Vegatopia Forum

Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

Conferentiecentrum Bosoord Loenen Gld. zoekt vegetarische chef
« Reactie #60 Gepost op: 10 september 2016, 12:58:50 »
http://www.bosoord.nl is een initiatief van één van Nederlands grootste en oudste organisaties op het gebied van Boeddhisme, het http://www.maitreya.nl/, met als doel zelfvoorzienend te zijn zonder in te boeten op idealen. We ontvangen groepen van 8 tot 80 personen. De vegetarische maaltijden worden in buffetvorm geserveerd. We hebben inmiddels een reputatie hoog te houden: vegetarisch, gezong EN lekker kan heel goed.
Onze huidige chef, Peter van Overbeek, vertrekt helaas per eind mei 2017. Vandaar dat we nu al op zoek gaan naar een geschikte kandidaat om hem te vervangen. Mocht u iemand kennen die mogelijk belangstelling heeft, horen wij dat graag! Ons email adres is bosoord [apestaartje] gmail.com

dejongeidealist

Een week #vleesvrij
« Reactie #61 Gepost op: 23 september 2016, 18:56:24 »
Hoi vegetariërs,

Willen jullie onze actie steunen door de onderstaande link te delen op social media?
Alvast bedankt!  :)

Over anderhalve week is het dierendag. Vooral huisdieren krijgen extra aandacht. De hond wordt verwend met een bot en de goudvis krijgt een nieuw plantje in zijn kom. Wist jij dat de helft van de dieren op de wereld uiteindelijk in de pan terecht komt of als tas eindigt? Wij willen iets doen voor deze beestjes. Doe jij mee met onze actie? Eet een week #vleesvrij!

De actie loopt van 28 september t/m 4 oktober 2016. Onze redactie (www.dejongeidealist.com) gaat je helpen om deze week door te komen. Vanaf 26 september plaatsen we elke dag tips voor vegetarisch eten.

Doe je mee? Laat het ons weten met de hastag #vleesvrij!
Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor het Facebook-evenement: https://www.facebook.com/events/806434126166259/

Aiko

Re: Een week #vleesvrij
« Reactie #62 Gepost op: 23 september 2016, 20:14:38 »
Een hele week vleesvrij?

Ik weet niet of dat me gaat lukken, hoor...

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.333
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #63 Gepost op: 02 november 2016, 23:27:29 »
Wil je redacteur Tertia helpen met de laatste opdracht van haar studie business administration en gebruik je wel eens datasoftware? Vul dan haar vragenlijst in. De vragen gaan niet over eten, maar je kunt wel kans maken op een bol.com-bon van 50 euro. Haar eeuwige dankbaarheid win je er sowieso mee. Je vindt de vragenlijst hier https://vueconomics.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_3PLFF4VlkMa99TT. Bedankt!
Gemüse ist mein Fleisch

meneer de heer

Maatschappelijke interventie om vleesconsumptie te verminderen
« Reactie #64 Gepost op: 27 december 2016, 16:55:40 »
Edit door Eelco: een korte, goed opgezette vragenlijst.

Hoi!

Mijn naam is Hardy de Heer, ik ben masterstudent sociale psychologie aan de UvA en ben samen met een medestudent bezig met het ontwerpen van een maatschappelijke interventie gericht op het verminderen van vleesconsumptie. De belangrijkste reden hiervoor is om zo bij te dragen aan het verminderen van klimaatverandering (zoals jullie ongetwijfeld weten draagt de vleesindustrie aanzienlijk bij aan klimaatverandering wereldwijd).

Ik heb hiervoor nog vegetarische / veganistische deelnemers nodig voor een vragenlijst omtrent vleesconsumptie. Zouden jullie me willen helpen? Het duurt niet meer dan 5 minuten, ik zou jullie heel dankbaar zijn! :)

Hier is de vragenlijst: https://nlpsych.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_1OdE7gtlxaMm1ff
 
Bedankt!  8)
« Laatst bewerkt op: 27 december 2016, 17:04:14 door Eelco »

Offline Mirjam

  • *
  • 1
Vragenlijst voor werkstuk
« Reactie #65 Gepost op: 10 januari 2017, 16:51:05 »
Edit Eelco: antwoorden kun je via PB aan Mirjam sturen - of klik op haar profiel voor haar emailadres.

Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Mirjam en ben voor mijn opleiding bezig bij het UMCG, met een werkstuk over veganisme en daarin de richting "krijg je genoeg voedingsstoffen binnen bij Veganisme". Ik heb via de mail contact gehad met Eelco en ik mocht mijn vragenlijst hier neer zetten.

Als je tijd hebt zou je mij daar enorm mee helpen om de vragen te beantwoorden. Ik heb alleen je naam en leeftijd nodig.

De vragen gaan over voeding, maar ook algemeen waar je mee te maken krijgt als veganist. Ik hoop op jullie medewerking. In elk geval alvast bedankt dat je mijn verhaaltje hebt willen lezen en als je nieuwsgierig bent: hier komt de vragenlijst.

Vragenlijst veganisme

1   Wat is je naam en leeftijd, ben je al lang veganist?
2   Waarom heb je de keuze gemaakt om veganistisch te gaan eten? Werd je bij deze keuze beïnvloed door bijvoorbeeld documentaires, familieleden en/of het internet?
3   Hoe reageerde vrienden, familie en collega's op jouw keus om veganistisch te eten?
4   Ondervind je veel ongemak bij het eten in restaurants die ook vlees serveren?
5   Hoe ga je om met mogelijke kritieken op jouw levensstijl van de buitenwereld?
6   Hoe zorg je ervoor dat je genoeg eet, en bovenal zorgt dat je alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt?
7   Slik je nog extra supplementen naast je normale voeding?
8   Hoe doe je boodschappen anders dan een vleeseter? En hoe bepaal je wat je eet?
9   Hoe ga je om met een dag weggaan waar je niet zeker weet dat ze daar iets hebben voor jou om te eten? (De maatschappij is nou eenmaal gericht op vlees consumptie)
10   Er zijn een heleboel vervelende en te vaak gestelde vragen over veganisme, wat is de meest vervelende?
11   Het is redelijk bekend dat veel veganisten het niet eens zijn met vegetariërs. Wat is jouw mening hierover?
12   Wat vind je ervan dat veel mensen niet kunnen geloven dat je prima, en misschien wel gezonder leeft, als je een veganist bent?
13   Ben je wel eens een product in de supermarkt tegengekomen waarvan je niet wist, of niet had verwacht dat er een dierlijk product in zat? Of misschien wel andersom, een product waarvan je verwachtte dat het niet veganistisch was toch veganistisch bleek te zijn?
14   Wat vind je van het feit dat op de etiketten van producten niet alle ingrediënten genoemd hoeven te worden?
15   Merk je lichamelijke veranderingen sinds je veganistisch bent gaan eten en zie je jezelf als wereldverbeteraar?
16   Mis je nog een vraag of wil je zelf nog iets toevoegen?

Met vriendelijke groet Mirjam
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2017, 18:18:36 door Eelco »

Schoolonderzoek vegetariërs/veganisten
« Reactie #66 Gepost op: 07 maart 2017, 15:35:05 »
Hallo allemaal,

Voor een schoolonderzoek in 6vwo wil ik graag een aantal vragen stellen over het leven van vegetariërs/veganisten. Zouden jullie deze alstublieft kunnen beantwoorden? Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

1. Hoe bent u op het idee gekomen om veganist te worden?

2. Heeft u een gezin en zo ja, spoort u deze dan ook aan deze veganistisch te leven?

3. Wat is uw geloof en wat is de invloed daarvan op uw levensstijl?

4. Weet u al waar u op gaat stemmen de komende verkiezingen?

5. Bent u aangesloten bij een organisatie die zich inzet voor veganisten/vegetariër?

6. Zijn er in uw omgeving veel mensen die veganist zijn of zich bezig houden met een milieuvriendelijke levensstijl?

7. Wat vind je van de huidige wetgeving op het gebied van dierenwelzijn?

8. Is het waar dat mensen die geen vlees eten belangrijke voedingsstoffen mislopen?

9. Ervaar je wel eens nadelen aan het zijn van veganist?

10. Wat vindt je naaste omgeving ervan dat je veganist bent?

11. Ben je aangesloten bij een sportclub? En zo ja welke?

Offline Jozien

  • *
  • 1
Help mij afstuderen - Onderzoek naar vleesvervangers!
« Reactie #67 Gepost op: 13 april 2017, 17:01:58 »
Beste allemaal,

Ik doe momenteel onderzoek naar duurzaamheid in de voedingsindustrie, en dan met name naar de mening van consumenten over vleesvervangers. Ik heb heel veel respondenten nodig (vegetariërs, flexitariërs & vleeseters) en kan jullie hulp hard gebruiken!!

De vragenlijst duurt maar 5 tot 7 minuutjes: je draagt hierdoor bij aan een waardevol onderzoek én je maakt kans op een dinercheque ter waarde van 30 euro!! Vul de vragenlijst nu in door op de volgende link te drukken:

https://goo.gl/fIA51H

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in meer informatie:

Ik studeer marketing management aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Mijn doel met dit onderzoek is om inzicht te krijgen in verschillende doelgroepen naar aanleiding van hun vlees consumptie (dus vegetariërs, flexitariers en vleeseters), en hoe deze groepen het beste benaderd kunnen worden om vleesvervangers effectief te promoten. Ik hoop hiermee met name bij te dragen aan de verkoop van vleesvervangers onder vleeseters, omdat deze groep nog te weinig interesse heeft in deze producten!

Heel erg bedankt alvast en mochten er nog vragen zijn dan kun je die uiteraard stellen!

Jozien
« Laatst bewerkt op: 13 april 2017, 17:04:08 door Jozien »

Help! Biologisch eten
« Reactie #68 Gepost op: 01 mei 2017, 10:04:45 »
Ha iedereen,

Omdat ik ontzettend geïnteresseerd ben in vegetarisch eten en milieubewust zijn, ben ik een onderzoek gestart over biologische producten
in de supermarkt. Inmiddels heb ik al 170 participanten, maar ik heb nog 130 deelnemers nodig!

Als je mij wilt helpen om de promotie van biologische producten te stimuleren zou dat geweldig zijn! De enquete duurt ongeveer maar 3 minuutjes:
https://qsharingeu.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_6QG9tN3UBV0VLTv

Duizendmaal dank! Ik hou iedereen hier op de hoogte (met de onderzoeksresultaten)! :D
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2017, 10:26:06 door aboutromy »

Zoete Aardappelen
« Reactie #69 Gepost op: 13 mei 2017, 15:19:37 »
   
Beste liefhebbers van lekker eten

Voor een schoolproject namens de Aeres Hogeschool in Almere hebben wij (7 studenten) een schoolproject lopen.
Dit project voeren wij uit voor AGF Fresh, dit is onze opdrachtgever die in Marokko zoete aardappelen wilt telen en deze wilt verhandelen in Nederland. Als onderdeel van dit schoolproject hebben wij een enquête opgesteld. Het is een korte enquête van tien vragen.
De enquête zal ik met behulp van de SurveyMonkeylink hieronder toevoegen. Jullie hulp wordt erg gewaardeerd. ;D

https://nl.surveymonkey.com/r/TGXNWG5

Alvast bedankt voor het invullen!

Groetjes,

Team Potatoheads

Offline Noud

  • *
  • 1
Enquête: wensen van de consument over gezonde vleesvervangers
« Reactie #70 Gepost op: 12 juni 2017, 13:19:19 »
Hallo,

Voor een kort onderzoek ben ik op zoek naar vegetarische respondenten die hun mening willen geven over vleesvervangers.
Alvast hartelijk bedankt!

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eG2jc2CccwnIHZj

Enquête vegetarische pizza
« Reactie #71 Gepost op: 10 september 2017, 22:35:07 »
beste mensen,

ik volg momenteel de opleiding voeding en techniek en heb de opdracht gekregen om met z'n drieën een doelgroepgerichte pizza te maken. we hebben besloten dat onze doelgroep vegetariërs gaat worden. we hebben een korte enquête samengesteld om er achter te komen hoe we de pizza gaan maken.
hier is een linkje naar de enquête: https://www.enquetesmaken.com/s/a589093
en hier de losse vragenlijst:
  • Hoe oud ben je?
  • Wat is je geslacht?
  • Wat zijn je hobby's?
  • Wat voor producten koop je meestal in de supermarkt?
  • Waar let je op als je een product koopt?
  • Zou je interesse hebben in een pizza met vleesvervangers?
  • Wat voor persoon ben je? (bijv: sympathiek, sportief etc)
  • Wat voor werk/opleiding doe je/heb je gedaan?
  • Waarom ben je een vegetariër geworden?
  • Wat zijn je favoriete groenten?
  • Hoelang ben je al vegetarisch?
  • In welke winkels/supermarketen koop je je eten?

alvast bedankt voor alle hulp en tips zijn altijd welkom! :)

marijn.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2017, 22:58:19 door marijn klessens »

VEGETARIËRS GEZOCHT - AFSTUDEERONDERZOEK ENQUÊTE
« Reactie #72 Gepost op: 08 april 2018, 15:31:51 »
Beste forumleden,

Momenteel ben ik aan het afstuderen en verricht ik onderzoek naar diervrij consumeren. Zouden de vegetariërs onder jullie deze enquête willen invullen? Het wordt enorm gewaardeerd! Het duurt slechts 5-8 min om ‘m in te vullen.

Alvast bedankt!

https://nl.surveymonkey.com/r/diervrijconsumeren

Kookboek 'de hippe vegetariër'
« Reactie #73 Gepost op: 16 april 2018, 13:52:12 »
Hoi allemaal,

Voor mijn master Marketing Management ben ik bezig met het schrijven van mijn scriptie. Ik doe onderzoek naar de verpakking van een vleesvervanger. Hiervoor ben ik op zoek naar vegetariërs die mijn vragenlijst willen invullen. Het kost maar 5 minuten van je tijd en je maakt kans op het kookboek ‘De Hippe Vegetariër’.

https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_81AiO0MhFHG1YUJ

Super bedankt!

Groetjes,
Martine

Flexanist?
« Reactie #74 Gepost op: 13 september 2018, 11:41:54 »
Beste forumleden,

Voor een schoolproject wil ik een nieuw food product/concept ontwikkelen met als doelgroep vegetariërs. Het idee is om het makkelijker te maken voor vegetariërs om soms ook veganistisch te gaan eten. Voordat ik hiermee verder ga, wil ik eerst even checken hoe het eigenlijk zit onder de vegetariërs. Ik vroeg mij dus af:

- Wat is voor jou een reden om niet veganistisch te worden? (Er vanuit gaan dat je nu vegetariër bent)
- Waarom eet je geen vlees/vis (gezondheid/milieu/dierenwelzijn/anders)
- Zou jij bewust een of twee keer per week geen dierlijke producten willen eten? (Ik had hier de term 'flexanist' bij gedacht, een stapje verder dan de flexitariër)
- Welk product of eetmoment zou jij lastig vinden om te vervangen voor een 100% plantaardig alternatief.

Wellicht hebben jullie nog tips en/of opmerkingen voor mijn onderzoek en uiteindelijk food concept. Ieder geval super bedankt voor de input!

Edit: Door de admin verschoven naar de oproepdraad. Discussiëren in deze draad is niet mogelijk. Antwoorden op de hierboven gestelde vragen kun je per persoonlijk bericht aan de vragensteller sturen.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2018, 11:54:50 door Eelco »

Help mij met mijn werkstuk!
« Reactie #75 Gepost op: 17 oktober 2018, 18:46:09 »
Hallo iedereen!!

Mijn naam is Romy Smit en ik zit nu in 6VWO. Dit betekent dat ik een profielwerkstuk moet maken. Dit doe ik samen met 1 andere jongen uit mijn jaar. Het onderwerp van ons profielwerkstuk is het vegetarische dieet. Eén van de deelvragen is " Waarom worden mensen vegetarisch?" Om deze vraag te beantwoorden heb ik een survey gemaakt, welke ik graag in wil laten vullen door vegetarische mensen.
Dit is de link van de survey:
https://www.surveymonkey.com/r/XSSS2SQ

Zouden jullie mij a.j.b. willen helpen?!?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Romy.

Enquête voor mijn afstudeerproject 🥑
« Reactie #76 Gepost op: 30 oktober 2018, 08:43:19 »
Momenteel ben ik aan het afstuderen aan mijn opleiding Food Innovation aan de HAS Hogeschool in Den Bosch. Ik ben nog opzoek naar een aantal meningen betreft vegetarisch aanbod in snackbars. Iedereen mag zijn/haar mening geven in de enquête.

Als je vragen of opmerkingen hebt kun je ze hier stellen.Heel erg bedankt!

Https://www.enquetesmaken.com/s/snackbar

« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2018, 08:45:33 door studentgeena »

Onderzoek Vegan Mona Toetje
« Reactie #77 Gepost op: 21 mei 2019, 11:17:23 »
Hallo Allemaal,

 Wij zijn studenten aan de Radboud Universiteit die voor het vak Marketing onderzoek doen naar de mogelijkheid voor Mona om een vegan toetje te introduceren. Hierbij het verzoek om een enquête in te vullen over dit onderzoek. Het duurt ongeveer 3 minuten om de enquête in te vullen en jullie zouden ons er enorm mee helpen. De enquête is volledig anoniem.

 Alvast heel erg bedankt voor het invullen!




https://fmru.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_4TokhOyCqlZKPjv
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2019, 12:41:00 door veganbritt »

Filosofies vraagstuk
« Reactie #78 Gepost op: 28 mei 2019, 11:12:43 »
Hallo Vegans,

Wij doen een onderzoek naar vegetariërs en vleeseters, daarbij hebben we jullie hulp nodig. Zouden jullie onze enquête willen invullen het duurt slechts een minuut.
Zie hier de link; https://www.survio.com/survey/d/M9A2I1J9J8F5J4A4X

Alvast bedankt

Wieke_lokkie

Gebruikt u weleens een vleesvervanger?
« Reactie #79 Gepost op: 26 september 2019, 16:49:52 »
Hallo allemaal! Ik het kader van mijn afstudeerproject voer ik onderzoek uit. Jullie zouden mij heel erg helpen door het even in te vullen van deze enquête over “Alternatieve vleesvervangers”.  dus mocht je nog een paar minuutjes over hebben. Alvast bedankt!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEczuDgapAwJDEfVI__bCBykBamX1V8hlWwQ3w1eNYeOpe9w/viewform