Vegatopia Forum

Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #40 Gepost op: 03 maart 2010, 17:51:39 »
Ik heb zelden hoofdpijn maar had er een poos geleden echt verschrikkelijk last van (Eeen maand of twee waarbij werken amper meer mogelijk was). Ben toen naar de HA geweest en die heeft mij omdat hij het ook niet wist doorgestuurd naar een fysiotherapeut.
Bleek een fantastische zet. Rechts zat het helemaal vast en na een sessie of 5 was de hoofdpijn volledig verdwenen.
Nu herken ik dat mn rechterschouder weer vast zit (en heb toevallig alwéér mn puter thuis verplaatst- ik zie een verband) dus heb voor morgen weer een afspraak.
Broerlief zei: dan moet het in deze spier zitten en greep ergens en ik had meteen behoorlijke hoofdpijn. Dus daar zit het dan vast ook.

Het goede nieuws: het is dus soms wel degelijk te verhelpen!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #41 Gepost op: 03 maart 2010, 18:59:15 »

Hehe, goed dat we dit weer weten, maar al bij al niet leuk voor haar.

Het zal even wennen zijn, maar er valt best goed met het dieet te leven als je eenmaal gewend bent. Je hebt kans dat ze zich over een poos een stuk beter zal voelen en dat misschien allerlei vage klachten ook verdwijnen.

Je hebt trouwens speciale lactosevrije zuivelproducten, de melk ervan is heeeel zoet.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #42 Gepost op: 22 juli 2010, 13:58:19 »
Om bij het onderwerp aan te sluiten,
ik heb al jaren (zo'n 15 jaar) veel en vaak hoofdpijn. Tig keer naar de huisarts geweest, werd altijd afgedaan met "neem maar een paracetamolletje". Ten eerste werken die voor mij gewoon echt niet, ten tweede is dat niet de oplossing als je zo'n 4 tot 6 dagen per week hoofdpijn hebt.
Nu weer naar de HA geweest met een doorverwijzing voor de fysio. Vandaag voor de 2e keer geweest. Behandeling is in eerste instantie knap pijnlijk, maar ik voel de pijn daarna wel wegzakken.

Het fijnste is eigenlijk nog wel dat ik serieus genomen wordt, dat alleen is al een hele geruststelling!
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #43 Gepost op: 22 juli 2010, 14:56:38 »
Hoop dat het werkt Xiara! Heb je weleens een hoofdpijn dagboek bijgehouden? Misschien zegt dat niet zoveel, als je zo vaak hoofdpijn hebt als jij?

Ik hou het nog steeds wel bij, en ben nog steeds met succes dingen uit mijn dieet aan het schrappen: Het laatste half jaar geen light frisdranken meer, maximaal 2 glazen rode wijn of donker/amber bier (wheeeehhhh, hieronder valt ook Palm!), geen enkele harde kaas die niet gesmolten is, weinig tot geen alcohol als ik ongesteld ben. Daarnaast zodra ik hoofdpijn of het enge migrainegevoel (raar zien, dikke tong, desorientatie) voel opkomen Ibuprofen innemen en heel veel slapen, desnoods een hele dag. Ik ben dan alsnog een dag uitgeschakeld, maar dan ben ik veel sneller weer op de been dan wanneer ik echt een migraine aanval heb. Ik heb al 5 maanden geen echte aanval meer gehad (even afkloppen!) en dat is de langste migrainevrije periode in 25 jaar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #44 Gepost op: 22 juli 2010, 18:14:46 »
Mijn hoofdpijn die ik een aantal maanden (maar dat is dus nog zeker geen jaren) had was rechtstreeks gekoppeld aan spieren in mn schouder/ arm.
5x fysio en het was helemaal weg. Hoop dat het voor jou ook gaat helpen.
Zonde van de tijd dan he, maar gelukkig is het einde dan wel in zicht.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #45 Gepost op: 22 juli 2010, 18:16:46 »
Ik heb ook de zomervakantie aangegrepen om aan de slag te gaan, al zit bij mij de pijn vooral in mijn schouder. De hoofdpijn boven mijn ogen is tegenwoordig minder groot dan het wel geweest is. Bij mij kwam de pijn dus vanuit mijn nek/schouders.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #46 Gepost op: 22 juli 2010, 18:23:17 »
Ik neem aan dat jullie ruim voldoende water drinken...
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #47 Gepost op: 22 juli 2010, 18:32:55 »
Volgens mij drink ik plenty, ook ivm gevoeligheid voor blaasontstekingen/niersteentjes. Ik drink ongeveer 1,5 liter water, daarnaast ruim thee (groen en zwart), denk ook 1,5 liter ofzo. De verhouding water/thee kan wel schommelen door de temperatuur, maar bij elkaar toch wel een liter of drie op een dag. Dan nog af en toe iets voor het lekker, sapje bij de lunch en soms een alcoholische versnapering ' s avonds (dan minder water/thee 's avonds)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #48 Gepost op: 23 juli 2010, 09:52:50 »
Ik drink ook ruim voldoende water en (groene) thee, dus aan mijn vochthuishouding zal het niet zo snel liggen.
Leef ook in een redelijk strak ritme, heb ik ook echt wel nodig (geen ritme = gegarandeerd hoofdpijn)

Sam, ik moet idd ook maar eens serieus aan de slag met een dagboekje waar ik ook in bij hou wat ik precies eet. Fysio dacht dat daar misschien ook wat oorzaken in konden zitten.

Fysio zei ook doordat ik hier al zo ontzettend lang mee loop hij waarschijnlijk mijn triggerpoints niet meer weg kan krijgen, doordat ze zo ontzettend "getraind" zijn, maar wel minder heftig. Daarbij lijkt een deel van de hoofdpijn ook migraine achtig, dus hopelijk kan ik die met voedsel aanpakken?
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #49 Gepost op: 23 juli 2010, 11:45:03 »
Na de fles wijn van gisteravond kan ik hier ook wel een hoofdpijn ervaring delen...
 ::) :bonk:

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #50 Gepost op: 23 juli 2010, 16:55:45 »
 :drink:
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #51 Gepost op: 23 juli 2010, 18:09:35 »
hahaha, ja, kan me er iets bij voorstellen ;)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #52 Gepost op: 24 juli 2010, 00:26:13 »
Dochter had migraine-aanvallen, daarna maagontsteking. Na veel testen bleek ze lactose-intolerantie te hebben, dit zou de trigger geweest kunnen zijn. Sinds we lactose-arm eten en drinken, geen migraine mee.
Een vriendin vertelde gisteren dat ze na jaren hoofdpijn, stopte met zuivel en nu geen klachten meer heeft.
Jaja, melk moet, melk doet je goed  :-\

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #53 Gepost op: 24 juli 2010, 10:35:15 »
Alleen voor Hollanders ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #54 Gepost op: 25 juli 2010, 17:34:06 »
Dochter had migraine-aanvallen, daarna maagontsteking. Na veel testen bleek ze lactose-intolerantie te hebben, dit zou de trigger geweest kunnen zijn. Sinds we lactose-arm eten en drinken, geen migraine mee.
Te vroeg gekraaid, gisteren weer prijs. De enige constante die we kunnen vermoeden, zijn champignons. Nog iemand ooit gehoord over het verband champignons-migraine?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #55 Gepost op: 25 juli 2010, 18:33:03 »
Even googlen leert dat het een bekend verschijnsel is.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #56 Gepost op: 21 augustus 2010, 12:02:40 »
Na de kiespijn hebben we nu waarschijnlijk de hoofdpijn door uitdroging t.g.v. de diarree. Maar die hoofdpijnen werden niet gezocht he?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #57 Gepost op: 23 augustus 2010, 19:48:36 »
Dochter had migraine-aanvallen, daarna maagontsteking. Na veel testen bleek ze lactose-intolerantie te hebben, dit zou de trigger geweest kunnen zijn. Sinds we lactose-arm eten en drinken, geen migraine mee.
Te vroeg gekraaid, gisteren weer prijs. De enige constante die we kunnen vermoeden, zijn champignons. Nog iemand ooit gehoord over het verband champignons-migraine?
Mijn hoofdpijn werd veroorzaakt door te hoge bloeddruk. Is misschien een idee om dat te laten meten. Mijn dochter heeft het ook, zeker als ze drop heeft gegeten. Doet ze dus niet meer. Sinds ik pilletjes gebruik tegen die hoge bloeddruk, is de frequentie heel erg teruggelopen. Vroeger één of twee keer in de week en nu eens in de 2 maanden. Dat maakt nogal uit!
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #58 Gepost op: 18 december 2011, 02:32:22 »
Heeft iemand ervaring met koudepleisters tegen migraine? Dus zo'n flinke lap die je op je voorhoofd plakt en die zeker enige uren ijskoud blijft.

Of weet iemand welke icepacks echt urenlang koel blijven?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoofdpijn- en migraine-ervaringen gezocht
« Reactie #59 Gepost op: 21 juni 2012, 16:27:20 »
Heeft iemand ervaring met het slikken van bètablokkers (propranolol of metoprolol tegen migraine? Ik zit erover te denken, maar kwam aardig wat horrorverhalen online tegen. Nu zullen de mensen met slechte ervaring eerder geneigd zijn dat ergens te melden, maar toch... Extra vermoeidheid en slapte heb ik niet nodig.
Mijn bloeddruk is goed, mijn hartslag is altijd aan de hoge kant.