Mei 23, 2012, 12:28:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rondeeleieren  (gelezen 1608 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #20 Gepost op: Februari 06, 2011, 16:17:31 »

Wat is er precies biologisch-dynamisch aan kippeneieren? De snavels worden er bij biologische kippen ook niet afgehaald, ze kunnen naar buiten en deze kunnen ook een stofbad nemen. Hebben biologisch-dynamische kippen meer ruimte?

Zie hier: http://www.vegatopia.com/vega/actueel/food-facts/10908-welk-ei-hoort-er-echt-bij-op-zoek-naar-het-kipvriendelijkste-ei

Fynnya
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #21 Gepost op: Februari 06, 2011, 17:25:19 »

Wat is er precies biologisch-dynamisch aan kippeneieren? De snavels worden er bij biologische kippen ook niet afgehaald, ze kunnen naar buiten en deze kunnen ook een stofbad nemen. Hebben biologisch-dynamische kippen meer ruimte?
Er zitten hanen bij de kippen, verder heb ik nooit een duidelijk verschil met gewoon biologisch kunnen vinden. Misschien dat er nog wel meer verschillen zijn, maar ik heb het niet kunnen vinden.
Maartje!
Dol op lieverkoekjes en heeft Speciale Krachten
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #22 Gepost op: Februari 06, 2011, 17:41:32 »

En bij biologisch-dynamische landbouw worden stukken koe in de grond gestopt.

This is between me and the vegetable!
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #23 Gepost op: Februari 06, 2011, 17:42:55 »

Huh?
Maartje!
Dol op lieverkoekjes en heeft Speciale Krachten
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #24 Gepost op: Februari 06, 2011, 18:03:13 »

Jup. Rudolf Steiner had heel interessante ideeën over 'preparaten'.
Ik citeer wikipedia:
Citaat
Naast organische bemesting wordt er met preparaten gewerkt om de levenskracht van de producten te ondersteunen. Hiermee wordt beoogd door de invloed vanuit de kosmos door de planeten een positievere invloed uit te oefenen op de groei van gewassen.

Een voorbeeld van dergelijke preparaten is "preparaat 500": in het najaar worden koehoorns met koemest gevuld en op de akker (40 tot 60 centimeter diep) ingraven. De koehoorn verzamelt volgens de biologisch dynamische landbouwer allerlei astrale en etherische krachten uit de kosmos. In het voorjaar wordt de mest weer opgegraven en in water verdund, waarbij afwisselend linksom en rechtsom geroerd moet worden met een korte tussenpose. Vervolgens kan het preparaat gebruikt worden als bijzondere bemesting.

This is between me and the vegetable!
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #25 Gepost op: Februari 08, 2011, 00:35:32 »

Ik heb er een keer een linkje ergens over gezien. Ik geloof dat er verplicht een haan bij zit en niet te grote groepjes hennen. En natuurlijk buiten en grotere lap grond met struikjes en plekken voor zandkuilen.

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
Enelya
Bekende op het forum
**

« Antwoord #26 Gepost op: Februari 10, 2011, 11:59:12 »

Die zullen wel maïs gevoerd krijgen die bij volle maan is geoogst oid.

Grin
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: