Vegatopia Forum

Mag ik... (receptverzoeken)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #120 Gepost op: 01 januari 2012, 14:55:47 »
Ja in Japan wordt er veel whisky gedronken.
Ik drink thans trouwens ook een glaasje, maar Schotse, geen Japanse noch Hollandse.
Volgens mij heb ik er ooit een keer een chococake mee gebakken, die werd er superlekker van.

 :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #121 Gepost op: 02 januari 2012, 21:46:40 »
Wie heeft voor mij (en alle niet-lijners) het recept van feta met kruiden en olie uit een inmaakpot?
Heel veel moeilijker dan bovenstaand zal het niet zijn, het komt uit een Jamie Oliver (maar niet een die ik heb). Het is onwijs lekker op brood.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #122 Gepost op: 02 januari 2012, 22:13:22 »
Wie heeft voor mij (en alle niet-lijners) het recept van feta met kruiden en olie uit een inmaakpot?
Heel veel moeilijker dan bovenstaand zal het niet zijn, het komt uit een Jamie Oliver (maar niet een die ik heb). Het is onwijs lekker op brood.

Net in 6 Jamies gekeken waar het niet in staat, maar bedoel je deze die hier online staat http://www.jamieoliver.com/recipes/member-recipes/Feta%20in%20Herb,Garlic%20and%20Chilli%20Oil/1275  :)
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #123 Gepost op: 15 januari 2012, 13:27:42 »
Wil Eelco misschien eens een recept opschrijven voor flammkuchen met pepertjes en ui?
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #124 Gepost op: 15 januari 2012, 15:45:21 »
Wie heeft voor mij (en alle niet-lijners) het recept van feta met kruiden en olie uit een inmaakpot?
Heel veel moeilijker dan bovenstaand zal het niet zijn, het komt uit een Jamie Oliver (maar niet een die ik heb). Het is onwijs lekker op brood.

Net in 6 Jamies gekeken waar het niet in staat, maar bedoel je deze die hier online staat http://www.jamieoliver.com/recipes/member-recipes/Feta%20in%20Herb,Garlic%20and%20Chilli%20Oil/1275  :)

Ja, ik denk het wel. Heel veel ingewikkelder kan het ook niet zijn toch?
Binnenkort maar eens aan de slag dan!
Dank je.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #125 Gepost op: 28 januari 2012, 14:40:38 »
Wie heeft voor mij (en alle niet-lijners) het recept van feta met kruiden en olie uit een inmaakpot?
Heel veel moeilijker dan bovenstaand zal het niet zijn, het komt uit een Jamie Oliver (maar niet een die ik heb). Het is onwijs lekker op brood.

Net in 6 Jamies gekeken waar het niet in staat, maar bedoel je deze die hier online staat http://www.jamieoliver.com/recipes/member-recipes/Feta%20in%20Herb,Garlic%20and%20Chilli%20Oil/1275  :)
Nou, het staat, ben benieuwd hoe het wordt.

Ja, ik denk het wel. Heel veel ingewikkelder kan het ook niet zijn toch?
Binnenkort maar eens aan de slag dan!
Dank je.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #126 Gepost op: 25 februari 2012, 17:32:09 »
Ik zal het maar eerlijk toegeven, ik heb een bietjestrauma. Het is de hoogste tijd om dit trauma achter me te laten, want ik heb bietjes al sinds mijn middelbare schooltijd vermeden. Ik ben dus op zoek naar een goed bietjesrecept. Iemand een tip?
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #127 Gepost op: 25 februari 2012, 17:35:10 »
Wat zijn er hier toch een hoop mensen die niet van bietjes houden! Waar komt dit collectieve trauma vandaan? Door die plakjes uit pot?

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #128 Gepost op: 25 februari 2012, 17:39:05 »
Onder andere, maar ook vers vond ik het gewoon naar een hap aarde smaken. Mijn moeder heeft het trauma flink versterkt door toen ik een jaar of twaalf was heel hip een bietjestaart te maken. Die is dus vrijwel in z'n geheel in de kliko verdwenen. Daarna nooit meer bietjes gegeten.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #129 Gepost op: 25 februari 2012, 17:41:31 »
Door die plakjes uit pot?

Doordat het gewoon veevoer is? :P

Zelf heb ik een hekel aan (vrijwel) alles wat een zoetig, weeig smaakje heeft.
Bietjes uit pot heb ik trouwens nooit durven eten, daar zit vast weer een lepel kruidnagel, een flinke scheut azijn en een extra schep suiker door om het nog oneetbaarder te maken.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #130 Gepost op: 25 februari 2012, 17:43:49 »
Ja, ik vind die plakjes uit pot lekkerder, omdat ze niet meer naar bietjes smaken, maar naar de azijn, veel beter dan dat zoet-weïge van verse. Bij ons thuis werden ze in frietjes gesneden en dan gestoofd, zonder kruiden ofzo. IN de winter aten we dat veel, we hadden er altijd een deel in de tuin staan, een gewas dat (tot mijn spijt) geweldig goed groeit...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #131 Gepost op: 25 februari 2012, 18:07:24 »
Door die plakjes uit pot?

Doordat het gewoon veevoer is? :P


Dat is een andere biet :P.

Pompoen kan je dan waarschijnlijk ook niet bekoren? Dat heeft ook een zoete, weeïge smaak.

Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #132 Gepost op: 25 februari 2012, 18:08:29 »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #133 Gepost op: 26 februari 2012, 16:52:43 »
Ik zal het maar eerlijk toegeven, ik heb een bietjestrauma. Het is de hoogste tijd om dit trauma achter me te laten, want ik heb bietjes al sinds mijn middelbare schooltijd vermeden. Ik ben dus op zoek naar een goed bietjesrecept. Iemand een tip?

Misschien is een bietencurry wel iets voor je, zoiets: http://curryinkadai.blogspot.com/2007/11/cant-beet-this.html of dit http://srilankafood.net/recipes/beetroot-curry/ en ook lekker met wortel erdoor. Lekker met groene-chili-raita.
Of bietentaart: mijn schoonmoeder maakte deze van de week http://www.jumbosupermarkten.nl/Homepage/Lekker/Recepten-zoeken/Gevonden-recepten/Recept-Detail/20562/Vrolijke-bietentaartjes/?recept=bietentaart en die waren erg lekker.
Ik vind deze koude soep ook lekker http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11532-litouwse-bietensoep-met-dille
En ik eet bietjes vaak in mn pitabroodje met falafel.
,,,,فلافل

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #134 Gepost op: 27 februari 2012, 19:39:06 »
Die bietencurry klinkt prima, die ga ik eens proberen. Dank je wel!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #135 Gepost op: 27 februari 2012, 23:03:13 »

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #136 Gepost op: 29 februari 2012, 22:53:45 »
Dat klinkt... speciaal. Wel eens gemaakt, Hiziki?
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #137 Gepost op: 29 februari 2012, 23:15:25 »
Ik wel (niet deze). Het is net als wortelcake: dat smaakt ook niet naar wortel, hoogstens vaag zoetig. Een uitstekend idee als je niet van bieten houdt, maar niet als je echt lekkere chocoladecake verwacht of iets wil maken waarbij je de bieten eer aandoet.
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #138 Gepost op: 29 februari 2012, 23:36:02 »
Dat klinkt... speciaal. Wel eens gemaakt, Hiziki?

Nee, wel zoete cakes van wortel en courgette, maar ik prefereer de tarwe-versies. Een vriendin heeft vorig jaar wel een taart gemaakt met daarin aubergine verborgen. Geen idee hoeveel daarvan terug te vinden was, maar smeuiig werd het wel.

Offline Gnoe

Re:Mag ik... (receptverzoeken)
« Reactie #139 Gepost op: 11 maart 2012, 20:45:28 »
Met bietjes kun je ook brownies maken: http://nourishedkitchen.com/cacao-beet-brownies-with-raspberry-frosting/
Toen ik nog vegetarisch at heb ik Nigel Slaters maanzaad-bietencake gemaakt... Mjam. :) En sinds een jaar eet ik strikt vegetarisch (oftewel veganistisch) en heb ik de chocolade-bietentaart van Ecofabulous gemaakt. Ook erg geslaagd! :)