Vegatopia Forum

Glossy voor vegetariërs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #100 Gepost op: 21 februari 2012, 13:55:26 »
;D

Ik dacht.. ik meld het sowieso hier even. Vast een goede aanbieding voor de vegatopia-vegetarier ;)

Pcies! Maar laat ik nu al zo'n tas hebben. Wel tweedehands;).

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #101 Gepost op: 21 februari 2012, 14:18:26 »
Leer afkomstig van koeien uit India

Koeien in India die geslacht worden? Dat is daar toch een heilig dier  ???
,,,,فلافل

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #102 Gepost op: 21 februari 2012, 15:14:14 »
Ja, ze mogen dan dus ook niet zomaar worden doodgemaakt. Wanneer een koe sterft, wordt de huid wel gebruikt.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #103 Gepost op: 21 februari 2012, 18:59:39 »
Voor 6,95 laat ik het blad met gerust hart liggen. Doe mij maar Vegetarian Living...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #104 Gepost op: 22 februari 2012, 00:18:35 »
Volgens mij is het ook fairtrade. Leer afkomstig van koeien uit India en het biologische aspect slaat op de manier van het looien van het leer volgens mij. Dus niet schadelijk voor het milieu.

Dat laatste klopt niet. Het gaat sowieso om ecologisch gelooid leer begrijp ik (maar op diverse sites staat het anders). Oftewel.. een leuk woord er voor om aan te duiden dat het minder schadelijk is. Kan niets vinden over keurmerk op die tas.

Daarnaast is leer sowieso schadelijk voor het milieu. De dieren die gefokt worden er voor hebben een impact op het milieu. En niet zo klein ook.

En als je toch gradaties wilt maken over dierenwelzijn, dan moet je toch echt niet leer uit India nemen, want die dieren worden letterlijk het slachthuis ingeschopt.

Ik had het puur over het looiproces dat met natuurlijke middelen gebeurt i.p.v. met chemische middelen. Maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Ik vind het trouwens echt een heel raar cadeau om bij zo'n blad te doen. Uit nieuwsgierigheid heb ik het blad dit keer weer gekocht, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind. De mode middenin het blad vind ik echt walgelijk. Een katoenen trui van Stella McCartney voor 835 euro. ??? Ik vraag me af wie er zoveel geld overheeft voor zo'n trui?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #105 Gepost op: 22 februari 2012, 01:44:44 »
Mevrouw McCartney's carriere kennende toch behoorlijk wat mensen. Benieuwd hoeveel mensen de komende maanden centjes over hebben voor het blad zelf. Althans, het is nu een maandelijkse glossy geworden na de initiele eenmalige uitgave?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #106 Gepost op: 22 februari 2012, 10:33:52 »
Per kwartaal.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #107 Gepost op: 22 februari 2012, 11:34:53 »
Ja, ze mogen dan dus ook niet zomaar worden doodgemaakt. Wanneer een koe sterft, wordt de huid wel gebruikt.

Als ze gewond zijn e.d. wel, dus ze slaan dieren daar kreupel zodat ze naar de slacht mogen. Dit gebeurd massaal. Bij dierenwelzijnsorganisaties staat indiaas leer gelijk aan zoiets als bont uit china. Het ergste van het ergste.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #108 Gepost op: 22 februari 2012, 11:38:25 »
Ik had het puur over het looiproces dat met natuurlijke middelen gebeurt i.p.v. met chemische middelen.

Ecologisch is nog wel met natuurlijke (schadelijke) chemische middelen. Alleen niet met allerlei zware metalen.

Citaat
Maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Ik vind het trouwens echt een heel raar cadeau om bij zo'n blad te doen. Uit nieuwsgierigheid heb ik het blad dit keer weer gekocht, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind. De mode middenin het blad vind ik echt walgelijk. Een katoenen trui van Stella McCartney voor 835 euro. ??? Ik vraag me af wie er zoveel geld overheeft voor zo'n trui?

Ja, bizarre bedragen, maar zijn dit soort glossies niet altijd een beetje voor de elite? En word het gekocht ook door de gewone consument om maar een beetje te dromen van wat ze zouden kunnen kopen met veel geld..?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #109 Gepost op: 22 februari 2012, 12:14:44 »
Ik lees wel veel glossies, maar beschouw de mode die er in staat als kunstvoorwerpen, leuk om naar te kijken.
Het wordt wel verkocht hoor, anders zou het niet bestaan, maar een glossy is geen boodschappenlijstje.

Ik heb nu wel een abo afgesloten op de vega, maar zonder die tas, van mij hoeven leren tassen niet zo. En ik kan de vega doorgeven aan ouders en broer, want die vonden het bijna nog een leuker blad dan ik (dat hebben ze met de Elle nou weer niet. Ik krijg wel de Buitenleven van mijn ouders, en we wisselen ook vrij fanatiek boeken uit ;))
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #110 Gepost op: 26 februari 2012, 12:05:54 »
Nu een abbo nemen op de Vega en je krijgt een gratis leren tas erbij.  ::)

Stond ik ook even van te kijken  ???

Ik heb het blad nu 2x gekocht, maar daar laat ik het denk ik bij, want het is niet wat ik er van hoopte. Vega zijn wordt toch weer, naar mijn idee, neergezet als een soort van hip gebeuren, waarbij het niet zozeer om de dieren draait, maar meer  om het eigen welzijn. Wat lastig uit te leggen, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Het doet me meer denken aan een soort Happinezz  :-[

Ik had gehoopt op een blad waarin er gewoon leuke vega dingen stonden, zonder steeds zo prominent het "vega"te noemen, want hierdoor  wordt het vegetarisch zijn weer neergezet als iets afwijkens, iets wat je moet leren of wat moeite zou kosten. Terwijl als ze gewoon een blad hadden gemaakt met leuke vega restaurants, vakantiebestemmingen, recepten etc. mensen er denk ik veel eerder  "in zouden trappen" als ze nog neit vega waren  :angel:

(Ook lekker duidelijk, maar ok; volgende voorbeeld; Wij hebben vlak naast ons huis een wijnwinkel (  :zakoverhoofd: ), waarbij de eigenaar eerst een aparte kast had voor bio & vega wijnen. wij waren daar superblij mee, todat weer eens binnenkwamen en bleek dat hij alle wijnen maar her en der door de winkel ertussen had gezet, wánt; mensen kochten niks uit die kast, want bio was raar en vies. nu hij ze gewoon ertussen had gezet en mensen dit niet zo door hadden, liepen deze wijnen ineens een stuk beter. Nou dat principe dus  :P )

Offline Juun

  • *
  • 7
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #111 Gepost op: 01 maart 2012, 11:41:21 »
Ik heb het eerste blad (Vega) een keer gekocht. Een mooi blad, nooit echt goed gelezen.. wel doorgebladerd. Maar ik zal het niet zo snel meer kopen en zeker ook niet voor die prijs.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #112 Gepost op: 03 juni 2012, 00:39:48 »
Ik heb nu het blad gekocht van Juni/augustus 2012 en ik moet zeggen dat ik het een leuk blad vind om te lezen. Vooral de verhalen. De gedeelte van mode zegt me niet zo veel koop al jaren wat ik zelf gewoon leuk vind. Was voor mijn een keer een tractatie. Want ik vindt het blad best aan de prijzige kant dus ga het niet altijd kopen. Hoewel 1 blad wel voor drie maanden staat. In dit blad staat een gedeelte over geloof en vlees eten. Dus welk geloof het meest vegetarisch is en welke het meest dier onvriendelijk is. Over een activist die goed bezig is. Wat ik ook erg mooi vond was dat er plofkippen opgehaald werden om bevrijd te worden op een boerderij waar ze wel mochten rondscharrelen.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #113 Gepost op: 03 juni 2012, 19:39:10 »
Maar de poten van plofkippen kunnen het gewicht van het lichaam vaak niet meer dragen toch? Of waren dit de uitzonderen op de 'vaak'?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #114 Gepost op: 03 juni 2012, 23:45:30 »
Maar de poten van plofkippen kunnen het gewicht van het lichaam vaak niet meer dragen toch? Of waren dit de uitzonderen op de 'vaak'?

Als je ze tijdig op een normaal dieet zet, kan dit weer herstellen.
De betreffende kipjes zijn door Wakker Dier geadopteerd en via FB krijgen volgers af en toe updates hoe het met de beestjes gaat. Ik geloof dat Ploffie zo rond week 12 eindelijk een normaal postuur had.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #115 Gepost op: 04 juni 2012, 18:47:57 »
Maar de poten van plofkippen kunnen het gewicht van het lichaam vaak niet meer dragen toch? Of waren dit de uitzonderen op de 'vaak'?

Klopt! In het verhaal kon je ook lezen dat ze aan het begin nog niet echt rond gingen lopen en dat vele door hun poten zakte alleen na enige tijd zag je ze toch op onderzoek gaan. Ze stonden echt aan het begin stil en wisten even niet wat ze met de nieuwe situatie aan moesten. Ze waren zo gewend aan opgesloten te zijn.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #116 Gepost op: 04 juni 2012, 22:31:46 »
Ah, bedankt voor de toelichting allebei!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #117 Gepost op: 13 september 2013, 21:51:26 »
Het is al een oud topic, maar ik vroeg me al een tijdje af hoe het nou zat met dit tijdschrift. Ik zag het ook niet meer in de winkel liggen. Na even googlen las ik dat na vier uitgaven de stekker er alweer uitgetrokken is door Sanoma.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Glossy voor vegetariërs
« Reactie #118 Gepost op: 14 september 2013, 08:36:12 »
Het is al een oud topic, maar ik vroeg me al een tijdje af hoe het nou zat met dit tijdschrift. Ik zag het ook niet meer in de winkel liggen. Na even googlen las ik dat na vier uitgaven de stekker er alweer uitgetrokken is door Sanoma.

Ja dat klopt inderdaad.
,,,,فلافل