Vegatopia Forum

Terschelling

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Terschelling
« Gepost op: 04 juni 2010, 13:02:21 »
't Golfje, Midsland-Noord op Terschelling. Ik zou het zelf niet zo snel uitkiezen, maar het was lekker. Ze hebben een aparte vegetarische kaart.
Vooraf o.a. schapenkaasblokjes, olijven en zonnebloempitjes. Daarna volgende een amuse, de vegetarische versie was een aspergesoepje in een glaasje met een kaasbitterbal en zeekraalmayonaise. Er volgde daarna brood met boter en een wat grassige olijfolie. Daarna een voorjaarsalade met gemarineerde cherrytomaatjes, courgette, buffelmozzarella en tuinkersolie. Toen kwamen de spinazie-basilicum wontons met zongedroogde tomaat. De ricottataart werd geserveerd met groene pesto fettucini. Rare combi en de opmaak van de pasta maakte het moeilijk te eten, als je het het niet in stukjes sneed. Daar heb ik een hekel aan, ik ben een zeikerd. De ricottataart vond ik niet zo briljant. Bijna alle gangen werden opgeleukt met een gebakken aardappelchip. Toe dessertwijn en een chique kopje thee met oa lonka fudge. Voor een wat chiquere tent vind ik een supermarktfudge met het logo erop een beetje jammer, maar het was wel allemaal leuk opgemaakt. Opvallend, wij hadden geen peper en zout op tafel, maar die hadden we ook niet nodig eigenlijk.
Netjes, verzorgd en goed eten, wel een aanrader als je wat chiquer uit eten wil hier.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Terschelling
« Reactie #1 Gepost op: 09 juni 2010, 23:50:40 »
De Drie Grapen (Midsland-Noord, Terschelling) heeft een soort raspatat, die erg lekker is met hun slasausje. Zij noemen het dressing, maar dat woord associeer ik niet zo met mayo-achtige sausjes. Maar goed, erg lekker! En een glaasje Rietvallei toe.

Op Iens waren wat negatieve posts over de bediening. Die ervaring heb ik nooit gehad tot vandaag, de bediening kwam ietwat levensmoe over. Jammer. Maar de frietjes blijven lekker!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terschelling
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2010, 18:10:07 »
Linzentaart met een gepofte aardappel en een schaaltje rauwkost bij de Rustende Jager (stomme naam) in Formerum, Terschelling.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Terschelling
« Reactie #3 Gepost op: 02 september 2015, 23:34:17 »
Vorige week een weekje op Terschelling geweest.  :D
We zijn best vaak uit eten geweest. ;D We hebben lekker gegeten bij De Boschplaat (Oosterend), Onder de Pannen (Midsland), de Koegelwieck (Oosterend) (wel iets te prijzig hoofdgerecht voor wat je krijgt, maar voor- en nagerecht waren heerlijk) en De Koffiepot (Midsland). Lunch bij De Loods (West-Terschelling) was ook lekker. Bij strandtent De Branding hadden we 's middags een keer heerlijke borrelhapjes, zoals geitenkaaskroketjes, maar het avondeten viel tegen. De tortillaschotel was een zak tortillachips leeggegooid op het bord met gesmolten kaas, enkele bonen en wat mais en een kneepje chilisaus.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Terschelling
« Reactie #4 Gepost op: 03 september 2015, 09:35:15 »
Grappig, wij waren van de zomer ook maar weer eens bij De Boschplaat en voor het eerst bij Onder de Pannen geweest. De Boschplaat viel ons tegen, ook de carnivoor was niet blij. Meest slappe sneue asperge ooit gehad. Jammer.
Onder de Pannen probeerden we de fondue van mierikswortel-knoflookkaas van de Pieter Peitshoeve, best lekker. De Koegelwieck sloegen we dit jaar over (menu sprak ons niet zo aan), maar beviel eerder altijd. Het is dan niet de goedkoopste tent, maar wel altijd heel verzorgd en veel garnituren en alles wat het toch een aardige prijs/kwaliteitsverhouding gaf. Overigens zit de Koegelwieck in Hoorn, dus misschien ben je stiekem wel bij De Heeren van de Schelling in plaats van de Koegelwieck geweest?
Bij de strandtenten heeft Heartbreak Hotel ("laatste koffie voor Ameland") bij ons een streepje voor. Daar serveren ze bitterballen van de Vegetarische Slager :D
Verder een brunch gedaan bij De Dis op West. Beetje rare verhoudingen. Een rond getoast broodje voor dik 7 euro met een te dikke laag parmezaan erover, zodat je de rest van de vulling niet meer proeft. Beetje jammer, want met alleen wat geraspte parmezaan zou je de rest beter proeven en kan het zo een dikke euro goedkoper. Wel aardige mensen, leuk interieur en betere pizza dan we de La Grotta in Midsland voorgeschoteld kregen. Ook leuk is de thee, die ze ook verkopen om mee naar huis te nemen. Per zakje of leuk potje.
Lust is verandert in Pittig (West) en daarmee is de heerlijke appeltaart helaas verdwenen :-\  El Mundo, van dezelfde eigenaren ernaast, wel weer bezocht. (Na het zien van hun rendang vorig jaar, heb ik heel snobistisch besloten dat ik het Aziatische niet hoef te proberen bij hen. Als je rendang zo nat en waterig serveert, dan snap je iets niet vind ik...) Sommige dingen vallen wat tegen. Knoflookbrood met prei is een soort Turks broodje in puntjes met gesmolten kruidenboter en daarop per stukje in ringetje prei bijvoorbeeld, ik verwachtte toch iets anders. Wel vriendelijke lui en lekkere kroketjes.
En bij de Duif op West is het niet zo vegetarisch, maar hun nieuwe gebaksleverancier is toch wel een lekkere vooruitgang te noemen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Terschelling
« Reactie #5 Gepost op: 03 september 2015, 12:17:21 »
Oh jammer dat ik niet van tevoren heb gevraagd om ervaringen.  ;D

We zijn wel bij de Koegelwieck geweest, maar dacht dat het nog Oosterend was, maar inderdaad Hoorn. Wij hadden een huisje in Oosterend en het was redelijk dichtbij, dus vandaar m'n vergissing. Jammer dat ik van het Heartbreak Hotel niet wist, daar zijn we wel een paar keer het strand opgelopen namelijk.

Bij Onder de Pannen zat dochter te twijfelen over de fondue, maar is toch gegaan voor de Gado Gado (ik ook). Was erg lekker. Veel lekkerder dan de Gado Gado die ik tot nu toe weleens bij een Chinees heb gehad.

Dochter wilde graag bij Paviljoen West aan Zee eten, daar stonden ook wel wat vegetarische opties op de kaart, maar daar is het helaas niet van gekomen. We hebben er alleen wat gedronken 's middags. Jort Kelder kwam ook nog even langs. (Ik las later dat hij een huisje heeft daar in de buurt).
« Laatst bewerkt op: 03 september 2015, 12:19:33 door Monica »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Terschelling
« Reactie #6 Gepost op: 03 september 2015, 13:32:20 »
Nou ja, heb je weer een goede reden om terug te gaan ;)
Misschien komt er nog een artikel over trouwens..
Wij zaten ook vrij oostelijk trouwens, lekker rustig.

Wij gingen speciaal voor de fondue naar Onder de Pannen, want Meneer Bast is gek op kaasfondue en we zijn al jaren liefhebbers van dat kaasje ;D
De kaart van West aan Zee trekt me ook niet zo eigenlijk. Ik blijf 't Golfje in Midsland het leukst op vegagebied vinden, maar die is gewoon net even boven ons budget momenteel. Maar zij hebben standaard een vegakaart :D

En klopt, Jort heeft een huisje in die buurt laten bouwen ja.
Sin chile, no tiene chiste!