Mei 23, 2012, 12:11:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Waar aten we vandaag?  (gelezen 20770 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #60 Gepost op: Januari 21, 2012, 22:06:30 »

Ik vind het prima, maar je krijgt die serveerster er echt niet bij!

Misschien heeft ze een zus?

,,,,فلافل
greet
Super-forummer

« Antwoord #61 Gepost op: Januari 22, 2012, 12:15:55 »

Ik at gisteren bij mijn broer nog een omwille van een laat nieuwjaarsfeestje, eerst hapjes, met onder andere zelfgemaakte tapenade en een mini kommetje soep, en iets met kaas en kruiden en bladerdeeg. Lekker, maar wel machtig allemaal.
En erna een soor broccoli-pestopuree achtig probeersel, dat erg lekker was met er pasta gevuld met trufffelcréme over. En dan daarna nog risotto met veel groentjes, een slaatje en wat tofureepjes. En toen zat ik vol, maar wist toch nog een créme bruléetje naar binnen te werken.
Vandaag gaan we waarschijnlijk ergens een kleinigheidje uit eten.
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #62 Gepost op: Januari 28, 2012, 11:08:59 »

Gister in Aan de Amstel gegeten. Superlekker. Vooraf bloemkoolcrème, een soort hele dikke bloemkoolsoep, erg lekker. Erbij kwam brood van Gebr. Niemeijer met boter. Daarna ravioli met aardpeer, pompoen en paddestoelen. Ook heel prima. Iemand anders kreeg een bak salade bij zijn gerecht, maar dat was veel, dus daar konden meer mensen van nemen. Die bak kun je ook apart bij bestellen, en dat is wel een aanrader, want die had een belachelijk lekkere citroendressing. Toe koffie met huisgemaakte pruimenlikeur (ook al erg lekker) en 2 bonbonnetjes: 1 bijzondere met sesam, en 1 mini-citroenmeringue en dat was leuk, want de niet-mini citroenmeringue was een officieel dessert op de kaart. En daarna nog lapsangthee. We dronken wijnen van de week en ook die waren lekker. Fijne bediening, leuke zaak.

,,,,فلافل
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #63 Gepost op: Januari 30, 2012, 12:42:45 »

We aten bij Ons in Eindhoven. Leuke zaak met een zeer attente, jonge, vriendelijke bediening en een avontuurlijke, gulle keuken.
Mooie keuze van vijf vegetarische hoofdgerechten.
Vooraf namen we de falafel, drie duidelijk huisbereide grote flappen, opgediend op wat groen en met rozemarijnyoghurt als dip. Dat is beter dan de vettige fabriekssausjes die je er in vele pitazaken bijkrijgt, ikzelf zou nog tevredener zijn met bijvoorbeeld die groene koreander-peterseliesaus van Finjan (Antwerpen) of een sesamzaaddipsaus zoals Libanezen (Al Barmaki, Brussel) die wel geven. Er was een kleine bruschetta met groene kruidenboter, die ik een beetje vreemd vond bij falafel. Het plaatje zou juist zijn met dat plat, Libanees, pannekoekachtig brood. Ook een leuke rauwkostsalade van bijvoorbeeld tomaat en komkommer zou bij dat droogs van de falafel niet misstaan. (Bij El Warda in Antwerpen zijn de begeleidende kleine hapjes subliem en talrijk.)
Als hoofdgerecht een smakelijke, hartige currie en twee grote met allerlei groenteblokjes van courgette, selder, aubergine, wortelen gevulde koolbladeren. Die laatste in een lekkere limoenbotersaus, dus een prettige zure toets. Een gepofte aardappel erbij, ik denk wel opnieuw met die rozemarijnyoghurt van de falafel. Men moet opletten een smaakmaker niet te dikwijls te laten terugkomen, een pruimenchutney (bijvoorbeeld bij krabbeignets, vreemd?) is ook nogal present op de kaart.
Er is geen wijnkaart, wat ook niet hoeft in een zaak zonder kapsones. (Hoewel dit type zaak met een veel betere dan doorsnee-keuken in België wel meestal een kleine wijnkaart zou hebben.) Maar de witte Spaanse macabeo van het huis was heel aardig, droog en toch smaakvol.
Hoewel het opperste culinaire raffinement niet wordt nagestreefd is het eten smakelijk, gezond en lekker en de sfeer zeer vriendelijk en prettig.
« Laatste verandering: Januari 30, 2012, 12:57:16 door karl » Gelogd
Bast
Super-forummer

« Antwoord #64 Gepost op: Januari 30, 2012, 13:26:32 »

Weer eens bij La Place binnen gelopen ivm kou en kortingsbonnetjes. Beetje onaardig personeel en voor de smaak van het eten ook niet meer voor herhaling vatbaar. Jammer, doorgaans zijn appelbollen toch wel een makkelijke score op mijn ranglijstje...

Geen betere buur dan moeder natuur
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #65 Gepost op: Februari 04, 2012, 10:49:54 »

Gister gegeten bij Magazino in A'dam. Polenta met paddestoelensaus, rucolasalade en diverse bietjes.
Erg lekker. De polenta heel smakelijk, niet droog of te machtig. Ook de paddestoelensaus/ragout was heel goed: niet idioot machtig of zwaar en echt superlekker van smaak. Over de biet had van mij wat zuurs gemogen en de rucola kwam zonder dressing, als ik iets moet aanmerken, maar het was eigenlijk prima en lekker.
De porties zijn niet zo groot hier. Ik nam nog kaas na (van Eriks Delicatessen op het Beukenplein). 3 fijne soorten: een Engelse blauwe, een chaource en een leuke gele met tabaksblad. Erg lekker ook die kazen, en erg kwam (te veel) lekkere kweeperengelei met mosterdpoeder bij en een Italiaanse mostarda, die ik te uiïg vond voor mij de kaas. En kletzenbrood, dat blijkt rozijnenbrood, te zoet vond ik, maar dat vind ik vlug van brood bij kaas.

Ze hebben ook veel soorten lekkere wijn per glas hier. En het blijkt dat je alleen kunt pinnen, niet cash betalen.
Edit: en heel aardig, het duurde iets langer voor het dessert kwam omdat ze toen bij een tafel van 20 man het voorgerecht serveerden, en toen werd dat gemeld en kregen we gratis koffie.
« Laatste verandering: Februari 04, 2012, 12:05:52 door Selly » Gelogd

,,,,فلافل
Gabs
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #66 Gepost op: Februari 14, 2012, 11:10:51 »

Vanavond ga ik het nieuwe Indonesische restaurant in de Hoogbrugstraat in Maastricht proberen.
Antje
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #67 Gepost op: Februari 15, 2012, 15:14:35 »

Weer eens bij La Place binnen gelopen ivm kou en kortingsbonnetjes. Beetje onaardig personeel en voor de smaak van het eten ook niet meer voor herhaling vatbaar. Jammer, doorgaans zijn appelbollen toch wel een makkelijke score op mijn ranglijstje...
Wij eten wel eens bij La Place en gaan dan altijd voor de verschillende groenten (groenten dekt de lading niet helemaal, want er is ook altijd wel iets van aardappelen, couscous, oid) in de grootste kom en vragen daarbij twee ronde ciabatta broodjes. Als je dan water erbij pakt ben je voor ongeveer 8 euro klaar voor 2 personen - meestal voordeliger dan die bonnen en een goede optie als je niet van warme kaas houdt zoals mijn F. - en het is lekker.

Zoals gewoon gingen wij op dinsdagavond, voor de Sneak Preview in Rotterdam, weer eens uit eten. We hadden er al eens gegeten, het is bevallen en daarom aten wij nog een keer in restaurant Open in Rotterdam.
Mijn vriend ging voor paprika-tomatensoep, een Rocker-sla (iets met verschillende soorten sla, gegrilde courgette, pijnboompitjes, olijven, gegrilde tomaatjes en een dressing) en een stuk wortel-notecake. Ik ging voor de dagsoep (knol(selder), pastinaak met paddenstoelen en bieslook), een pasta met rucola, gegrilde aubergine, beetje tomaatjes, pijnboompitjes, pardano-kaas en pestosausje en als toetje had ik bananencake. Het toetje was een beetje teveel voor mij, maar de soep (jammer dat het een dagsoep is) en de pasta waren erg smakelijk.

Groetjes, Antje
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #68 Gepost op: Februari 17, 2012, 19:36:52 »

Vanavond ga ik het nieuwe Indonesische restaurant in de Hoogbrugstraat in Maastricht proberen.

Hoe was het?

,,,,فلافل
Gabs
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #69 Gepost op: Februari 28, 2012, 14:37:07 »

Hoe was het?

Het eten was prima, genoeg keuze voor vegetariers (ik had het vega menu), de bediening was aandoenlijk verlegen en onervaren en de sfeer was helaas niet echt gezellig, er waren dan ook maar weing gasten (misschien omdat het dinsdagavodn was).
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #70 Gepost op: Maart 03, 2012, 18:04:42 »

Afgelopen zondag bij Oriental City in Amsterdam. Ik had hier eerder heerlijke dim sum gegeten tijdens de lunch en wilde er nog een keer langs voor avondeten. Met de dimsum had ik Chineessprekenden bij me, die van alles hadden besteld, ook vega.
Op de avondkaart bleken maar 2 vega gerechten te staan, en 1 vega vooraf. Dat vond ik niet een erg groot probleem. We deelden vooraf vega loempia's, die even op zich lieten wachten. Vervolgens kwam het hoofdgerecht maar niet, mensen aan tafels in de buurt kregen wel hun eten en wij niet. We vroeger de ober die zei dat het zo kwam en of we haast hadden (nee, honger!). Later zei hij dat we toch een voorgerecht hadden gehad, dat dan niet te vlug het hoofdgerecht moest komen. Maar volgens ons was er gewoon iets misgegaan. Uiteindelijk kwam het toch.

Mijn tofu-met paddenstoelen gerecht was oke, maar niet idioot bijzonder en ook niet zo goedkoop (iets van 14 of 16 euro). Mijn tafelgenoot vond zijn niet-vega gerecht niet bijzonder lekker, maar die was sowieso ontstemd over de trage bediening. Het was wel veel eten.
Vlug vroegen we de bon waarna de ober weer iets zei over dat we zeker vlug weg moesten omdat we de volgende dag weer moesten werken, of dat nou onhandig was of onbeleefd was me niet geheel duidelijk.
Niets iets om snel terug te komen voor het avondeten dus.

,,,,فلافل
@rno
Super-forummer

vegwijzer
« Antwoord #71 Gepost op: Maart 07, 2012, 00:29:56 »

Eetcafé De Toekomst te Woudenberg.

Met vier ex-collega's. Het restaurant had ik weken vantevoren gevraagd of het mogelijk was om met mijn veganistische voedingswijze rekening te houden. Was geen probleem.

En dat bleek ook: Voorgerecht een tomatensoep. Met nadruk werd vermeld dat er geen vleesbouillon etc. was gebruikt. En de balletjes waren er ook niet uitgevist. Vervolgens pasta met paddestoelen en diverse groenten. Men was een beetje uitgeschoten met de olie, maar verder prima in orde. Er werd natuurlijk ook patat op tafel gezet. Ook hier vermeldde men ongevraagd dat deze in plantaardige olie was gebakken. Nagerecht: vers fruit.

De bediening was vriendelijk en men had prima rekening gehouden met de afwijkende voedingswijze van mijn collega's.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!
Antje
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #72 Gepost op: Maart 08, 2012, 18:51:57 »

Afgelopen dinsdagavond bij Burgertrut (Meent 119-133) in Rotterdam.
Ik koos voor Kebab van seitan (waarvan ik graag het recept wil en een adresje om seitan te kopen) met pitabrood, rucola, komkommer,  tomaat en een koriandersausje en de rijst van de dag (tomaat/olijf-rijst). Mijn vriend koos voor een 'Whatsupdoc'-burger -waarvan ik niet meer weet wat erin zat, maar vooral het sausje vond hij erg smakelijk- en een pittige coleslaw.
Het eten was erg lekker en het was ook goed betaalbaar. Voor herhaling vatbaar. Grin

Groetjes, Antje
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #73 Gepost op: Maart 08, 2012, 22:53:28 »

Eetcafé De Toekomst te Woudenberg.

Met vier ex-collega's. Het restaurant had ik weken vantevoren gevraagd of het mogelijk was om met mijn veganistische voedingswijze rekening te houden. Was geen probleem.

En dat bleek ook: Voorgerecht een tomatensoep. Met nadruk werd vermeld dat er geen vleesbouillon etc. was gebruikt. En de balletjes waren er ook niet uitgevist. Vervolgens pasta met paddestoelen en diverse groenten. Men was een beetje uitgeschoten met de olie, maar verder prima in orde. Er werd natuurlijk ook patat op tafel gezet. Ook hier vermeldde men ongevraagd dat deze in plantaardige olie was gebakken. Nagerecht: vers fruit.

Klinkt goed  Cheesy

,,,,فلافل
Bast
Super-forummer

« Antwoord #74 Gepost op: Maart 09, 2012, 14:33:37 »

Met de dimsum had ik Chineessprekenden bij me, die van alles hadden besteld, ook vega.

Dat heb ik ook meerdere keren gehad. Vaak heb je ook een andere kaart voor de natives zeg maar, of wordt er soms ook speciaal iets gemaakt. Oriental City ook 2x geprobeerd, maar al jaren niet meer geweest.

Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #75 Gepost op: Maart 10, 2012, 18:26:48 »

Met de dimsum had ik Chineessprekenden bij me, die van alles hadden besteld, ook vega.

Dat heb ik ook meerdere keren gehad. Vaak heb je ook een andere kaart voor de natives zeg maar, of wordt er soms ook speciaal iets gemaakt. Oriental City ook 2x geprobeerd, maar al jaren niet meer geweest.

Ja dat kan wel, maar ook de dimsumkaart stond dacht ik sowieso al meer veggie.
Ah well  Smiley
Was jij al bij Taste of Delight in de Leidsepleinbuurt geweest (geen dimsum, gewoon Chinees). Ben er 1x geweest, vond het wel prima, wil nog wel eens terug. En Uncle Wong op de Albert Cuyp schijnt ook prima te zijn.

,,,,فلافل
Bast
Super-forummer

« Antwoord #76 Gepost op: Maart 11, 2012, 15:59:32 »

Nope. Kom eind volgende week voor 't eerst weer in Amsterdam, laat staan dat er op korte termijn etentjes kunnen. Eetlust begint nu pas weer een beetje op gang te komen en dan eet ik nog misschien de helft wat ik voor heen weg werkte. Maar ik zal eens kijken of er iemand al geweest is. Uncle Wong's naam doet me denken aan een buffetrestaurant in Florida waar we ooit schandalig veel aten. Bill Wong's heette dat. Eerste bezoekje aan Amerika, als een kind in een snoepwinkel. Bijna letterlijk, want ook de desserts zaten er bij inbegrepen. Zelfs bij breakfastbuffets. Ook nog nooit zoveel dikke mensen gezien, die bijvoorbeeld ook zijwaarts zo'n wchokje in moesten manoeuvreren. Cultuurshock toch wel haha.

Bij Oriental City, zitten er in die dim sum veel paddo's eigenlijk?

Eelco
Administrator
Mega-forummer

eelcoherder
« Antwoord #77 Gepost op: April 22, 2012, 23:21:09 »

Buffet na een bruiloft in Brasserie de Boerderij, Arnhem (Sonsbeek). Grotendeels niet-vegetarisch, maar voor de moeilijke eters (er waren ook mensen die geen lactose of gluten mochten) was er een apart tafeltje met alternatieven. Dat tafeltje werd zorgvuldig doch vriendelijk 'bewaakt' door het personeel, om ervoor te zorgen dat slechts de 'doelgroep' erbij kon. De gewone vegetariërs moesten zich echter 'behelpen' met het buffet.

Na mijn vraag of de aspergerisotto vegetarisch was (dat was hij - en heeeel erg lekker) rende een ober meteen naar de keuken om een vegetarische soep te halen - en daarmee was mijn tweede vraag beantwoord. Verder waren er knapperige gebakken aardappeltjes (normaal gesproken zijn gebakken aardappeltjes al slap als ze in de bak belanden), gewokte seizoensgroenten en salades. Prima geregeld dus, en een complimentje voor de bediening.

This is between me and the vegetable.
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #78 Gepost op: Mei 05, 2012, 09:18:38 »

Bij In Geuren en Kleuren in Berg en Dal voor een etentje met 4 meiden ivm een vrijgezelle avond Wink

Was niet mijn eerste keus, want ik vond de keuze voor vegetariers niet zo bijzonder. Bij het reserveren vroegen ze nog of er dieetwensen waren en K. had doorgegeven dat er iemand vega was.

Dat waren ze weer vergeten bij binnenkomst, dus toen we het over de keuzes hadden, vertelde de ober dat de kroepoek die ik net had gegeten van tonijn was.

De amuse was wel vega. Een soort bitterbal en een soepje.

Ik nam paprikasoep vooraf. Asperges als hoofd, en het toetje van het dagmenu (of weekmenu; dat weet ik niet meer). Allemaal niet slecht, maar voor mij niet zo bijzondere smaken. De prosecco vooraf was erg lekker, en het bijpassend wijnarrangement ook wel.

Leuk detail: een van de meiden dronk helemaal geen alcohol en kreeg ene paar groentesapjes.

Ik ga er zelf niet terug: de rekening was bijna 300 euro voor 4 personen, en dat vind ik toch echt te veel voor een restaurant waar je als vega een beetje saai eet.
Selly
Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #79 Gepost op: Mei 05, 2012, 18:17:40 »

Ik was donderdag in Bar Ca in Almere. Een tapaszaak op de Grote Markt.
Best een redelijk vega-aanbod, maar wel veel direct ingekocht uit de Horecagroothandel had ik de indruk. We hadden o.a brood met aioli, groenten van de grilplaat, knoflookchamps, wat droge aardappeltortilla, een lekker pasteitje met o.a. mais, jalapeno's met kaas, olijven. Best oke, maar voor 30 euro pp (2,5 drankje de man, geen dessert of koffie na) ook niet echt goedkoop.

,,,,فلافل
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: