Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #120 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:55:07 »
Gisteren pizza bij De Pizzabakkers op de Plantage Kerklaan in Amsterdam. Je kon een tafel reserveren op het terras en dan werd ook nog gevraagd of je in de zon of schaduw wilde. Prima.
Ik nam pizza margeritha en een gemengde salade. Beide prima, de pizza had een lekkere bodem, en de salade bestond uit rucola, een groene sla en rode sla met prima balsamicodressing. Ik dronk een Hugo, die niet helemaal smaakte zoals ie zou moeten smaken, en een pino grigio. Bediening was oké. Ze hebben wel leuke dingen op de kaart en zijn ook wel flexibel als je ingrediënten wilt wisselen.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #121 Gepost op: 21 september 2013, 16:43:45 »
Van de week bij Anmol, een Indiaas restaurant in Amsterdam. We deelden vooraf onion bhaji en hadden toen tarka dahl, doperwtjes met panir en een aardappelgerecht. Erbij lekkere rijst, garlic naan en raita. De raita was wat saai, de rest lekker. Vorige keer was er volgens mij tofu ipv panir, maar nu was het echt panir. Ze zijn hier snel en duur was het ook niet.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #122 Gepost op: 03 oktober 2013, 17:38:23 »
Vorige week vrijdag bij Trouw Amsterdam. Mijn vriend stond daar op Discovery festival. Ondanks dat we niet gereserveerd hadden, konden we toch terecht (als we maar rond 20.15 wegwaren, want toen was het tafeltje gereserveerd. Dat kwam ons goed uit, dus fijn.)

Leuke bediening en ok eten. We vonden het niet zo heel bijzonder. We vonden dat de smaken wat uitgesprokener mochten zijn en de falafel was niet goed gebakken. Maar verder wel prima. Ik geef ze zeker nog eens een kans.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2013, 10:22:20 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #123 Gepost op: 11 oktober 2013, 17:52:49 »
Ik at gisteren bij Japanner An in Amsterdam. Niet de goedkoopste, wel heel lekker: avocado-tempura, mixed tempura, aubergine met miso, groente/ei-sushi, hizikisalade, bijzonder lekker edamame, pickles. Ze hadden ook lekkere witte wijn. Aan vegan eten doen ze ook trouwens zeggen ze.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2013, 18:01:39 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #124 Gepost op: 31 oktober 2013, 14:20:57 »
Niet vandaag, maar afgelopen maandag: Broodje fallafel van Maoz... dat was jaren geleden!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #125 Gepost op: 11 januari 2014, 01:13:55 »
Bij klokspijs.

Met de andere nummers 2 in Zuid. Voorgesteld door de VVDer, PvdAer reageerde erg enthousiast, en omdat het bij mij om de hoek is, heb ik gekeken of ik erin kon (dat lukte, ik kan er niet naar het toilet, maar ik woon er echt om de hoek, dus dat kon eventueel zo). Vorige week wel even allergenen doorgemaild, en vandaag superlekker gegeten.

Vooraf had ik carpaccio van pompoen, met rucola, wat pijnboompitten en een hele geurige, lekker dressing. Als hoofdgerecht paddenstoelenrisotto in koolblad, op een soort van ratatouille, en als toetje sojahangop met een stoofpeertje.

Van de kaart zelf werd ik niet heel enthousiast, als vega heb je geen keuze, maar het Fem-menu was echt heel lekker. Mijn niet vega-tafelgenoten vonden het ook erg lekker.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #126 Gepost op: 08 maart 2014, 21:42:24 »
Een vegetarische rijsttafel genomen bij Indonesisch restaurant Candi Borobudur tegenover station Naarden Bussum. Veel verschillende gerechten en lekker, al zat ik nog niet helemaal vol na afloop.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #127 Gepost op: 31 maart 2014, 17:35:10 »
Afgelopen vrijdag weer eens bij de pizzabakkers in Amsterdam, in de Plantagebuurt.
Ik at een pizza van de maand met aubergine en gezouten, harde ricotta. Erbij een sidesalad. Beide echt enorm lekker. Ik vond het hier eerder OK, maar nu was het heel erg lekker. Bediening ook in orde.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #128 Gepost op: 24 april 2014, 17:34:59 »
Even een Dutch Weedburger eten bij Burgerz in centrum Den Haag. De andere vega opties klinken ook goed, en elke vega optie kan nu ook vegan met een Beeter burger. Jammer dat ik er maar 1 op krijg :-)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #129 Gepost op: 04 mei 2014, 09:49:48 »
Aten gisteren in Woerden (lunch) in Kasteel Woerden dat een restaurant heeft dat P4 heet. Ze hebben kroketten van de veggie slager, erg lekker bier van brouwerij Leckere uit de Meern (jaah, probeer de Willibrord op fles, maar de tapbieren zijn ook prima en goedkoper). Hun kaart is net veranderd. Er is van alles veggie te krijgen en als je het iets anders wilt: vraag. Wij bestelden frietjes erbij en een gemengde salade. Kan allemaal. Erg vriendelijke mensen. Aanbevolen. Daarna in de Nieuwstraat, vlakbij het kasteel, bij de Milieuwinkel een paar flesjes van dat bier gekocht om mee naar huis te nemen.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2014, 14:17:40 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #130 Gepost op: 17 mei 2014, 21:52:12 »
In Amsterdam op het terras van Café Kadijk. Saté van tofu en tempeh, deze keer met ook lekker veel tofu. Pindasaus, gefrituurde uitjes, gado gado, atjar en lekkere rijst erbij. En Betjemanthee.
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #131 Gepost op: 17 mei 2014, 22:19:16 »
Lekker mezzes gegeten op het terras van De Olijventuin  8)

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag
« Reactie #132 Gepost op: 09 juni 2014, 11:06:30 »
Gisteren, 1e Pinksterdag, in Valkenswaard bij Vidpura gegeten. www.vidapura.nl. Zeer goed restaurant. Eigenaar is een Portugeesdie Pedro heet. Nederlandse echtgenote. Chefkook heet Niels. Er staat altijd een veg. voorgerecht en een hoofdgerecht, maar je kunt ook ander dingen vragen. Zeer geode ionrgediënten. echt puurleven, vidapura. Alleen de wijnen zijn prijziger dan gewoonlijk, maar ook beter.
Hoofdmaaltijd rond € 18,- voorgerecht rond 10. Nogmaals: uitstekende kwaliteit en mooi opgediend ook nog. Vriendelijk personeel. Toppertje.
Restaurant is net aan de noordkant van de winkelhoofdstraat. Vrij parkeren geen probleem. Zag alleen maar zeer goede recensies op IENS en op Tripadvisor.

« Laatst bewerkt op: 09 juni 2014, 19:45:21 door Selly »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #133 Gepost op: 27 juni 2014, 01:05:15 »
(da's mijn moeders hobby, klagen dat er geen vega eten is en dat ze dus nooit meer terugkomen omdat hun dochter vega eet)

Gaaf. ;D
(Ik hoop wel dat ze het niet te vaak hoeft te doen.)
Toen ik nog niet zo lang vega at, denk ik dat mijn ouders in restaurants waar geen fatsoenlijk vegavoeder was, eerder een bevestiging zagen van dat het toch wel erg moeilijk uit eten gaan is met een vegetariër, dan dat het bewuste resto stom was. Ik heb wel het idee dat ze hun perspectief hebben veranderd, maar zo fanatiek als jouw moeder zie ik ze niet gauw worden.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #134 Gepost op: 27 juni 2014, 01:21:28 »
Als ze zelf moet koken is ze een stuk minder fanatiek  ;)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #135 Gepost op: 25 juli 2014, 09:46:36 »
Bij Ciao ciao in Rotterdam, een hele goede Italiaan op loopafstand van mijn huis, met een ruim terras en veel vegetarisch op de kaart (als je kaas niet onoverkomelijk vindt  :-\). Daar at ik uitgebreid!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #136 Gepost op: 12 oktober 2014, 14:05:53 »
Vrijdag aten een bij een voor mij nieuw restaurantje in Zutphen, Eetlust. Dit in het kader van de vegetarische restaurantweek. Weet hebben prima gegeten en leuk dat er weer een vegafriendly rest in de stad zit.
gisteren gingen wel onverwacht nóg een keer uit eten met ouders, oom en tante, bij de beste pizzeria in town.
Vandaag verjaardag van mijn moeder incl snoepjes ed.

Morgen weer lekker zelf koken, spruitjes, jammie!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #137 Gepost op: 23 november 2014, 09:34:01 »
Gisteren bij Pizza Pazzani in de Westergasfabriek. Hippe aardige bezoekers en dito bediening. Leuke tent.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #138 Gepost op: 23 november 2014, 15:19:10 »
Vrijdag was ik bij Grand Cafe Sijthoff in Leiden. Het is een biologische zaak met theedoeken als servet en kleine gerechtjes. Een hoofdgerecht is niet genoeg, je moet er dan frietjes of een tweede hoofdgerecht nemen. Ze hadden ook een lekker biertje.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #139 Gepost op: 23 november 2014, 16:37:15 »
Lunch bij nrc café in Amsterdam. Een erg onaardige ober en aardige serveerster. Tartiflette met spinazie. Lekker! Maar niet heel veel. Wel kwam er wat goed aangemaakte salade bij en ik dronk lekker ipabier.
,,,,فلافل