Mei 23, 2012, 20:55:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mens en dier, en onze vreemde relatie  (gelezen 854 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Temari
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #20 Gepost op: December 11, 2011, 15:29:51 »

Ben je er zelf al wat meer over uit, Lijn? En heeft je schoonzus nog een uil besteld?
lieve lijn
Mega-forummer

lieflijntje
« Antwoord #21 Gepost op: December 11, 2011, 19:43:38 »

Schoonzusje gaat ws voor half jaar naar australië met der vriendje komend jaar dus t hele uiltjes verhaal is een beetje van de baan. Het wat ze in de tussentijd met der caafje en vogel gaat doen  Roll Eyes Ik probeer me er maar niet mee te bemoeien... Denk dat ik dat alleen maar fout kan doen. Heb wel tegen mijn vriend verteld wat ik gelezen heb over uilen als huisdier een aangegeven dat ik het moeilijk vind omdat ik bang ben dat ze denken dat ik alleen met dat soort info zou komen omdat ik sowieso al tegen ben. (dat is misschien ook wel zo maar goed, dat wil niet zeggen dat ze niet mag nadenken  Grin)
Dus mocht er nog een x iets geopperd worden, dan gaat mijn vriend me helpen, het subtiel duidelijk te maken

Had wel al bedacht dat als de caaf ergens naar toe moet, ik wel opvang ga spelen, maar dan komt er wel meteen een vriendje bij Grin

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
Temari
Super-forummer

« Antwoord #22 Gepost op: December 11, 2011, 19:46:18 »

hihi, mooi! Smiley
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #23 Gepost op: December 11, 2011, 19:52:45 »

Jeuj, één caaf alleen is dierenmishandeling.
En jeuj, want niks leukers dan caven.
En jeuj, want ze worden ook nog eens gelukkig van je groente- en fruitresten. Heel praktisch.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #24 Gepost op: December 12, 2011, 00:53:50 »

Hoe breng je iets al tactisch liegend geheel terloops ter sprake:

online kwam je heel toevallig iemand tegen die ook dol is op uilen en zelfs een kerkuiltje als huisdier heeft gehad en oi wat was het een schattig en leuk en aanhankelijk dier, maar
a. het ging dood na een zeer ellendig en lang zieknest vanwege het niet voeren van prooidieren,
b. ze werd zelf lichtelijk onwel iedere keer dat ze het dier een bevroren muis toe schoof,
c. het dier kreeg last van zijn/haar hormonen en probeerde die te botvieren op de kat die vervolgens door de dierenarts behandeld moest worden aan bijt- en krabwonden en daarna zware paniekaanvallen kreeg bij iedere oehoe (of wat voor geluid een kerkuiltje ook maakt),
of d. in een onbewaakt ogenblik at het uiltje haar hamster/muis/cavia/vogeltje op.
lieve lijn
Mega-forummer

lieflijntje
« Antwoord #25 Gepost op: December 12, 2011, 17:43:40 »

Haha hizzi jij maakt t wel heel erg! Ik stel t even uit, en idd de combi caaf uil ga ik zeker gebruiken :p

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
Enelya
Bekende op het forum
**

« Antwoord #26 Gepost op: December 12, 2011, 18:31:11 »

wat betreft de dierentuinen:
die zijn verplicht mee te werken / projecten op te zetten als het uit zetten van bedreigde diersoorten / educatie om diersoorten in stand te houden etc.

wat betreft liefde voor dieren:
Ik denk dat je wel van dieren kunt houden en ze tegelijkertijd kunt mishandelen (uit onwetendheid of niet willen weten). Mijn moeder verzorgt mij ook heel goed en komt regelmatig spulletjes brengen terwijl ze weet dat ik sommige spulletjes helemaal niet wil. Toch houd ze veel van mij.
ik maak me er ook vaak kwaad om en noem dingen dierenmishandeling, waarop zeer geschokt word gereageerd...
RvO
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #27 Gepost op: December 13, 2011, 04:07:05 »

... Ik kan me wel een dierentuin herinneren (Rhenen?) met een berenbos oid dat vrij groot was, maar toch.  ...
Het berenbos in Ouwehands (Rhenen) vind ik dan juist wel een goed initiatief. Daar worden beren uit circussen ed opgevangen. Deze dieren kan je niet in "de natuur" loslaten; ze redden zich daar niet; ze zouden een langzame dood sterven. Artikeltje: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/25095-berenbos-in-ouwehands-zoo-en-stichting-alertis.html.

Een andere verhaal, over het dilemma: mens ~ dier: http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/s/reporter-schoonmoeder-natuur.html

Een beetje late reactie, maar na het zien van deze docu schoot me het berenbos weer te binnen.
« Laatste verandering: December 13, 2011, 04:11:46 door RvO » Gelogd
RvO
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #28 Gepost op: December 13, 2011, 04:30:31 »

;.... bij iedere oehoe (of wat voor geluid een kerkuiltje ook maakt) .....
Oehoe? Niet helemaal: http://www.youtube.com/watch?v=6Ugn6nhjFRg  Wink.
Voor een echte oehoe moet je bij de Oehoe zijn. De Bosuil heeft een eigen versie van oehoe: http://www.youtube.com/watch?v=ru4ExqN7ZZw Hier word ik nou helemaal vrolijk van  Cheesy. Het begin van de lente. Ze beginnen vaak al eind januari te roepen.

Ja, off topic, maar kon het even niet laten.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: