Mei 23, 2012, 20:41:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ovenschotels  (gelezen 656 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Flashy
Nieuw op het forum
*

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Oktober 27, 2011, 13:16:33 »

Via de zoekfunctie nog niet echt recepten voor ovenschotels gevonden.
Wie heeft er lekkere recepten?
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 27, 2011, 13:27:07 »

Ovenschotel met kaassaus: http://www.vegatopia.com/vega/koken/specials/studentenspecial-2010/11084-studentenweek-kaassaus-voor-ovenschotel

Chili-polenta-ovenschotel: http://www.vegatopia.com/vega/koken/specials/amerika-week/8623-amerika-week-mccains-chili-polenta-ovenschotel-uit-arizona

Ovenschotel met knolselderij en zoete aardappel: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11158-ovenschotel-met-knolselderij-en-zoete-aardappel
Sedna
Bekende op het forum
**

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 27, 2011, 15:49:42 »

Ik kijk veel op appie - recepten. Als ik daar vegetarisch in tik komen er meer dan 3000 recepten te voor schijn. Als ik dan ook ovenschoter in tik. Komen er 17: http://www.ah.nl/appie/recepten/recepten-vinder#/appie/recepten/recepten-vinder?rq=ovenschotel&proteinSource=vegetarisch

Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.
Flashy
Nieuw op het forum
*

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 31, 2011, 12:41:22 »

Bedankt beide!
Sedna
Bekende op het forum
**

« Antwoord #4 Gepost op: November 01, 2011, 09:34:56 »

Nog een tip eigenlijk. Me zoon is lid van de bieb (hij mag nog gratis, minderjarig) en dan neem ik elke keer een ander vegetarisch kookboek mee. Kost het me niks en heb ik elke keer lekkere recepten.

Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.
Antje
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 08, 2012, 14:19:16 »

Maandag had ik een stoofschotel gemaakt uit onze nieuwe gietijzeren (rode <3 ) pan van de AH.
Ik had van een vriendin gehoord dat linzen met bleekselderij wel een goede combinatie waren en ik had pas pastinaak gekocht, dus ik heb maar wat geprobeerd.
Voor twee personen wordt dat dan.. *typt recept uit*
Bakboter, 4 tenen knoflook, 1 ui, 3 stengels bleekselderij, 200 gram linzen, 2 pastinaken, water (ik weet niet meer hoeveel, maar ik kom er in het recept op terug), 2 blikjes tomatenpuree, chili-kruiden, koriander, zout en peper.
Knoflook, ui, bleekselderij, pastinaak in stukjes snijden.
Bakboter in de pan doen. Vier tenen knoflook en een rode ui (ik had toevallig nog rode) toevoegen. Bleekselderij en pastinaak stukjes toevoegen. Tijdje laten bakken/sudderen. Linzen en water toevoegen. Zoveel water dat de linzen een beetje drijven. Tomatenpuree toevoegen en kruiden naar keuze. Ik wilde een beetje pittig, dus ik dacht dat chili-kruiden wel okee zouden zijn. Ik twijfel wat ik er nog meer in heb gedaan, maar misschien ook nog tijm en koriander. Verder een beetje zout en peper. Dat heb ik dan weer 20 minuutjes ofzo laten sudderen. En toen had ik dus een pittige stoofpot, het water kookt in en de groenten hebben een beetje saus nog over. Voor de volgende keer wil ik in elk geval pompoen er nog bij doen en wie weet.

Groetjes, Antje
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: