Vegatopia Forum

Mag ik... (receptverzoeken)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline wenche

  • **
  • 27
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #40 Gepost op: 06 oktober 2010, 09:18:54 »
Heeft iemand voor mij een lekker recept voor snelle, gemakkelijke broccolisoep? (kreeg 2 stronken van mijn schoonmoeder uit eigen tuin)

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #41 Gepost op: 06 oktober 2010, 11:43:59 »
Koken in niet te veel water, pureren, aanspicen naar smaak en eventueel wat extra water toevoegen als het nog te dik blijkt te zijn. Ik vind broccolisoep erg lekker met wat gebakken uitjes, knoflook en komijnpoeder. Maar (soja)room en oregano erin is ook erg lekker, of chillipoeder en ketjap, ... Eindeloos varieren.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #42 Gepost op: 06 oktober 2010, 13:15:09 »
Ik doe er ook altijd nog aardappels door. Ui en fijn gesneden aardappels even beetje aanbakken in olie + knoflook. Broccoli + bouillon erbij. Gaar koken, de staafmixer hanteren, evt. stukjes tomaat erdoor en een klodder zure room.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #43 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:11:53 »
Heel heel heel makkelijk
Kijk maar:

(Warning: het is Gordon Ramsey, maar hij gaat niet schreeuwen, tieren en vloeken, dus je hoeft niet bang te zijn. Hij zegt zelfs 'This recipe is great for vegetarians as well, bless them' haha!)
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2010, 15:16:22 door renske »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #44 Gepost op: 20 november 2010, 11:28:49 »
een smakelijke strudel, gevuld met bloemkool en venkel (eimengsel met kaas, karwijzaad, mosterd).

Verder daar es wat meer over.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #45 Gepost op: 22 november 2010, 20:08:56 »
een smakelijke strudel, gevuld met bloemkool en venkel (eimengsel met kaas, karwijzaad, mosterd).
Verder daar es wat meer over.
Het deeg was gewoon bladerdeeg, dat ik wat heb uitgerold. Bloemkool en venkel fijnsnijden, in olijfolie aanbraden (met wat zout en peper). Bladerdeeg in de ovenschaal, bodem bestrooien met wat paneermeel (helpt tegen zompig worden). Bloemkool en venkel met eimengsel vermengen (eimengsel met kaas naar gevoel, ca.0.5 tl karwijzaad (gevijzeld), likje mosterd, zout). Dit over het bladerdeeg. Bladerdeeg tot pakket samenvouwen (erg chique is het als je een paar streepjes afsnijdt en die als decoratie gebruikt). Insmeren met olijfolie en ca. 30-40 minuten in de oven (180 graden hetelucht) tot hij mooi bruin is.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #46 Gepost op: 23 november 2010, 18:24:42 »
een smakelijke strudel, gevuld met bloemkool en venkel (eimengsel met kaas, karwijzaad, mosterd).
Verder daar es wat meer over.
Het deeg was gewoon bladerdeeg, dat ik wat heb uitgerold. Bloemkool en venkel fijnsnijden, in olijfolie aanbraden (met wat zout en peper). Bladerdeeg in de ovenschaal, bodem bestrooien met wat paneermeel (helpt tegen zompig worden). Bloemkool en venkel met eimengsel vermengen (eimengsel met kaas naar gevoel, ca.0.5 tl karwijzaad (gevijzeld), likje mosterd, zout). Dit over het bladerdeeg. Bladerdeeg tot pakket samenvouwen (erg chique is het als je een paar streepjes afsnijdt en die als decoratie gebruikt). Insmeren met olijfolie en ca. 30-40 minuten in de oven (180 graden hetelucht) tot hij mooi bruin is.

Lekker, dank!
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #47 Gepost op: 17 december 2010, 21:45:35 »
Ik wil graag het recept voor de citroenpasta van Maartje! en Selly.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #48 Gepost op: 17 december 2010, 22:25:17 »
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #49 Gepost op: 18 december 2010, 00:38:36 »
Ow, lekker! Dat lusten wij denk ik wel.
Lijnen doet meneer koekje maar na januari.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #50 Gepost op: 18 december 2010, 08:19:30 »
Och, zo'n klein beetje slagroom voor zo'n grote meneer, dat is toch al lijnen?
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #51 Gepost op: 18 december 2010, 08:46:40 »
 ;D

Offline Uniflame

  • ***
  • 180
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #52 Gepost op: 29 december 2010, 21:35:17 »
Ik zoek een lekker recept voor risottokroketjes :)

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #53 Gepost op: 30 december 2010, 08:28:26 »
Ik heb een bak rucola over. Hoe ging de pesto ook al weer?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #54 Gepost op: 30 december 2010, 14:35:07 »
Ik heb een bak rucola over. Hoe ging de pesto ook al weer?
Ik maak rucolapesto altijd uit de losse pols. Rucola, een handjevol zonnebloempitten (voor een hele bak mag je aardig wat gebruiken), fikse scheut olijfolie, peper, zout, knoflook, Parmezaanse kaas. Dit alles in de keukenmachine fijnmalen. Al naar gelang consistentie nog wat olijfolie toevoegen of nog wat extra zonnebloempitten.

Ipv zonnebloempitten kun je natuurlijk ook pijnboompitten gebruiken, of cashewnoten (hoewel ik iets tegen cashewnoten in de pesto heb).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #55 Gepost op: 30 december 2010, 14:38:41 »
Ik zoek een lekker recept voor risottokroketjes :)
Ik heb zelf wel nog geen risottokroketjes gemaakt, maar ik zou het volgende doen: een fikse kop risottorijst tot risotto verwerken (evt. met knoflook, pepertje). Zodra de risotto klaar is, meteen flink wat Parmezaanse kaas, peper en oregano erdoor. Even laten afkoelen, dan binden met een ei en een uurtje (of twee) in de koelkast op laten stijven. Kroketjes vormen, wentelen in paneermeel en bakken in olijfolie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #56 Gepost op: 30 december 2010, 14:57:24 »
Ik doe walnoten in de rucolapesto, en oude geitenkaas.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #57 Gepost op: 30 december 2010, 15:15:48 »
Ik zoek een lekker recept voor risottokroketjes :)
Ik heb zelf wel nog geen risottokroketjes gemaakt, maar ik zou het volgende doen: een fikse kop risottorijst tot risotto verwerken (evt. met knoflook, pepertje). Zodra de risotto klaar is, meteen flink wat Parmezaanse kaas, peper en oregano erdoor. Even laten afkoelen, dan binden met een ei en een uurtje (of twee) in de koelkast op laten stijven. Kroketjes vormen, wentelen in paneermeel en bakken in olijfolie.
Ik denk dat het prima zonder ei kan. En ik vind een stukje kaas in het midden een leuke verrassing.
This is between me and the vegetable!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #58 Gepost op: 30 december 2010, 17:07:42 »
Ik doe walnoten in de rucolapesto, en oude geitenkaas.

Ik denk dat ik ivm allergie voor pijnboompitten ga, al zijn die op hun manier ook avontuurlijk. ;)
En ik moet dat dus aan een kaas komen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Uniflame

  • ***
  • 180
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #59 Gepost op: 30 december 2010, 17:14:58 »
Ik zoek een lekker recept voor risottokroketjes :)
Ik heb zelf wel nog geen risottokroketjes gemaakt, maar ik zou het volgende doen: een fikse kop risottorijst tot risotto verwerken (evt. met knoflook, pepertje). Zodra de risotto klaar is, meteen flink wat Parmezaanse kaas, peper en oregano erdoor. Even laten afkoelen, dan binden met een ei en een uurtje (of twee) in de koelkast op laten stijven. Kroketjes vormen, wentelen in paneermeel en bakken in olijfolie.

Sounds like a plan :) Dank je!