Februari 10, 2012, 21:32:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: karwijzaad

Koken Bombay aloo - Chili sin carne - Zopie (en koek)
Producten Comfort food - Soepboek Keet Smakelijk - The Art of French Baking - Ginette Mathiot
Actueel Januari 2012: een nieuw jaar, een nieuwe smaak - pizza voor spleetoog - Vegetarische workshop in de Librije - Blue Monday shoptherapie: vegetarisch-verantwoorde accessoires
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 12 13 14 [15]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Engeland - Londen  (gelezen 60889 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #280 Gepost op: December 29, 2010, 10:29:17 »

Vorige week in Londen geweest.

- Busaba Thai: moderne Thai met meerdere vestigingen, niet om voor om te fietsen, maar prima als je er toevallig langs komt als je net wat wilt eten. Pad Thai was aan de zoete kant, maar wel lekker. Veel drankjes op de kaart.

- Vanilla Black: ga hier heen! Wat een goed vega restaurant. Prima bediening,  niet te hoge prijzen, erg lekker eten. We kregen een amuse van Turks fruit met wasabismaak met een mini appelsoepje. Raar maar lekker. Toen bietjes met gepickelde peer en kruidnagelrooom. Daarna een kleine flan met kazige aardappelpuree, boulangere-aardappeltjes, prei, amandelen gebakken in sojasaus met gebakken boerenkool. Dit was echt een belachelijk lekker gerecht. En we kregen steeds lekker brood.

- Saf: leuk om hier weer te zijn. Ze konden de kerstdrukte niet echt goed aan, maar normaal krijg je zeer snel eten, op kerstavond vond ik het niet erg dat ik er wat langer zat. Ik at vooraf Koreaanse dumplings, ik vond het een beetje een klein gerecht (ze kwamen in een bakje, mooi opgemaakt op een bordje met wat groen was beter geweest) maar ze waren wel lekker. Daarna een lekkere nut roast met een beetje boerenkool, rode kool en héérlijke aardappels uit de oven (die aardappels waren ze eerst vegeten op het bord te leggen! Toen vroeg ik er toch maar naar en gelukkig deed ik dat want die aardappels waren dus zalig).

- Lido: een echt prima Chinees in Chinatown (ze hebben zelfs een website). Lekkere gebakken aubergines en een tofugerecht. Genoeg vega-aanbod en zelfs een paar vega setmenu's. Dimsum hebben ze niet vega.

,,,,فلافل
Agnesje
Ervaren forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #281 Gepost op: Januari 18, 2011, 12:10:37 »

ik las in een oud tijdschrift iets over een nieuwe fastfoodketen: http://www.otarian.com/love-food.html
ziet er allemaal heel smakelijk uit, ik ga nog lang niet naar Londen, maar mocht ik een keer gaan dan ga ik er zeker een keer langs!
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #282 Gepost op: April 28, 2011, 22:07:56 »

London-tips van Gwyneth:

http://goop.com/newsletter/128/?utm_source=Goop+Newsletter&utm_campaign=559f5984c6-Goop128_04_28_2011&utm_medium=email

Ottolenghi heeft er dus een nieuw zusje bij: http://www.nopi-restaurant.com/
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #283 Gepost op: Juni 02, 2011, 16:43:49 »

Een heleboel adressen waar je superb vega kan eten in de UK:

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/wordofmouth/2011/may/27/wheres-the-exciting-vegetarian-food
brenda_lelie
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #284 Gepost op: Juni 02, 2011, 16:48:06 »

Oeh leuk, wij gaan over twee weekjes naar Engeland, deze gaat bij de bookmarks!
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #285 Gepost op: Juni 02, 2011, 16:54:04 »

Als je in Londen komt: ga naar Vanilla Black!

,,,,فلافل
brenda_lelie
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #286 Gepost op: Juni 02, 2011, 19:29:26 »

Ja die hadden we ook al gebookmarked Smiley weet jij of je daar echt van te voren moet reserveren?
We gaan dit weekend eens goed kijken wat we allemaal willen zien en doen in Londen!
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #287 Gepost op: Juni 03, 2011, 11:31:59 »

Ja die hadden we ook al gebookmarked Smiley weet jij of je daar echt van te voren moet reserveren?
We gaan dit weekend eens goed kijken wat we allemaal willen zien en doen in Londen!

Je moet daar absoluut van te voren boeken. Je kunt geluk hebben dat het leeg is, maar dat is het vaak niet, en bovendien zitten er ook geen restaurants in de buurt. Ik geloof dat je of via hun site, of via open table kunt reserveren  Smiley.

,,,,فلافل
Draek
Mega-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #288 Gepost op: Juni 06, 2011, 18:13:34 »

Net terug uit Londen. Gegeten bij 222 Veggie Vegan (http://www.222veggievegan.com/) en Woodlands (http://www.woodlandsrestaurant.co.uk/).

Beiden zeker aanraders om bij langs te gaan. Vond het erg lekker.

Stem op de Partij voor de Dieren
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #289 Gepost op: Juli 13, 2011, 10:17:28 »

He je hebt helemaal niet geschreven waar je allemaal bent geweest.... waar ben je allemaal geweest en was het lekker?

,,,,فلافل
brenda_lelie
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #290 Gepost op: Juli 13, 2011, 10:53:55 »

Haha nee klopt, was het wel van plan maar niet van gekomen nog.
We zijn in Londen dus bij Vanilla Black geweest (Erg leuk en lekker allemaal. Grappige bediening die je servet voor je opvouwen als je naar de wc bent. Meest bijzondere vond ik mijn ijsje van geitenkaas, met vanille erdoor en het was ook echt koud dus de eerste ervaring was echt ijs en daarna proefde je de geitenkaas) en naar Manna (dat was op zich ook wel leuk, maar ook weer niet heel bijzonder, we waren ook een beetje moe eigenlijk. We kregen daar enorme porties met bij mijn hoofdgerecht vooral een hele berg rucola erbij Huh?) en naar SAF (daar was het die zondagavond heel erg rustig, vond ik gek, maar het was overal, ook op straat veel rustiger dan op vrijdag en zaterdag. Maar goed, dat was dus wel erg lekker, vooral bijzonder waren de vegan cheesecake en tiramisu die we als toetje hadden).

In Brighton hebben we de eerste avond sushi gegeten bij Moshi Moshi, heel erg lekker en met zo'n lopende band, erg leuk. We wouden eigenlijk naar Terre a Terre maar omdat we al wat lekkere hapjes op hadden bij Bill's (aanrader! http://www.bills-website.co.uk/) kozen we toch maar voor sushi. Volgende dag hadden de mannen zin in Indiaas en gingen we naar Rasa, dat was echt geweldig, superlekker allemaal en heel anders dan dat je normaal in een Indiaas restaurant krijgt (ik geloof dat het normaal vaak Noord-Indiaas is en dit was zuid, of andersom). De laatste dag zouden we dan toch echt naar Terre a Terre gaan maar toen konden we pas terecht om half 9 en dat vonden we toch een beetje laat. Uiteindelijk naar Food for friends geweest, ook erg leuk en lekker.

Op Wight hebben we steeds zelf gekookt trouwens Smiley

Conclusie: Londen en Brighton zijn echt geweldig als je vegetarisch of veganistisch wil eten. De vegetarische gerechten staan eigenlijk altijd duidelijk aangegeven en vaak de vegan (en ook gluten en notenvrij etc.) ook. Dat is in Nederland toch wel een beetje anders.
En Engeland is sowieso superleuk Smiley

Oja, voor hotels: het Hoxton in Londen was echt superfijn. Heel leuke, handige en fijne kamer en een superfijne badkamer die ze dan elke dag weer helemaal komen poetsen (en alles glimde in de badkamer dus dat is echt een vreselijke klus). Uiteindelijk hebben we per nacht iets van een kleine 100 pond betaald, vond ik erg meevallen.
En in Brighton sliepen we in One Broad street, ook erg leuk met een Engels ontbijt met Linda McCartney worstjes (en je kon zelf op een formulier aangeven de avond van te voren wat je wou hebben qua ei en bonen enzo, erg fijn want ik hou daar allemaal niet zo van) en heerlijke homemade granola.
Op Wight hadden we de Sailmakers gehuurd van Vintage Vacations (http://www.vintagevacations.co.uk/), geweldig!
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #291 Gepost op: Juli 13, 2011, 19:20:02 »

Leuk om te lezen zeg  Cheesy Naar Brighton wil ik ook nog een keer!

,,,,فلافل
cal¡mero
Forumkenner 2004/5/7
Super-forummer

« Antwoord #292 Gepost op: Juli 25, 2011, 20:12:04 »

Oja, voor hotels: het Hoxton in Londen was echt superfijn. Heel leuke, handige en fijne kamer en een superfijne badkamer die ze dan elke dag weer helemaal komen poetsen (en alles glimde in de badkamer dus dat is echt een vreselijke klus). Uiteindelijk hebben we per nacht iets van een kleine 100 pond betaald, vond ik erg meevallen.

Waar heb jij geboekt?
Wij willen ook weer eens naar Londen, maar op hun eigen site krijgen we prijzen te zien van 165 pond per nacht voor dit hotel...

quoque erachter = ook ervoor
brenda_lelie
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #293 Gepost op: Juli 25, 2011, 20:41:32 »

Gewoon op hun site maar het wisselt erg per periode en per dag van de week. Soms loont het wel om een week eerder of later te kijken. Wij hadden van de 3 nachten ook 1 dure maar ook 1 van 49 pond.
Pagina's: 1 ... 12 13 14 [15]   Omhoog
  Print  

Ga naar: