Mei 23, 2012, 10:48:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Uit Eten is niet Uit Weten  (gelezen 1670 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Il Torro
Gast
« Gepost op: Juli 02, 2009, 14:24:00 »

Persoonlijke ervaringen met betrekking tot 'etentjes' komen herhaaldelijk terug op dit forum. Vooral voor net ingewijde vegetariërs kan dit een ongemakkelijk criterium zijn.
Ik schrijf veel over de wereld om mij heen en refereer hierbij naar mijn eigen gedachten- en gevoelswereld. Schrijven kun je - op ieder niveau - als een introspectief medium op je eigen belevingswereld terugkoppelen en zodoende kun je jezelf van nieuwe inzichten verschaffen en overtuigingen vormen a.d.h.v. je eigen ervaringen. 'De pen houdt u scherp!'
Op dit forum worden goede oplossingen gegeven om diervriendelijke principes bij het 'uit eten gaan' op een prettige manier aan anderen duidelijk te maken. De meeste mensen hebben begrip voor de keuze van 'bewuste eters', maar weten hier niet altijd even handig mee om te gaan. Dit kan soms voor kwestieuze situaties zorgen, want de gastheer/-vrouw wil je immers het hof maken en doet zijn/haar best om er iets gezelligs van te maken. Veel mensen zijn zo gemanierd dat zij zich aanpassen aan de leidende rol in de gegeven situatie, mede omdat zij de toegenegen inspanningen van de gastheer-/vrouw niet willen ondermijnen. Hiervoor heb ik de volgende stelling bedacht:
'In je eigen huis ben je de baas.
In het huis van een ander is de ander de baas,
maar je blijft overal de baas over jezelf'.

Herken jij een dergelijke situatie waarin je het moeilijk vond om in je idealen stand te houden? Hoe ging jij hier mee om en hoe reageerden de andere eters hierop?

« Laatste verandering: Juli 05, 2009, 12:10:38 door Il Torro » Gelogd
Kiwi
Redactie Vegatopia
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 02, 2009, 19:51:45 »

Wat ga je met de verkregen informatie doen, als ik vragen mag?
Il Torro
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 05, 2009, 11:42:57 »

Wat is uwer inziens de intentie van een forum als deze? Ik beschouw het als pragmatisch om a.d.h.v. een analytische beschouwing mijnerzijds een discussie op gang te brengen onder de bezoekers van dit forum. Misschien doet de strekking van mijn woorden wel een enquête vermoeden, wat alweder niet de ratio is die ik bij u wil doen postvatten.
« Laatste verandering: Juli 05, 2009, 13:07:54 door Il Torro » Gelogd
fem fatale
Forumkenner 2010
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 05, 2009, 12:39:52 »

Waarom zou het pragmatisch zijn om weer een discussie te voeren over een onderwerp dat hier al heel vaak behandeld is?

En waarom schrijf je niet gewoon Nederlands?

Supercalifragilisticexpialidocious!
Slog@ñ
Mega-forummer

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 05, 2009, 12:44:24 »

Il Trollo. Negeren.
« Laatste verandering: Juli 05, 2009, 12:47:27 door T@co ñ@ñ@ » Gelogd

Satan called.
He wants his weather back.
Il Torro
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 05, 2009, 13:09:25 »

Het stelt mij teleur dat er niet op een gemoedelijke manier op mijn topic wordt gereageerd. Excuses voor mijn taalgebruik; de eloquente spreker in mij is het product van jarenlange justitiële verstandhouding die het dier op jouw bord haar identiteit helpt terug te krijgen. De hocus pocus die jij hier wakker leest is met de beste intenties geschreven.
« Laatste verandering: Juli 05, 2009, 13:20:08 door Il Torro » Gelogd
Aiko
Koning Slachter
Mega-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 05, 2009, 13:39:09 »

Herken jij een dergelijke situatie waarin je het moeilijk vond om in je idealen stand te houden?

Neuh. Starheid is een groot goed.

Hoe ging jij hier mee om en hoe reageerden de andere eters hierop?

Ik ken gelukkig alleen niet-moeilijke mensen als het aankomt op eten bij hen. En als er niets voor mij te vinden is, leef ik mij wel uit met een bord konijnenvoer of brood. Je moet het niet moeilijker maken dan noodzakelijk is.

« Laatste verandering: morgen om 16:28:05 door Aiko »
Samsterdam
Bekende op het forum
**

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 06, 2009, 11:08:41 »

Volgens mij hebben we te maken met een Funposter  Tongue
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: