Vegatopia Forum

AC Restaurant en andere wegrestaurants

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline braam

  • ***
  • 460
AC Restaurant en andere wegrestaurants
« Gepost op: 30 december 2006, 08:10:55 »
Wij aten bij wegrestaurant twaalfmaat, gelegen aan de A9, ter hoogte van Heemskerk. Een restaurant dat als doel heeft chauffeurs onderweg een goede maaltijd en een huiselijke sfeer te bieden. Het is een goedlopende tent met een infomele, leuke bediening. Ze weten het als je al een keer eerder geweest bent.
Voor vegetariers is de keus helaas bijzonder klein. Vegetarische pasta. Het enige vegetarische voorgerecht was gebakken champignons met groente. Beide gegeten, beide erg lekker.  

Offline braam

  • ***
  • 460
AC Restaurant en andere wegrestaurants
« Reactie #1 Gepost op: 07 januari 2007, 07:49:36 »
Gisteravond totaal onverwacht in AC restaurant te Zevenaar terecht gekomen. Ik zat het iemand met diabetis in de auto en die moest accuut eten. dat vielniet mee. Al het eten zag en rook sufgekookt. Bleke friet, mijn medepassagier ging aan een grijsbruine sate, helft laten staan, welvan opgeknapt. Verder werd er 1 vegetarisch menu geserveerd, tomatensoep, preitaartje en kleine salade voor 10 euro. Heb ik niet gedaan. Volgens mij gingen dezelfde opscheplepels in allerlei schalen. Een ongeorganiseerd geheel. Ik ben naar de saladbar gegaan. Zelf opscheppen. Dat was lekker, veel variatie en zonder vlees. v.b. cashewnoten en rozijnen en bleekselderij, tomaten met ui en olijven, aardappel enz. Ook erg aardig personeel.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: AC restaurants
« Reactie #2 Gepost op: 02 september 2007, 14:27:41 »
Gisteren op terugweg van Leiden naar Maastricht gegeten bij een AC (Nederweert, om precies te zijn). Vader en zusje hadden zalm, die er NIET appetijtelijk uitzag en bovendien lang op zich liet wachten, ik hield het bij salade (goed te doen, vooral de pasta met pesto) en een broodje.

Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re:AC Restaurant en andere wegrestaurants
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2014, 09:19:02 »
Het wegrestaurant dat me het meest bevalt in Nederland (maar ik bezoek ze nu ook weer niet frequent) is de Goudreinet, met name die van Herwijnen. Een aangename, wat donkere ruimte met allerlei hoekjes en op voldoende afstand gelegen tafels, een mooi wat afgesloten terras, vriendelijk en betrokken, aan de tafel serverend personeel. Een leestafel met kranten en tijdschriften. Goed onderhouden toiletten. En, mogelijk door de afwezigheid van benzinestations en shops en door de wat van de autoweg verwijderde ligging, niet de wat smoezelige en promiscue sfeer die wel meer heerst rond deze nederzettingen.
Omdat er bij sommige standaardgerechten een V van "ook vegetarisch verkrijgbaar" stond, besloot ik naar de vegetarische Caesar salad te vragen. Dit overkwam de bijzonder aardige dienster voor de eerste keer. De niet-vegetarische elementen werden weggelaten en het was een lekkere, frisse salade met goede dressing en croutons die een goede lichte lunch was. Tot mijn genoegen werd de prijs sterk gereduceerd tegenover de échte Caesar salad, een terechte doch aardige en niet gevraagde tegemoetkoming.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2014, 09:21:08 door karl »