Vegetarisch - voor iedereen > Vegetarische producten

Biologische winkels

<< < (12/14) > >>

meisbaer:
Ah, dat wist ik nog niet, wilde net melden dat we nu Eden puree ipv Bruno F. hadden.
Geen idee van de Yakso, kan ook gewoon niet goed lopen of niet leverbaar zijn.

Aiko:
Vandaag bezocht ik een van mijn vaste Ekoplaza-winkels op de Grote Marktstraat in Den Haag.

Uitgezonderd dat ik het achterlijk vind dat ze bladgroenten natmaken (die ik dan zompig in zo'n papieren zakje moet stoppen om te wegen), heb ik nooit veel over Ekoplaza te klagen. Zeker niet over de medewerkers, zeer bereidvaardige mensen. Maar ditmaal had ik te maken met een of ander figuur dat niet echt goede reclame aan het maken is voor zijn werkgever.

Terwijl ik een groente aan het wegen was, zag ik vanuit mijn ooghoek dat deze medewerker de naast mij gevallen spinaziebladeren aan het oprapen was van de grond. Prima werk. Maar tot mijn verbazing legde hij dit doodleuk weer bovenop de stapel bladeren in het schap alsof er nooit iets mee gebeurt was. Zelfs afvegen of wassen was er niet bij. Hoeveel bezoekers ondertussen op die bladeren gestaan met de vieze schoenen, en hoeveel troep blijft er wel niet op die bladeren plakken (die bladeren zijn immers vochtig). Ik heb dit figuur daar meteen op aangesproken, maar die gaf niet echt sjoege.

Ik denk dat ik deze winkel voortaan maar mijd... Dat heb ik ook aangegeven in mijn officiële klacht.

Selly:
Hm ik ga er eigenlijk vanuit dat dat standaard gebeurt. Spinazie is zo modderig, dat moet je toch al eeuwig wassen. Op de boerderij (komt spinazie van de boerderij?) valt het vast ook op de grond.
Ja tenzij de bladeren helemaal platgetrapt zijn ofzo.

Bast:
Het is ook een verkooptruc om die blaadjes nat te maken en dan heb je als voordeel dat er een betere doorloop is en jij versere blaadjes voor een leukere prijs kan halen daar.
Snap dat het geen lekker beeld is, maar waarom stuit dit je wel tegen de borst en het feit dat onverpakte waar door tig mensen met ongewassen handen in aanraking kan zijn geweest niet zo? Denk je weleens na over transport, opslag en hoe vaak die kratten schoongemaakt worden bijvoorbeeld?

Aiko:

--- Citaat van: Bast op 19 december 2014, 22:32:37 ---Snap dat het geen lekker beeld is, maar waarom stuit dit je wel tegen de borst en het feit dat onverpakte waar door tig mensen met ongewassen handen in aanraking kan zijn geweest niet zo?

--- Einde van citaat ---

Zou jij een lik van de vloer van de supermarkt willen nemen? Ik heb het hier niet over wat zand (hoeveel zand ligt er op een willekeurige supermarktvloer?). Bedenk dat waar men buiten doorheen loopt dan (in droge vorm) op de supermarktvloer ligt. Onder andere speeksel / rochels en hondenurine. Dat ligt gewoon op de stoeptegels voor de deur buiten. En dat zit nu dan op je spinazie.

Van een medewerker mag je wel wat meer toewijding vragen dan van een willekeurige klant. Kan mij moeilijk voorstellen dat het beleid van zo'n winkel is om óók die paar centen (letterlijk) van die paar gevallen blaadjes spinazie ook nog te willen incasseren. Waarom zo'n winkel nou niet zelf kan bedenken dat het misschien niet zo slim is om makkelijk vallende groenten in het schap aan de padzijde te zetten. Zet dat dan wat verder in de schappen en zet dingen als knollen en ander groot zwaar groente bij het pad. Valt er boerenkool of spinazie uit de bak, dan valt dat tenminste in de bak met de knollen en is er niets aan de hand. Dat ze zoiets zelf niet even hadden kunnen bedenken en dat ik dit nou voor zo'n winkel moet gaan verzinnen...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie