Vegatopia Forum

Versapers / slowjuicers

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brenda_lelie

Versapers / slowjuicers
« Gepost op: 06 januari 2013, 17:02:01 »
Ik heb vanmiddag een Versapers (http://www.versapers.nl/) gekocht. Heb net een beetje geëxperimenteerd met banaan, bleekselderij, wortel, citroen en sinaasappel. Erg lekkere sapjes kregen we ervan en van de wortelpulp kun je nog een lekkere wortelsalade maken.
Zijn er meer mensen met een Versapers of een andere slowjuicer? Ben wel benieuwd naar lekkere recepten!

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2013, 12:25:18 »
Ben ik de enige met een slowjuicer hier  ???

Ik zit nu aan een heerlijk sapje van een peer, 3 mandarijnen, een banaan en een stukje citroen.
Gisteren hadden we een groentesapje met rode kool, wortel, selderij, spinazie, peer en een stukje bergamot.
Ik vind het erg lekker en je krijgt echt megaveel groente en fruit binnen zo.

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2013, 13:00:45 »
Ik heb wel een sapcentrifuge op mijn keukenmachine zitten. Ik gebruik dat eigenlijk alleen maar voor troebele appelsap.
Want a sugarcube?

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2013, 13:16:42 »
Ik had een sapcentrifuge, die heb ik laatst verkocht omdat ik hem alleen maar afstofte....

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #4 Gepost op: 09 januari 2013, 13:56:06 »
Heb er zelf geen, maar vrienden van me wel ;)

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #5 Gepost op: 09 januari 2013, 14:02:21 »
Die dame van Home Made schreef in de volkskrant van zaterdag dat ze er een heeft en woest enthousiast is. Maar daar heb je misschien niets aan...
This is between me and the vegetable!

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #6 Gepost op: 09 januari 2013, 14:15:57 »
Ja dat las ik ook in het Magazine. Ik wou zo'n ding al een jaar en toen ben ik er dus zondag maar 1 gaan kopen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #7 Gepost op: 09 januari 2013, 15:15:38 »
Ik vind sap uit een sapcentrifuge meestal niet zo lekker, maar dit werkt anders, meer persen dan centrifugeren? Ziet er wel goed uit, maar wel duur zeg! Welke heb jij Brenda?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #8 Gepost op: 09 januari 2013, 16:07:14 »
Het is inderdaad meer een soort persen en daardoor blijven vitamines en enzymen ook beter behouden dan bij een sapcentrifuge. De pulp die er uit komt is helemaal droog dus je krijgt echt alle sap. Wat vind je niet lekker aan sap uit een centrifuge?
Ik heb zelf de Versapers gekocht. Het jammere is dat je de meeste van die dingen alleen online kan bestellen, er zijn weinig echte winkels die ze verkopen. Ik twijfelde ook nog om voor de Juicepresso te gaan, die leek me wat mooier en is wat goedkoper, maar de Versapers kon ik hier in een winkel bekijken. Hij kostte 309 Euro.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #9 Gepost op: 09 januari 2013, 16:43:11 »
Jaloers! Ik heb er een keer een heel lekker heet gember/limoen/pepersapje mee gehad op een beurs. Ik had al even gegoogeld maar ik kan het niet online vinden.
De prijs heeft me al die tijd tegengehouden. Ik heb op mijn Magimix een sapcentrifuge maar die is een ramp om schoon te krijgen. En ook houdt me wel tegen dat je er zoveel ingredienten in moet doen om maar een glaasje sap te krijgen (hoewel dat bij een Versapers geloof ik inderdaad wel minder is dan bij een centrifuge)
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2013, 17:08:35 »
Ja er gaat wel flink wat groente/fruit in een sapje maar het valt me nog redelijk mee. Maar het gaat er met twee sapjes per dag wel rap doorheen. Ik krijg nu wel een beetje beter idee waar je juist veel en waar juist weinig sap van krijgt.
Ik had net een maaltijdsapje met 2 kleine peren, anderhalf rodekoolblad, een schijfje citroen, 4 veldslaplukjes en 3 waspenen. En dan had ik dus een groot picardieglas helemaal tot de rand vol. Had er een vegaworstje en wat appelmoes bij, ben benieuwd of ik daar een avond college op haal :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #11 Gepost op: 10 januari 2013, 10:43:36 »
Het is inderdaad meer een soort persen en daardoor blijven vitamines en enzymen ook beter behouden dan bij een sapcentrifuge. De pulp die er uit komt is helemaal droog dus je krijgt echt alle sap. Wat vind je niet lekker aan sap uit een centrifuge?
Het scheidt zo snel, en ik proeft dan bij veel combinaties dat het niet echt een homogeen sap is, het is het mondgevoel. Zeker als er groente in zit merkte ik dat, bij alleen fruitsap is dat een stuk minder. Nou ben ik een zeikerd hoor, ik zeef vers sinaasappelsap ook gerust voor ik het opdrink, als er teveel fliebertjes in zitten  :-[
Citaat
Ik heb zelf de Versapers gekocht. Het jammere is dat je de meeste van die dingen alleen online kan bestellen, er zijn weinig echte winkels die ze verkopen. Ik twijfelde ook nog om voor de Juicepresso te gaan, die leek me wat mooier en is wat goedkoper, maar de Versapers kon ik hier in een winkel bekijken. Hij kostte 309 Euro.
Maar welke Versapers dan? Er staan er meerdere op de site, van 299 (Versapers Emotion wit) tot 319 voor de Versapers Emotion Titanium. Daarnaast hebben ze nog de Hurim serie die bijna 500 euro kost maar er dan wel cool uitziet. Ik zou niet echt weten op basis waarvan ik een keuze moet maken uit de verschillende Versapersen. Op de website staat ook geen goed overzicht van wat nu het verschil is tussen de verschillende modellen.

Edit: Ik zie net de FAQ: http://versapers.nl/faq, daar staat in dat de Huroms meer voor de Amerikaanse/Canadese markt zijn en dat er maar kleine verschillen zijn. Geen 160 euro waard, vermoed ik, want het binnenwerk is hetzelfde.

Volgens dezelfde FAQ kunnen de onderdelen niet in de vaatwasser. Hoe lastig is het schoonmaken Brenda? De kunststof zeef van de sapcentrifuge van mijn keukenmachine is een ramp om schoon te krijgen.
* Sam probeert in ieder geval om er niet METEEN eentje te bestellen, zoals je ziet  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #12 Gepost op: 10 januari 2013, 10:53:20 »
De Hurom is volgens mij eigenlijk gewoon de Versapers maar dan voor Amerika, is volgens mij echt precies hetzelfde, ziet er in ieder geval precies hetzelfde uit. Ik denk dat die Huroms op de site van Versapers nieuwe modellen zijn die over een tijdje ook als Versapersen op de markt komen. In ieder geval heb je de "oude" modellen van Versapers ook als Hurom.
Ik heb zelf het nieuwe model van de Versapers in titanium, deze: http://versapers.nl/juicers/versapers-emotion-titanium-2g.html die was 319 maar ik kreeg hem voor 309
Die witte vind ik niet mooi en die heeft ook een onhandig handvat waardoor hij groter is.
Wat betreft de structuur van je sap: je kunt eventueel je sap er nog een keer doorheen gooien. Dat werkt echt! Heb ik met perensap geprobeerd en daarna was ie veel helderder.
Wat betreft schoonmaken: dat kost mij max. 2 minuten. Gewoon alles onder de warme kraan en de zeef even met de bijgeleverde (mega tanden)borstel schoonmaken. Is zo gepiept. En daarna gooi ik alles op het afdruiprek. Ik heb alleen wel moeite met de kan van het apparaat afdraaien. Die zit echt best stevig en ik ben niet zo sterk :)

edit: oja, ik heb gisteravond overleefd op mijn groentesapje + vegaworstje, had geen honger toen ik thuiskwam.

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #13 Gepost op: 10 januari 2013, 11:01:13 »
Versapers klinkt wel een beetje per(sa)vers. En anderstaligen snappen zowel het 'pers'- als het 'vers'-deel niet.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #14 Gepost op: 10 januari 2013, 18:00:02 »
Daarom heet hij in de USA en Canada vast ook geen Versapers maar Hurom :-)

Nog een vraagje voor Brenda: je schreef in je eerste post dat je van wortelpulp nog salade kan maken. Dat klinkt een beetje vies eigenlijk, het lijkt me dat het er een beetje uitgekauwd uitziet, maar misschien is het wel heel lekker, heb jij het al gemaakt? Vezels zijn sowieso heel nuttig dus zonde om weg te gooien. Wat doe jij er mee, gebruik je de pulp of gooi je het meestal weg? Ik heb geloof ik wel eens een recept gezien waar ze het in bolognese saus verstoppen. Op deze site en deze staan wat ideeen maar het klinkt (nog) niet zo aantrekkelijk.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2013, 18:02:58 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2013, 18:36:25 »
Die wortelpulp deden we met wat mayo, peper en zout. Het is gewoon een beetje droge wortelrasp. Maar van wortel hou je ook relatief veel pulp over, het is dus niet echt heel pulpig zeg maar. Van appel hou je bijvoorbeeld alleen de schil over in de pulp, daar kun je weinig mee. Meestal gooi ik de pulp dus ook gewoon weg, zeker bij mixsapjes. Je gooit wel vezels weg maar als verder gezond eet mis je die niet. En voor sommige voedingsstoffen schijnt het ook beter op te nemen te zijn in je lichaam zonder de vezels erbij.
Ik had nog ergens gelezen dat je tomatenpulp kan gebruiken voor bruscetta. Ik zal jouw linkjes ook eens bekijken.
Vanmiddag had ik een appelboerenkoolsapje. Smaakte goed, alleen ik had de stronken van de boerenkool af moeten snijden want van dat soort lange vezels verstopt ie een beetje.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2013, 07:52:57 »
Bedankt! Ik vind het een interessant apparaat, ik denk dat ik op een gegeven moment wel overstag ga.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2013, 12:18:41 »
Ik pers het citrusfruit met een citruspers en doe het dan met ander fruit (banaan, kiwi, bessen, ...) in de blender. Is het resultaat met zo'n versapers anders?

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2013, 12:31:05 »
Ja er zijn wel wat verschillen:
Met de Versapers kan je allerlei fruit en groente gebruiken, dus niet alleen zacht fruit. Wortel, biet, appel, peer, selderij. Eigenlijk kan alles er wel in. En je hoeft je fruit ook niet te schillen/klokhuis eruit te halen etc. Dat doet het apparaat voor je.
Verder krijg je echt sap, met een blender wordt het meer een smoothie, wat dikker.
Ik deed het eerst ook zoals jij maar vind het nu wel fijn dat ik meer kan variëren in groente en fruit. En ik vind de structuur van het sap lekkerder, ik vind dat dikke sap niet zo.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #19 Gepost op: 01 februari 2013, 16:31:05 »
En Brenda, wordt de Versapers nog steeds dagelijks gebruikt? Hoeveel groente en fruit gaat er bij jou nu op een gemiddelde dag doorheen? Heb je inmiddels favoriete sapjes? Merk je verschil in fitheid, glanzende haren, gezonde blos op de wangen etc?
* Sam is zichzelf nog aan het overtuigen nog maar even te wachten, maar blijft nieuwsgierig
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light