Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #140 Gepost op: 04 januari 2015, 20:24:41 »
Gisteren met een vriend bij Merano in Nijmegen. We hadden erg lekkere olijven en brood met smeersels vooraf.

Als hoofdgerecht had ik penne All'Arabiatta, die wel ok was maar niet ongelofelijk super. Het kan aan mij gelegen hebben, maar de tomatensaus had net iets te weinig smaak, waardoor de peper heel erg dominant was. Ik heb zelfs nog even geprobeerd om er zout bij toe te voegen (en dat doe ik niet zo vaak, ergens zout bij gooien). De droge witte wijn was echt droog. Lekker.

Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #141 Gepost op: 05 januari 2015, 11:19:34 »
Ik heb zaterdag op de pekmarkt in amsterdam een heerlijk vegetarisch product gegeten. Het heet langos en is hongaars, een beetje vettig maar echt de moeite waard. tundiskeuken.nl is een nieuwe catering en maakt diverse Hongaarse gerechten op markten en evenementen. Mocht je ze binnenkort tegen komen zou ik het zeker proberen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #142 Gepost op: 14 februari 2015, 09:51:31 »
Donderdag met een groepje collega's bij 't Boterhuis in Delft. Ik had de couscous met spinazie en gegrilde halloumi. Was erg prima

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #143 Gepost op: 14 februari 2015, 18:08:25 »
Vandaag met vrienden en vriend gelunched bij Kek in Delft. Leuke zaak met lekkere thee/koffie en broodjes. Ik had een gegrilde sandwich met diverse groenten en geitenkaas, met wat tomaten(?)chutney ernaast. Was lekker. Helaas viel de soep van mijn vrienden een beetje tegen, het moest thaise currysoep zijn, maar hij was te waterig en niet pittig.
De wortelcake was gelukkig wel erg lekker.
Dat was trouwens de eerste keer dat ik er ben geweest dat iets tegenviel, normaal ishet altijd prima. Wel erg populaire zaak, dus op een zaterdag is het soms wachten op een tafeltje. Verder is het ook een winketje waar je allerlijk leuke (kekke  ;)) dingen kan kopen.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #144 Gepost op: 27 maart 2015, 09:12:16 »
Ik at woensdag bij de Wijnhaven in Delft een huisgemaakte kikkererwtenburger, erbij dikke frieten en een klein beetje sla. Was erg lekker en leuk om daar weer eens te eten. Tijd voor vooraf of een toetje hadden we niet omdat we naar een lezing van Joris Luyendijk over zijn nieuwe boek gingen: interessant en het was superdruk.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #145 Gepost op: 09 april 2015, 15:42:54 »
Ik at gisteren bij Baan Issaan in Nijmegen met vriendinnen. Op woensdag kun je voor €15 van een buffet eten maar omdat de keuze qua vegagerechten van het buffet beperkt leek bestelde ik van de kaart. Ik at vooraf een lekkere soep met glasnoodles en kreeg daarna een tofugerecht met cashewnoten dat heel lekker was. De groene curry van de vriendin die ook van de kaart besteld had was lekker, ook lekker pittig, maar ondanks dat het als een vegetarisch gerecht op de kaart stond toch vissig smaakte. Ik denk dus dat er trassi of oestersaus in de curry zat dus ik heb het bij proeven gelaten in plaats van te delen. Jammer hoor, verder was het wel heel ok.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #146 Gepost op: 29 april 2015, 17:06:36 »
Laatst weer een bij Stanislavski in Amsterdam (in de Schouwburg). Eerst hadden ze een brasseriekaart, met weinig vega en onoplettend personeel, dat niet uitnodigde tot weer terugkomen. Nu hebben ze een uberhealthykaart, met meer vega, dus toch nog eens proberen. Rauwe zadencrackers met een soort alternatieve hummus gratis vooraf (niet zo lekker, ook al was het gratis), daarna een falafelsalade met keiharde falafels, veel zaden en bittere pico de gallo saus. Niet zo best, de friet was wel oke. En de bediening ook, snel, attent, aardig.
Nog maar eens proberen als ze weer een ander concept hebben denk ik. 
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #147 Gepost op: 23 mei 2015, 17:26:59 »
Van de week in Venster 33, een nieuwe zaak in de Pijp. Heel groot en ruim met ook een terras (met ik geloof niet zulke comfortabele banken, maar dat kan ik ook mis hebben want ik zat binnen). 2 Vegagerechten op de kleine kaart, alles kun je in groot en klein bestellen. En veel lekkere drankjes op de kaart.
Ik nam gebakken witte asperges met zeekraal, heel lekkere aardappels en hollandaise saus. Erg lekker en vriendelijke bediening. Hier kom ik nog wel eens. Vooraf namen we nog brood, dat was heel veel, maar wel prima brood met een tuinkruidendip.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #148 Gepost op: 22 juni 2015, 20:59:05 »
Was in Nijmegen en ik wilde graag naar het Honigcomplex. We aten bij Stoom. De keuze is niet reuze, maar het was erg lekker. En het bier goed. Natuurlijk kwam ik een oude vriend tegen en was het de rest van de avond ouwe jongens krentenbrood.

Zondag geluncht bij Fika, dat Zweeds Scandinavisch pretendeert te zijn. De Zweden vinden het waarschijnlijk maar niks, want voor echte fika zul je meer taartkeuze moeten hebben. Broodje "Kastanje champignon" was lekker. Dat was overigens geen broodje met kastanje en champignon, maar met kastanjechampignon. Spaties kunnen belangrijk zijn!


« Laatst bewerkt op: 22 juni 2015, 21:01:34 door LL de Ling »

brenda_lelie

Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #149 Gepost op: 22 juni 2015, 21:28:25 »
Ik vind Fika een beetje tegenvallen, de kanelbulle zijn geen kanelbulle

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #150 Gepost op: 22 juni 2015, 22:01:32 »
Ik vind Fika een beetje tegenvallen, de kanelbulle zijn geen kanelbulle

Dat is wel heel erg zonde.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #151 Gepost op: 30 juni 2015, 21:21:29 »
Laatst Venster 33 uitgeprobeerd in de Pijp- Amsterdam. Vooraf lekker brood en daarna de laatste witte asperges met zeekraal, erg lekkere aardappels en hollandaisesaus. We dachten dat er ook ei bijhoorde maar dat ontbrak of hadden we niet goed gelezen. Aardige bediening. Hier wil ik nog wel eens heen. Maar niet heel veel vega-opties.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #152 Gepost op: 03 juli 2015, 21:39:54 »
Gisteren gegeten bij de nieuwe vestiging van Balls & Glory in Brussel. Het concept is erg simpel: je kan kiezen tussen 2 verschillende gehaktballen met een vulling of een vegetarische bal met vulling. Deze wordt geserveerd met stoemp (Brussels voor stamppot) of een salade. Water en fruit staan op tafel. Dit voor 12€. De hele opzet van het restaurant is erg leuk.

De veggie-ball was een soort gepaneerde rijstbal met een groentevulling.

Iets verder ligt een andere nieuwe zaak: Kick Tap'Ass. Die wil ik ook snel uitproberen, alleen al owv de naam  ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #153 Gepost op: 03 juli 2015, 22:34:29 »
Gisteren gegeten bij de nieuwe vestiging van Balls & Glory in Brussel. Het concept is erg simpel: je kan kiezen tussen 2 verschillende gehaktballen met een vulling of een vegetarische bal met vulling. Deze wordt geserveerd met stoemp (Brussels voor stamppot) of een salade. Water en fruit staan op tafel. Dit voor 12€. De hele opzet van het restaurant is erg leuk.

De veggie-ball was een soort gepaneerde rijstbal met een groentevulling.


He wat grappig, ik las hier laatst over, in Antwerpen zit het ook geloof ik? Ik vond het wel grappig klinken ja.
Was het weer niet veel te warm voor stamppot? Of had je salade?
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #154 Gepost op: 03 juli 2015, 23:41:17 »
Ik had een inderdaad een salade, stamppot was me wat te zwaar voor een zwoele zomeravond. Het is begonnen als een pop-up in Gent, maar intussen zitten ze ook al in Antwerpen en Brussel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #155 Gepost op: 19 juli 2015, 10:20:38 »
Vrijdag weer eens naar Mr. Falafel gegaan. Sinds kort hebben ze ook Koshari op het menu staan en die had ik nog niet uitgeprobeerd. Het was een interessante combinatie van ingedriënten en vooral een erg grote portie. Ik betaalde 7,5€ voor de koshari met saladebuffet. De kwaliteit van het saladebuffet is verbeterd ten opzichte van vroeger. Zonder saladebuffet betaal je 5€ voor de koshari.

Gisteren gegeten bij La Manufacture in Brussel. Ik had parmigiana van geitenkaas, panna cotta en tomatentartaar (voor) & quinoa met kruidenolie, wok en tempura van groenten (hoofd). Een leuk restaurant met een goede keuken. Het is wel iets in de hogere prijsklasse. Zoals meestal is het vegetarische hoofdgerecht ook hier ietsje geitenwollensokkeriger dan de rest van de kaart, maar de bereiding op zich was wel origineel. Ik betaalde een kleine 50€ voor het eten met aperitief, wijn, water en een koffie.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #156 Gepost op: 30 juli 2015, 09:47:47 »
Gisteren bij Hortus geweest in Den Haag. Leuke tent. We hadden beiden de gevulde artisjok. F. had nog nooit artisjok gehad, dus dat was grappig. Ik vond het dipje heel lekker, maar tafelgenoot minder. Toen nog toetje 'vegan dream'. Veel lekker huisgemaakt ijs met vruchten, mooi opgemaakt bord. Aardige, beetje vreemde bediening. Leuke aanwinst voor Den Haag.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #157 Gepost op: 30 juli 2015, 21:30:50 »
nooit eerder gehoord! menu ziet er goed uit..
Za Zemiata!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #158 Gepost op: 30 juli 2015, 22:16:05 »
nooit eerder gehoord! menu ziet er goed uit..

Ze bestaan nog niet zo lang, bijna 5 maand.

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #159 Gepost op: 03 augustus 2015, 10:36:51 »
De Lachende Gans in Dordrecht. Een bijzondere zaak, om op te volgen. De huidige uitbaters hebben ze twee jaar geleden overgenomen van iemand die er al erg lang was. Het interieur heeft met veel bruin hout iets mooi, warm en gedegen, ook wat oud. Daarom dat men met verf en eigentijdse decoratie wat vernieuwende frisse toetsen aanbracht, waar men toch ook niet te ver mag in gaan, anders zou de aangename, warme sfeer kunnen gebroken worden. Het plafond met houten balken en witte verf is alvast geslaagd. Ook de oude kleine receptietoog/barretje aan de ingang ziet er schattig uit.
De bediening is vriendelijk en betrokken. Er is een mooie wijnkaart.
Drukbezochte zaak, dikwijls goed teken. Prijzen zijn dan ook redelijk en de keuken is, waarschijnlijk ook met respect voor de traditie en de gewoonten van de klanten, behoorlijk creatief. Vreemd dat je de aardige vegetarische kaart (drietal hoofdgerechten, tweetal soepen, twee of drie voorgerechten) speciaal moet vragen. Op de gewone kaart staat er ook al wel iets vegetarisch, maar niet alles. Er wordt graag met bioproducten gewerkt, ook wat de dranken betreft. Ingrediënten zijn ook vers en seizoensgebonden.
Er waren drie aardige vegetarische amuses, met verschillende en daarom ook in volgorde te eten smaken (zoutig koekje en mosterdzaadjes, gemarineerde zoetzure komkommersliertjes, zoete en zoute noten).
Mijn vrouw had een diep en warm smakende Pakistaanse linzensoep en ik een echt mooie en op nagedachte rode bietencarpaccio, waarin ook een bijzondere kletskop met sesamzaadjes, volsmakende zuivel, mandarijntjes en groentesliertjes verwerkt waren. Er wordt duidelijk met smaakcontrasten gewerkt.
Mijn hoofdgerecht was een smeuïge risotto met vele verschillende groentjes, lekker. Mijn vrouw had parelgort bereid in rode biet, wat wel lekker leek maar niet zo spectaculair als mijn voorgerecht bijvoorbeeld.
Het zou leuk zijn als zij in de voorzichtige vernieuwing nog wat meer de vegetarische kaart zouden gaan trekken. Of die in elk geval meteen voorstellen of aanbieden.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2015, 10:45:23 door karl »