Vegatopia Forum

De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Gepost op: 06 januari 2014, 20:30:07 »
Op verzoek van Antje, een draad waar je kunt reageren op artikelen van de voorkant: http://www.vegatopia.com/vega/  :D

Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2014, 21:16:22 »
Om dan toch maar even te zeuren: Zou dit niet beter in het niet-besloten deel van het forum passen?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2014, 22:40:35 »
Nogmaals bedankt! ;D

Als reactie op de recensie: Vegatopia test: Lovechock chocoladerepen:

Leuk dat jullie een recensie plaatsen van dit product! Ik voeg ook mijn mening toe.
Ik heb deze chocoladerepen ook gezien in de biologische supermarkt hier in Gouda en eerder al in de natuurvoedingswinkel in Hulst. Tot nu toe heb ik pineapple/incaberry, cherry/chili en pure/nibs uitgeprobeerd. Mulberry/vanilla, die ook in de recensie wordt genoemd, heb ik nog niet geprobeerd. De smaakkeuze met vanille spreekt mij het minst aan. De eerste reep die ik kocht was pineapple/incaberry. Ik was best verrast door de volle pure smaak van de chocolade die je toch wel proeft ondanks dat er iets aan is toegevoegd. Tegelijkertijd vond ik de stukjes gedroogde fruit een lekkere combinatie. Ook al zijn het kleine repen, wij eten graag elke avond een stukje (pure) chocolade bij de koffie en dan is dit formaat zeer welkom. Het is ook leuk dat er dan iets is toegevoegd, zodat je kunt variëren! Omdat ik en mijn man allebei over de eerste reep enthousiast waren, probeerden we ook cherry/chili (inmiddels meerdere keren gekocht). Ik vind dat deze cherry/chili repen erg verschillen qua hoeveelheid aan ingrediënten. De repen zijn soms pittig en soms niet zo pittig. Ik vind het verrassend en een beetje spannend dat het steeds zo verschillend. Ik vind het lekkerder als het wat pittiger is. En dan als laatste de pure/nibs. Die hebben we gekocht, nadat mijn schoonvader hier was en we hem cherry/chili lieten proeven. Hij was benieuwd naar hoe de chocolade zonder de toevoegingen zou smaken. Dus de volgende keer dat hij hier was hadden we een reep pure/nibs op voorraad liggen. Ik wist tot de recensie van Jol niet dat pure/nibs een ‘bijzondere’ toevoeging was, ik dacht dat dit gewoon de pure variant was. Ik vind de pure nibs lekkere pure chocolade, maar ik vind het niet beter dan sommige andere pure chocolade. Mijn schoonouders daarentegen was erg enthousiast en ik heb een aantal repen pure/nibs met de kerst voor ze gekocht. Voor ons geldt dat wij de varianten cherry/chili en pineapple/incaberry zeker nog regelmatig kopen, dat vindt ik wel leuke variërende smaken die erg goed gaan bij onze dagelijkse espresso’s.
Groetjes, Antje

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #3 Gepost op: 07 januari 2014, 15:05:31 »
Om dan toch maar even te zeuren: Zou dit niet beter in het niet-besloten deel van het forum passen?

Ik dacht dat dit ook openbaar was, maar je hebt gelijk! Ik verhuis het naar Koken.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2014, 11:01:43 »
Ricardo lijkt me leuk, is het rolstoeltoegankelijk?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #5 Gepost op: 08 januari 2014, 14:06:37 »
Herinner me van niet, maar ze hebben sindsdien wel een verbouwing gehad. Ik zou even bellen of mailen als ik jou was.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2014, 15:45:48 »
Die gallo pinto klinkt erg lekker en ik verzamel graag sausjes, dus die salsa lizano riep mijn naam ;D
Vond hier een recept, maar de commentaren eronder roepen om meer mosterd, azijn en zout met een toevoeging van veel zwarte peper.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2014, 16:17:02 »
Ik heb net de glutenvrije kokosmuffins gemaakt. :D Het beslag is echt supermakkelijk te maken. Toen ik het beslag in de vormpjes deed dacht ik dat het niks zou worden (zo'n dun beslag), maar tot mijn verrassing kwamen er na 25 min. heerlijk geurende, luchtige, goudbruine muffins uit de oven.

Het mag voor mij wel wat minder zoet, maar de suiker zit nu eenmaal in de melk dus dat zal lastig worden om aan te passen denk ik. In ieder geval zeker voor herhaling vatbaar.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2014, 20:19:56 »
Leuk om te horen, Monica!

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2014, 11:27:30 »
De wortel+gorgonzolataart van Anotinette is ook erg lekker met pompoen! 

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #10 Gepost op: 26 mei 2014, 09:39:22 »
Wat leuk, een artikel over de slacentrifuge!

Ik heb net zo'n exemplaar als op de foto en gebruik hem meerdere keren per week. Ik eet vrijwel dagelijks sla maar zelden uit een zak.
Het is me helaas nooit gelukt een slacentrifuge te vinden die groot genoeg is voor elke dag, sommige dagen maak ik zoveel sla dat ik ik inderdaad in porties moet centrifugeren en voor sommige groenten is dat altijd noodzakelijk om ze droog te krijgen. Maar ondanks dat ben ik blij met het apparaat en het is in mijn keuken één van de minst misbare attributen.


Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #11 Gepost op: 17 juli 2014, 21:32:59 »
Sven, mijn complimenten voor je latijns-amerikaanse recepten! Zitten erg leuke en verrassende dingen tussen :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2014, 00:38:22 »
Sven, mijn complimenten voor je latijns-amerikaanse recepten! Zitten erg leuke en verrassende dingen tussen :D

Dankjewel! Voor mij is het ook een ontdekkingstocht. De Braziliaanse keuken kende al wat, de andere waren totaal nieuw voor mij. Ik wil de recepten zo traditioneel mogelijk houden maar tegelijkertijd toegankelijk met ingrediënten uit de gewone supermarkt. Er staan nog een paar recepten in de wachtrij. Daarna wil ook weer met Nederlandse/Belgische dingen aan de slag gaan.

Na september kom er wellicht nog iets over Panama en Costa Rica. Daarnaast broed ik nog op een Peruaanse maïscake en een Ecuadoraanse satésaus...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #13 Gepost op: 21 juli 2014, 12:41:15 »
Oe Ecuadoriaanse satesaus klinkt goed en ook fijn dat je naast de originele smaakmakers voor ons wat meer reguliere aternatieven geeft! Bedankt dat je je ontdekkingstocht wil delen :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #14 Gepost op: 01 augustus 2014, 09:20:46 »
Ik vind iedere maand het maandoverzicht zo leuk om te lezen  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2014, 16:23:31 »
Oh wat leuk dat er een stukje over La Hardalle op de voorkant staat! Hier wil ik altijd nog eens naartoe, wij aten geregeld bij Enig Alternatief toen ze dat nog runden en aten daar altijd zalig (nu nog steeds trouwens hoor!).

Ze hebben ook zo'n 3-daags wandelarrangement en niet eens zo duur. Misschien lukt het volgend voorjaar om te gaan.

brenda_lelie

Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2014, 18:25:32 »
Zeker een aanrader, wij gaan van de herfst ook weer een paar dagen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2014, 19:28:07 »
Vreugdemomentje! Rolstoelvriendelijkheid wordt genoemd!
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2014, 09:43:25 »
leuk stuk over het kookboek Miranda! :D

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:De draad voor de voorkant: reacties, vragen en opmerkingen
« Reactie #19 Gepost op: 30 augustus 2014, 16:28:09 »
Dank je Jol!