Vegatopia Forum

Mag ik... (receptverzoeken)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #100 Gepost op: 10 augustus 2011, 22:22:05 »
zó timeren dat 'ie een kwartier vóór je thuiskomt van de Ikea klaar is
Ik hoop dat je daar werkt?
Is dat een verwensing?
O jee, je winkelt er.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #101 Gepost op: 10 augustus 2011, 22:24:21 »
zó timeren dat 'ie een kwartier vóór je thuiskomt van de Ikea klaar is
Ik hoop dat je daar werkt?
Is dat een verwensing?
O jee, je winkelt er.

Lijkt mij net zo erg als de Smaakpolitie achter je aan krijgen omdat je een kant-en-klare pizza hebt gekocht.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #102 Gepost op: 11 augustus 2011, 08:57:57 »
Hihi, je bent er blijkbaar echt nog nooit geweest. Anders had je geweten dat de Ikea dé ontmoetingsplek voor smaakpolizisten is...
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #103 Gepost op: 11 augustus 2011, 09:13:50 »
Hihi, je bent er blijkbaar echt nog nooit geweest. Anders had je geweten dat de Ikea dé ontmoetingsplek voor smaakpolizisten is...


Sssssssstttttttt
,,,,فلافل

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #104 Gepost op: 20 september 2011, 10:20:40 »
Ik heb nog een blok tofu liggen, en daarmee wil ik graag 'iets' maken voor bij de soep die er nog staat. M'n eerste gedachte was koekjes/burgers, maar dat hebben we vorige week ook al op. Toen zag ik online veel recepten voor zoete tofu-baksels, zoals bijv tofu-chocolade taart. Heeft iemand wel eens een hartig baksel met tofu gemaakt? Of misschien een zoet baksel dat eenvoudig hartig te maken is? (e.g. suiker weglaten en zongedroogde tomaatjes toevoegen ofzo)?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #105 Gepost op: 20 september 2011, 10:24:47 »
Ik heb nog een blok tofu liggen, en daarmee wil ik graag 'iets' maken voor bij de soep die er nog staat. M'n eerste gedachte was koekjes/burgers, maar dat hebben we vorige week ook al op. Toen zag ik online veel recepten voor zoete tofu-baksels, zoals bijv tofu-chocolade taart. Heeft iemand wel eens een hartig baksel met tofu gemaakt? Of misschien een zoet baksel dat eenvoudig hartig te maken is? (e.g. suiker weglaten en zongedroogde tomaatjes toevoegen ofzo)?

Hier staat een Moussaka http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,5870.msg122084.html#msg122084 dat is natuurlijk geen hartige taart, maar wel met tofu een baksel en erg lekker.
,,,,فلافل

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #106 Gepost op: 20 september 2011, 16:02:13 »
Die klinkt erg goed! Ga 'm zeker een keer maken, maar zoek nu eigenlijk iets minder bewerkelijks...

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #107 Gepost op: 27 september 2011, 13:34:31 »
Ik heb een heel zooitje reeds gekookte pintobonen staan nog en die moeten op! Ik zat te denken aan een bonensoep (ben alleen niet zo gek op 't recept dat ik heb, maar de bonen moeten op en ik heb ook zin in soep). Heeft één van jullie een recept of handige tips waar ik 't lekker mee kan maken? Ik zat te denken dat ik er wel wortel en selderij of zo bij kan doen (die laatste heb ik ook nog liggen). Ik weet niet goed waar ik de soep zelf (het water) goed mee op smaak kan brengen. Hebben jullie ideeën?
Alvast bedankt!

(ik had al op internet gekeken en dan vind ik hele lijsten met recepten waar rookworsten én spekjes ingaan of runderlappen en zo. Met zo veel vlees en vleessmaak om te vervangen of te omzeilen, weet ik me dan niet zo heel goed raad)
« Laatst bewerkt op: 27 september 2011, 13:37:17 door Temari »

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #108 Gepost op: 27 september 2011, 16:35:12 »
http://www.smulweb.nl/recepten/1047934/Toscaanse-groentesoep-met-kool-en-bonen

Dit is een, vind ik, heel aardig recept voor een vegetarische bonensoep. Mét selder en wortel.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #109 Gepost op: 27 september 2011, 18:07:58 »
En laat ik nu ook nog een halve kool hebben liggen! En volgens mij ook nog ingrediënten om wat pesto mee te maken, want ik heb een basilicumplantje staan...
Ik ga het proberen, dank je wel!
Hoe ik het gewend ben (recept van m'n vader) gaat er een ander kruid in en verder niet zo veel interessants, geloof ik. Ik heb het de vorige keer aangepast, maar ook toen was ik niet echt tevreden. Ik ben benieuwd...

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #110 Gepost op: 27 september 2011, 20:24:35 »
Hij was toch nog wel flink anders geworden, maar ik heb er zeker inspiratie uit gehaald en de soep was ook zeker niet slecht!

Offline duifje

  • **
  • 55
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #111 Gepost op: 27 september 2011, 20:57:07 »
Ik heb een heel zooitje reeds gekookte pintobonen staan nog en die moeten op! Ik zat te denken aan een bonensoep (ben alleen niet zo gek op 't recept dat ik heb, maar de bonen moeten op en ik heb ook zin in soep). Heeft één van jullie een recept of handige tips waar ik 't lekker mee kan maken? Ik zat te denken dat ik er wel wortel en selderij of zo bij kan doen (die laatste heb ik ook nog liggen). Ik weet niet goed waar ik de soep zelf (het water) goed mee op smaak kan brengen. Hebben jullie ideeën?
Alvast bedankt!

(ik had al op internet gekeken en dan vind ik hele lijsten met recepten waar rookworsten én spekjes ingaan of runderlappen en zo. Met zo veel vlees en vleessmaak om te vervangen of te omzeilen, weet ik me dan niet zo heel goed raad)

Soep inderdaad, maar ook bonenburgers, of pureren en als vulling voor Amerikaanse Pinto Bean Pie met koekkruiden (googelen maar).

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #112 Gepost op: 27 september 2011, 23:20:16 »
Hee wat grappig! Ik heb daar nog nooit van gehoord en - nieuwsgierig als ik was naar die Amerikaanse pie -  ik heb net gekeken, en het staat zelfs niet in mijn 'joy of cooking - the all-purpose cookbook' voor "good homemaking" en ik kon 't ook niet vinden in 'the all new Fannie Farmer Boston Cooking School Cookbook' uit '72, maar toen was 't waarsch. al een redelijk oud recept ('t is een recept uit de tijd van de grote crisis, las ik net op internet), al staan er dus in deze kookboeken veel ouderwetse recepten en ook veel budget gerechten. Maar meneer Google wist het wel. Ik ben heel benieuwd hoe dat is, klinkt erg apart. Wie weet dat ik dat ga doen de volgende keer dat ik veel pintobonen kook!
« Laatst bewerkt op: 29 september 2011, 18:50:31 door Temari »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #113 Gepost op: 19 december 2011, 19:52:36 »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
,,,,فلافل

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #115 Gepost op: 19 december 2011, 20:16:52 »
Ik wil stoofpeertjes maken, maar heb dat nog nooit gedaan. Op het wijde web kom ik een nogal wat verschillende recepten tegen en ik weet niet welke ik moet kiezen. Kan iemand hier me helpen?
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #116 Gepost op: 19 december 2011, 20:19:55 »
Ik wil stoofpeertjes maken, maar heb dat nog nooit gedaan. Op het wijde web kom ik een nogal wat verschillende recepten tegen en ik weet niet welke ik moet kiezen. Kan iemand hier me helpen?

Ik maak ze zelf simpel en wel zo http://www.vegatopia.com/vega/kerst-2011/kerstarchief/kerst/kerstarchief/uitgebreid/11224-kerstmenu-voor-20-personen#stoofperen.
Je kunt ook wijn nemen ipv bessensap.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #117 Gepost op: 19 december 2011, 20:22:48 »
Ik wil stoofpeertjes maken, maar heb dat nog nooit gedaan. Op het wijde web kom ik een nogal wat verschillende recepten tegen en ik weet niet welke ik moet kiezen. Kan iemand hier me helpen?

Ik maak ze zelf simpel en wel zo http://www.vegatopia.com/vega/kerst-2011/kerstarchief/kerst/kerstarchief/uitgebreid/11224-kerstmenu-voor-20-personen#stoofperen.
Je kunt ook wijn nemen ipv bessensap.

En je kunt ze ook gebruiken voor onder een crumble: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11781-stoofpeertjes-met-polenta-walnootcrumble

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #118 Gepost op: 19 december 2011, 20:24:40 »
Ik wil stoofpeertjes maken, maar heb dat nog nooit gedaan. Op het wijde web kom ik een nogal wat verschillende recepten tegen en ik weet niet welke ik moet kiezen. Kan iemand hier me helpen?

Ik maak ze zelf simpel en wel zo http://www.vegatopia.com/vega/kerst-2011/kerstarchief/kerst/kerstarchief/uitgebreid/11224-kerstmenu-voor-20-personen#stoofperen.
Je kunt ook wijn nemen ipv bessensap.

Hm ja dat lijkt me lekker!
En je kunt ze ook gebruiken voor onder een crumble: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11781-stoofpeertjes-met-polenta-walnootcrumble
,,,,فلافل

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #119 Gepost op: 19 december 2011, 20:26:23 »
Bedankt Selly!

Onder de crumble klinkt ook wel ernstig lekker.  :kwijl:
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan