Vegatopia Forum

Glossy voor vegetariërs

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #60 Gepost op: 01 november 2011, 16:34:57 »
Zie hier: http://www.wakkerdier.nl/sexyvegetarier/over-vegetariers

Dat is toch wel oprekken he?

"Als vlees en vis een uitzondering worden in je dieet, en wanneer je ze bewust eet, mag je je van ons zeggen dat je vegetarisch eet."
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #61 Gepost op: 01 november 2011, 16:35:52 »
Vooral omdat het hetzelfde doet als Wakker Dier doet, nl. de definitie van 'vegetarisme' enorm willen oprekken (lees: kapot maken) (geeft WD ook toe dat ze dat willen doen... :( ).

Hier is op zijn minst een deugdelijke bronvermelding/link wel op zijn plaats, lijkt me.

Ik had het in een mail staan. Maar zie dat ze het nu ook op de site zetten. Zie ander bericht.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #62 Gepost op: 01 november 2011, 16:35:54 »
Wat de verkiezing betreft, daar ben ik het met Draak eens dat dat op zijn minst twijfelachtig is. En vooral jammer, het zou niet-vega's idd kunnen laten denken dat vega's wel vis eten en dat ze zo af en toe ook nog een stukje vlees lusten.
Nou, ik denk vooral dat ook niet-vegetariers van Wakker Dier denken dat ze een beetje dom zijn. Voorzover men al kennis neemt van de hele verkiezing.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #63 Gepost op: 01 november 2011, 16:38:42 »
Wat de verkiezing betreft, daar ben ik het met Draak eens dat dat op zijn minst twijfelachtig is. En vooral jammer, het zou niet-vega's idd kunnen laten denken dat vega's wel vis eten en dat ze zo af en toe ook nog een stukje vlees lusten.

Maar m.i. profileert Wakker Dier zich nooit als een vereniging die vlees- en viseten als amoreel zien en dat vegetarisme the way to go is. Waarom zouden ze zich anders druk maken dat bv. veel varkens geen modderpoel hebben? Als vegetarier heb je aan een varken immers helemaal niks!

Nee, ze zijn geen vega promotie club.. daarom moeten ze ook niet de definitie herschrijven!

Overigens bedriegt wakker dier de consument ook met verkeerde beelden. Zoals de varkens in weide met modderpoelen. Dat zou 'biologisch' zijn. Echter is dat vooral een ideaalbeeld. Niet de werkelijkheid. Ik heb al mensen gesproken die door wakker dier dachten dat hun varken (van het vlees iig) standaard in groene weiden rondloopt en modderpoel ter beschikking heeft.
Maar het is dus erg suggestief wat ze doen.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #64 Gepost op: 01 november 2011, 16:43:55 »
Nee, ze zijn geen vega promotie club.. daarom moeten ze ook niet de definitie herschrijven!
Ja, want als je de definitie herschrijft verander je een fundamenteel onderdeel van de wereld!

Dit sterkt me maar weer in mijn overtuiging dat dierenrechtenactivisten de erfgenamen van Calvinisten zijn. Diepgelovig, recht in de leer, geneigd tot splinteren en eerbied voor het Woord.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #65 Gepost op: 01 november 2011, 16:46:24 »
Zie hier: http://www.wakkerdier.nl/sexyvegetarier/over-vegetariers

Dat is toch wel oprekken he?

"Als vlees en vis een uitzondering worden in je dieet, en wanneer je ze bewust eet, mag je je van ons zeggen dat je vegetarisch eet."

Nou, dat is idd oprekken. Erg jammer, ik zie ook niet in waarom ze dat doen.

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #66 Gepost op: 01 november 2011, 16:47:21 »
Zie hier: http://www.wakkerdier.nl/sexyvegetarier/over-vegetariers

Dat is toch wel oprekken he?

"Als vlees en vis een uitzondering worden in je dieet, en wanneer je ze bewust eet, mag je je van ons zeggen dat je vegetarisch eet."

Ah! Die had ik gemist, dank je. Dus zo lijm je Henk en Ingrid de rookworst af :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #67 Gepost op: 01 november 2011, 16:47:24 »

Overigens bedriegt wakker dier de consument ook met verkeerde beelden. Zoals de varkens in weide met modderpoelen. Dat zou 'biologisch' zijn. Echter is dat vooral een ideaalbeeld. Niet de werkelijkheid. Ik heb al mensen gesproken die door wakker dier dachten dat hun varken (van het vlees iig) standaard in groene weiden rondloopt en modderpoel ter beschikking heeft.


En kopen die mensen dan speciaal vlees?

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #68 Gepost op: 01 november 2011, 16:48:05 »
Zie hier: http://www.wakkerdier.nl/sexyvegetarier/over-vegetariers

Dat is toch wel oprekken he?

"Als vlees en vis een uitzondering worden in je dieet, en wanneer je ze bewust eet, mag je je van ons zeggen dat je vegetarisch eet."

Uiterst merkwaardig inderdaad. Zo'n zet valt me tegen van WD.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #69 Gepost op: 01 november 2011, 16:51:06 »
Nee, ze zijn geen vega promotie club.. daarom moeten ze ook niet de definitie herschrijven!
Ja, want als je de definitie herschrijft verander je een fundamenteel onderdeel van de wereld!

Dit sterkt me maar weer in mijn overtuiging dat dierenrechtenactivisten de erfgenamen van Calvinisten zijn. Diepgelovig, recht in de leer, geneigd tot splinteren en eerbied voor het Woord.

Nou generaliseer en overdrijf je wat. Voor de gebruikte definitie van WD bestaat de term flexitariër, maar niet vegetariër.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #70 Gepost op: 01 november 2011, 16:53:44 »
Uiterst merkwaardig inderdaad. Zo'n zet valt me tegen van WD.
Ach, het is gewoon een gevalletje spin, zoals je het altijd aantreft tegenwoordig als er een issue aangekaart moet worden. Anders krijg je namelijk van die winnaars die hebben gewonnen omdat hun moeder en een handjevol kennissen van een forum op ze gestemd hebben.

Dat gespin kennen we van een Wakker Dier-spinoff, de PvdD. Weten we nog hoe gezellig het hier was toen ze in hun eentje hier er voor hebben gezorgd dat we niet aan karma deden?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #71 Gepost op: 01 november 2011, 16:55:48 »
Nou generaliseer en overdrijf je wat. Voor de gebruikte definitie
Hou op het een definitie te noemen, want dat is ook overdrijven.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #72 Gepost op: 01 november 2011, 16:59:14 »
Uiterst merkwaardig inderdaad. Zo'n zet valt me tegen van WD.
Ach, het is gewoon een gevalletje spin, zoals je het altijd aantreft tegenwoordig als er een issue aangekaart moet worden. Anders krijg je namelijk van die winnaars die hebben gewonnen omdat hun moeder en een handjevol kennissen van een forum op ze gestemd hebben.

Dat gespin kennen we van een Wakker Dier-spinoff, de PvdD. Weten we nog hoe gezellig het hier was toen ze in hun eentje hier er voor hebben gezorgd dat we niet aan karma deden?

Intrigerend, hoewel weer ver van de topic!
1. Kan je dat hard maken, dat de PvdD een spin-off is van WD?
2. Wie zijn we?
3. Kan je garanderen dat als je lid bent van 'we' we het ook altijd gezellig zullen hebben?
4. Hoe hebben 'we' karma teruggekregen?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #73 Gepost op: 01 november 2011, 17:27:37 »

Overigens bedriegt wakker dier de consument ook met verkeerde beelden. Zoals de varkens in weide met modderpoelen. Dat zou 'biologisch' zijn. Echter is dat vooral een ideaalbeeld. Niet de werkelijkheid. Ik heb al mensen gesproken die door wakker dier dachten dat hun varken (van het vlees iig) standaard in groene weiden rondloopt en modderpoel ter beschikking heeft.


En kopen die mensen dan speciaal vlees?

ja, omdat ze het naar zichzelf konden verantwoorden. Mensen voelden bij het horen van de correcte info zich bedrogen. En hoewel ik het niet weet van allemaal, maar het leek er op dat een deel er van wel nu geen vlees meer ging eten. Maar kan niet controleren of ze dat idd nu zo gedaan hebben.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #74 Gepost op: 01 november 2011, 21:54:15 »
Ikke niet helemaal snappe...

Omdat WD voor modderpoelen voor varkens strijdt, namen deze mensen aan dat het vlees wat zij kochten (biologisch?) van dieren is die ook buiten mochten lopen?

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #75 Gepost op: 01 november 2011, 22:45:40 »
Ik heb het blad ook alweer een tijdje in huis en nog niet eens helemaal uitgelezen. Ik was ook wel erg verbaasd om stukjes te lezen waarin ex-vegetariërs vertellen waarom ze weer vlees zijn gaan eten. Ook bij de stukjes van de verkiezing van meest sexy vegetariër vond ik vreemd om te lezen dat niet alle genomineerden vegetariër zijn. Noem het dan de meest sexy flexitariër.

Leuk om te lezen vond ik het interview met Floris van Bommel en Moby.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #76 Gepost op: 01 november 2011, 23:24:24 »
Ikke niet helemaal snappe...

Omdat WD voor modderpoelen voor varkens strijdt, namen deze mensen aan dat het vlees wat zij kochten (biologisch?) van dieren is die ook buiten mochten lopen?

Nee, doordat WD suggestief doet alsof biologisch betekent dat varkens per definitie buiten in een weide rondlopen + beschikking hebben over modderpoelen dachten deze personen dat als ze biologisch varkensvlees kochten dat het zeker weten van varkens kwam die dus in weide liepen en modderpoel hadden.

WD misleid daarmee de consument erg. Omdat ze op diverse vlakken dit suggereren. CIWF doet dat ook. Heb die weleens benaderd erover. Die gaven als antwoord: "Inderdaad staan niet alle biologische varkens in de wei, ook de biologische veehouderij is voor verbetering vatbaar! Compassion In World Farming streeft naar een wereld waar landbouwdieren worden behandeld met compassie en respect, zonder verre veetransporten en zonder bio-industrie. Om te laten zien dat dit goed mogelijk laten we op onze site foto's zien zoals de afbeelding die jij bedoelt, ook al is dat jammer genoeg nu nog een uitzonderingssituatie. "

En ik vind het niet erg als CIWF of Wakker Dier plaatjes laat zien van hoe het kan zijn, maar ze wekken de suggestie door niet te vertellen dat het uitzonderingen zijn dat de biologische veesector zo omgaat met de dieren zoals die plaatjes.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #77 Gepost op: 01 november 2011, 23:28:36 »
Ah. Zelf wist ik dat lang niet alle biologische varkens lekker naar buiten mogen om te poelen, maar ze hebben het uiteindelijk nog altijd beter dan hun broers en zussen in de bioindustrie.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #78 Gepost op: 02 november 2011, 00:35:52 »
Ah. Zelf wist ik dat lang niet alle biologische varkens lekker naar buiten mogen om te poelen, maar ze hebben het uiteindelijk nog altijd beter dan hun broers en zussen in de bioindustrie.

Dat is denk maar net hoe je er tegen aankijkt. Ik vind zelf dat het minimale verschillen zijn. En vind 'beter' dan ook een te groot woord.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #79 Gepost op: 02 november 2011, 07:16:03 »
Intrigerend, hoewel weer ver van de topic!
1. Kan je dat hard maken, dat de PvdD een spin-off is van WD?
2. Wie zijn we?
3. Kan je garanderen dat als je lid bent van 'we' we het ook altijd gezellig zullen hebben?
4. Hoe hebben 'we' karma teruggekregen?
Ja, want dit bedoelde ik ook precies met wat ik zei.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.