Mei 23, 2012, 19:34:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 3 4 5 [6]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: In de minderheid zijn  (gelezen 4047 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Hega
Ervaren forumgebruiker

Geslacht: Man

« Antwoord #100 Gepost op: Januari 29, 2012, 01:29:33 »

Waarom voel jij je machteloos?
Als de ander de beslissing neemt om het niet eens met jou te zijn of zelfs niet naar je te luisteren, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Je draagt verantwoordelijkheid voor jouw keuzes om op een bepaalde manier te leven, dat doen de anderen ook. Net zoals dat jij vast ook liever niet wil dat iemand anders bepaalt wat goed is en wat je zou moeten doen, hebben zij dat omgekeerd net zo. Ongeacht wie er nou gelijk heeft, zul je elkaar toch die vrijheid moeten gunnen.
Probeer te kijken naar wat er wel goed gaat. Zoals dat jij wel bij je principes blijft en dat je in ieder geval geprobeerd hebt uit te leggen waarom je die keuzes maakt. Je had voor de lieve vrede ook je mond dicht kunnen houden natuurlijk of maar gewoon het 'normale vlees' kunnen nemen zonder te kijken naar wat er wel mogelijk is.

Dat machteloze gevoel komt gewoon omdat ik het gevoel heb dat sommige mensen blijkbaar geen respect kunnen tonen voor mijn standpunten, zienswijzen etc.
Ergens besef ik wel dat dit altijd een probleem zal blijven.
Of ik het nu over vegetarisch eten heb of over biologisch vlees.
Er zullen altijd mensen blijven die het onzin zullen vinden.
Die mensen vergeten dat hun mening niet de waarheid hoeft te zijn.
Het is echter ook niet zo dat ik gelijk hoef te hebben.
Het irriteert me echter gewoon mateloos zoals sommige mensen kunnen praten.
Dat is iets wat je altijd zult blijven tegenkomen helaas.

Ik vind verder dat je het heel goed omschrijft, Bast.
Bast
Super-forummer

« Antwoord #101 Gepost op: Januari 30, 2012, 13:19:03 »

Het irriteert me echter gewoon mateloos zoals sommige mensen kunnen praten.
Dat is iets wat je altijd zult blijven tegenkomen helaas.

Inderdaad, dus des te belangrijker dat je je blijft focussen op wat je wel kan veranderen. Dan blijf je actief bezig met de dingen die je wel kan verbeteren en voel je je minder machteloos. Denk in mogelijkheden.

Geen betere buur dan moeder natuur
Pagina's: 1 ... 3 4 5 [6]   Omhoog
  Print  

Ga naar: