Februari 10, 2012, 09:43:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: karwijzaad

Koken Bombay aloo - Chili sin carne - Zopie (en koek)
Producten Comfort food - Soepboek Keet Smakelijk - The Art of French Baking - Ginette Mathiot
Actueel Januari 2012: een nieuw jaar, een nieuwe smaak - pizza voor spleetoog - Vegetarische workshop in de Librije - Blue Monday shoptherapie: vegetarisch-verantwoorde accessoires
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Jouw favoriete salades?  (gelezen 3328 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ray B@ñ
Mega-forummer

« Antwoord #40 Gepost op: September 07, 2010, 17:51:42 »

Klopt. De rest van de zomer was het ronduit heet.

Satan called.
He wants his weather back.
Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

Geslacht: Man

poekie
« Antwoord #41 Gepost op: September 07, 2010, 17:56:58 »

Ja, omdat het in juli extreem warm was en het in augustus vaak regende, leek het weer de laatste tijd herfstachtig (terwijl het toch gewoon zomertemperaturen waren).

Eline
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #42 Gepost op: September 07, 2010, 22:44:54 »

Ok, persoonlijk vond ik het niet warm genoeg.  Grin
Eelco
Administrator
Mega-forummer

Geslacht: Man

eelcoherder
« Antwoord #43 Gepost op: September 07, 2010, 23:44:27 »

Waarmee maar weer is bewezen dat gemiddelden niets zeggen.

Wij hebben wel veel salade gegeten deze zomer. Naast de infameuze koolrabi-wortel-kidneybonensalade met yoghurt-mosterddressing, vooral ook veel salades met ijsbergsla, paprika en wortel met steeds verschillende dressingmengseltjes en pitjes/zaadjes; bij de pasta heel simpel rucola met wat rode balsamico en peper; veldsla; komkommersalade; salade van wortel met sesamzaad; en zo kan ik nog wel even doorgaan. IJsbergsla smaakt weliswaar naar niets, maar de dressing komt des te beter uit.

Op de een of andere manier hadden we dit jaar geen zin in feta door de salade. Wel regelmatig gebraden haloumi (mjam!).

Jetzt wird gegessen, sonst kann ich sehr ungemütlich werden!
Eline
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #44 Gepost op: September 07, 2010, 23:57:56 »

Waarmee maar weer is bewezen dat gemiddelden niets zeggen.

Wij hebben wel veel salade gegeten deze zomer. Naast de infameuze koolrabi-wortel-kidneybonensalade met yoghurt-mosterddressing, vooral ook veel salades met ijsbergsla, paprika en wortel met steeds verschillende dressingmengseltjes en pitjes/zaadjes; bij de pasta heel simpel rucola met wat rode balsamico en peper; veldsla; komkommersalade; salade van wortel met sesamzaad; en zo kan ik nog wel even doorgaan. IJsbergsla smaakt weliswaar naar niets, maar de dressing komt des te beter uit.

Op de een of andere manier hadden we dit jaar geen zin in feta door de salade. Wel regelmatig gebraden haloumi (mjam!).

Ijsbergsla smaakt ook beter bij hoge temperaturen. (weer mijn subjectieve mening voor de duidelijkheid). Jouw salades klinken heel erg lekker, Eelco! Maar jij had vast beter weer! :-p, (oh ik bedoel gemiddeld zomerweer volgens de statistieken)
Basje
Bekende op het forum
**

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #45 Gepost op: September 08, 2010, 12:43:18 »

Zijn er nog goede ideeën voor herfst-salades? Met eh, paddestoelen enzo? Cheesy Of gewoon andere herfstige dingen er in?
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #46 Gepost op: September 08, 2010, 12:57:16 »

Zijn er nog goede ideeën voor herfst-salades? Met eh, paddestoelen enzo? Cheesy Of gewoon andere herfstige dingen er in?
Iets lauwwarms met pompoen of bietjes vind ik ook wel herfstig.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #47 Gepost op: September 08, 2010, 13:26:28 »

Niks mis met jouw wortel-koolrabi-kidneybonen met yoghurtdressing salade, Eelco!
Ik vind 'em lekker, denk dat ie morgenavond weer op het menu staat. Er ligt nl. nog een koolrabi in de koelkast te wachten.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: