Vegatopia Forum

Afvallen met 21 dagen vegan!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Afvallen met 21 dagen vegan!
« Gepost op: 22 juni 2013, 19:31:31 »
Dag Allemaal

Ik heb een clubje gemaakt op valtaf.nl om het boek te volgen; 21 dagen vegan. Eet drie weken puur plantaardig en val af, verlaag je cholesterol en geef je gezondheid een megaboost.

http://jack0frost.valtaf.nl/club/2156/21-dagen-vegan/front/

Doen jullie mee?
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2013, 23:21:23 »
Je weet hopelijk wel dat je van vegan eten niet automatisch afvalt of gezond wordt toch? Patat is ook vegan...

En als je je eetpatroon na die 21 dagen niet permanent aanpast krijg je de kilo's die je eventueel kwijt bent geraakt waarschijnlijk heel snel weer terug.

(Sorry voor de negativiteit, maar ik wordt een beetje kriebelig van dit soort acties. Als het voor jou nodig is om af te vallen en gezonder te worden hoop ik van harte dat het lukt.)
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Aiko

Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2013, 00:55:14 »
Ik krijg een beetje dezelfde kriebeligheid. Boven alles geldt voor afvallen: bewegen...

Beweeg je heel erg veel, dan mag je zelfs lekker snoepen als je wilt. Maar dat is meer voor de goede calorietellers. Beter is een normaal eetpatroon dat gefundeerd is op verstand èn vol te houden is over een periode van vele jaren. Met aanvullend een vorm van regelmatig bewegen dat qua intensiteit en frequentie gericht is op het kunnen volhouden van vele jaren. Je zal met een patroon oud moeten proberen te worden. Niet drie weken losgaan en dan weer terugvallen op oude gewoonten.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2013, 09:29:21 »
Ik ga eens even een kijken nemen. Een beetje op je lijn letten is nooit verkeerd en ik ben vooral benieuwd naar het 'vegan' gedeelte.
Calorievriendelijke veganrecepten zijn altijd welkom.

Bedankt alvast Jack en succes!

Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #4 Gepost op: 02 juli 2013, 12:06:33 »
Een bak magere biogarde kwark van de AH, 42,5 gram eiwit en maar 240 kcal. Dus als ik dit uit mijn dieet laat en patat eet, ga ik afvallen.  :P

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #5 Gepost op: 02 juli 2013, 14:02:32 »
Ik ben ook niet zo van het afvallen in zo weinig dagen, maar ben wel benieuwd hoe de recepten bevallen? De helft van de 21 dagen zitten er inmiddels op, dus je moet al wel wat ervaringen hebben?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #6 Gepost op: 08 september 2013, 16:16:22 »
Lekker positief allemaal op 1 na dan :). Je moet ook eigenlijk wel het boek lezen. Waarin ook staat dat je vet moet vermeiden en producten met een hoge GI waarde. Als je de link aan klikt en klikt op meer informatie kan je dit ook lezen. Ik heb dit boek gekocht in vega life in Amsterdam en heb van de verkoopster gehoord dat er meerdere enthousiast over zijn. Wie deze winkel kent weet ook dat ze daar gewoon eerlijk zijn en geen onzin verkopen.

Daarbij is het ook wetenschappelijk aangetoond dat obesitas minder voorkomt bij vegetariërs en veganisten.

Ik voel mijn er in ieder geval heel goed bij. Alleen die 21 dagen zijn nu al meer dan 2 maanden haha :) !!

« Laatst bewerkt op: 08 september 2013, 16:19:40 door Jack Frost »
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #7 Gepost op: 08 september 2013, 17:20:59 »

Daarbij is het ook wetenschappelijk aangetoond dat obesitas minder voorkomt bij vegetariërs en veganisten.


Dat heeft meer met andere factoren te maken dan met het vermijden van vlees, vis en zuivel.

Maar fijn dat je je er heel goed bij voelt!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #8 Gepost op: 08 september 2013, 19:37:02 »
En ben je dan ook afgevallen?

Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #9 Gepost op: 08 september 2013, 22:04:53 »
Ik ben 23 kilo afgevallen maar eerst als vegetariër de laatste kilo's stond ik stil en daar door kocht ik dit boek. Er staat stap voor stap in vertelt waarom dierlijke eiwitten ongezond is voor mensen.
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #10 Gepost op: 09 september 2013, 08:47:56 »
Zijn de recepten lekker? Heb je succesrecepten uit het boek die je voor vrienden zou maken?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #11 Gepost op: 09 september 2013, 16:16:44 »
Ik vond de informatie interessanter dan de recepten die er in staat. Dus ik heb niet echt de recepten in het boek gevolgd. Je kan gewoon eten wat je wilt als je er maar aan houdt; geen dierlijke producten, vet vermijden, producten met een hoog GI waarde vermeiden en niet meer dan 25 gram nootjes op een dag. En bewegen mag en ze geven aan dat dit natuurlijk gezond is maar is niet verplicht bij dit programma.
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #12 Gepost op: 09 september 2013, 16:41:03 »
Je laat het boek zo niet echt aantrekkelijk klinken :) Ik ben altijd erg geinteresseerd in lekker eten, dus als je de recepten in het boek niet echt een aanrader vindt, hoe zorg jij dat je lekker eet, en waar haal je de lekkere recepten dan vandaan die je ook voor anderen op tafel kunt zetten? Ik kook 5 keer per week vegan, maar let niet op GI waarden of vet, wel op lekker. Ben dus wel benieuwd naar succesrecepten die dat allemaal combineren, want ik heb wel vrienden die op koolhydraten en vet letten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Elske89

Re:Afvallen met 21 dagen vegan!
« Reactie #13 Gepost op: 28 januari 2014, 13:48:29 »
Heb dat boek ook gelezen inderdaad! Vond 't wel interessant. Zo zijn er veel meer die deze mening hebben en zijn er veel meer boeken over te vinden.
Het heeft mij iig wel ervan overtuigd dat dierlijke producten, dus ook melk en kaas, niet gezond zijn. Al word dat altijd wel zo voorgedaan..