Vegatopia Forum

Vega BBQ

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega BBQ
« Reactie #300 Gepost op: 17 juli 2013, 09:25:20 »
Bij Delhaize vond ik een bbq-pakket voor 2 van Greenway, burger, curryworst en merguez, lekker maar droog, dus de worstjes waren een beetje verbrand. Maar dat kan ook aan de kok gelegen hebben want de k1pspiezen hadden ook zwarte stukken  ::) Ik ga ze alleszins nog kopen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vega BBQ
« Reactie #301 Gepost op: 10 augustus 2013, 17:33:28 »
In de Zeit een leuk recept voor perzik van de barbecue (bedoeld als toetje).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega BBQ
« Reactie #302 Gepost op: 24 augustus 2013, 17:52:28 »
Nieuwe dingen die ik dit jaar uitgeprobeerd heb.. (En bevielen)

Spruitjes voorkoken (ik weet t niet helemaal t seizoen) dan marineren in scheutje ketjap, en Chili en dan op de bbq. Voor t serveren wat sesam erover nomnomnom.

Pakketje maken met feta, tomaat, ui en paprika en verse tijm.

Little gem sla, doormidden, beetje olie erover en op de bbq.


Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vega BBQ
« Reactie #303 Gepost op: 01 mei 2014, 14:31:02 »
Vanavond wordt hopelijk, als het weer een beetje meewerkt, voor de eerste keer dit jaar gebarbecued. En wel vegan, want we krijgen onze hondentrainster met man (en baby, die nog aan de borstvoeding is) op bezoek - en die zijn zo ongeveer flexiveganisten.

Op tafel: Ciabatta, met als smeersels hummus en kruidenmargarine (viel nog niet eens mee een margarine zonder karnemelk oid er in te vinden).
Sausjes: Ajvar, knoflook- en currysaus (beide op basis van Alpro sojayoghurt, dat ik erg goed vond smaken).
Salade: ijsbergsla, rucola, kerstomaatjes, eenvoudige dressing, zonnebloempitten
Groente op de barbecue: gemarineerde aubergine, spiesjes met gemarineerde paprika en courgette, champignons met kruidenmargarine, groene asperges
En verder: tempehribbetjes, pitabroodjes, die ook prima op de barbecue kunnen en - voor de niet-veganisten - haloumi.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega BBQ
« Reactie #304 Gepost op: 12 juni 2014, 22:39:26 »
Dinsdag personeelsuitje met BBQ: ik denk aan feta met ui en tomaat, en wat balsamico in folie op de BBQ, en een courgette in folie? Ik ben geen die-hard vego, maar wil geen marinade-restjes op mijn eten.

Dit was hetgeen me makkelijk leek, en stiekem ook niet eens al te ongezond.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega BBQ
« Reactie #305 Gepost op: 12 juni 2014, 23:20:09 »
Pakketjes in alu folie zijn altijd fijn en veilig op een bbq-party!

Ik maak ook wel eens (afgekeken van een cateraar) pakketjes met broccoli (even voorgaren), (geiten-)brie en een handje nootjes. Evt een scheutje witte wijn in het pakketje.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vega BBQ
« Reactie #306 Gepost op: 13 juni 2014, 00:04:11 »
Ik ben geen die-hard vego, maar wil geen marinade-restjes op mijn eten.
Neem een aluminiumschaaltje mee en je hoeft niet alleen 'pakketjes' te eten  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re:Vega BBQ
« Reactie #307 Gepost op: 14 juni 2014, 01:15:09 »
Mag je banaan en chocolade? Want dan is dit heel erg lekker als toetje: maak in de schil van een banaan een groote snee, van boven tot onder, maar niet helemaal door de banaan heen. Vul dat met stukjes pure chocola. Wikkel het in folie en laathet een paar minuten op de barbeque liggen. Werkt het beste als de kooltjes een beetje aan het eind zijn.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega BBQ
« Reactie #308 Gepost op: 18 juni 2014, 22:15:50 »
Mag je banaan en chocolade? Want dan is dit heel erg lekker als toetje: maak in de schil van een banaan een groote snee, van boven tot onder, maar niet helemaal door de banaan heen. Vul dat met stukjes pure chocola. Wikkel het in folie en laathet een paar minuten op de barbeque liggen. Werkt het beste als de kooltjes een beetje aan het eind zijn.
Jep, ik ken het; in de grote oven van de studentenvereniging werkte het ook prima.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vega BBQ
« Reactie #309 Gepost op: 26 september 2014, 23:00:16 »
Morgen ga ik op verjaardagsbezoek bij onze hondentrainster, en er wordt vegan gebarbecued. Ik heb al gevraagd of er nog wat moet komen, maar nog geen antwoord gekregen. Tijd om te winkelen heb ik morgen niet, dus ik moet wellicht snel wat improviseren.

Een idee: schijfjes gemarineerde pompoen op de barbecue. Marinade van olijfolie, knoflook, pepertje, salie, tijm, suiker en zout. Ik kan me voorstellen dat dat erg lekker is, maar om meteen 'in het openbaar' te experimenteren... heeft iemand dit al eens geprobeerd?

En hoe zit het met pizzadeeg op de barbecue (dat is snel in elkaar gedraaid, lekker kruiden met verse salie, tijm en knoflook, lijkt me een prima focaccia). Wordt die gaar op de barbecue, mits dun genoeg?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega BBQ
« Reactie #310 Gepost op: 26 september 2014, 23:04:18 »
Nee, pompoen nog nooit geprobeerd. Kan prima volgens de Aussies en die zouden het moeten weten http://www.taste.com.au/recipes/20570/grilled+pumpkin+with+paprika
Mijn favo vegan op de bbq is tempehribbetjes, http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11517-tempeh-van-de-barbecue (je kunt ook wel korter marineren). Pindasausje erbij..
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vega BBQ
« Reactie #311 Gepost op: 26 september 2014, 23:07:29 »
Nee, pompoen nog nooit geprobeerd. Kan prima volgens de Aussies en die zouden het moeten weten http://www.taste.com.au/recipes/20570/grilled+pumpkin+with+paprika
Yay! Dat lijkt dus niet eens zo'n gek idee te zijn  :D.
Citaat
Mijn favo vegan op de bbq is tempehribbetjes, http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11517-tempeh-van-de-barbecue (je kunt ook wel korter marineren). Pindasausje erbij..
Ja, tempehribbetjes zijn lekker! Maar ik heb geen tempeh in huis, dus...  :(
Gemüse ist mein Fleisch