Vegatopia Forum

Vega prutje kruidvat jaren '90

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joor

  • *
  • 5
Vega prutje kruidvat jaren '90
« Gepost op: 12 februari 2014, 20:47:08 »
Hallo,

Begin jaren '90 werd ik vegetarier. Mijn moeder was niet zo'n held in vleesvervangers dus we aten vaak een soort van prutje van de Kruidvat. Het was in poedervorm, je moest water toevoegen en dan had je een burger, er waren 2 soorten: kerrie en paprika. Toen Kruidvat het uit de handel nam heeft mijn moeder nog flink ingeslagen zodat we nog heeeeel lang die prutjes hebben gegeten. Heeft iemand enig idee waar ik het over heb en vooral hoe het heette? Mijn ouders zijn 35 jaar getrouwd en we maken een boekje met herinneringen; deze kan niet ontbreken (ook mijn broertje en zusje hebben erg veel Kruidvat prutjes op)

groetjes Joor

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega prutje kruidvat jaren '90
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2014, 21:06:03 »
Ik ken die vd Kruitvat niet, maar wel die van Joannusmolen en dat is ook mix waar je zelf een burger van kan maken. http://www.joannusmolen.com/#/nl/biologische-en-fairtrade-producten/biologische-vleesvervangers/ Is nog altijd in de bio winkel te krijgen, misschien lijkt dat erop?
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Vega prutje kruidvat jaren '90
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2014, 09:47:04 »
Volgens mij was dat van Zonnatura? Dat is al heel lang uit het assortiment voor zover ik weet. Destijds was het, met het spul uit de natuurvoedingswinkel, een van de weinige traditioneel-vlees vervangers.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega prutje kruidvat jaren '90
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2014, 11:12:44 »
Volgens mij was dat van Zonnatura? Dat is al heel lang uit het assortiment voor zover ik weet. Destijds was het, met het spul uit de natuurvoedingswinkel, een van de weinige traditioneel-vlees vervangers.

Zonnatura had toen ook een schnitzel, een soort schoenzool die je moest weken in water en dan moest bakken, maar die toch best wel oké was.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega prutje kruidvat jaren '90
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2014, 11:17:19 »
Volgens mij was dat van Zonnatura? Dat is al heel lang uit het assortiment voor zover ik weet. Destijds was het, met het spul uit de natuurvoedingswinkel, een van de weinige traditioneel-vlees vervangers.

Zonnatura had toen ook een schnitzel, een soort schoenzool die je moest weken in water en dan moest bakken, maar die toch best wel oké was.

Oh ja die ken ik nog wel!

Joor, misschien kun je het beste contact opnemen met Kruidvat?

Offline Joor

  • *
  • 5
Re:Vega prutje kruidvat jaren '90
« Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2014, 13:16:20 »
Bedankt allemaal, ja het lijkt op het Joannusmolen mixje. Op zich was het best lekker, zeker als het alternatief kaasplak was :). Ik ga contact opnemen met het Kruidvat!
groetjes Joor