Vegatopia Forum

Liquid Smoke

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Liquid Smoke
« Gepost op: 24 december 2010, 15:45:59 »
Wie heeft er ervaring met liquid smoke en weet welke merken aan- of af te raden zijn?



Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Liquid Smoke
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2010, 17:13:23 »
Ik heb hier een potje uit Duitsland en dat was prima. Volgens zijn er niet echt merken af te raden maar is het vooral zo dat je het heel spaarzaam moet gebruiken.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2010, 21:56:05 »
Ik heb deze, ben er wel tevreden over.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2010, 09:09:37 »
Jaaaa. Fijn spul, vooral bij bbq's ed.
Ik heb het bij wat eerst American Goodies heette vandaan.
Merk Stubb's.


Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Kookvragen
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2011, 14:00:29 »
Ik heb voor mijn verjaardag een grote bus van een liter vloeibare rook gekregen.
Hier hebben mensen mee geëxperimenteerd van de redactie, nee? Dacht het ergens te hebben gelezen. Weet er iemand meer info of leuke ideetjes ofzo.
En 2: wordt dit slecht? Of moet ik het snel opmaken?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookvragen
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2011, 14:04:43 »
lelle is de trendsetter hiermee ;) die had er al flink wat meegedaan
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Liquid Smoke
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2011, 14:17:55 »
Ha, daarom vond ik het niet, ik zocht op vloeibare rook...  :heehee:

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookvragen
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2011, 15:38:53 »
Ik heb voor mijn verjaardag een grote bus van een liter vloeibare rook gekregen.
Hier hebben mensen mee geëxperimenteerd van de redactie, nee? Dacht het ergens te hebben gelezen. Weet er iemand meer info of leuke ideetjes ofzo.
En 2: wordt dit slecht? Of moet ik het snel opmaken?

Nee het wordt niet snel slecht, ik weet ff niet wat de precieze aanwijzingen zijn, maar wij deden in Canada altijd vrij veel met dit goedje.
Wel zuinig gebruiken, teveel is veel te heftig.

En zoek idd hier ff op liquid smoke, volgens mij had Maartje(?) het laatst ook ontedkt wen ervaringen gepost.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2011, 21:41:18 »
Ik heb het een tijdje geleden ook ergens gezien, ik gok de Pure markt. Ik stond nog te twijfelen, maar toch maar niet gedaan. Ik heb een keer rooktofu van de NW gegeten en vond dat uitermate vies. Supermarkttofu met hema-rookworstsmaak, bahbah. Mss dat meneer koekje dit jaar voor zn verhaardag een rookoven van me krijgt, stop ik er zelf wel eens een blok tofu in.
Ik heb zo ergens het idee dat liquid smoke uit een flesje ook hema-rookworstsmaak bevat.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Liquid Smoke
« Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2011, 16:30:57 »
Waarom is dit topic sticky gemaakt?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gnoe

Re:Liquid Smoke
« Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2012, 20:53:53 »
In Utrecht kun je het kopen bij de Engelse winkel in de Steenstraat en op de maandelijkse streekmarkt (meestal 1e weekend vd maand), als Smokey Al er is. Die heeft ook een website (met verschillende smaken): http://www.smokey-al.nl/?_globalsearch=liquid%20smoke.

Ik heb me een poos rot gezocht naar vloeibare rook en vind het echt gewéldig!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Liquid Smoke
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2012, 09:49:38 »
Mijn literfles is na een half jaar slecht geworden... Was wel een keertje lekker, maar ook zeer zeer overheersend.
Tegenwoordig gebruik ik trouwens graag tabasco chipotle, geeft ook een rooksmaak (maar ook een pittige smaak, maar vind ik niet erg)

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Liquid Smoke
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2012, 11:13:11 »
Ja, die chipotletabasco heb ik laatst ook opgedoken en ik ben er helemaal weg van. Heerlijk door kruidenboter met een beetje kaas op de gepofte aardappel!

Bedankt voor de tip Gnoe, daar ga ik ook eens rondneuzen...

Sin chile, no tiene chiste!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Liquid Smoke
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2012, 11:59:05 »
Hihi, ik doe hem vooral in m'n chili sin carne, maar die gepofte aardappel is ook een idee dat ik eens ga doen.  :)

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Liquid Smoke
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2012, 12:24:05 »
In de chili gooi ik eerder gerookte knoflook, maar het hangt ook af van mijn peperbestand. Leuk dat er steeds meer en makkelijker Mexicaanse pepersoorten beschikbaar komen, maar die zijn nog wel erg prijzig vaak :-\
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2012, 12:30:37 »
Ja, die chipotletabasco heb ik laatst ook opgedoken en ik ben er helemaal weg van.



Is die ook te koop in de supermarkt?

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Liquid Smoke
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2012, 12:35:09 »
Ik kocht hem in de zomer in de colruyt, maar daarna heb ik hem er niet meer gezien, en ik kocht hem dan maar in de HGC-Hanos.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Liquid Smoke
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2012, 12:37:00 »
Stomverbaasd was ik toen ik het hier in een klein buurtsupertje tegen kwam. Het stond zelfs naast een habenero, een groene jalapeno en reguliere tabasco's. De buurt is echter wel in de randstad waar een paar bedrijven met behoorlijk wat expats zitten.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Liquid Smoke
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2012, 13:04:24 »
Ik ga eens kijken hier bij de AHXL. Mochten ze het niet hebben, is iemand dan genegen om mij een flesje op te sturen? In neem aan dat het door de brievenbus kan.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Liquid Smoke
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2012, 13:38:04 »
Het is ter grootte van zo'n tabascoflesje, ik twijfel of dat er net doorheen kan. Maar ik kan het wel naar je versturen. Nu we het toch over pepersausjes hebben, ik heb bij een ander delicatessenwinkeltje een Lousiana groene jalapeno opgedoken. Benieuwd in hoeverre die verschilt van de groene jalapenotabasco, die de AH volgens mij wel heeft.
Sin chile, no tiene chiste!