker nu je een kruisje krijgt. Ik heb beloofd om dan maar weer mee te doen, maar volgend jaar vast nog niet....

Het kadootje heb ik, uiteraard ;), maar aan een militair gegeven...

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #66 Gepost op: 26 juli 2009, 13:07:52 »
:o Verbazingwekkend genoeg heb ik dus dezelfde klachten:

Komt vast doordat we geen vlees eten ;)


Goed gedaan hoor! En aan het slikken van ibuprofen ben ik ook schuldig  :-[, maar volgens mij doet zeker de helft van de lopers dat...


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #67 Gepost op: 26 juli 2009, 13:09:46 »
:o Verbazingwekkend genoeg heb ik dus dezelfde klachten:

Komt vast doordat we geen vlees eten ;)


Dat moeten jullie natuurlijk nu wel overal gaan rond bleren he! Vooral niet nalaten, altijd goede reclame :D.

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #68 Gepost op: 26 juli 2009, 16:26:54 »
Rosanne, jij ook van harte met je 7e (?) kruisje! En wat de link met het vegetarisme betreft: in mijn gastgezin zat nog een vega die de tocht zonder al te veel problemen heeft volbracht, dus bij deze is het positieve effect van vegetarisch eten op Vierdaagse-prestaties proefondervindelijk aangetoond. ;D

LL, het zou helemaal super zijn als je vriendin als rolstoeler mee zou doen. Ik vind het terecht dat zij nu ook een kruisje krijgen, ik wil niet weten hoe mijn handen en armen zouden aanvoelen na 4 x 40 km mezelf voortduwen. Da's echt wel een prestatie, zeker op de Zevenheuvelenweg. En het is natuurlijk ook leuk dat jij dan meegaat. Kunnen we er een Vegatopia-ontmoeting van maken! :laugh:

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #69 Gepost op: 26 juli 2009, 16:37:54 »
Het is bijna niet te doen hoor, om met een rolstoeler samen te wandelen. Want wij gaan veel sneller op vlak terrein, heel erg veel langzamer heuvelop (had ze nou nog geen rolstoel? En als ze die dan krijgt, dan is het in eerste instantie voor buitenshuis gebruik, lijkt mij? Dan kunnen heuvels wel eens echt een probleem worden, omdat ze nog niet genoeg kracht heeft. Ikzelf kom nauwelijks zelf een bruggetje op, laat staan heuvels. Is misschien wel iets anders als je zelf in heuvelachtig gebied woont, maar in eerste instantie krijg je als rolstoeler kracht in je armen van het maken van transfers met je armen, als je dat niet doet, worden je armen niet zo sterk, want hoepelen is erg licht als je rolstoel goed staat afgesteld) en heeeeel erg veel sneller heuvelaf. Zoveel sneller dat het met een evenement als de vierdaagse bijna onverantwoord is om rolstoelers dezelfde heuvels af te laten rijden als de lopers. Al zullen ze wel handschoentjes dragen, en dan wordt het remmen op de hoepels ook wel makkelijker, maar dan is het wel achterlijk zwaar.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #70 Gepost op: 26 juli 2009, 16:43:06 »
Ja, het zal zeker niet lukken om het dan altijd samen te doen, maar iig kunnen we het wel samen meedoen en elkaar voor en na de tijd en wellicht wat tussendoor gaan zien. We zien wel. Al ben ik er wel zeker van dat het niet volgend jaar gaan worden. Ze is nu nog maar net aan het idee rolstoel gewend en moet er nog eentje op maakt laten maken. (Ze heeft nu een leenrolstoel die we gebruiken voor bijvoorbeeld gisteren bij de Zwarte Cross ;)), laat staan dat ze er al goed in is en genoeg kracht heeft om het te doen. Misschien daarna eens. We kijken wel.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2009, 16:51:14 door LL de Ling »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #71 Gepost op: 26 juli 2009, 18:28:14 »


LL, het zou helemaal super zijn als je vriendin als rolstoeler mee zou doen. Ik vind het terecht dat zij nu ook een kruisje krijgen, ik wil niet weten hoe mijn handen en armen zouden aanvoelen na 4 x 40 km mezelf voortduwen.

 :o Ik dacht dat die mensen al lang een kruisje kregen, maar dat ze het nu wilden aanpassen voor mensen die voortgeduwd werden.
Nou, hoog tijd dat dat aangepast wordt!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #72 Gepost op: 26 juli 2009, 19:24:39 »
:o Ik dacht dat die mensen al lang een kruisje kregen, maar dat ze het nu wilden aanpassen voor mensen die voortgeduwd werden.
Nou, hoog tijd dat dat aangepast wordt!

Eerst alleen een certificaat. Nu dus ook een kruisje.

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #73 Gepost op: 27 juli 2009, 15:04:12 »
Ik ben in mijn lunchpauze naar de winkel geweest waar ik in mei mijn zogenaamd waterdichte schoenen heb gekocht. Nou, tijdens dag 3 van de 4daagse had ik kletsnatte voeten, ondanks de Gore-tex voering. Ze vonden het in de winkel erg vreemd, want Gore-tex hoort gegarandeerd waterdicht te zijn. Nu gaan ze de schoenen terugsturen naar de fabrikant om ze daar op waterdichtheid te laten testen. Ik hoop dat er wat uitkomt (dat moet bijna wel, anders had ik geen natte sokken gehad), want ze waren niet goedkoop.

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #74 Gepost op: 28 maart 2010, 11:10:54 »
Tijd om deze draad weer onder het stof vandaan te halen. ;D Ik ben sinds begin februari aan het trainen voor de vierdaagse van dit jaar. Gisteren voor het eerst weer een tocht van 30 km gedaan. Tel daar een verjaardagsfeestje plus een korte nacht vanwege het ingaan van de zomertijd bij op... In 1 woord: geradbraakt! :bonk: Zo ongeveer alles doet zeer.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #75 Gepost op: 06 mei 2010, 08:25:06 »
Ik vind het altijd een geweldige prestatie, dat mensen de 4 daagse kunnen lopen. Ik ben vooral goed in de feesten erom heen en op dag 4 langs de Via Gladiola biertjes te drinken en te applaudiseren  ;D
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #76 Gepost op: 07 mei 2010, 12:40:12 »
Tijd om deze draad weer onder het stof vandaan te halen. ;D Ik ben sinds begin februari aan het trainen voor de vierdaagse van dit jaar. Gisteren voor het eerst weer een tocht van 30 km gedaan. Tel daar een verjaardagsfeestje plus een korte nacht vanwege het ingaan van de zomertijd bij op... In 1 woord: geradbraakt! :bonk: Zo ongeveer alles doet zeer.

Toch, ik ben fier op u!

Schanulleke

Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #77 Gepost op: 08 mei 2010, 22:27:30 »
Toch, ik ben fier op u!

Ik dank u zeer! ;D

Heb net een zesdaagse wandelvakantie achter de rug. In totaal 110 km gewandeld langs de Noordzeekust. Ondanks de regen was het heerlijk! Zit nu al op 330 trainingskilometers. ;)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #78 Gepost op: 20 juli 2010, 09:32:31 »
Succes lopers!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Voorbereidingen voor de vierdaagse van Nijmegen
« Reactie #79 Gepost op: 03 augustus 2010, 13:18:52 »
Hoe is het gegaan Schanulleke?