Vegatopia Forum

Kwaliteits (koeken-)pannen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Kwaliteits (koeken-)pannen
« Gepost op: 17 april 2011, 22:11:28 »
Mijn supergoedkope koekenpan met anti-aanbaklaag heeft veel olie nodig om de boel niet aan te laten branden, dus ik wil graag een nieuwe. Ditmaal besteed ik er maar wat meer geld aan, als dat beter kwaliteit oplevert.


Welke pannen zouden jullie aanraden?


De AH heeft deze week (koeken-)pannen van Hackman in de aanbieding. Een koekenpan van 24 cm doorsnee voor 28,00 ipv 56,00. Zijn die wat? Ze lijken wel RVS-handvaten te hebben. Ik vind handvaten die ik kan aanpakken zonder mijn handen te verbranden (of keukenhandschoenen te gebruiken) praktischer.
« Laatst bewerkt op: 17 april 2011, 22:13:56 door Hizikigrrrl »

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2011, 07:38:19 »
Welke pannen zouden jullie aanraden?
Ik heb er ook van de HEMA, die bevallen ook goed. Die 'groene' pannen bevallen nog beter, maar die van de HEMA zijn ook prima.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2011, 08:32:31 »
Mijn supergoedkope koekenpan met anti-aanbaklaag heeft veel olie nodig om de boel niet aan te laten branden, dus ik wil graag een nieuwe. Ditmaal besteed ik er maar wat meer geld aan, als dat beter kwaliteit oplevert.


Welke pannen zouden jullie aanraden?
Een gietijzeren ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2011, 08:38:31 »
Koekenpan? Dan liever een plaatstalen.

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2011, 09:47:02 »
Vrijwel al mijn pannen zijn van die zware, zwarte, emaile gevallen. Merk? Geen idee. BK?? Alleen de wok is een soort van gietijzer.
Nooit serieuze problemen mee. Na ja, ik doe wel eens dom, maar daar kan geen enkele pan tegen. :(
Niet een heel precies advies  ;), maar ga voor zwaar. En zonder antiaanbaklaag. Je wil niet weten wat daar aan zooi inzit.
Handvaten zijn lastiger. Mijn ervaring is dat alleen kunststof handvaten niet heel heet worden. Verder blijft het toch een kwestie van pannenlappen.

Edit: ik zie nu dat er nog een pannekoekenpandraad (scrable :) ) loopt. Ik hou het even hierbij.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2011, 09:54:51 door RvO »

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2011, 10:26:49 »
Ik heb 1 bk koekenpan. Ik vond het een ideaal ding, er hoeft eigenlijk niet eens olie in om een ei te bakken. Maar toch kan ik niet wennen aan hoe hij dan wel bakt.
Ik weet het niet, ik vond het veel geld voor een pan in ieder geval en gebruik nu doorgaans toch gewoon onze oude.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2011, 12:36:40 »
Welke pannen zouden jullie aanraden?
Ik heb er ook van de HEMA, die bevallen ook goed. .

Ik heb zo'n goedkope vd Hema, maar vind ze toch tegenvallen.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2011, 13:08:04 »
Ik heb de duurste van de HEMA, die bevalt prima. Ze hebben tegenwoordig ook van die keramische. Ik weet niet hoe die zijn.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2011, 13:55:56 »
Vrijwel al mijn pannen zijn van die zware, zwarte, emaile gevallen. Merk? Geen idee. BK?? Alleen de wok is een soort van gietijzer.
Wat denk je dat er onder dat emaille zit? Ik vermoed gietijzer. Althans, al mijn zware emaille pannen zijn gewoon gietijzer. Ik heb ook nog wat lichte emaille pannen, die zijn duidelijk niet van gietijzer, maar die gebruik ik dan ook niet. Die staan te verstoffen op zolder.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #9 Gepost op: 18 april 2011, 18:47:02 »
Ik heb ook nog een stalen pan met een enorm dikke bodem. Die bakt ook vrij aanbakvrij.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2011, 20:31:00 »
Ik heb vanmiddag zo'n Hackman pan met keramische bodem gekocht. Het schijnt een heel goede pan te zijn.

Re: Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #11 Gepost op: 25 december 2014, 10:54:10 »
Tesco heeft een spaaractie voor Berndes pannen, en nu wordt het wel eens tijd om onze braadpan te vervangen vanwege een hopeloos kromgetrokken bodem. Die pan tolt als een gek rond op de kookplaat.
Het gaat dus om het merk Berndes, waar ik als leek nooit van gehoord heb, een gietijzeren ronde pan 24 cm voor €45. Ik weet het nog niet, ik heb het niet zo op die spaaracties (zegeltjes hebben we trouwens al wel genoeg), maar de prijs lijkt wel OK te zijn.
Maar is de pan dat ook?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #12 Gepost op: 25 december 2014, 12:14:12 »
Ah het is Duits. Ik ken het merk niet, maar 45 euro voor een gietijzeren pan lijkt me niet verkeerd.
,,,,فلافل

Re: Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #13 Gepost op: 25 december 2014, 12:19:11 »
Ja, er staat een RRP bij vermeld van €140, maar die adviesprijzen zijn altijd veel te hoog dus dat zegt me weinig. Ik heb eens wat rondgeneusd, maar vergelijkbare aanbiedingen ben ik in ieder geval nog niet voor een lagere prijs tegengekomen. En de kleur is wel vrolijk, zo'n oranje naar rood verlopende kleur. Niet dat ik daar een pan op zou selecteren.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #14 Gepost op: 25 december 2014, 12:55:06 »
Ja ik bedoelde ook meer, dat bedrag voor een gietijzeren pan van dat formaat, is niet echt verkeerd.
En je zult ook wel een jaar garantie hebben, zodat als het echt slecht zou zijn, je er nog iets mee kunt qua garantie.
,,,,فلافل

Re: Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #15 Gepost op: 25 december 2014, 13:16:59 »
Tesco schermt zelfs met een lifetime-guarantee, zie ik. Deze pan lijkt me ook wat hoger dan onze oude. Klein probleempuntje is dat deze pannen onvindbaar zijn op de website van Berndes zelf, zoiets maakt me altijd wat achterdochtig.
Ik denk dat ik de gok toch maar ga wagen. Ik heb nog een week of twee. Maar vandaag zijn zelfs alle Tesco's gesloten.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re: Kwaliteits (koeken-)pannen
« Reactie #16 Gepost op: 28 december 2014, 18:02:26 »
Deze pan lijkt me ook wat hoger dan onze oude.

Inderdaad, en dat is wel prettig, maar hij blijkt vooral zwaarder te zijn. Allemachtig wat een gewicht, alleen het deksel is al zwaarder dan de complete oude pan. Het totaalgewicht is ongeveer 4,5 kilo. Dan ga ik me toch afvragen of dat uiteindelijk niet veel energie gaat gebruiken.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Vegatopia

[Producten] Recensie Le Creuset pan
« Reactie #17 Gepost op: 06 april 2015, 13:01:07 »
Recensie Le Creuset pan

De Le Creuset braad-/stoofpan is net zoiets als Ferrari onder de auto’s: superieure kwaliteit én mooi om te zien. Voor de Ferrari lopen we niet erg warm, maar voor de pan des te meer. Extra leuk is het dat we deze pan mochten testen en er maar liefst twee mogen weggeven! Ik had het geluk testkoker te mogen zijn en kookte volop in de Marseille blauwe pan in mijn keuken, om jullie alles te kunnen vertellen over de pan der pannen.

Source: Recensie Le Creuset pan