Vegatopia Forum

Versapers / slowjuicers

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #20 Gepost op: 01 februari 2013, 17:02:08 »
Haha, ja nog steeds wordt ie dagelijks gebruikt, ben er ook nog steeds heel blij mee. Minstens 1 keer (lunch), soms twee keer. Soms maak ik een simpel appelsapje (heel lekker!), vandaag had ik appel-kiwi, en soms maak ik een groen sapje met groente erdoor. Zo'n groen sapje is samen met een tosti oid genoeg als avondmaaltijd als ik savonds college heb, dat vind ik echt ideaal.
Favorieten: appel, sinaasappel, kiwi, spinazie, citroen, venkel, veldsla, wortel, boerenkool
Al met al gaat er hier nu wel veel meer fruit doorheen. Vooral de groente is extra want dat eet ik er niet minder om. Fruit eet ik nu wel minder, dat drink ik alleen nog maar, maar wel stuk meer dan dat ik eerst at. Ik probeer wel een beetje op te letten wat er in de aanbieding en in het seizoen is, want je kunt het heel duur maken als je wil.
Verder nog geen enorme gezondheidsverschillen. Maar dat had ik ook niet echt verwacht en is ook niet echt nodig want ik voel me best prima. Qua gezondheid heeft zoiets denk ik vooral op de langere termijn effect.

Offline Aphyna

  • **
  • 73
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #21 Gepost op: 01 februari 2013, 17:33:46 »
Ik twijfel nog steeds of ik een keertje zoiets wil aanschaffen. Nu maak ik vaak groene smoothies. Vind je het niet zonde dat je nu wel in grotere hoeveelheden suikers uit fruit drinkt, maar alle bijbehorende vezels mist? Dat is mijn overweging steeds...

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #22 Gepost op: 02 februari 2013, 10:40:26 »
Waarom is dat zonde?
Het sap is niet alleen maar suiker maar ook vitamines, enzymen etc. En er zit nog best wat vruchtvlees in hoor, zeker als je de bijgeleverde zeef met wat grotere gaatjes gebruikt.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2013, 11:30:23 »
Ik heb dus bijna een jaar op mijn handen gezeten maar nu een door een eindejaars-extraatje nu toch maar overstag gegaan  :-[ Nou ja, ik heb er lang genoeg over nagedacht toch? Ik hoop dat ik hem nog voor de kerst in huis heb.
Brenda, nog steeds zo enthousiast? Nog nieuwe tips voor bijzondere combinaties?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #24 Gepost op: 20 december 2013, 11:33:48 »
Haha, ja ik ben er nog steeds heel blij mee :) Goed dat je er nu toch 1 hebt gekocht!
Lekkere combi is peer met kiwi, de kiwi hoef je niet te schillen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #25 Gepost op: 20 december 2013, 13:58:23 »
Ik heb net bij AH mijn bestelling even aangepast met wat extra groente en fruit, daar zit nu kiwi bij :D Plus appels, venkel, spinazie, wortel. Ik heb nog een peer liggen dus die kan er ook in. Ik zie een heel weekend vol gezond sap aankomen!

Je zegt dat je kiwi niet hoeft te schillen, de peer wel? Ik dacht dat je alleen sinaasappel, banaan, meloen en dergelijke dikschillige vruchten moest schillen?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #26 Gepost op: 23 december 2013, 10:33:32 »
De eerste sapjes zijn er inmiddels door! Ik ben er erg enthousiast over

1e: Wat er in de koelkast lag: komkommer, peer, tomaat, plus 1/3 sinaasappelsap uit pak. Lekker fris, geen traditionele combinatie maar ik kon niet wachten.

2e: krootjes (voorgekookt), verse sinaasappel, spinazie. Erg lekker aards sapje. ik heb er wel verse sinaasappel doorheen gedaan omdat ik het zonder fruit wel heel "rauw" vond smaken. Prachtige kleur trouwens en het bleek een goed anti-katermiddel :)

3e: Appel, kiwi, bleekselderij. Veel te zoet, dus verdund met water. Ik had nu 2 appels, 2 stengels selderij en 1 kiwi. Ik denk dat ik de volgende keer een appel vervang door een halve komkommer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #27 Gepost op: 25 december 2013, 16:33:50 »
4e sapje: Tomaat, komkommer, bleekselderij, spinazie, met wat peper en zout. Heel erg lekker, je zou het ook warm kunnen serveren als groente bouillon, in een amuse glaasje ofzo.
5e sapje: Sinaasappel - kiwi, lekker rins.

Pluspunten:
De hoeveelheid sap die je er uit krijgt verbaast me, er komt bijvoorbeeld echt veel meer sap uit een sinaasappel dan met een sinaasappelpers.
De mogelijkheid om groente te "drinken", die is echt nieuw voor me en dit vind ik heel erg lekker, lekkerder dan (puur) vruchtensap

Nadelen:
Ik heb er maar eentje gevonden: Het schoonmaken. Er blijft zeker bij de groentesappen toch wel veel frut achter in het apparaat, en de zeef schoonborstelen is ook nog wel even een werkje. Het afvoerputje is er ook niet blij mee, zeker niet met de bleekselderij en spinazie.
Schoonmaken na een vruchtensapje is veel makkelijker en sneller dan na groentesap.

Maar goed, ik ben er erg happy mee tot nu toe, ik wilde eerst een plek in een kastje zoeken hiervoor maar hij gaat een vaste plek op het aanrecht krijgen denk ik  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #28 Gepost op: 10 juni 2014, 13:27:50 »
Ik gebruik hem nog steeds drie, vier keer per week, dus hij staat nog steeds op het aanrecht  :D

Vorige week een tomatenbouillon gemaakt van verse tomaten, bleekselderij en rode paprika. Twintig minutes zacht laten koken, afkoelen, de groente er uit scheppen en in de Versapers, dan het sap bij de bouillon doen en het kleine beetje pulp weggooien. Opwarmen met wat peper en zout, een heel lichte zomerbouillon die verder niets nodig heeft.

Ik denk trouwens dat meer dan 2/3 van mijn sappen groentesap zijn, en van de 1/3 vruchtensap is ook meestal nog een deel groente. Puur vruchtensap verdun ik 1:1 met water om het minder zoet te maken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #29 Gepost op: 30 juni 2014, 13:43:41 »
Vorige week een borrel met zomerdrankjes, waar ik de slowjuicer voor aan het werk heb gezet:
  • Watermeloensap met een scheutje citroensap en een maatje wodka. Ik heb vroeger wel eens watermeloensmoothie gemaakt maar vond het te dik, en de pitjes proefde ik ook terug. Met de slow juicer prachtig licht sap, de wodka en citroen geven een lekkere kick aan het anders wel wat weeige meloensap.
  • Pina Colada: ananassap met kokosmelk en rum
  • Daiquiri maakte ik wel met de staafmixer in plaats van met de slowjuicer, alleen het citroensap is met de slowjuicer geperst.
Van alles ook "virgin" versies gemaakt met iets meer citroensap en zonder alcohol, werd ook goed ontvangen.

Wat me toch weer opviel is dat je echt maar heel weinig pulp weg hoeft te gooien, er komt heel veel sap uit, ook van citroenen kreeg ik veel meer sap, zonder fliebertjes erin, dan met een gewone pers.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #30 Gepost op: 20 augustus 2014, 09:24:16 »
Sam heb jij ook een Versapers gekocht?
Het lijkt mij ook wel een tof apparaat en in de vakantie begon F ook steeds over een sapcentrifuge (ik: 'neehee, dan moeten we een slowjuicer hebben'). We zagen er eentje van Magimix, maar ik heb het idee dat een Versapers meer sap geeft.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #31 Gepost op: 20 augustus 2014, 18:36:44 »
Ja, ik heb een Versapers, en ik vind hem fantastisch. Ik kan niet vergelijken met een magimix maar ik heb nergens zulke lekkere sappen gedronken als nu thuis. Kosten zijn even slikken, maar ik vind het echt de moeite waard.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #32 Gepost op: 09 september 2014, 11:34:36 »
Maken jullie ook bouillons met de slowjuicer? Ik proefde eens superlekkere bouillon van alleen maar knolselderij (na verwarming schuim eraf geschept).

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #33 Gepost op: 09 september 2014, 18:22:24 »
Ja, ik wel. Twee kanten uit: soms een rauw groentensap even opwarmen, maar vaker een bouillon trekken en die dan door de versapers gooien voor een mooie gladde soep. Het wordt dan meer een bouillon dan wanneer je er de staafmixer in zet, ik vind het erg lekker. Die knolselderij bouillon klinkt als een verwarmd rauw sapje, interessant.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #34 Gepost op: 26 september 2014, 11:08:34 »
Als ik me niet vergis komt de Versapers in de aanbieding bij de Drie Dwaze Dagen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Versapers / slowjuicers
« Reactie #35 Gepost op: 26 september 2014, 15:02:20 »
Klopt: Versapers Slow Juicer Emotion Titanium 2G, van 319,00 voor 269,00.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Versapers / slowjuicers
« Reactie #36 Gepost op: 12 januari 2015, 11:20:03 »
Het is officieel: ik ben volledig verpest door de Versapers na een jaar. Vorige week een glas sinaasappelsap uit een pak gedronken, en terwijl ik dat vroeger heel vaak dronk tijdens de lunch, vind ik het nu niet meer weg te krijgen. Een combinatie van veel te zoet en veel te zuur. Zelfs mijn favoriete Innocent smoothies zijn niet zo lekker meer en koop ik niet meer.

Ik gebruik hem na een jaar nog steeds minimaal een paar keer per week, in het weekend vaak twee keer per dag, 's morgens voor een sapje met fruit en groente en 's avonds voor een puur groentesapje.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Versapers / slowjuicers
« Reactie #37 Gepost op: 05 april 2015, 19:46:55 »
Wij hebben (dankzij een fijne meevaller) donderdag ook een versapers gekocht!  Echt een superapparaat. Alles voelt heel degelijk aan en zelfs het schoonmaken is niet zo'n drama als ik wel eens gelezen heb (gewoon meteen doen).

Heb al heerlijke sapjes gemaakt, oa biet/appel/gember en ananas/appel, etc.

Echt super!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Versapers / slowjuicers
« Reactie #38 Gepost op: 06 april 2015, 17:04:09 »
Leuk Helen! Wat voor sappen heb je al gemaakt?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Versapers / slowjuicers
« Reactie #39 Gepost op: 07 april 2015, 11:52:24 »
Allerlei fruitsapjes (vanochtend heeft F zelfs nog een sinaasappel-aardbeisapje gemaakt om mee te nemen naar mijn werk), echt heerlijk.

Gisteren bij paaslunch dus naast sinaasappelsap ook biet-sinaasappel-gember (iets uitgeschoten met de gember). F en ik vinden dit heel lekker, de rest van de familie niet. Dus hier hebben we nog wat van :-).

Ik heb ook tomaat getest, dit werd heel schuimig. Ik wilde testen of je hier lekker een soepje van kunt maken, dit viel een beetje tegen. Ik heb een aantal tomaten geperst en een stengel bleekselderij (oh en eerst een teen knoflook).
Van het tomatenpulp (zonder bleekselderij) heb ik een roerei gemaakt, met een ei, beetje creme fraiche en wat kaas. Was lekker!

Ik wil nog eens van de bietjespulp een burger maken (mengen met bonen ed). En tijdens een demonstratie zag ik een carrotcake gemaakt met de pulp, lijkt me ook lekker!

Hebben jullie nog leuke tips? Of verbeterpunten t.a.v. de tomaat?