Vegatopia Forum

Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #120 Gepost op: 11 maart 2015, 11:59:58 »
Bij mij werd migraine juist getriggered door de pil, zonder pil veel minder aanvallen. Inmiddels zelden meer een aanval, nu ik weet wat het allemaal kan triggeren.

* Sam zoekt even naar een nederlands woord voor triggeren...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re: Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #121 Gepost op: 11 maart 2015, 12:02:46 »
* Sam zoekt even naar een nederlands woord voor triggeren...

In gang zetten. Of moet het per se een enkel woord zijn?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re: Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #122 Gepost op: 11 maart 2015, 12:19:48 »
Aangewakkerd, veroorzaakt, gestart, begonnen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #123 Gepost op: 12 maart 2015, 12:06:49 »
Geen rare vraag, en nee, niet over gehad. Het is op dit moment niet superernstig, meer erg vervelend. Maar er gaan ook maanden voorbij waarin ik geen last heb.
Dat van die slappe banden in mijn nek had ik ook al voordat ik aan de pil ging, dus ik denk dat stoppen met de pil niet gaat helpen?

Ik gebruik zo'n driefasepil, en daarmee kan je niet handig doorslikken. Ik vind het verder een fijne pil, dus wil niet zo snel overstappen. Ik ga wel binnenkort mijn ongesteldheidsperiode een weekje verschuiven ivm vakantie, en dan valt deze periode ook in een minder drukke week (onregelmatige werktijden). Dat zal hopelijk ook weer schelen met stress en overbelasting van mijn nek.

Mijn moeder zegt dat stress-gerelateerde migraine ook wel in haar familie zit, haar broers hebben er last van (gehad).

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #124 Gepost op: 12 maart 2015, 18:29:36 »
Is toch geen rare vraag?

Ik slik de pil ook door, maar vooral omdat ik het onnodig vind om iedere maand ongesteld te worden (voel me dan toch wat minder fit). Dat doe ik al zo lang, dat ik me niet meer kan herinneren of ik menstruatie-afhankelijke migraine had... Maar ik krijg nu aan het begin van de stopweek vaak wel een migraineaanval.
Ik slik ook zonder stop, ik vind ongesteld zijn niet meer van deze tijd. :)
Ik word alleen best vaak ongesteld, tegen mijn zin in.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken