Mei 23, 2012, 11:42:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vegetarisch eten in Indonesische restaurants  (gelezen 3674 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
lieve lijn
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

lieflijntje
« Antwoord #60 Gepost op: Januari 24, 2011, 12:33:09 »

Ik wist niet dat je daar ook kon eten!

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #61 Gepost op: Januari 15, 2012, 14:00:11 »

Ik at van de week in Sama Sebo in Amsterdam. Het restaurant heeft twee namen: Bodega de Posthoorn en Sama Sebo, en is opgedeeld in twee ruimtes, het bodegadeel, waar het wat rommeliger en café-achtiger is en het restaurantdeel. We hadden gereserveerd in het Bodegadeel en dat was nodig ook: het was flink druk. Er zijn meerdere ingangen, maar wij kwamen binnen in de garderobe, een kleine ruimte, waar we erg joviaal en familiair ontvingen werden. De zeer Amsterdamse obers aan de tap waren ook familiair. We kregen een beetje een beroerd tafeltje, net naast een klapdeur, en dat joviale beviel ons ook maar matig. Er zijn ook Indonesische obers, althans, zo zagen ze er uit, en die waren rustiger en minder familiair.

De kaart heeft drie pagina's. Links een enorme rijsttafel, met uitleg over de gerechten. Die rijsttafel kunnen ze ook vegetarisch maken. Op de volgende pagina staan losse gerechten, met Indonesische naam, zonder uitleg, maar de bediening geeft die graag. Je kunt er op een tapasachtige manier wat gerechten uit bestellen. Rechts staan maaltijd-gerechten: een bord vol met een selectie die zij voor je doen. Er staat bij dat het voor de lunch is, maar 's avonds maken ze het ook. Die maaltijd-gerechten kunnen ook vegetarisch, ik vroeg 'kan dat ook v..' en toen riep de ober enthousiast 'vegetarisch? geen probleem!'.

Het eten kwam vrij vlug en bleek debiel lekker. Ik kreeg een groot bord met daarop bami, enorm lekkere atjar, een echt goed bonengerecht zonder de platgekookte boontjes die je normaal krijgt, een koolgerecht, een soort curry en een apart schaaltje met erg lekkere gado gado en nog een schaaltje met emping. Op de menukaart stond dat een bord-gerecht 16 euro was, maar dat was mogelijk de lunchprijs want we betaalden 20 euro, wat ik geen probleem vond, want dit was echt enorm lekker.

Maar die geinige obers vind ik wel een beetje een bezwaar, dus ik ben benieuwd of ik vlug terug ga. Het zou kunnen dat je in het restaurantdeel wat rustiger zit, dat wil ik nog wel eens uitproberen. Het eten was wel echt heel erg lekker.

,,,,فلافل
Raapie
Bekende op het forum
**

Linda Raaphorst
« Antwoord #62 Gepost op: Januari 16, 2012, 23:20:33 »

Bandoeng, Kanaalstraat Oost Souburg (Zeeland). Niet per se vegetarisch maar hebben er genoeg en ze maken even een vega sateetje voor je. Nette uitleg van welke gerechten wel en niet kunnen en noemen dus de gewone kroepoek dus ook niet vega, dus ze snappen het wel. De smaak is erg goed maar het eten is wel aan de koude kant en ik vind ze prijzig voor een buffet (zitten nu al op 25 euro geloof ik).
http://www.bandoeng.nl/

Dan is er in Middelburg nog een indonesisch restaurant, Surubaya. Dat was vroeger top en hij staat ook in de gids van de NVB, maar ik kom daar al jaren niet meer, valt bar tegen.

Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  

Ga naar: