Vegatopia Forum

Liquid Smoke

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Liquid Smoke
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2012, 13:39:20 »
Hier vond ik alleen de grote restaurantmaat flesjes, dus dat zou moeilijker worden.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Liquid Smoke
« Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2012, 13:41:25 »
Hoe groot zijn die en wat betaal je er daar voor Greet?
Zal hier ook eens bij de groothandel kijken wat ze daar hebben...

Die grote flessen op de website van Gnoe's tip zijn behoorlijk prijzig.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Liquid Smoke
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2012, 17:45:04 »
Tegenwoordig gebruik ik trouwens graag tabasco chipotle, geeft ook een rooksmaak (maar ook een pittige smaak, maar vind ik niet erg)

Dat klinkt goed. Ik ga op zoek in de buurt. Ik zag ook een webwinkel die 'm verkoopt, maar eerst maar even in de buurt rondkijken.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Liquid Smoke
« Reactie #23 Gepost op: 13 maart 2012, 10:23:20 »
Daarmee bedoel ik gewoon die die een maat groter zijn dan de standaard tabasco flesjes, die op je tafel staan in een restaurant, dus niet die gigantische van de site.
Loopt naar keukenkastje, euhm, 150 mL. De prijs weet ik eigenlijk niet meer, maar ze gaan in elk geval moeilijk door een brievenbus, vrees ik. Ik kan wel eens kijken volgende keer, maar goed, de Hanos staat niet zo echt bekend om zijn goedkopigheid, meer om zijn ruime assortiment.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Liquid Smoke
« Reactie #24 Gepost op: 30 april 2012, 12:40:24 »
De tabasco chipotle is terug te koop in de colruyt, trouwens, bij het bbq assortiment... Voor mezelf enkele flesjes ingeslagen  :D

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #25 Gepost op: 29 januari 2014, 05:46:44 »
Ik kwam in dit artikel over zalm iets zeer negatief tegen over Liquid Smoke, doorscrollen naar punt 9 ??? Of bestaat er ook een gezonde versie van?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #26 Gepost op: 29 januari 2014, 08:41:58 »
Ja dat viel me ook al op. Ik ga er wat meer informatie over zoeken.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #27 Gepost op: 29 januari 2014, 12:08:34 »
Het lijkt me dat je LS hoogstens een paar keer per jaar gebruikt, dus dan zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. En resultaten van dieronderzoek zijn ook niet te vertalen naar mensen, dus dat onderzoek over DNA-beschadiging zegt nog niks.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #28 Gepost op: 29 januari 2014, 20:12:09 »
Ik gebruik het best vaak, maar als ik het gebruik is het meestal maar een half theelepeltje, hooguit een hele.

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re:Liquid Smoke
« Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2014, 14:56:13 »
Ik kwam in dit artikel over zalm iets zeer negatief tegen over Liquid Smoke, doorscrollen naar punt 9 ??? Of bestaat er ook een gezonde versie van?

Ja het is ook niet voor niets alleen als Amerikaans import product te koop. Rook is nu eenmaal niet gezond, en ik liquid smoke zit gewoon rook die is opgelost in water.

Maar van het af en toe gebruiken ga je heus niet direct dood hoor.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #30 Gepost op: 17 februari 2014, 09:50:42 »

Ik gebruik vaak gerookt paprikapoeder (
http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/305/a/1442/paprikapoeder-la-chinata-zoet-gerookt-70-gram). Superlekkere rooksmaak! O.a. door chili's, lasagne etc.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Liquid Smoke
« Reactie #31 Gepost op: 17 februari 2014, 16:28:06 »
Dat moet ik ook nog eens kopen, goed om te weten dat Dille en Kamille dit ook online heeft.
* Sam is persoonlijk verantwoordelijk voor de teloorgang van de traditionele winkelstraat  :-[
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light