Vegatopia Forum

Zutphen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Zutphen
« Gepost op: 25 februari 2005, 16:28:13 »
Bij Bryan's lunchroom oid in Zutphen (centrum). Ik had een vegetarisch hamburgermenu: een groente-kaasdriehoek van Beckers (waar ik me vorige week nog verdrietig om maakte omdat ze die niet meer verkopen bij de Edah) op een simpel wit broodje met mayonaise en curry en een groentemixje (champignons, gebakken ui, paprika, sla, augurk) met ei, friet erbij en een bolletje vega-aardappelsalade met garnituur (met augurk, aardbei, meloen, komkommer) in een apart bakje ernaast. Gedronken: koffie verkeerd met caramel. Kostte: 6 euro nog iets. Mooi prijsje, overvol bord (ik kon het niet op...) en: mijn eten zag er veel beter uit dan dat van mijn vleesetende vriendin.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Zutphen
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2007, 09:43:58 »
Omdat we vanwege alle geiserellende toch opeens niet met vakantie gingen werden we door mijn ouders uitgenodigd voor een weekendje Gorssel, bij Zutphen. We logeerden bij hotel De Hoofdige Boer, waar een vega menu geen probleem was. Mijn moeder, die niet vega is maar niet van grote lappen vl33s op haar bord houdt, had ook het vega menu. Het eten was best oke.  :) Vrijdag aten we mosterdsoep, en een crêpe gevuld met pasta in een paddestoelenroomsaus. Toe parfait. Zaterdag aten we vooraf een lekkere salade met verse vijgen, geitenkaas, nootjes en frambozendressing. Als hoofdgerecht een mediterrane quiche met spinazie en ricotta, die na de heftige salade die wat peperig was een beetje flauw leek.

Nou is het, lijkt mij, geen aanrader om met een heel hip gezelschap naar naar af te rezien want het is nogal gezapig met veel grijze hoofdjes, en zo.  :)

Jippia

Re: Zupthen
« Reactie #2 Gepost op: 06 februari 2008, 12:02:50 »
Gisteravond zijn we naar Grieks restaurant Delphi geweest. We waren met z'n vijven: mijn man en ik, mijn zusje en zwager en hun dochtertje van één.

Ik had vooraf een enorme portie olijven met rauwe ui die ik met zusje en zwager heb gedeeld en mijn man had brood met knoflooksaus besteld. Mijn zusje en zwager hadden een mezze schotel voor twee besteld, dus met verschillende voorgerechtjes. Dat was zoveel dat ze het hoofgerecht niet helemaal op konden. De schotel was niet vega. Mijn nichtje vond het brood (zonder de saus) erg lekker.

Ik had een vegetarische schotel met verschillende groenten (courgette, aubergine, champignon, prei, ui, paprika) gestoofd in een kruidige tomatensaus. Ik kreeg er aardappeltjes bij en rijst. De andere hadden allemaal iets met vlees. Mijn nichtje at eerst haar eigen potje leeg en daarna heeft ze wat dingetjes geproefd, zoals komkommer en tomaat (klein stukje). Het was erg gezellig en het eten was heerlijk.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Zutphen
« Reactie #3 Gepost op: 01 juni 2010, 19:56:43 »
Net gegeten bij Vaticano Forno in Zutphen.

Ik had de canoli met ricotta, asperges, parmezaan en basilicum. Smaakte goed, maar er hadden wat meer asperges in gemogen en wat andere kruiden zoals tijm hadden het een uitgesprokenere smaak gegeven.

Mijn moeder had de Risotto con Funghi (risotto met champignons, parmezaan, olijfolie en pecorino) en deze was erg smakelijk. Dit alles opgediend met de standaard aardappeltjes en groengarnituur.

De porties waren enorm, meer dan genoeg voor 1 persoon. De prijs was heel schappelijk; de canoli was 13,50 en de risotto 12,50.
Ze zijn pas 7 weken open en bakken zelf hun Italiaanse brood en gebak.

http://www.vaticanoforno.nl/

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #4 Gepost op: 03 augustus 2012, 21:05:04 »
Vanavond voor het eerst gegeten bij Taco's en Tapas in Zutphen, waar ze Mexicaans en Spaans eten serveren. Het was erg lekker en niet duur.

Voor 30 euro hadden we genoeg voor 3 personen. We namen een pittige burrito met rijst, bonen en gegrilde groenten (erg pittig trouwens, er moest een schaaltje zure room aan te pas komen en ik ben echt wel wat gewend) en twee wraps met gegrilde groenten (1 mild en 1 pittig). Daarbij nog wat patatas bravas, gemengde sla en een schaaltje salsa, een flesje tonic en een flesje bubbeltjeswater. Toe nam ik nog een ijsje (1 euro per bolletje schepijs).

Er staan wat tafeltjes buiten (aan de wegkant, wel eenrichtingsverkeer en niet heel druk) en binnen hebben ze ook zitplaatsen. Je kijkt uit op de open keuken. Het ziet er fris en licht uit. Het zit aan de rand van het echte stadscentrum en je kunt er vlakbij parkeren.

Ik verheug me al op hun bezorgdienst, die binnenkort van start gaat ;D.

http://www.tacosentapas.nl/

Online karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Zutphen
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2014, 09:24:59 »
We waren bij Sultani, op de Groenmarkt. Vriendelijk verwelkomd, bekwaam en vriendelijk personeel dat alles vlot laat verlopen. Warm, kleurrijk, modern interieur waarin op smaakvolle wijze oude elementen van het huis werden bewaard. Wel wat gek dat er een verlichte wand met wijnen was, maar geen wijnkaart. De zeker niet dure huiswijnen waren wel best drinkbaar, alleen zou ik geen rode Argentijnse wijn kiezen voor deze zaak. Er was ook een goede Spaanse, waarvan we een fles bestelden.
Er werden bij de aanvang broodjes voorgesteld waarbij vier tapenades/sausjes werden opgediend, lekker en hongerstillend en daardoor voorgerecht vervangend. Ze zijn wel te betalen, iets dat misschien toch beter gezegd wordt. Sommigen zouden denken dat het gratis is, wat ook soms het geval is voor een dergelijke hap voor of naast het eten. Maar als je met zessen wat te knabbelen en proeven hebt voor 12 euro is het uiteindelijk voordelig als je daardoor geen voorgerecht neemt.
Vegetarisch waren er tajine en paella (de keuken is Marokkaans-Spaans). Grote porties met vele groenten en wat geitenkaas, lekker. Niet echt goedkoop, maar toch betaalbaar (van 17 tot een 20 euro voor een hoofdgerecht).
Leuk adres, dat druk bezocht wordt.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2014, 09:29:11 door karl »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zutphen
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2014, 12:14:54 »
Sultani is wat eerst Vaticano Forno was (zie bericht erboven). Een van de mede-eigenaren of een personeelslid van VF is met Sultani gestart.


Daarboven staat nog een bericht over Delphi, wat al bijna 6 jaar gesloten is. Het restaurant (Frans-Nederlandse keuken) wat er daana in zat heeft het ook niet gered...

Wie Grieks wil eten in Zutphen, kan nu terecht bij Mykonos tegenover het NS-station http://www.mykonoszutphen.nl/. Daar ben ik zelf nog niet geweest, maar de porties schijnen er enorm te zijn.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zutphen
« Reactie #7 Gepost op: 17 november 2014, 18:45:59 »
Citaat
Wie Grieks wil eten in Zutphen, kan nu terecht bij Mykonos tegenover het NS-station http://www.mykonoszutphen.nl/. Daar ben ik zelf nog niet geweest, maar de porties schijnen er enorm te zijn.

Ik was toevallig een tijdje terug bij Mykonos, de porties zijn inderdaad groot. Herinner me een redelijk goede vegetarische moussaka en OK retsina.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zutphen
« Reactie #8 Gepost op: 25 november 2014, 14:12:45 »
Wij waren tijdens de vegetarische restaurantweek in het nieuwe (?) restaurant Eetlust (Oude Bornhof 55).
We hebben er lekker gegeten. Niet supergeweldig maar het was lekker. De verlichting is behoorlijk 'aan', hetgeen niet zo heel sfeervol is.
Ik geef ze nog een tweede kans.

Verder kun je op vrijdagmiddag heel erg lekker eten in het Koelhuis in Zutphen. Het is erg gezellig, een heel tof pand en er is op vrijdag een daghap, met altijd een vegetarische optie. Ik kom er graag!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zutphen
« Reactie #9 Gepost op: 02 juli 2015, 15:43:03 »
Wij waren tijdens de vegetarische restaurantweek in het nieuwe (?) restaurant Eetlust (Oude Bornhof 55).
We hebben er lekker gegeten. Niet supergeweldig maar het was lekker. De verlichting is behoorlijk 'aan', hetgeen niet zo heel sfeervol is.
Ik geef ze nog een tweede kans.


Eetlust is inmiddels dicht wegens problemen met de pandeigenaar.

In een dorp vlakbij is net een ander restaurant geopend met een veelbelovende kaart: Bij Jansen & Jansen in Gorssel http://www.bijjansenenjansen.nl/

Online karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Zutphen
« Reactie #10 Gepost op: 02 juli 2015, 16:11:59 »
Lijkt me een zaak waar over het concept is nagedacht en die er met punch voor gaat. Apart idee ook om met "in betweens", tussengerechten, te werken, waarvan je nog kan bijbestellen. Is commercieel ook nog niet zo slecht gezien van hen, denk ik, want je neemt al vlug minstens twee "in betweens" (8 euro voor vegetarische) waardoor zo de prijs van zowat een hoofdgerecht wordt betaald (maar je wel verschillende gerechten kan smaken). De vegetarische gerechten klinken veelbelovend. Ze hebben wel die /..../...../...../ beschrijving van de gerechten, die iets cool heeft, maar ook wat afgekeken is van de alternatieve, gastronomische avantgarde. Als restaurantbezoeker ga je dan dezelfde topkwaliteit en originaliteit verwachten als van die top en misschien is dat soms wat hooggegrepen? Maar het ziet er hoe dan ook aanlokkelijk uit.
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2015, 16:17:05 door karl »

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zutphen
« Reactie #11 Gepost op: 09 juni 2016, 12:14:02 »
Gisteren bij Sultani gegeten -> hmmmm! Neem de vegetarische mezze, je krijgt allerlei lekkere hapjes, hummus, broodjes, salade etc. Wij hadden als hoofdgerecht vegetarische tajine, die viel in vergelijking met hte voorgerecht een beetje tegen.

Ik zou een volgende keer een ander voorgerecht nemen (bijv een soepje of een salade) en dan de vegetarische mezze als hoofdgerecht.

Aanrader voor vega's in Zutphen, ook omdat ze een terras in de zon hebben.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zutphen
« Reactie #12 Gepost op: 09 juni 2016, 15:13:54 »
Goed om te weten! :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Zutphen
« Reactie #13 Gepost op: 08 juni 2019, 19:30:28 »
Gister met Hizikigrrrl en Christiaan in de Biotoko rijsttafel gegeten. In de Vegatopia restaurantgids staat dat het een klein eethuisje is, maar het is een groot,  heel modern restaurant met leuke, jonge bediening. We namen rijsttafel en wat extra gerechten als gado gado, pindasaus, komkommer atjar, seroendeng, emping en extra gele rijst. Heel erg lekker allemaal. En leuk dat ze zo veel mogelijk bio maken.  Lekker bier en lekkere wijn is er ook. Het ligt naast het station. Echt een aanrader.
,,,,فلافل

Online karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Zutphen
« Reactie #14 Gepost op: 09 juni 2019, 08:07:27 »
Op je deskundig aangeven alle verkleinwoorden in de recensie geschrapt en vervangen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zutphen
« Reactie #15 Gepost op: 09 juni 2019, 19:33:41 »
Op je deskundig aangeven alle verkleinwoorden in de recensie geschrapt en vervangen.

Op de vorige locatie (Laarstraat) was het inderdaad een klein eethuisje. Ze zitten nu in een nieuw, licht pand. Half-open keuken, tropische planten, grote ramen. Op de kaart staat aangegeven wat vega, vegan of vlees is. Ze zitten direct bij de achteruitgang van het station. Parkeren (betaald) voor de deur of in de parkeergarage ertegenover. Zusje 'Bio Pizza' zit er vlak achter, ernaast zit een vestiging van de Zutphense biologische bakkerij/lunchroom De Driekant.

Online karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Zutphen
« Reactie #16 Gepost op: 18 september 2019, 09:43:30 »
We waren (weer) tevreden over Sultani. Het bord mezze van een twaalf euro kan je ook als hoofdgerecht nemen. Ik had vegetarische paella, die ook zeer smakelijk was (maar even duur, 25 euro, als andere paella's. Je vraagt je dan wel af of de ingrediënten niet goedkoper zijn bij een vegetarisch gerecht - in sommige andere restaurants vind je, terecht, lagere prijzen voor vegetarische gerechten).