Vegatopia Forum

Glossy voor vegetariërs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #40 Gepost op: 01 november 2011, 08:45:47 »
Vooral omdat het hetzelfde doet als Wakker Dier doet, nl. de definitie van 'vegetarisme' enorm willen oprekken (lees: kapot maken) (geeft WD ook toe dat ze dat willen doen... :( ).

Hier is op zijn minst een deugdelijke bronvermelding/link wel op zijn plaats, lijkt me.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #41 Gepost op: 01 november 2011, 09:31:57 »
Vooral omdat het hetzelfde doet als Wakker Dier doet, nl. de definitie van 'vegetarisme' enorm willen oprekken (lees: kapot maken) (geeft WD ook toe dat ze dat willen doen... :( ).

Hier is op zijn minst een deugdelijke bronvermelding/link wel op zijn plaats, lijkt me.

Van de site van WD:

Is Wakker Dier tegen het eten van vlees?

Nee, al denkt Wakker Dier wel dat het verstandig zou zijn om met z’n allen minder vlees te eten. Maar bovenal dient dit vlees afkomstig te zijn van dieren die een fatsoenlijk leven hebben gehad. Daarnaast is veel vlees eten ongezond en zeer belastend voor het milieu.

http://www.wakkerdier.nl/faq

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #42 Gepost op: 01 november 2011, 10:00:29 »
Ja, hier wordt de definitie van vegetarisme wel enorm opgerekt  ???

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #43 Gepost op: 01 november 2011, 10:33:59 »
Ja, hier wordt de definitie van vegetarisme wel enorm opgerekt  ???

Wakker Dier is duidelijk geen organisatie die de bedoeling heeft vegetarisme an sich te promoten, behalve dan in de context dat het beter is voor dieren. Dat is een opgerekte definitie, dunkt mij. Ik zou ook niet weten hoe je dat anders kan lezen  ::)

Bij wakker Dier zou je nog vleesrecepten kunnen aantreffen (zie ook weer hun faq); eenzelfde organisatie maar dan vegetarisch zou dat nooit doen.

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #44 Gepost op: 01 november 2011, 10:36:46 »
Ja, hier wordt de definitie van vegetarisme wel enorm opgerekt  ???

Wakker Dier is duidelijk geen organisatie die de bedoeling heeft vegetarisme an sich te promoten, behalve dan in de context dat het beter is voor dieren. Dat is een opgerekte definitie, dunkt mij.

Nee, dat is helemaal geen definitie. En al helemaal niet van vegetarisme.
 ???
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #45 Gepost op: 01 november 2011, 10:39:29 »
Dat is een opgerekte definitie, dunkt mij.

Misschien moet je de definitie van het woord definitie eens opzoeken!?

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #46 Gepost op: 01 november 2011, 10:49:12 »
@Tijgerkonijn en Felix: de zon schijnt te mooi om een potje te gaan haarkloven. Als jullie zo nodig willen proberen om vegetarisme en Wakker Dier in één adem te noemen zonder het idee te hebben dat je de eerste geweld aandoet - be my guest.

Ook: zoek samen maar een definitie uit die het een rijmt met het ander, kijk of het lukt om gematigd vleeseten te combineren met geen vlees eten.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #47 Gepost op: 01 november 2011, 11:20:13 »
Wakker Dier zegt niet dat vegetarisme inhoudt dat je wel eens vlees eet. Dus Wakker Dier rekt de definitie niet op.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #48 Gepost op: 01 november 2011, 11:29:48 »
@Tijgerkonijn en Felix: de zon schijnt te mooi om een potje te gaan haarkloven. Als jullie zo nodig willen proberen om vegetarisme en Wakker Dier in één adem te noemen zonder het idee te hebben dat je de eerste geweld aandoet - be my guest.

Ook: zoek samen maar een definitie uit die het een rijmt met het ander, kijk of het lukt om gematigd vleeseten te combineren met geen vlees eten.


Ah, je bedoelt iets geheel anders dan je zegt. Goed dat we dat weten, kunnen we daar in het vervolg rekening mee houden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #49 Gepost op: 01 november 2011, 11:35:35 »
Weet je ondertussen nog niet dat je forumgebruikers met gebruikersnamen in het engels waarin een dierennaam voorkomt altijd op die manier moet benaderen?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #50 Gepost op: 01 november 2011, 11:44:48 »
Ik denk trouwens dat Draek de verkiezing van sexy vegetarier bedoelt, waarvoor ook niet-vegetariers genomineerd worden.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #51 Gepost op: 01 november 2011, 12:36:17 »
Wat de verkiezing betreft, daar ben ik het met Draak eens dat dat op zijn minst twijfelachtig is. En vooral jammer, het zou niet-vega's idd kunnen laten denken dat vega's wel vis eten en dat ze zo af en toe ook nog een stukje vlees lusten.

Maar m.i. profileert Wakker Dier zich nooit als een vereniging die vlees- en viseten als amoreel zien en dat vegetarisme the way to go is. Waarom zouden ze zich anders druk maken dat bv. veel varkens geen modderpoel hebben? Als vegetarier heb je aan een varken immers helemaal niks!

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #52 Gepost op: 01 november 2011, 13:27:56 »
@Tijgerkonijn en Felix: de zon schijnt te mooi om een potje te gaan haarkloven. Als jullie zo nodig willen proberen om vegetarisme en Wakker Dier in één adem te noemen zonder het idee te hebben dat je de eerste geweld aandoet - be my guest.

Ook: zoek samen maar een definitie uit die het een rijmt met het ander, kijk of het lukt om gematigd vleeseten te combineren met geen vlees eten.


Ah, je bedoelt iets geheel anders dan je zegt. Goed dat we dat weten, kunnen we daar in het vervolg rekening mee houden.

Nee.

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #53 Gepost op: 01 november 2011, 13:31:33 »
Jawel, dat is duidelijk gebleken.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #54 Gepost op: 01 november 2011, 14:13:33 »
Jawel, dat is duidelijk gebleken.

Alsjeblieft, probeer dat niet te bewijzen; dit schijnbaar lichte topic is toch al zo gekaapt door de erven wrok, onmin en gekissebis.

Het glossy probeert een brug te slaan tussen de betere wereld van vleesverlaters en zij die dat wonderbare licht nog niet hebben gezien - binnen de beperkingen van een glossy, die per definitie, of om ook maar afstand te nemen van dat aangeslagen woord, bij reputatie dan, lichtvoetig en -verteerbaar zijn. Daarin is het zeker geslaagd.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #55 Gepost op: 01 november 2011, 14:20:45 »
Weet je ondertussen nog niet dat je forumgebruikers met gebruikersnamen in het engels waarin een dierennaam voorkomt altijd op die manier moet benaderen?
Bedoel je mij?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #56 Gepost op: 01 november 2011, 15:00:10 »
Wombat is toch het Nederlandse woord voor wombat?
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #57 Gepost op: 01 november 2011, 15:14:02 »
Jawel, maar het is ook Engels.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #58 Gepost op: 01 november 2011, 15:51:09 »
Als vegetarier heb je aan een varken immers helemaal niks!
Ik wel hoor, al ik me niet fijn voel knapt mijn humeur enorm op van (baby)varkens. Betere vrolijkheidstherapie dan leuke diertjes knuffelen/kijken kan ik niet verzinnen!  ;)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #59 Gepost op: 01 november 2011, 16:11:34 »
Als vegetarier heb je aan een varken immers helemaal niks!
Ik wel hoor, al ik me niet fijn voel knapt mijn humeur enorm op van (baby)varkens. Betere vrolijkheidstherapie dan leuke diertjes knuffelen/kijken kan ik niet verzinnen!  ;)


Op knuffelen na natuurlijk :P