Vegatopia Forum

Weekmenu's

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weekmenu's
« Reactie #20 Gepost op: 24 november 2010, 23:36:02 »
Ik maak altijd een weekmenu.
Om 2 redenen:
1) Ik zit aan een vrij strak budget.
2) Ik kan ontzettend denken, malen, nog meer denken, treuzelen en weifelen over wat ik in godsnaam moet eten (er is zoveel lekkers) dat dit me een hoop gedraal in de supermarkt bespaart.
Ik verzin gewoon voor een week te eten, doe op 1 dag grote boodschappen zodat ik alles daarvoor in huis heb, en slechts een enkele keer moet ik toch een tweede keer de deur uit omdat ik toch iets niet heb, of had ingeschat dat ik er langer mee deed. Brood of beleg bijvoorbeeld.
Meestal resulteert dit in de eerste dagen verse groenten, daarna diepvries. Of ik gooi de zakjes voorgesneden mix-groenten (voor pasta's en soepen enzo) meteen in de diepvries, zodat ik niet op de datum hoef te letten en gerust nog kan wisselen in de week, naar gelang waar ik op een dag toch meer trek in heb ineens.
Een enkele keer komt het voor dat ik ineens zin heb in totaal iets anders, en dat ga ik dan ook maar gewoon halen. Soms haal ik tussendoor nog een lekker broodje voor de lunch bij een Turkse bakker ofzo.
Ik ga ook graag naar de markt. En verder shop ik bij AH, Jumbo, en Aldi. (in die volgorde, maar niet op dezelfde dag, gewoon wat uitkomt)
Ik heb gelukkig sinds een half jaar een grote koelkast met een grote vriezer, en daar past lekker veel in, vergeleken met het tafelmodelletje dat ik eerst had.
De bovenste vriezerla is voor de dieren. Daar zit al het vlees in voor de katten. (Mijn katten eten rauw vlees). En de muizen voor de slang.
De middelste la is mijn groente en fruit la, ook weleens ijs, bladerdeeg, en what not.
De onderste la is voor brood.
Verder heb ik altijd wel peulvruchten, granen, bloem/meel, pasta, rijst, kruiden, flesjes sojasaus, azijn, gembersiroop, knoflook, uien etc. op voorraad.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weekmenu's
« Reactie #21 Gepost op: 25 november 2010, 17:03:44 »
Hier geen weekmenu's, ik moet dus wel zeer regelmatig naar de supermarkt. Gelukig zijn er voldoende supermarkten in de buurt!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weekmenu's
« Reactie #22 Gepost op: 26 november 2010, 11:29:56 »
Met mijn ex maakte we ook alleen een soort van basis weekmenu. Dus idd 1 dag pasta 1 dag rijst, die dag iets simpels etc. Maar niet precies met welk gerecht wanneer dat werd idd in de winkel besloten.

Maar omdat ik nu echt geen tijd heb om idd te staan dralen etc. en ik ineens veel meer dingen met vl33s erin moet maken ben ik erg blij met dit houvast. Maar wordt ineens toos inspiratieloos als ik aan de slag moet ermee..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weekmenu's
« Reactie #23 Gepost op: 26 november 2010, 12:28:03 »
Ik laat 1x per maand Albert Heijn alle langhoudbare spullen voor de komende maand bezorgen. Dat scheelt wekelijks een hoop sjouwen met tassen aan de fiets. Ik probeer op zaterdag of tegenwoordig meestal zondag (Amsterdam hè) zoveel mogelijk groente en fruit voor de hele week in te kopen. Helaas blijven veel voorgesneden groentemixen niet zo lang goed, dus die eet ik zaterdag/zondag t/m maandag/dinsdag. De andere dagen kijk ik naar mijn vriezer en blikkenverzameling, eventueel loop ik nog snel even de supermarkt in na mijn werk. Ik heb tegenwoordig bijna altijd pompoen in de vriezer, een half brood en een keur aan vegetarische burgers, quorn e.d. ik heb een paar blikjes en altijd kant-en-klare-moet-nog-groente-bij-enzo pastasaus in mijn keukenkastjes.
Op deze manier kan ik een beetje plannen wat ik de hele week eet, maar ik schrijf het niet op en ik houd me er ook niet altijd aan. In dat laatste geval komt het wel eens voor dat ik vergeten was dat ik nog wat vers had liggen of dat ik er geen zin in had en dan kan ik het dus weggooien. Ik voel me dan wel een beetje schuldig :-\

Ik heb maar een kleine koelkast met een klein vriesvakje. Hiervoor had ik een grote koelkast met een grote vriezer (ongeveer 3x zo groot), en ik weet niet wat nu beter was voor mij. Mijn vriesvakje is wel heel erg beperkt, zeker als het brood op is vind ik dat vervelend. Maar het vriesvak van mijn oude koelkast was soms grotendeels leeg.

Re:Weekmenu's
« Reactie #24 Gepost op: 30 november 2010, 20:30:07 »
Hier geen weekplanning. Zou geeneens kunnen wegens geen auto (en ook geen supersonische vliegdekmoederfiets), te weinig kastruimte in ons minikeukentje en wel vier mensen in huis die gevoederd dienen te worden. Een complicerende factor is papa: hij is de enige carnivoor in huis en bovendien een verschrikkelijke miep qua groenten, welbeschouwd lust ie ongeveer niks  ::). Ik bedenk dan ook iedere morgen het dagmenu voor mij en de kinderen en dan mag papa er in de winkel iets voor zichzelf bij bedenken... veel extra kookwerk is het niet want meestal komt ie dan thuis met een potje bruine bonen of zo  ;D.

Vegatopia

Het Vegatopia-weekmenu
« Reactie #25 Gepost op: 27 juni 2015, 13:00:05 »
Nieuw: het Vegatopia-weekmenu

Vind jij het ook moeilijk om elke week te bedenken wat je nu weer gaat eten? Hoe combineer je nu die koolrabi of die andere gekke groente en hoe eet je ook nog een beetje gebalanceerd? Wij hebben daar iets op verzonnen: het Vegatopia-weekmenu. Elke week lekkere en gevarieerde recepten voor maandag tot en met zondag!

Source: Nieuw: het Vegatopia-weekmenu

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koken] Nieuw: het Vegatopia-weekmenu
« Reactie #26 Gepost op: 01 juli 2015, 08:30:02 »
Hee, dat is leuk!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: [Koken] Nieuw: het Vegatopia-weekmenu
« Reactie #27 Gepost op: 03 juli 2015, 14:54:25 »
,,,,فلافل

Vegatopia

[Koken] het Vegatopia-weekmenu
« Reactie #28 Gepost op: 04 juli 2015, 13:02:25 »
het Vegatopia-weekmenu

Dit is al weer de tweede week dat we een weekmenu plaatsen. Houden we het deze week zo warm? En hoe tover je zonder heel lang in een warme keuken te staan iets lekkers op tafel? We hebben weer voor alle dagen recepten.

Source: het Vegatopia-weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia-weekmenu
« Reactie #29 Gepost op: 11 juli 2015, 13:02:29 »
Het Vegatopia-weekmenu

Heb je al vakantie of heb je komende week gewoon een normale werkweek? Wij hebben weer voor alle dagen lekkere recepten die je zonder veel poespas op tafel zet.

Source: Het Vegatopia-weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #30 Gepost op: 18 juli 2015, 13:00:43 »
Het Vegatopia weekmenu

Op zoek naar inspiratie voor door de week? We hopen dat je die vindt in ons weekmenu.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #31 Gepost op: 25 juli 2015, 13:00:42 »
Het Vegatopia weekmenu

Wat eten we deze week? We komen weer met lekkere en gevarieerde tips voor deze laatste week van juli.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #32 Gepost op: 01 augustus 2015, 13:00:53 »
Het Vegatopia weekmenu

We hebben deze week weer een weekmenu met leuke gerechten. De winkels liggen vol met lekkere zomeringrediënten. Daar gaan we wat mee doen.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #33 Gepost op: 08 augustus 2015, 13:01:03 »
Het Vegatopia weekmenu

Een nieuwe week, een nieuw Vegatopia weekmenu. Er wordt lekker zomers weer voorspeld en dus maken we zomerse gerechten met sperziebonen, courgette en verse knoflook.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #34 Gepost op: 15 augustus 2015, 13:00:41 »
Het Vegatopia weekmenu

We doen weer een rondje weekmenu deze week. Met onder andere lekkere prei, een quinoa-chili en Hollandse pannenkoeken.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #35 Gepost op: 22 augustus 2015, 13:00:06 »
Het Vegatopia weekmenu

De laatste week van augustus! Er is nog lekker veel zomerfruit, maar we hebben meer nodig om op tafel te toveren. Wat eten we deze week?

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #36 Gepost op: 29 augustus 2015, 13:00:12 »
Het Vegatopia weekmenu

Een leuk, afwisselend weekmenu met zowel Hollandse als Aziatische gerechten, een uitstapje naar de Elzas en lekker zomers eten nog. 

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #37 Gepost op: 05 september 2015, 13:01:26 »
Het Vegatopia weekmenu

We hebben weer voor de hele komende week lekkere recepten voor je geselecteerd. Met kousenband, tempeh, trappistenbier en vijgen.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #38 Gepost op: 12 september 2015, 13:00:56 »
Het Vegatopia weekmenu

We hebben weer een leuk weekmenu voor jullie klaargezet. Met onder andere een risotto, bietjes, gebakken tofu en een Japans gerecht.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #39 Gepost op: 19 september 2015, 13:00:19 »
Het Vegatopia weekmenu

Deze week hebben we weer een lekker weekmenu voor jullie met de laatste zomerpasta van het jaar, een recept van Ottolenghi, Indonesische tempeh en nog veel meer.

Source: Het Vegatopia weekmenu