Vegatopia Forum

Weekmenu's

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #40 Gepost op: 26 september 2015, 13:00:17 »
Het Vegatopia weekmenu

We hebben weer een weekmenu voor je. Met een zonnige lasagne, frisse venkelsalade, Indiase aloo gobi en veel meer.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #41 Gepost op: 03 oktober 2015, 13:00:13 »
Het Vegatopia weekmenu

Op de redactie hebben we we vandaag maar weinig tijd om boodschappen te doen, want wij staan op de Veggiefair in Doorn, maar dat weerhoudt ons niet ervan jullie alvast veel inspiratie te geven wat je kunt koken komende week. Handig als je straks boodschappen gaat doen of gewoon een lekker receptje zoekt!

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #42 Gepost op: 10 oktober 2015, 13:00:33 »
Het Vegatopia weekmenu

We hebben deze week weer lekkere gerechten op ons weekmenu, zoals een caponata uit Italië, maisnuggets en een smakelijke soep met bloemkool en mosterd.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #43 Gepost op: 17 oktober 2015, 13:01:19 »
Het Vegatopia weekmenu

We hebben weer een heel afwisselend menu deze week. Met een salade met zoete aardappel, een sushi-like salade met avocado, zuurkool, rookkaaskroketjes en nog veel meer. Gerechten ook die passen bij het weer dat steeds kouder wordt.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #44 Gepost op: 24 oktober 2015, 13:00:48 »
Het Vegatopia weekmenu

We hebben deze week weer een leuk weekmenu met een Indiase curry met paneer, pompoensoep, gnocchi met spruitjes, vegetarische worstenbroodjes en nog veel meer. Geniet ervan!

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia weekmenu
« Reactie #45 Gepost op: 30 oktober 2015, 13:00:40 »
Het Vegatopia weekmenu

Deze week vind je het weekmenu een dagje eerder dan je van ons gewend bent. Maar het is weer vol lekkere gerechten als een strudel met kastanjes, een vegetarische stoverij een vullende maaltijdsoep en meer.

Source: Het Vegatopia weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia Weekmenu
« Reactie #46 Gepost op: 07 november 2015, 13:00:15 »
Het Vegatopia Weekmenu

Deze week hebben we weer leuke recepten voor je geselecteerd met Italiaanse spruitjes, een lasagna, bijzondere slasoorten en een zuurkoolgerecht. We hopen dat je er van geniet!

Source: Het Vegatopia Weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia Weekmenu
« Reactie #47 Gepost op: 14 november 2015, 13:00:58 »
Het Vegatopia Weekmenu

Het stormt buiten flink terwijl we het weekmenu in elkaar zetten. Daarom hebben we deze week warme gerechten als een chili, gestoofde (winter)wortels met kappertjes, een Hollandse uientaart en nog veel meer. Geniet ervan!

Source: Het Vegatopia Weekmenu

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: Weekmenu's
« Reactie #48 Gepost op: 16 november 2015, 20:42:49 »
Ik heb gisteravond voor het eerst sinds een jaar weer een weekmenu opgesteld en ik moet zeggen dat het mij nu al ontzettend veel rust geef . Ik weet nu gewoon al dat ik deze week gevarieerd eet en dat ik niks weg hoef te gooien. Ik ga wel elke dag boodschappen doen gewoon omdat ik het heerlijk vind van winkeltje  naar winkeltje te hoppen.

Ik heb deze week vrij veel gepland omdat ik ook zaterdag een Ottolenghi lunch heb met wat dames van de Ottolenghi groep op Facebook . Hoe doen jullie dat? Plannen jullie alleen het avond eten of plannen jullie ook (een deel van ) de andere maaltijden ?

Hoe ziet jullie planning er deze week uit?

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Weekmenu's
« Reactie #49 Gepost op: 17 november 2015, 00:57:35 »
Ik plan eigenlijk niet zo vooruit. Ik doe ongeveer twee keer per week boodschappen bij de supermarkt en koop de groenten waar ik zin in heb, die er lekker uitzien of in de aanbieding zijn. Dat zijn vaak de groenten die in het seizoen zijn (al verkoopt de Duitse Netto het hele jaar door ook Nederlandse of Spaanse tomaten en paprika's, die volgens Hizikigrrrl ook in november of december vrij klimaatneutraal zijn). Gevaarlijk zijn bezoekjes aan de Turk, waar ik vaak net iets te veel wilde spinazie of ananas-in-de-aanbieding koop.

Aardappelen, pasta, rijst, couscous, bulgur heb ik altijd wel in huis. Vaak heb ik wel een paar gerechten in mijn hoofd die ik wil maken, maar soms loopt het dan toch anders. Bladgroente koop ik wel gericht, de rest blijft meestal wel wat langer goed.

Deze week staat in ieder geval bietenrisotto in de planning - de rode biet bij de Turk kon ik niet laten liggen. De overbuurvrouw wilde me morgen haar laatste oogst snijbiet geven (kan ze eindelijk de potten opruimen - geruild tegen de ananas-in-de-aanbieding van afgelopen zaterdag  ;D).

Gemiddeld twee keer per week eten we 'restverwerking': spruitjes moeten op, restje venkel over, de wortel wordt slap, bedenk maar iets. Lasagne of stoofpotjes zijn daarvoor ideaal. Ik gooi bijna nooit iets weg.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weekmenu's
« Reactie #50 Gepost op: 17 november 2015, 01:09:38 »
Dat zijn vaak de groenten die in het seizoen zijn (al verkoopt de Duitse Netto het hele jaar door ook Nederlandse of Spaanse tomaten en paprika's, die volgens Hizikigrrrl ook in november of december vrij klimaatneutraal zijn).

Volgens MilieuCentraal! http://groentefruit.milieucentraal.nl/

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: Weekmenu's
« Reactie #51 Gepost op: 18 november 2015, 11:43:51 »
Dat zijn vaak de groenten die in het seizoen zijn (al verkoopt de Duitse Netto het hele jaar door ook Nederlandse of Spaanse tomaten en paprika's, die volgens Hizikigrrrl ook in november of december vrij klimaatneutraal zijn).

Volgens MilieuCentraal! http://groentefruit.milieucentraal.nl/

Hmmm, maar volgends milieucentraal zijn bananen nu ook vrij klimaatneutraal . Ik vraag me toch af hoe dat kan. Bedoel als je ziet waar dat vandaan komt...

Ik heb die app nu geïnstalleerd , kan ik meenemen bij het maken van mijn nieuwe weekplan zondag . Super handig.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weekmenu's
« Reactie #52 Gepost op: 18 november 2015, 13:07:41 »
Dat zijn vaak de groenten die in het seizoen zijn (al verkoopt de Duitse Netto het hele jaar door ook Nederlandse of Spaanse tomaten en paprika's, die volgens Hizikigrrrl ook in november of december vrij klimaatneutraal zijn).

Volgens MilieuCentraal! http://groentefruit.milieucentraal.nl/

Hmmm, maar volgends milieucentraal zijn bananen nu ook vrij klimaatneutraal . Ik vraag me toch af hoe dat kan. Bedoel als je ziet waar dat vandaan komt...



Kijk even bij hun uitleg. Het gaat om de manier van telen en vervoer. Zo zijn groenten die in verwarmde kassen in Nederland geteeld zijn, vele malen milieuonvriendelijker dan diezelfde groenten uit de volle grond in Spanje die vervolgens met de vrachtwagen deze kant op zijn gekomen.

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: Weekmenu's
« Reactie #53 Gepost op: 18 november 2015, 14:09:01 »
Dat zijn vaak de groenten die in het seizoen zijn (al verkoopt de Duitse Netto het hele jaar door ook Nederlandse of Spaanse tomaten en paprika's, die volgens Hizikigrrrl ook in november of december vrij klimaatneutraal zijn).

Volgens MilieuCentraal! http://groentefruit.milieucentraal.nl/


Hmmm, maar volgends milieucentraal zijn bananen nu ook vrij klimaatneutraal . Ik vraag me toch af hoe dat kan. Bedoel als je ziet waar dat vandaan komt...



Kijk even bij hun uitleg. Het gaat om de manier van telen en vervoer. Zo zijn groenten die in verwarmde kassen in Nederland geteeld zijn, vele malen milieuonvriendelijker dan diezelfde groenten uit de volle grond in Spanje die vervolgens met de vrachtwagen deze kant op zijn gekomen.

Ah nu snap ik het inderdaad. Dankjewel , hier had ik nog nooit zo diep over nagedacht.

« Laatst bewerkt op: 18 november 2015, 18:23:53 door LL de Ling »

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Weekmenu's
« Reactie #54 Gepost op: 18 november 2015, 20:58:06 »
Bananen worden over het algemeen groen geplukt, per grote vrachtboot naar Europa verscheept en daar (o.a in Rotterdam) gerijpt. Omdat het vervoer dus wat langer mag duren en hele grote schepen worden gebruik, is het in principe milieuvriendelijker dan fruit dat rijp moet worden geplukt en met het vliegtuig wordt vervoerd.

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia Weekmenu
« Reactie #55 Gepost op: 21 november 2015, 13:00:29 »
Het Vegatopia Weekmenu

Kruidige zuurkool, een maaltijdsoep uit Chili, ovengebakken tempeh en loempia's, én nog veel meer: we hebben weer allerlei lekkere recepten deze week in ons weekmenu. We hopen dat jullie ervan genieten!

Source: Het Vegatopia Weekmenu

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: [Koken] Het Vegatopia Weekmenu
« Reactie #56 Gepost op: 21 november 2015, 13:09:33 »
Ah die zuurkool had ik pas al gemaakt en die was mij erg goed bevallen.
En zuurkool en pompoen? Mijn week kan niet meer stuk! ;D

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia Weekmenu
« Reactie #57 Gepost op: 28 november 2015, 13:00:09 »
Het Vegatopia Weekmenu

We hebben voor komende week weer allerlei soorten gerechten voor je in ons weekmenu. Van nasi goreng tot een gevulde portobello en spaghetti met vegetarische gehaktballen tot zelfgemaakte sushi!

Source: Het Vegatopia Weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia Weekmenu
« Reactie #58 Gepost op: 05 december 2015, 13:00:16 »
Het Vegatopia Weekmenu

We hebben weer lekkere winterse gerechten voor je deze week, ook al is het buiten nog niet zo koud. Maar we hebben ook wat exotistische gerechten opgenomen als een roti met ei en pompoen en een lekkere kikkerwertencurry! We hopen dat je van ons weekmenu geniet.

Source: Het Vegatopia Weekmenu

Vegatopia

[Koken] Het Vegatopia Weekmenu
« Reactie #59 Gepost op: 12 december 2015, 13:00:20 »
Het Vegatopia Weekmenu

We hebben deze week lekkere winterse gerechten voor je in ons weekmenu als zuurkool en een aardappelgratin. Maar ook een bijzondere soep met bloemkool en hazelnoten, lasagna en een maaltijdsalade.

Source: Het Vegatopia Weekmenu