Vegatopia Forum

Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marthe

  • ***
  • 274
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #100 Gepost op: 27 december 2012, 10:28:24 »
Twee keer in een paar maanden is best veel voor mij,

Ik teken ervoor.

Dat snap ik.  :pet:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #101 Gepost op: 27 december 2012, 15:56:04 »
Ik heb nu twee zware aanvallen gehad sinds begin september, dus de betablokkers werken erg goed tegen de migraine! Het gebruik van de Immigranpillen is ook flink teruggelopen (zal de Menzis vast ook heel blij mee zijn... pokkeduur spul).

Voordat ik de BB ging slikken, voelde ik altijd zo'n 15-20 minuten na het innemen vd Immigran wat druk op de borst en in mijn onderkaak. Nu heb ik dat amper meer, dus ik vermoed haast dat de werking vd Immigran dan ook minder zal zijn?

Offline Vega46

  • *
  • 4
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #102 Gepost op: 13 februari 2013, 20:33:47 »
Ik heb ook migraine,ook toen ik nog vlees at en nu ik geen vlees meer eet heb ik het nog steeds,bij mij is het erfelijk.ik heb sumatriptan als ik een aanval krijg dan neem ik een tablet en dat verzacht,maar de migraine gaat er niet helemaal mee weg.
Ook bepaalde voedingsmiddelen kunnen migraine uitlokken zoals chocolade,bananen,kijk maar eens bij Google.
Ook weersomstandigheden zoals bij mij als het gaat sneeuwen krijg ik ook migraine,ook het felle licht door de sneeuw kan ik niet verdragen.
Bekijk voor jezelf hoe en wat.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #103 Gepost op: 19 februari 2013, 10:01:44 »
Bij mij wordt mijn migraine niet uitgelokt door voeding. Het is wel veel minder geworden sinds ik gestopt ben met roken.
En in stressperiodes wordt het erger, of als ik te weinig slaap.

Aiko

Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #104 Gepost op: 11 augustus 2013, 13:34:55 »
Sinds een paar weken heb ik al een paar keer last gehad van oogmigraine. Blinde vlekken links of rechts van mijn centraal gezichtspunt, die een half uur kunnen aanhouden en ondertussen iets als lezen onmogelijk maken. Daarna weer goed zicht, en de rest van de dag hoofdpijn. Zijn hier anderen met ervaring op dit gebied?

Offline Marthe

  • ***
  • 274
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #105 Gepost op: 11 augustus 2013, 15:12:12 »
Volgens mij is dat gewoon een 'aura' die bij klassieke migraine voorkomt?
Ik heb het ook voorafgaand aan de hoofdpijn: een soort blinde vlek alsof je in de zon of een flits hebt gekeken, maar die niet zo snel wegtrekt en lezen inderdaad onmogelijk maakt.

Aiko

Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #106 Gepost op: 11 augustus 2013, 16:40:01 »
Volgens mij is dat gewoon een 'aura' die bij klassieke migraine voorkomt?
Ik heb het ook voorafgaand aan de hoofdpijn: een soort blinde vlek alsof je in de zon of een flits hebt gekeken, maar die niet zo snel wegtrekt en lezen inderdaad onmogelijk maakt.

Een beetje zoals in filmpje?

Ik weet niet of mijn situatie goed verbeeld. Maar iedereen kan met wat oefening z'n blinde vlek van elke oog opzoeken om het te ervaren. Maar dan zit de blinde vlek bij mij dichter bij het centraal gezichtspunt en is het wat groter. En soms links, en soms rechts van het centraal gezichtspunt.

Offline Marthe

  • ***
  • 274
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #107 Gepost op: 11 augustus 2013, 16:54:56 »
Dat tweede voorbeeld komt eigenlijk meer in de richting. Tegelijkertijd voelen lippen, tong, arm et cetera verdoofd aan en voel ik me in het algemeen behoorlijk beroerd. Ik wil nergens naar kijken of aan denken en wacht maar gewoon tot het voorbij gaat.

Er is een boek over migraine van een bekende psychiater (Oliver Sachs?) waarin hij onder meer verschillende verschijningsvormen van aura's beschrijft, sommige met plaatjes verduidelijkt. Vast via google ook te vinden.

Maak je je er zorgen over?

Aiko

Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #108 Gepost op: 11 augustus 2013, 17:08:05 »
Na wat rondkijken niet echt meer.
Maar had er twee weken geleden ineens last van, en een paar dagen later weer. En elke halve week sindsdien. Dus schrikken was het wel. En merk dat ik nu in de avond zeer moe ben sinds vorige week. Maar kan me vaag herinneren dat ik in 2010 ook eens twee avonden had met plots opdoemende knallende koppijn. Kan me alleen even niet herinneren of daar ook wat visuele verstoordheid bij zat.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #109 Gepost op: 11 augustus 2013, 18:04:06 »
Klinkt als migraine, maar misschien is het toch verstandig het even te laten checken bij de huisarts? Dat er niet iets mis is met je oog, want daar kun je ook hoofdpijn van krijgen.


Aiko

Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #110 Gepost op: 11 augustus 2013, 18:11:11 »
Het is bij beide ogen. En als de blinde vlek links zit, zit het bij beide ogen links. En als het rechts zit, zit het bij beide ogen rechts. Lijkt mij iets neurologisch, en niet mechanisch.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #111 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:26:59 »
Ah, bij beide ogen, dat had ik niet goed gelezen. Maar vervelend is het wel. Ik heb vaak losse aura's, dus zonder migraine. Erg lastig bij het lezen en bij ondertitels enzo. Meestal duren ze max. een half uurtje (het helpt om even te gaan liggen met mijn ogen dicht), maar ik heb ook gehad dat het anderhalve maand aanhield.

Aiko

Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #112 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:39:33 »
maar ik heb ook gehad dat het anderhalve maand aanhield.

Zo dan!
Wil je mij laten schrikken soms?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #113 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:44:55 »
maar ik heb ook gehad dat het anderhalve maand aanhield.

Zo dan!
Wil je mij laten schrikken soms?

Nee joh, volgens mij komt dat niet zo vaak voor.

Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #114 Gepost op: 06 februari 2014, 21:49:26 »
Vanaf mijn pubertijd had ik soms migraineaanvallen.
Soms werden ze veroorzaakt door dieetcombinaties zoals rozijnen en zuivel.

Nadat ik gekapt ben met zuivel en complexe koolhydraten (alle koolhydraten behalve suikers uit vruchten) heb ik ze nooit meer gehad.
De laatste was ook de allerergste. Als ik in een flatgebouw had gezeten toen, was ik naar buiten gesprongen.
Een homeopaat die toevallig die nacht in de buurt was (slaapkamer naast me) gaf me uiteindelijk een pilletje waardoor de aanval binnen een minuut was weggezakt.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #115 Gepost op: 06 februari 2014, 23:52:46 »
Wat voor pil was dat Herbidoo?
Sin chile, no tiene chiste!

Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #116 Gepost op: 07 februari 2014, 10:32:22 »
Volgens de man was het een noodmiddel, maar hij kende me al langer, dus ik kan niet uitsluiten dat het op mijn karakter was toegespitst. Ik ben vergeten wat de naam was van het specifieke homeopatische middel, hij noemde het toen wel.
Ik ben nogal sceptisch met geneeskunde in het algemeen en ik had nauwelijks vertrouwen dat zoiets kon helpen in die situatie.
Bij mij duurden dat soort aanvallen ongeveer 24 uur of iets langer.

Ongeveer 15 jaar eerder overkwam me hetzelfde met een zware aanval (in Frankrijk), maar toen was de aanwezige iemand die me een Bach-bloesem noodremedie gaf, ook toen was het binnen enkele minuten weggezakt.

Gewone hoofdpijntabletten werkten bij mij nooit bij migraine en speciale medicijnen heb ik nooit om verzocht bij de huisarts.
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2014, 10:34:59 door Herbidoo »

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #117 Gepost op: 10 maart 2015, 13:27:30 »
Ik was vandaag maar eens naar de huisarts geweest, want naast mijn toenemende boompollenallergie had ik dit weekend weer drie aura's gehad. Nu is het wel duidelijk dat het door een stijve nek komt, wegens het makkelijk verrekken tijden ongesteldheud.

Sinds een paar maanden zijn ik en mijn vriend overgestapt naar een andere huisarts, en deze eerste ontmoeting was erg fijn. Legde alles netjes uit en had zinnige vragen en oplossingen. Die aura's moet ik toch gewoon behandelen als migraine, ook al heb ik daarna niet echt een aanval, alleen een duf gevoel en een beetje naijlende hoofdpijn.

Dus als ik mijn nek weer eens verrekt heb wegens zwakke banden, kan ik al preventief paracetamol of Naproxen nemen. Dat laatste helpt ook tegen krampen bij menestruatiepijn, dus dat is mooi meegenomen. Hij zei dat ik me verder niet zoveel zorgen hoefte te maken over tia's en andere dingen, ook omdat ik niet rook en verder gezond ben (lage bloeddruk etc). Dus vooral uitkijken met m'n nek en eerder slikken als ik het idee heb dat er weleens een aura zou kunnen aankomen. Onderdhand kan ik dat nu redelijk voorspellen. Ben benieuwd of dit gaat helpen!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #118 Gepost op: 11 maart 2015, 10:43:10 »
Rare vraag misschien, en je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, want het kan om allerlei redenen onwenselijk of niet handig zijn, maar hebben jullie ook gesproken over het strak reguleren van je menstruatie?

Ik ben ook nogal blessuregevoelig vlak voor mijn menstruatie en in stopweken, dus ik slik de pil gewoon continu door, zodat ik daar geen last van heb. Bonus is dat ik ook al jaren nauwelijks nog migraine heb, want dat had ik ook op die momenten (en teveel zon is nog steeds een trigger ontdekte ik vorig jaar).
Nu is er bij mij wel meer aan de hand waardoor dit handig is en is zwangerschap waarschijnlijk niet zo'n goed idee, dus dat maakte dit een voor de hand liggende optie.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #119 Gepost op: 11 maart 2015, 11:29:06 »
Is toch geen rare vraag?

Ik slik de pil ook door, maar vooral omdat ik het onnodig vind om iedere maand ongesteld te worden (voel me dan toch wat minder fit). Dat doe ik al zo lang, dat ik me niet meer kan herinneren of ik menstruatie-afhankelijke migraine had... Maar ik krijg nu aan het begin van de stopweek vaak wel een migraineaanval.