Vegatopia Forum

Wat was vroeger je lievelingskostje?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lenda

  • ***
  • 377
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #100 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:43:22 »
Ik was vroeger gek op kaastortellini met kookroom en ham. Evenals dikke plakken boterhamworst die dan eerst gebakken waren, een 'specialiteit' van m'n vader. Daarnaast de gebruikelijke pizza, patat en pannenkoeken. Mijn moeder maakte vroeger regelmatig zelf gebakken banaan en empings, daar was ik ook niet bij weg te slaan.
People never grow up, they just learn how to act in public.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #101 Gepost op: 03 november 2011, 01:25:52 »
Mijn lievelingskost als kind was Boerenkool met rookworst. Was daar helemaal weg van. Alleen de smaak van de rookworst verdwijnt als je weet hoe het gemaakt word. Ik eet dus vandaag de dag alleen de boerenkool. Meestal nu met een vleesvervanger.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Tania91

  • *
  • 8
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn tekenblogje
Re:Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #102 Gepost op: 17 december 2011, 12:23:14 »
Vond niks lekkerder dan de aardappalpuree van m'n oma :3 Heerlijke aardappelpuree uit de oven, met zo'n kazig korstje d'r op <3 Maakt ze alleen niet zo vaak meer de laatste tijd, zelfs met kerst (normaal vaste prik met de kerst) niet :/ Kerst is de laatste tijd bij familie zowiezo een ramp, vorig jaar stond er opeens een grote schaal warme ham met broodjes, en mini-pizzaatjes met spek en ham op het menu =3= de vega's moesten het doen met een flauwe eiersalade. ach ja.

En uiteraard oma's appelbollen, met kaneel en bladerdeeg, met haar lekkere vanillesaus =D Door m'n oma ben ik van de hollandse pot gaan houden :3
Zhe starvin' vegetarian artist 8D

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #103 Gepost op: 08 februari 2012, 13:09:00 »
Vroeger at ik het liefst warme stoofpeertjes, dikke jus met aardappelen en draadjesvlees.
En pure chocolade hagelslag op mijn boterham.

Tegenwoordig eet ik het liefst.. gevarieerd. :P En ik eet het meest.. paprika. Denk ik. ;)
Groetjes, Antje

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #104 Gepost op: 26 maart 2012, 23:16:51 »
Ik had zeker 10 lievelingskostjes. Zowat alles wat ik nu al 14 jaar niet meer eet.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #105 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:11:59 »
Haagse bluf, ook zo'n leuk gerecht van vroeger dat we een enkele keer in de zomer kregen. Ik vind online niet echt een goed recept om hier naar te linken helaas.
,,,,فلافل

Re:Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #106 Gepost op: 30 augustus 2014, 14:51:24 »
Als kind tot ongeveer 12 jaar oud friet met gehaktballen van mijn oma, en daarna ontdekte ik mijn moeders Indische gerechten en werd gado-gado mijn favoriet.

Nu eet ik nog steeds wel eens friet met vegaballetjes; maar Gado-Gado eet ik vaker ;)

Re:Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #107 Gepost op: 30 augustus 2014, 18:35:15 »
Toen ik klein was macaroni met smak en ketchup. Ik heb het meer dan een jaar geleden voor het laatst gehad maar dan zonder smak en toen was ik ziek. Wanner ik het weer ga eten. Als ik ziek ben. ;)

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #108 Gepost op: 31 augustus 2014, 01:08:51 »
Ik at zo'n beetje alles. Was een van de weinigen die blij werd als mijn moeder spruitjes aan het koken was. :angel:
Maar favoriet waren toch dingen die we niet zo vaak kregen, zoals lasagne gemaakt door m'n pa. Of bitterballen. Poffertjes! En stoofpeertjes, mjam.
En iets wat ik nog steeds graag eet: cruesli met vanilieyoghurt. Maar dan nu muesli met soyayoghurt.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #109 Gepost op: 28 juli 2015, 13:02:25 »
Ik had niet één lievelingskostje maar vond heel veel lekker  :-\ Ik was een makkelijke eter, nog steeds eigenlijk!
van m'n moeder: bruine bonensoep, erwtensoep, bietjes met ui en appel, gekookte aardappels met spinazie of verse erwten of verse tuinbonen (met bonenkruid), gebakken kaas, aardappelpuree.
van m'n vader: z'n goulash (die me heeft geïnspireerd tot mijn eigen vegaversie), huzarensalade, oliebollen.
van beide: sla met gebakken aardappels en gekookt eitje, gebakken champignons.
van de Chinees: nasi rames, bami met pindasaus
Verder alle fruit (inclusief stoofpeertjes), rabarber, brood met tomaat, pannenkoeken met yoghurt.
Ik hield meer van warm eten dan van brood en als er dan 's winters nog warme havermout of gortepap toe was was ik helemaal blij   :D
Sommige soorten vlees vond ik wel lekker maar in het algemeen boeide vlees me niet zo, idem met vis.
Er was niet veel dat ik niet at, spruitjes ben ik lekker gaan vinden toen ik een jaar of 13 was, witlof vind ik nog steeds niet lekker als het gekookt is en het mondgevoel van snijbonen staat me nog steeds niet aan - tenzij ze zo lang gekookt zijn dat het stugge er af is.
Het niet leegeten van je bord (ook toen ik nog niet zelf op mocht scheppen) was echt not done, ik was dan ook best een stevig kind    ;D

Sinds toen zijn er nog veel meer dingen bijgekomen die ik lekker vind, ik heb een hele wereld aan meer exotische producten ontdekt maar kan van bijna al het bovenstaande nog steeds ouderwets genieten.   :yummie:
zo en nu aan de lunch :hungry:   ::)


Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was vroeger je lievelingskostje?
« Reactie #110 Gepost op: 28 juli 2015, 13:47:03 »
Stamppot rauwe andijvie met spekjes en verse worst. Hmm! Later als vegetarier met een plak gebakken, gepaneerde kaas.

Echt niet lekker: hartige taart met prei en gehakt. Mijn moeder deed daar een mengsel van ei met iets wits (creme fraiche oid) door. En kerrie. Jak. Oh en witlof vond ik ook echt niet lekker (rauw of gekookt of uit de oven).