Vegatopia Forum

Afbrokkelende/scheurende nagels?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Afbrokkelende/scheurende nagels?
« Reactie #20 Gepost op: 01 april 2009, 09:36:25 »
Nadeel is wel dat mijn teennagels alleen maar knipbaar zijn met een soort heggeschaar ;)

Dat ken ik ook maar bij mij is het dus heel slecht verdeeld, mijn vingernagels breken, scheuren, splijten en bladderen tot op het bot en mijn teennagels vernielen sokken en schoenen als ik ze niet wekelijks bijhoud. Aaargh :smeerie:

mh*snowwhite

Re:Afbrokkelende/scheurende nagels?
« Reactie #21 Gepost op: 03 april 2009, 17:58:00 »
ben dus niet de enige. T is vaag want bij mij is het zeg maar iets van de laatste maanden. Heb er daarvoor nooit last van gehad. Erg vervelend, want nu loop ik met van die stompjes (waar nog steeds de toplaag van af scheurt.....grmbl). Daarom dacht ik aan missende voedingsstoffen/mineralen/vitaminen. Ik ga Herome s proberen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Afbrokkelende/scheurende nagels?
« Reactie #22 Gepost op: 05 april 2009, 06:15:54 »
Een goede vijl scheelt heel veel. Niet zo'n ijzeren met ribbeltjes, op zijn minst een goede kwaliteit diamantvijl en als je het kunt vinden, een glazen vijl. Daarnaast een nagelbuffer van bijvoorbeeld de Bodyshop met drie zones voor het polijsten van het nageloppervlak. Door je nagels met een goede vijl te vijlen en daarna te polijsten, maak je ze zonder lakken moeilijker doordringbaar voor water, en doordat ze gladder zijn heb je minder kans op beschadigingen. Als je dan ook nog even nagelriemolie gebruikt zodat je nagelriemen zacht worden en je ze goed terug kunt duwen (beschadigde nagelriemen kunnen beschadigde nagels veroorzaken), dan heb je wel alles gedaan wat je eraan kunt doen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afbrokkelende/scheurende nagels?
« Reactie #23 Gepost op: 24 juli 2010, 00:21:51 »
Zinktekort volgens huisarts, dochter had er ook last van. Na een kuur van een maand zou het beter moeten zijn.