Vegatopia Forum

Leiden

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leiden
« Reactie #20 Gepost op: 30 mei 2012, 23:18:28 »
Ik was maandag uit eten, met m'n moeder en haar vriend, ondanks dat de klok crisis slaat, want de moeder van m'n moeders vriend had daar geld voor gegeven, want dat vond ze leuk. We waren bij Olive Garden in Leiden. Het eten en de wijn waren erg lekker. De bediening was ook goed (snel, attent, oplettend en goede adviezen).

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Leiden
« Reactie #21 Gepost op: 08 mei 2013, 09:25:17 »
In Leiden bij restaurant Woods (http://www.restaurantwoods.nl/) met Annemieke. Woods heeft op hun normale kaart (waar we niet van aten) idioot hoge prijzen, zoals een vegetarisch hoofdgerecht van 37,50, zo duur eet je zelfs bij Heston Blumenthal in Londen niet. Je ziet wel eens vaker restaurants met hoge a la carte prijzen, maar dan willen ze graag dat je een goedkoper 3 of 4 gangenmenu neemt. Hier hebben ze ook menu's, maar die zijn 67 euro (4 gangen) en 5 gangen (74,50), ook al zo duur dus.

Maar gelukkig was er een dinner deal, die Annemieke via Iens zag, maar op hun site stond 'ie ook, 3 gangen voor 33 euro, erbij stond 'Natuurlijk houden we rekening met uw (di)eetwensen'. Prima. Normaal ben ik niet zo dol op dinner deals, zoals in de restaurantweek, omdat ik het idee heb dat je dan toch ander eten krijgt dan ze normaal zouden serveren, maar deze dinner deal lijkt wat permanenter te zijn, dus de moeite van het proberen waard. Ik reserveer en geef daarbij door dat er 2 veggies komen.

We komen binnen in een groot restaurant, op het mooie terras aan het water zitten wat mensen, maar wij worden binnen aan het raam gezet, wat wel prima is want we twijfelden toch of het buiten niet te koud is en het uitzicht is geweldig leuk. Onze jassen worden niet opgehangen dus daar gaan we maar op zitten.
De serveerster wil weten wat we willen drinken. Ik vraag of er een kaart met dranken is, de serveerster vraagt wat verschrikt of ik de wijnkaart wil, waar geen enkele wijn op blijkt te staan die per glas gaat  ???
De ober licht toe dat er huiswijnen zijn en ook wat open wijnen, hij noemt alleen witte wijnen op, we nemen beide een glas chardonnay en een fles water (Brut, lekker). Er verschijnen aperitiefhapjes: kerstomaten met gember, kerriepopcorn en olijven waar Annemieke al vlug ansjovis in ontwaart. De ober bevestigt trots dat er ansjovis in zit. We vragen of hij heeft doorgekregen dat we vegetarisch willen eten. 'Ah' roept hij verward, 'helemáál vegetarisch. Oh, oké dat is geen probleem'. Even later zegt hij dat hij de 2 glazen wijn niet op de rekening zal zetten vanwege de ansjovisfout. Netjes.

Er komt lekkere boter van de Lindenhoff en erg goed brood, de serveerster komt de hele avond ook met extra broodjes langs. Het voorgerecht bestaat uit schijfjes aardappel met een cocktailsausje, een tomaatje op een knapperig bakje, piccalilly-ijs en wat strooisel. Erg zoet allemaal. Het hoofdgerecht bestaat uit twee witte asperges, zo zacht alsof ze uit blik komen, maar Annemieke vind juist dat ze nóg zachter hadden gemogen, een stukje wortel, een winterse knolselderij- of peterseliewortelpuree, tuinbonenpuree, flink wat zwarte venusrijst, die ik wat crunchy maar niet onaangenaam vind, wat tomatenvinaigrette en 2 stukken artisjokkenbodem, die ik niet zo veel smaak vind hebben maar Annemieke wel vol van smaak vindt. Ik neem er nog een glas rode wijn bij.

Het dessert bestaat uit bastonjekoek, daarop een creme met iets van passievrucht, erg zoet kokosijs, heel zout kokosschuim en wat kruimels. Niet een dessert dat je bijblijft, behalve misschien die rare zoute kokocreme. We krijgen de rekening, en daar blijken de twee glazen wijn die gratis zouden zijn toch op te staan. De ober excuseert zich ervoor nadat hij door Annemieke erop is aangesproken.

Overigens is alles extreem traag gegaan, we zijn om 19u gearriveerd en rekening komt pas na 22u, terwijl maar een paar tafels bezet waren. We hadden genoeg te bespreken, dus storend was dat voor ons niet, maar opmerkelijk is het wel.
Ik weet niet of als je van die dure kaart eet je daar opeens een betere kok en bediening bij krijgt, maar ik geloof dat ze het hier wat hoog in hun bol hebben en dat niet helemaal waar maken.
Geen aanrader zou ik zeggen, hoewel ik door het gezellig eetgezelschap wel een erg leuke avond heb gehad.
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2013, 09:29:32 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #22 Gepost op: 08 mei 2013, 13:27:28 »
Jammer, maar ik heb dat meer gehoord van mensen die bij Woods waren geweest.
En de locatie/het uitzicht is zo leuk!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #23 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:35:15 »
Gisteren verraste mijn zusje me met een etentje voor mijn verjaardag, bij de fijnste Italiaan van Leiden: Olive Garden. Zij had van tevoren laten weten wat de wensen waren, en er werd en menu samengesteld. Erg leuk was dat mijn zusje vega met mij mee at, terwijl zij geen vega is.

Eerst kregen we verschillende bruscetta:, met mozarella en tomaat, met tomaat, parmezaankoekje en truffel, en met gegrilde groente en gorgonzola.

Daarna kleine gerechtjes: caprese, gegrilde groenten met taleggio, gevulde champignons met knoflook, en tomatensaus, en tortellini gevuld met paddestoelen en met truffelsaus.

Vervolgens pasta gevuld met ricotta en spinazie, met een romig sausje. Beetje cliché, maar wel een erg goede versie ervan.Daarna alleen nog koffie, want we hadden ruim voldoende gegeten.

De wijn erbij was ook geweldig. Al met al een superavond.
Het is niet erg voordelig, maar wel erg goed, en met een attente bediening.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #24 Gepost op: 09 november 2013, 15:36:59 »
Ik at gisteren in het nieuwe restaurant Toplevel in Leiden, vlak achter het centraal station.
Eerst borrelden we in de loungebar, met als borrelhap tempura van groenten met dipsausjes. Dat was lekker.

Daarna aten we in het restaurant op de bovenste etage, 12 hoog, waardoor je een mooi uitzicht over Leiden hebt.
Qua sfeer een fijne plek. We sloegen het voorgerecht over en ik koos als hoofdgerecht groentequiche met geitenkaas en paprikasaus. Dat was prima, maar niet heel bijzonder. Andere vegetarische keuzes waren ravioli gevuld met ratatouille en tagliatelle met paddenstoelen, groenten en kaas. Wel keuze dus, maar vrij cliché alle drie.

Als dessert koos ik crème brulee, omdat ik dat nou eenmaal altijd kies als het op de kaart staat. Deze was lekker, hoewel het suikerlaagje mij wat te zuinig was.

Met nog koffie en redelijk wat wijn bij het eten rekenden we 60 euro p.p af.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Leiden
« Reactie #25 Gepost op: 03 december 2014, 12:06:25 »
Vorige week bij Fresh & Fast (http://www.freshnfast.nl/) gegeten met een vriendin.

Vooraf 3 pappadums met 3 dipjes gedeeld. Als hoofgerecht had vriendin een 'bladerdeegbootje' (dit keer met brie en kersen, maar wisselt per week) geserveerd met salade en aardappel wedges (verse!) en ik de lasagna van de week: pompoen en geitenkaas (met salade en brood). Als dessert hadden we een enorm stuk chocoladebrownie en sticky toffee taart met huisgemaakt citroenlimonade en gemberthee. Niet heel verfijnd eten, maar alles smaakt heel goed.
Zeer vriendelijke prijsjes (vanaf €8,- voor hoofgerechten). Ze hebben altijd 2 vega-burgers en nog allerlei gerechten van de week, waaronder deze keer ook 2 vega-curries (1 pompoen en 1 boerenkool). Bij elkaar dus veel vega keus (vegan heb ik niet op gelet). De bediening was vriendelijk maar niet altijd even snel. Al met al leuk plekje voor en informeel etentje, al dan niet met vega'vrienden. Het grootste nadeel vond ik de open keuken/ gebrek aan afzuiging: volgens mij hadden ze net bacon gebakken en dat rook ik thuis nog in mijn kleren.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leiden
« Reactie #26 Gepost op: 03 december 2014, 15:16:33 »
Woods heeft een nieuwe eigenaar en een nieuwe kok. En ook een nieuwe kaart. Je kunt nu kiezen uit een aantal gangen en een aantal gerechtjes. 4 gangen kost 38 euro.
Er staan ook wel wat vega gerechtjes op de kaart, en ook leuke zoals gnocchi en vergeten groenten, maar er is niet heel veel keuze.

De bediening en het eten vond ik afgelopen weekend wel heel erg goed, ik at o.a. een ravioli met pompoen en truffelschuim en een erg goede creme brulee. We kregen ook amuses waaronder geconfijte tomaatjes, olijven en kerriepopcorn (lekker!!). Oh ja, en de rode huiswijn smaakte ook prima. 

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Leiden
« Reactie #27 Gepost op: 30 maart 2015, 21:13:18 »
Afgelopen weekend bij Fast 'n Fresh gegeten, na het lezen van positieve verhalen hier.
En het was leuk! Goede prijskwaliteitverhouding en lekkere drankjes. Mijn vriend was blij met de bio-biertjes en ik met de bionade. Ik had zelf geen vegogerecht (sorry), maar m'n vriend vond het bladerdeegbootje met brie en kersen erg lekker. Ik had voor 1,50 extra salade erbij genomen, maar het bleek dat de gewone hoeveelheid sla al meer dan gemiddeld was. Dus genoeg groentetjes voor de dag  ;D

Met een gedeeld voorafje (champies met blauwe kaas), allebei twee drankjes en twee hoofdgerechten en dus de extra sla, in totaal nog net geen 35 euro kwijt. Daar werd ik erg blij van!

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leiden
« Reactie #28 Gepost op: 11 mei 2015, 14:36:11 »
Ik at gisteren bij Kitch&. Iets duurder dan mijn gebruikelijke prijsrange maar erg lekker (de vegagerechten zijn wel behoorlijk wat goedkoper dan de niet-vega). Het idee is meerdere kleine bites combineren. Ik ben een kleine eter en had er 3, mijn vriend had 4 en vond dat ook voldoende (er was ook nog lekker brood vooraf en frites). Ik at een amuse met quinoa, dadel en courgette, lekker en origineel. Daarna een notenflan die dat niet was maar meer een soort paté met stukjes cashewnoot, en groente/aardappel 'chipolata' (ook geen idee waarom ze het zo noemen, het was meer puree met stukjes groente. Ook geschikt voor de vega met kunstgebit dus ;D). Erbij dronken we een lekkere Portugese witte wijn.
Er staan allergenen aangegeven op de menukaart, en de serveerster vroeg ons ook nog of we ergens allergisch voor waren, dat is erg netjes.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Leiden
« Reactie #29 Gepost op: 31 oktober 2015, 16:01:48 »
Waar lunch je leuk in Leiden?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Leiden
« Reactie #30 Gepost op: 31 oktober 2015, 19:15:00 »
Logica (vrijwel volledig vega), Stadslokaal Burgerzaken, Van de Leur, City Hall, Clusius Cafe bij de Hortus.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Leiden
« Reactie #31 Gepost op: 31 oktober 2015, 22:30:30 »
Dank je, daar kunnen we wel wat mee! :-)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leiden
« Reactie #32 Gepost op: 05 november 2015, 17:53:06 »
Ik at gisteren bij Kitch&. Iets duurder dan mijn gebruikelijke prijsrange maar erg lekker (de vegagerechten zijn wel behoorlijk wat goedkoper dan de niet-vega). Het idee is meerdere kleine bites combineren. Ik ben een kleine eter en had er 3, mijn vriend had 4 en vond dat ook voldoende (er was ook nog lekker brood vooraf en frites). Ik at een amuse met quinoa, dadel en courgette, lekker en origineel. Daarna een notenflan die dat niet was maar meer een soort paté met stukjes cashewnoot, en groente/aardappel 'chipolata' (ook geen idee waarom ze het zo noemen, het was meer puree met stukjes groente. Ook geschikt voor de vega met kunstgebit dus ;D). Erbij dronken we een lekkere Portugese witte wijn.
Er staan allergenen aangegeven op de menukaart, en de serveerster vroeg ons ook nog of we ergens allergisch voor waren, dat is erg netjes.

Klinkt goed! Ga ik onthouden :).

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Leiden
« Reactie #33 Gepost op: 07 november 2015, 21:02:45 »
Logica (vrijwel volledig vega), Stadslokaal Burgerzaken, Van de Leur, City Hall, Clusius Cafe bij de Hortus.
We hadden uiteindelijk gekozen om naar Logica te gaan, maar die bleek dicht op zondag. :P
Toen zijn we bij Dende beland, aangezien we naar de Burcht gingen en dat er vlak naast zat.
Daarr was aardig wat vega keus, ik heb het uiteindelijk bij brood met hummus gehouden omdat ik vlak ervoor een buikgriep had gehad, maar er was van alles meer mogelijk geweest: wrap, verschillende soorten broodjes/tosti, soep, en ook salade als ik me niet vergis.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leiden
« Reactie #34 Gepost op: 06 november 2018, 10:21:02 »
Ik at afgelopen zaterdag bij Bar Lokaal. Het concept is shared dining, dus je bestelt meerdere gerechtjes om te delen.
Wij waren met 6, dus we hebben gewoon de hele kaart besteld  ;D

Veel vegetarische opties, en die waren ook allemaal erg lekker. We hadden o.a. burrata met tomaat en lavendel, geroosterde bloemkool, naan met hummus, shakshuka, aubergine met labneh, geroosterde aardappeltjes. De wijnen waren ook prima. Goede bediening ook. En je kunt de open keuken in kijken, vind ik altijd ook prettig. Een aanrader!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Leiden
« Reactie #35 Gepost op: 01 februari 2019, 22:34:03 »
Vanavond gegeten bij Hoezo, vegetarisch restaurant in Leiden dat er nog niet zo lang zit. Erg druk, en dat is logisch, het eten js vreselijk lekker! Ik had een bara pannekoek met tempeh reepjes en koolsla, mijn tafelgenoot een mex burger. Vooraf deelden we een portie köfte, die voor de verandering koud geserverrd werden. Het menu is creatief, veel gerechten kunnen ook vegan, het is een leuke tent, de bediening is snel en goed, en alles is lekker. Een ontdekking, ik ga hier vaker eten!

https://www.hoezo-vega.nl/
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Leiden
« Reactie #36 Gepost op: 13 maart 2019, 15:29:36 »
Hoezo staat dan ook vanaf nu in onze gids en is vermeld op FB.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Leiden
« Reactie #37 Gepost op: 13 maart 2019, 17:56:49 »
Wat leuk Karl! Het is echt een fijn restaurantje, ik ga er waarschijnlijk vrijdag weer eten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Leiden
« Reactie #38 Gepost op: 20 augustus 2021, 12:55:41 »
Vanavond gegeten bij Hoezo, vegetarisch restaurant in Leiden dat er nog niet zo lang zit. Erg druk, en dat is logisch, het eten js vreselijk lekker! Ik had een bara pannekoek met tempeh reepjes en koolsla, mijn tafelgenoot een mex burger. Vooraf deelden we een portie köfte, die voor de verandering koud geserverrd werden. Het menu is creatief, veel gerechten kunnen ook vegan, het is een leuke tent, de bediening is snel en goed, en alles is lekker. Een ontdekking, ik ga hier vaker eten!

https://www.hoezo-vega.nl/

Dit restaurant blijkt niet meer te bestaan.

Iemand een tip voor een leuk vegavriendelijk restaurantje dichtbij CS dat open is morgen?
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2021, 13:04:01 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Leiden
« Reactie #39 Gepost op: 20 augustus 2021, 13:58:40 »

Iemand een tip voor een leuk vegavriendelijk restaurantje dichtbij CS dat open is morgen?

Bar lokaal, Bocconi, City Hall, Burgerzaken?
Misschien is Lab071 ook wel leuk maar daar ben ik zelf nog niet geweest
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2021, 14:01:21 door Selly »
,,,,فلافل