Vegatopia Forum

Glossy voor vegetariërs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #80 Gepost op: 02 november 2011, 07:17:48 »
Ah. Zelf wist ik dat lang niet alle biologische varkens lekker naar buiten mogen om te poelen, maar ze hebben het uiteindelijk nog altijd beter dan hun broers en zussen in de bioindustrie.

Dat is denk maar net hoe je er tegen aankijkt. Ik vind zelf dat het minimale verschillen zijn. En vind 'beter' dan ook een te groot woord.
Maar dieren die al dan niet onverdoofd geslacht worden, dat is wel een significant verschil. In die paar seconden, hoogstens minuten.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #81 Gepost op: 02 november 2011, 11:12:51 »
Ah. Zelf wist ik dat lang niet alle biologische varkens lekker naar buiten mogen om te poelen, maar ze hebben het uiteindelijk nog altijd beter dan hun broers en zussen in de bioindustrie.

Dat is denk maar net hoe je er tegen aankijkt. Ik vind zelf dat het minimale verschillen zijn. En vind 'beter' dan ook een te groot woord.
Maar dieren die al dan niet onverdoofd geslacht worden, dat is wel een significant verschil. In die paar seconden, hoogstens minuten.

Zoals ik al eens gezegd heb vind ik dat ook geen bijzondere getallen. Met dat wetsvoorstel heb ik andere redenen om daar achter te staan. En dat is vooral dat er eens gezegd wordt dat er een einde moet komen aan uitzonderingen maken. Dat er eens een grens gesteld wordt.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #82 Gepost op: 02 november 2011, 11:38:34 »
En dat is vooral dat er eens gezegd wordt dat er een einde moet komen aan uitzonderingen maken. Dat er eens een grens gesteld wordt.
Wat is dat voor 'n vage rechtse praat?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #83 Gepost op: 02 november 2011, 11:40:03 »
En dat is vooral dat er eens gezegd wordt dat er een einde moet komen aan uitzonderingen maken. Dat er eens een grens gesteld wordt.
Wat is dat voor 'n vage rechtse praat?
Hoezo mag je niet rechts zijn van jou? ;)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #84 Gepost op: 02 november 2011, 11:47:34 »
Mag best, zolang je maar geen vage algemeenheden uitkraamt. Want op elke stelregel zijn om uiteenlopende redenen uitzonderingen te maken. Dat is omdat de wereld niet netjes in hokjes past, weetjewel.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #85 Gepost op: 02 november 2011, 12:12:41 »
Uitzondering voor onverdoofde slacht is niet goed te beargumenteren iig.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #86 Gepost op: 02 november 2011, 12:43:15 »
Jawel hoor.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #87 Gepost op: 02 november 2011, 13:10:45 »
Misschien kunnen jullie er een discussie over beginnen? Dat vinden vast veel mensen interessant.

Kiwi

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #88 Gepost op: 02 november 2011, 13:23:17 »
 :heehee:

Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #89 Gepost op: 02 november 2011, 13:36:58 »
En dat is vooral dat er eens gezegd wordt dat er een einde moet komen aan uitzonderingen maken. Dat er eens een grens gesteld wordt.
Wat is dat voor 'n vage rechtse praat?

Kunt U mij uitleggen hoe dit rechts te noemen valt? Als het wordt 'grens' valt, is het automatisch rechts?

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #90 Gepost op: 02 november 2011, 13:46:17 »
Misschien kunnen jullie er een discussie over beginnen? Dat vinden vast veel mensen interessant.

Misschien kan er een aparte discussiedraad komen voor Christiaan en Draek. Dan kunnen andere forumgebruikers gewoon rustig onvervuilde draden lezen.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #91 Gepost op: 02 november 2011, 15:36:32 »
Misschien kunnen jullie er een discussie over beginnen? Dat vinden vast veel mensen interessant.

Misschien kan er een aparte discussiedraad komen voor Christiaan en Draek. Dan kunnen andere forumgebruikers gewoon rustig onvervuilde draden lezen.

Ik denk dat Christiaan meer gebaat is met een topic voor zichzelf.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #92 Gepost op: 02 november 2011, 16:09:38 »
Misschien kunnen jullie er een discussie over beginnen? Dat vinden vast veel mensen interessant.
O, sorry, had ik er voor jouw goede begrip een linkje in moeten zetten?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #93 Gepost op: 03 november 2011, 22:38:19 »
Zie hier: http://www.wakkerdier.nl/sexyvegetarier/over-vegetariers

Dat is toch wel oprekken he?

"Als vlees en vis een uitzondering worden in je dieet, en wanneer je ze bewust eet, mag je je van ons zeggen dat je vegetarisch eet."

Nou, dat is idd oprekken. Erg jammer, ik zie ook niet in waarom ze dat doen.

http://www.petitiesonline.nl/petitie/behoud-de-definitie-van-vegetarier/230
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #94 Gepost op: 19 februari 2012, 14:23:45 »
Nu een abbo nemen op de Vega en je krijgt een gratis leren tas erbij.  ::)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #95 Gepost op: 19 februari 2012, 14:28:47 »
 ;D

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #96 Gepost op: 19 februari 2012, 22:09:52 »
Nu een abbo nemen op de Vega en je krijgt een gratis leren tas erbij.  ::)

Ach, vegetariërs hebben geen probleem met leer: Cadeau MyPaperBaggy = van biologisch gelooide rundleer

Maar hier dus weer de taalstruikel. Is het biologisch gelooid, of is het gelooid biologisch leer, of is het leer van een biologisch geslachte koe, of is het leer van een geslachte biologische koe? Of gewoon een sigaar uit eigen doos?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #97 Gepost op: 20 februari 2012, 00:06:00 »
Volgens mij is het ook fairtrade. Leer afkomstig van koeien uit India en het biologische aspect slaat op de manier van het looien van het leer volgens mij. Dus niet schadelijk voor het milieu.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #98 Gepost op: 21 februari 2012, 13:30:11 »
Volgens mij is het ook fairtrade. Leer afkomstig van koeien uit India en het biologische aspect slaat op de manier van het looien van het leer volgens mij. Dus niet schadelijk voor het milieu.

Dat laatste klopt niet. Het gaat sowieso om ecologisch gelooid leer begrijp ik (maar op diverse sites staat het anders). Oftewel.. een leuk woord er voor om aan te duiden dat het minder schadelijk is. Kan niets vinden over keurmerk op die tas.

Daarnaast is leer sowieso schadelijk voor het milieu. De dieren die gefokt worden er voor hebben een impact op het milieu. En niet zo klein ook.

En als je toch gradaties wilt maken over dierenwelzijn, dan moet je toch echt niet leer uit India nemen, want die dieren worden letterlijk het slachthuis ingeschopt.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #99 Gepost op: 21 februari 2012, 13:30:36 »
;D

Ik dacht.. ik meld het sowieso hier even. Vast een goede aanbieding voor de vegatopia-vegetarier ;)
Stem op de Partij voor de Dieren